Volkswagen Golf GTD v detailu. Z 80 na 120 km/h se rozjede za šest sekund

Německý koncern zveřejnil další fotografie a hlavně další informace týkající se naftového GTI.

Stejně jako nová Octavia RS, také Golf GTI se chlubí tím, že nikdy nebyl rychlejší, což platí i o naftové variantě tradičně označované jako GTD. Dvoulitrový common-rail EA288 nabídne maximální výkon 184 koní a vrchol točivého momentu 380 Nm, tedy oproti staré generaci o čtrnáct koní vyšší výkon a o 30 Nm více točivého momentu. Samozřejmostí je nižší spotřeba (-0,9 l/100 km) a jak si EU v dnešní době žádá také nižší produkce emisí. S tím se pojí jedno eko-prvenství. Nové GTD je prvním GTD se standardně montovaným start/stop systémem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Co se týká dynamiky jízdy, uvádí Volkswagen jako základní hodnotu zrychlení z nuly na stovku 7,5 s. Při zařazeném čtvrtém rychlostním stupni zvládne novinka akcelerovat z 80 km/h na 120 km/h za šest sekund a maximální rychlost činí 230 km/h. S alternativně montovaným DSG to je 228 km/h. K jízdě se určitě hodí doplnit, že vrchol točivého momentu by měl být k dispozici v rozmezí od 1750 do 3250 ot./min.

Nová Škoda Octavia RS je tady. Zvládne až 248 km/h

Nová Škoda Octavia RS je tady. Zvládne až 248 km/h

Komu by základní GTD nestačilo, ten může sáhnout po variantě GTD Performance. Ta navíc dostala systém XDS+, progresivní řízení, sportovní odpružení s o 15 mm nižší světlou výškou a sedmnáctipalcová litá kola. Řidič má také na výběr několik jízdních režimů a o patřičné emoce se postará Sound Actuator, řečeno hezky česky – vylepšovač zvuku motoru. Pokud vyberete režim Normal nebo Eco, tento systém zůstane vypnutý. Aktivuje se až v režimu Sport.

VW Golf GTD vs. Golf TDI. Kdo zvládne rychleji 200 km/h?

VW Golf GTD vs. Golf TDI. Kdo zvládne rychleji 200 km/h?

Na českém trhu zaplatíte za GTD 613 900 Kč, což je mimochodem stejná suma, kterou si Volkswagen naúčtuje za základní benzinové GTI. Provedení s automatickou převodovkou je dražší o 60 000 Kč.  

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků