Volkswagen Golf GTD: sen naftomilů je zpátky

VW na autosalonu v Lipsku podle očekávání oficiálně představil nový Golf GTD. Vrchol naftových Golfů je tak definitivně zpět na scéně.

U Volkswagenu si poslední březnové dny roku 2009 zjevně dlouho dopředu označili jako „GT týden”. V polovině tohoto týdne byl totiž oficiálně představen nový Golf GTI, který však nebyl velkým překvapením. Od loňského pařížského autosalonu se v koncepční podobě „potuloval” po celém světě a jeho produkční verze je prakticky totožná.

Trochu větším překvapením je nový Golf GTD. O tom se nějaký čas také spekulovalo, ale ne každý těmto spekulacím věřil. Volkswagen měl již v případě minulé (páté) generace Golfu možnost tento název, poprvé použitý u dvojkového vozu v roce 1982, oprášit, ale neudělal to a motor 2,0 TDI 125 kW instaloval pod kapotu verze GT, které říkal GT TDI. Tentokrát se velmi podobná technika přesunula pod kapotu Golfu VI a GTD z toho je. Inu, někdy stačí málo.

Nový Golf GTD je po stránce vzhledu takřka dokonalou kopií GTI. Stoprocentí stylingovou shodu odlišují pouze dva detaily. Tím prvním a větším jsou jiná sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, tím druhým a menším pak to, že červené detaily exteriéru jsou v případě GTD chromované. Samozřejmě nechybí ani označení GTD vpředu, vzadu, na volantu...

Právě v interiéru zůstává vezi GTI věrné úplně vše, snad opět krom červených detailů, které jsou tentokrát vyvedné v šedé barvě. Spolehnout se tak můžete především na specifický tříramenný volant stále s nešťastným zploštěním na spodní straně, povedené sportovní sedačky standardně s čalouněním ve skotském stylu, nášlapy pedálů kombinující gumu a hliník a kožené čalounění volnatu, řadičky a madla ruční brzdy.

Technicky je odlišnost GTD založena na motoru 2,0 TDI CR 125 kW, který dostala třeba již Octavia RS. Nabízí výkon 125 kW (170 koní) v 4 200 ot. a točivý moment až 350 Nm v rozmezí 1 750 a 2 500 ot. S touto výbavou nelze čekat žádnou „střelbu” a oficiální čísla to potvrzují - zrychlení na stovku za 8,1 sekundy a maximální rychlost 222 km/h nejsou na dnešní Volkswagen Golf s GT v názvu žádná dechberoucí čísla. Radost tak bude tento Golf rozdávat hlavně u čerpacích stanic - proklamovaná kombinovaná spotřeba 5,3 litru nabízí teoretický dojezd přes 1 000 km na jedno natankování pětapadesátilitrové nadrže.

Standardně bude vůz dodáván s šestistupňovou manuální převodovkou, za příplatek bude k dispozici rovněž šestistupňový automat DSG, který ponechá zrychlení na stovku na hodnotě 8,1 sekundy a maximální rychlost sníží na rovných 220 km/h.

Cena vozu zatím nebyla zveřejněna, zde ovšem „střelbu” očekávat lze, nedivili bychom se, kdyby bylo GTD dražší než GTI. V tomto směru lze jasnou informaci očekávat již brzy, nový Golf GTD by se měl na trhu objevit během pár týdnů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf GTD
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků