Volkswagen Golf GTD: nechci slevu zadarmo

(aktualizováno) Máme pro vás několik dalších zajímavostí k novému Golfu GTD.

Tento měsíc se i u nás začíná prodávat prestižní naftovéprovedení Golfu s označením GTD. První Golf GTD přitom vyjel na silnice již v roce 1982, ale od té doby se toho hodně změnilo. Minimalizace spotřeby vystupuje do popředí, ale z GTD již není žádný levný samohyb: u nás jeho cena bude startovat na dosti odvážné ceně 655 800 Kč. Golf s motorem 1,4 TSI naladěným na 160 koní (118 kW) přitom stojí 566 000 Kč a s beztak silným nafťákem 2,0 TDI DPF (140 koní/103 kW) pak 582 400 Kč, v obou případech v kombinaci s vyšší výbavou Highline. A rozdíl v ceně je jasnou daní za stylovost, k níž se nový Golf GTD jednoznačně kloní. Provedení GTD, jež debutovalo letos v Lipsku, přitom následuje benzínové provedení GTI, přičemž se údajně můžeme těšit ještě na třetí verzi Golfu zaměřenou na dynamicky smýšlející řidiče.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový Golf VI GTD jsme vám podrobně představili již při jeho uvedení, ale s novými fotografiemi a několika upřesněnými informacemi si pojďme zrekapitulovat vše důležité. Sportovně střižený interiér nového Volkswagenu je do značné míry podobný tomu použitému u provedení GTI, jež jsme vám představili na tomto místě. Jednou z mála odlišností je kontrastní stehování na tříramenném volantu a dalších prvcích prostoru pro posádku využívající světle šedé barvy namísto rudé. Pod kapotou Golfu GTD se skrývá upravený čtyřválec 2,0 TDI se vstřikováním common-rail, naladěný na výkon 170 koní (127 kW) a točivý moment 350 Nm. V kombinaci s příplatkovou šestistupňovou automatickou převodovkou DSG zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,1 s (výše porovnávané modely se stejnou převodovkou se pak vyznačují hodnotami 8,0 a 9,3 s) a s plynem na podlaze dosáhnete rychlosti 222 km/h (220, resp. 207 km/h). Standardem však zůstává šestistupňová převodovka s manuálním řazením.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výkonová špička tedy nijak oslnivá není, ale motoristé ocení zátah motoru v oblasti středních otáček. Maxima točivého momentu totiž dosahuje již při 1 750 ot./min. Opravdové „wow“ však přichází v otázce průměrné spotřeby paliva. Ta u Golfu GTD dosahuje v kombinovaném cyklu 5,2 l/100 km (6,3, resp. 4,9 l/100 km), benzínové GTI pak spotřebuje 7,4 l/100 km (ve všech případech s manuální převodovkou). A bude vám stát příplatek za GTD zato? Posuďte sami. Golf GTD se vyznačuje upravenými nárazníky, dvojicí výrazných koncovek výfuku, chromovanou maskou chladiče, sedmnáctipalcovými litými koly a tužším pérováním.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pokud jste fandou Golfů, nemusíte mít strach z ofenzívy dieselů. Volkswagen totiž údajně pracuje na třetí sportovní variantě šesté generace vozu Golf šesté generace. Půjde o zatím dosti tajený typ Golf R20, jenž ale již nebude hostit slavný atmosféricky plněný šestiválec (jenž dal předchozí generaci jméno R32), ale přeplňovaný čtyřválec. Jeho výkon by však měl činit 270 koní (201 kW), což by tak bylo o 22 koní více než u předchůdce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Konstruktéři si při přípravě verze GTD dali záležet na odladění akustického projevu, který u dieselů rozhodně nepatří k nejsilnějším stránkám. K příjemnějšímu zvkuku přispívá již samotný vstřikovací systém common-rail pracující s tlakem až 1 800 bar a osmiotvorovými, piezoelektrickými vstřikovači, které umožňují přesnější a variabilnější dávkování paliva. Nafťák ale stále zůstává nafťákem, takže u Volkswagenu sáhli k dalším opatřením, jež mají za úkol zkrátka odstínit motor od prostoru pro posádku. K tomu slouží nejen zvláštní vrstva na čelním okně, ale také jedinečný generátor zvuku. Ten vyvíjí zvláště v nízkých otáčkách přesně definovaný hluk, jehož frekvence a intenzita se mění v závislosti na otáčkách motoru, jeho zatížení či rychlosti auta na základě údajů ze sběrnicového systému CAN bus. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf GTD

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků