Volkswagen Golf GT TDi: „sportovní nafta“

64 komentářů

delph
23. února • 18:11

no a co závody peugeotu s díslovými motory? bych řek že to muže bej tocela zážitek...

jimi
23. února • 12:07

chce to poradnej motor V6(VR6) a je po problemu, co je a neni sportovni a co ma poradnej zvuk...staci se jenom zaposlouchat do libovolneho 6-valce(i diesel)...

Petr Broža
23. února • 14:30

Golf bude i ve verzi R32, případně R36 - v tom se zdroje různí. Výkon bude někde mezi 250 k (R32) a 280 k (R36).

dmx
23. února • 10:35

ale tie fotky su asi len ilustracne

a podla mna sa GT TDi bude lisit od GTI, vyzera to ze VW sa uz poucil a nemieni legendu GTI dalej zabijat...

Petr Broža
23. února • 10:43

Ano, je to ilustrační GTI. Podle Autocaru se má vzhled lišit minimálně, nicméně jak to bude skutečně, si zatím netroufám odhadovat.

Leonardo Cupranek
23. února • 10:13

Koukam, ze mezi ctenari AR je plno takovych, kterym kdyby nekdo daroval BMW 535d, tak ho zhnusene odmitnou. Smekam pred takovou zasadovosti.

Ron Jeremy
24. února • 1:37

Přijmu, obratem prodám, a koupím si nějaké auto s opravdovým motorem.

Ron Jeremy
24. února • 1:37

Přijmu, obratem prodám, a koupím si nějaké auto s opravdovým motorem.

ACE.
23. února • 10:37

Pokud se ho chystáš nezištně darovat, tak tu naftu přežiju.

Leonardo Cupranek
23. února • 10:56

Ja tu rozhodne nechci rozpoutavat zadnej flame, ale averzi nekterych k nafte fakt nechapu. Ja na ni take netrvam a pokud az budu priste kupovat auto bude stat stejne vykonna nafta o dost vic jak benzin, tak na ni proste kaslu. Ted mam auto v servisu a jezdim s O1 1.8T. Sice to neni zadny zazrak, ale je to uz pouzitelnej motor. Sice na muj vkus trochu moc toci, takze pri rychlostech >140 je tam vetsi kraval nez v TDI, ale docela to jde. Prekvapilo me, ze subjektivne pusobi jeste vice "dyzlovite", nez moje TDI - zatah v nizkych otackach je skvely, ale ve vysssich (>3500) mi uz prijde slabsi, nez v TDI. Fakt od nizkych otacek je to na benzin neuveritelny zatah, ale kdyz jsem chtel predject kamion, podradil jsem, vytocil a plyn dal az na podlehu, nic az tak zazracneho se nestalo. Vzhledem k tomu, ze slavne 2.0 FSI (dle redakce AR spickovy atmosfericky dvoulitr) bude mit prubeh vykonu horsi, nez to 1.8T, tak teda ale nevim, jaky benzin bych si musel koupit (trilitrovej sestivalec od BMW?), abych mel pocit, ze jsem si oproti TDI polepsil...
Kazdopadne ti, kteri tady v diskusi pisi, ze by si nekoupili GTI proto, ze mu kazi povest i stejne vypadajici GT TDi, tak tito lide si nemohou koupit ani novou Alfu Brera (http://www.autorevue.cz/Text/Ar.asp?ARI=4953), protoze se dela taky v ropoverzi.

stealth
24. února • 8:12

No vidíš. Jsou tady lidé, kteří zastáncům benzínových motorů stále vyčítají, že se vlastně s těmi diesly nikdy nesvezli a pořádný diesel by je přesvědčil. Ty si sedl do 1.8T a najednou je to použitelný motor. A těch "použitelných" benzínových motorů je celá řada. Já jezdím v 1.8T 132kW a její 110kW sestra se mi zdá hodně mdlá a nevýrazná. Což teprve, když si to načipuju na 140kW a 330nM se zrychlením 6.7s na stovku. Zkus se potom svézt s takto upraveným motorem. Jestli tomu dobře rozumím, tak máš taky k dispozici 140kW. Já osobně jsem jezdil ve 150kW a 400nM naftovém šestiválci a žádný převrat v mém názoru na diesly se nekonal. A když si uvědomíme, že takové auto má horší zrychlení než upravená 1.8T na nižším nominálním výkonu (o krouťáku už vůbec nemluvím), tak pro mě jsou diesly na dlouhou dobu mrtvá kapitola.

Leonardo Cupranek
24. února • 9:20

Podle me to neni tak jednoznacne. Nechipovana 1.9TDI 110kW ma lepsi dynamiku (, maximalku, akceleraci, pruzne zrychleni), nez cela rada modernich stejne vykonnych benzinu (treba Mazda 3 GT 2.0 16v 110kW).
V zadnem pripade nepopiram, ze 1.8T 132kW v Toledu ci O-RS po nachipovani jede lepe, nez moje nachipovane TDI. To je jasne. 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth
24. února • 20:16

A s kterými dalšími motory jsi to srovnával? Pokud pouze s atmosferickými, tak je srovnání zcela bezpředmětné. Je to jako kdybys srovnával prostorový zvuk na dvou reprácích. Já jsem vyzkoušel M3 GT na Spořilově a je to hodně slabé. Ale když ty diesly jsou dnes tak špičkové, tak já Ti na pár týdnů vyndám to zázračné turbodmychadlo. Pak je na místě srovnávat dynamiku, zrychlení a pružnost se stejně výkonným benzínovým motorem. Proč nezkusíme srovnat turbobenzíny a turbodiesly? Odpověď, že turbobenzínů je málo mě jaksi neuspokojí /Subaru, VW group, Saab, Volvo, Mitsubishi, Mazda, Ford, Renault a další/

Tedei
12. srpna • 8:21

Si volil spatne. Mels sednout ne do M3 GT na sporilove, ale do M3 CLS ve Stodulkach
Zmeni se pismenka a je to MAZEC

Leonardo Cupranek
28. února • 19:03

Je jich malo v realnem provozu. Daleko casteji potkas Golfa5  2.0 TDI nachipovaneho z 103kW na 130kW, nez Golfa GTI TFSI.
Vubec nepochybuju o tom, ze turbobenzin je lepsi. I kdyz jak kterej. Ja bych az tak moc nahlas netvrdil, ze treba 1.8T 110kW byl lepsi, nez 1.9 TDI 110kW. Ale to je sporne. Kazdopadne 2.0 TFSI samozrejme jede lepe, nez 2.0 TDI. S tim vubec nepolemizuju. Vtip je v tom, ze tech TFSI cestou moc nepotkam. Ale klidne bych si ho koupil.

Krull
24. února • 12:04

Pokud budou optimálně naleděné převodovky, budou mít stejné výkoné motory nafta a benzín stejné maximum, stejné zrychení, dynamiku atd.

Petr Broža
23. února • 14:29

Pokud srovnáváš s čipnutým TDI na 140 kW tak je zcela logické, že se ti to zdá mrtvější... 30 kW rozdíl je holt 30 kW rozdíl.
 
1.8T má poněkud tupější maximum, dostává se tam v cca 5 000 ot. a pak už výkon moc neroste. Oproti tomu FSI jde plynule až do 6 000 ot. A proto se mi jako motor líbí celkově více; zátah má v nižších otáčkách slabší, ale nahoře je super.

Leonardo Cupranek
23. února • 16:04

Ano, me prave zarazilo, ze se 1.8T chova skoro jako TDI. V nizkych otackach velmi prijemny zatah, ale ve vysokych uz nic moc.
Je hezke, ze FSI tahne do 6000ot, ale tyto otacky clovek pouzije opravdu jen kdyz se chce sportovne vyradit. Kdyz ale pojedu nekam pres pul Evropy, tak by se mi 6000ot poslouchat tedy nechtelo. I ta 1.8T mi od 140km/h uz prisla docela hlucna, ve 160ti uz dost. Ale je to mozna i tim, ze nejsem zvyklej na hluk o vysokych frekvencich a ze naopak hluk o nizkych frekvencich uz tolik nevnimam. Nicmene vyssi frekvence jsou vzdy vlezlejsi...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zigi
23. února • 21:20

Rekl bych ze je to opravdu o preferencich. Pro sportovni jizdu mam rad motory, ktere s rostoucimi otackami zabiraji cim dal vic az k maximalnim otackam. Avsak pri bezne jizde clovek vyuzije kdyz mu auto potahne hezky od spoda. Avsak neni horsiho pocitu, nez kdyz clovek podradi a misto poradneho zatahu prijde linearni nic moc zatah

Leonardo Cupranek
24. února • 11:23

Jenze seriove 1.9 TDI 110kW (bez chipu) zabira cim dal vic az k maximalnim otackam (resp. otackam pri maximalni rychlosti). Papirova maximalka se seriovym motorem je 215km/h a pri teto rychlosti motor toci plus minus 4000ot, coz jsou s rezervou prave otacky s maximalnim vykonem. Holt je potreba casteji radit (sestikvalt).
A pri akceleraci je holt potreba si "predstavit" omezovac nekde na 4200ot a pak hned radit vyssi stupen    Jasne ze pretacet ropaka nema smysl

Petr Broža
23. února • 16:12

Mě třeba zase více vadí "basový" zvuk, dunění - je to ale skutečně o zvyku. Jinak FSI je oproti 1.8T po stránce zvuku skoro zázrak, žádné dunění, žádné podivné přízvuky, ani v 4000 ot. (160 km/h) není motor takřka slyšet.

Leonardo Cupranek
23. února • 16:48

Ja mel i na vojne radeji hlubsi zvuk kulometu, nez neprijemne vysoky zvuk samopalu

Bodik
23. února • 11:35

Není to averze, je to jen labutí píseň těch (včetně mě), kteří si stále myslím, že do sportovně laděného auto (ať už Golf GT, Brera, C4 VTS......) patří benzín. Ke sportovnímu vzhledu, výbavě apod. patří dle mého názoru i sportovní zvuk vozu. Jak toto se ale dokáže s dieselovým motorem pod kapotou, to nevím. Auto pojede s dieselem neméně tak dobře, ne-li lépe, ale sport=benzin. Ale taková diskuse tu už proběhla, když spatřila světlo světa Fabie 1.9 TDI 96kW označována jako RS (bleee).
 
Bohužel lidé konzumátoři na toto nehledí a kupují pak tyhle hybridy, tak proč je automobilky nemají vyrábět, když si to svět žádá. Je to smutné, ale bohužel je to pravda.

Sp@ce
23. února • 13:14

Dieslové motory prošly ve srovnání s benzínovými za posledních dvacet let mnohem bouřlivějším vývojem a jejich výkon se za tu dobu několikanásobně zvětšil, takže nechápu proč by neměly mít místo i ve sportovních speciálech (tím samozřejmě nemyslím Fabiu "RS"). Ale zařným příkladem může být dieslový motor v dakarovém speciálu VW Touareg!

Leonardo Cupranek
23. února • 11:48

To proste zalezi na tom, co si clovek predstavuje pod pojmem "sportovni".
Jsou veci, ktere jsou pouze zazite a namaji racionalni zaklad a pak jsou veci, ktere maji racionalni jadro. Zvuk je iracionalni. Kdyz si nekdo pred 100 lety zvykl, ze sportovni zvuk zni tak a tak, tak to proste neni nic objektivniho a nekdo jiny si muze zvyknout na uplne jiny zvuk. Pak jsou ale objektivni parametry - treba ze dieselovy motor byva tezsi. To je objektivne ze "sportovniho" hlediska nevyhoda.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Bodik
23. února • 11:59

"....ze sportovni zvuk zni tak a tak, tak to proste neni nic objektivniho a nekdo jiny si muze zvyknout na uplne jiny zvuk......." traktoru.
Jinak docelas mě překvapil. Negativně. (teda pokud je to tvá přezdívka a je pod ní ten, který tu chodí často na AR)

Petr Broža
23. února • 14:56

Osobně si pod pojmem sportovní motor představuji takový motor, který má výkonovou špičku. A tu nemá ani nafta, ani turbomotor (namátkou 1.8T, 1.8 kompressor aj.). Naopak špičkový motor je z tohoto hlediska wankel z RX-8, 2.0 z CTR či 2.0 z S2000. Pocit z jízdy je úplně jiný, ty motory jsou "ostré", zatímco nafta je poněkud "tupá"... Těžko se vysvětluje.

Leonardo Cupranek
23. února • 15:56

Ten muj ropak ma taky "vykonovou spicku"    Od 1500ot do 2800ot roste vykon zcela linearne. Pri 1500ot je to 36kW, pri 2800ot je to 124kW a mezi tim je proste uplna primka. Pak mezi 2800ot a 3300ot je narust velmi pozvolny - pri 3300ot je cca 127kW (cili narust jen o 3kW na peti stech otackach) a pak nasleduje druhy prudky narust kdy to pri 3600ot naroste prakticky na maximum (3600ot=134kW), spickovy vykon trva az do 4300ot a pak to v podstate po primce opet klesa na 107kW pri 4800ot. (cili bych bohuzel potreboval sedmej kvalt, abych se pri maximalce pohyboval v otackach s max vykonem)
Ale pravda je, ze do spicky v S2000 to ma daleko. Ale podle me mit jen uzkou vykonovou spicku je jen jedna z moznych definic "sportovnosti". Podle me je totiz "sportovnejsi" to auto, ktere je na dane trati rychlejsi. K cemu je vykonova spicka motoru 1.2HTP, kdyz mu za vsech okolnosti ujede 1.4TDI?
Subjektivni definice sportovnosti muze byt opravdu dle pocitu z jizdy, dle zvuku motoru, atd... ale to jsou subjektivni kriteria, ktera nakonec muze mit kazdy jina. Naproti tomu veliciny jako akcelerace, maximalka, pruzne zrychleni jsou veliciny objektivni, nezavisle na tom, jaky kdo ma pocit, na co je kdo zvykly. A podle me treba pri "sportovni soutezi" rozhodne zalezi vice na tech objektivnich kriteriich.

Tedei
12. srpna • 8:10

Srovnavas hrusky s jabkama. Pockej az vyjede (a nebude to dlouho trvat) ta 1,4 TFSI.Pak ji muzem srovnat s radobystejnou 1,4 TDI a uvidi se kdo komu za vsech okolnosti ujede

Tedei
12. srpna • 8:18

Hele vono je to dvakrat

Tedei
12. srpna • 8:10

Srovnavas hrusky s jabkama. Pockej az vyjede (a nebude to dlouho trvat) ta 1,4 TFSI.Pak ji muzem srovnat s radobystejnou 1,4 TDI a uvidi se kdo komu za vsech okolnosti ujede

pjanda
24. února • 8:21

Jedna poznamka: Ono ani nejde o to, zda ma motor nejakou vykonovou spicku jako o to, jak se chova v otackach, ve kterych musi byt pri sportovni jizde permanentne udrzovan. A problem dieselu (a toho Vaseho taky, pardon ) je, ze v otackach maximalniho vykonu je jeho prubeh klesajici, coz je jednak neprijemne pocitove (zene Vas 134 kW a auto subjektivne zrychluje velice malo, ale to neni tak podstatne) a druhak v u vrcity okamzik prijde prudky pokles, ktery je treba se naucit, nelze jej z ciste vody vycitit. A to je docela zasadni problem pro sportovni jezdeni podobne jako rizeni bez zpetne vazby. Zatimco do benzinu sednu a pokud neni motor nejak spatne vyladeny, velmi rychle poznam, kde je treba otacky udrzovat pro maximalni dynamiku. Ale ten samy problem ma i turbobenzin, akorat to u nej neni tak markantni - napr. Evo VII neskutecne kope ve strednich otackach, jenze kdyz jej drasate na maximum, opet se pohybujete v otackach, kde vykon pozvolna klesa, presto neni zbyti a je treba tam otacky udrzovat, protoze je tam vykon nejvetsi.
Obecne turbomotory pro sportovni jezdeni nemam rad, a tohle jsou jen stripky z cele mozaiky negativ. Muzeme pokracovat pres to, ze motor nelze stoprocentne ovladat, turbo zpusobuje narusty vykonu neadekvatni pridani plynu atd. atd.
To samozrejme nemusi mit nic spolecneho s dynamikou jako takovou, ale faktem je, ze 150 kW benzin pojede lepe nez 150 kW diesel (pri stejne dobrem naladeni motoru a odpovidajicim zprevovodovani), protoze benzin okolo tech 150 kW nabidne plossi prubeh vykonu a tudiz vetsi dynamiku. Nicmene priznam, ze jsem parkrat na dalnici narazil na precipovane 1,9 TDI (jedno z tech aut bylo Toledo, kdo vi, jestli ne Vy ), ktere si mely hodne co rici s mou 325i, vetsi rozdil se projevuje az pri rychlostech pres 200 kmh. Proste 134 kW jw 134 kW a srovnvat to s 1,8 T 110 kW je zcestne, vice jak 20 procent rozdilu ve vykonu je propast...
No flame, zrovna jezdim 1,6 HDi a je to celkem prima motor, chovani ve vysokych otackach je na diesel velice solidni podobne jako u BMW d. Ovsem nevidim moc duvodu, proc mu dat prednost pred 1,6i... Kdyby byla cena stejna... Ale takto...

Flavio
24. února • 10:32

Pane Jando, musím oponovat. "Ono ani nejde o to, zda ma motor nejakou vykonovou spicku jako o to, jak se chova v otackach, ve kterych musi byt pri sportovni jizde permanentne udrzovan. A problem dieselu (a toho Vaseho taky, pardon ) je, ze v otackach maximalniho vykonu je jeho prubeh klesajici..." S Váší druhou větou souhlasím, ale nemohu souhlasit s tou první, neboť u takto laděného motoru o výkonovou špičku jde, protože právě ona určuje s jakou razancí bude motor táhnout.
Taktéž nesouhlasím s tím, že 150kW benzím pojede lépe než 150kW. Za určitých okolností ano, ale takhle bych to nezobecňoval. "... protoze benzin okolo tech 150 kW nabidne plossi prubeh vykonu a tudiz vetsi dynamiku." Benzín nabídne plošší průběh výkonu? Já se domnívám, že je tomu právě naopak.
BTW, věty: "benzin okolo tech 150 kW nabidne plossi prubeh vykonu" a "problem dieselu je, ze v otackach maximalniho vykonu je jeho prubeh klesajici" jsou v rozporu.

pjanda
24. února • 10:56

To uz jsem od Vas jednou slysel, rikate, ze nesouhlasite, domnivate se, ze je to jinak, ja to beru, ale argument chybi.
Ja nic nezobecnuji, rikam jasne podminky: idealni nebo alespon rovne.
Vety "benzin okolo tech 150 kW nabidne plossi prubeh vykonu" a "problem dieselu je, ze v otackach maximalniho vykonu je jeho prubeh klesajici" jsou v rozporu? Rikam, ze duvodem je to, ze benzin ve sledovanych otackach ma vyss prumerny vykon nez diesel, tudiz je prubeh plossi a dynamika vyssi. Diesel takovou schopnost nema, nema tak siroke spektrum otacek, kde by byl schopen udrzovat spickovy vykon. Zduraznuji, ze sledovanym spekterem jsou otacky okolo maximaniho vykonu, v celem spektru je diesel lepsi, ale to neni pro sportovni jizdu vubec podstatne, pri takove otacky 2-3 tisice vubec nezazijete.
Mohu se mylit, kdo ne Vyvratte to, nesouhlasit je malo.

Flavio
24. února • 11:42

U dieselu cca. 800-1000ot. před dosažením max. výkonu dochází víceméně ke stagnaci nárůstu výkonu, zatímco u benzínu k tomu jevu dochází až při dosažení max. výkonu. V řeči čísel např. diesel: 140kW/3000 a max. výkon 150kW/4000; benzín: 130kW/5000 a max výkon 150kW/6000. Co to znamená? Že v tomto rozmezí otáček nabízí diesel vyšší průměrný výkon než benzín. Co to bude znamenat v praxi. Že benzín bude v tomto otáčkovém spektru subjektivně lépe táhnout, to však neznamená, že při měření se stopkami bude na tom lépe.

Leonardo Cupranek
24. února • 11:47

Ano toto je pravda. Na druhou stranu se te stagnaci preci mohu vyhnout. Se sestikvaltem preci neni problem motor neustale drzet na te 1000ot siroke vykonove spicce, ne?

Krull
24. února • 12:03

Myslím, že to stále nechápeš: subjektivní zátah je nejlepší tam, kde je růst výkonu nejvyšší. Pokud využiju předchozího příkladu, tak subjektivně potáhne líp benzín, protože má na daném rozsahu otáček nárůst výkonu o 20 kW, ale diesel jen o 10 kW. To se ti asi snažili pánové předtím vysvětlit.

Leonardo Cupranek
24. února • 12:15

To je mozne. Mozna zase nekdo subjektivne cejti nejvetsi zatah tam, kde je nejvetsi kroutak. Ale to je jedno - pri "sportu" nejde o subjektivni zatah, ale objektivni veliciny typu akcelerace, pruzne zrycheni, maximalka...

pjanda
24. února • 12:37

Dve upresneni - nikdo neciti nejvetsi zatah tam, kde je nejvetsi kroutici moment. To je staticka velicina a sama o sobe nedava pocit niceho. Klicovy je narust vykonu, coz muze v praxi znamena konstatne vysoky tocivy moment a rostouci otacky, proto mylny zaver, ze tahne kroutak. To je ale nesmysl...
A pak - pro sportovni jizdu je velicina "pruzne zrychleni" absolutne nepodstatna, pri sportu se vyuziva pouze neustale maximalni akcelerace, kterou ovsem motor v miste, kde je nejpruznejsi nedava ani nahodou.
Zalezi na tom, co si predstavujete pod pojmem sportovni jizda, o ktere hovorim ja, mozna proto si nerozumime... Zda se, ze nase predstavy nejsou totozne.

Fero
24. února • 18:47

Krasne si protirecis - samozrejme ze kazdy pocituje najvacsi zatah tam, kde je najvacsi krutiaci moment !!!!

Ten tvoj narast momentu je totiz prave krutiaci moment.
Krutiaci moment je derivacia vykonu !!!!!

Cely problem je v tom, ze dolezity je kr. moment na kolesach, a ten sa meni v prevodovke.
Cize sa to riesi tak, ze si nakreslis prebeh kr. momentu pre jednotlive pr. stupne, a vyznacis si pre kazdy prevodovy stupen otacky, pri ktorych je max. kr moment - vtedy auto zrychluje najlepsie.

Samozrejme, ze vacsinou je to oblast okolo maxima vykonu.

pjanda
25. února • 9:52

Asi napisi clanek o tom, jaky je rozdil mezí vykonem a tocivym momentem, co tyto veliciny udavaji a co se od nich da odvodit. Protoze to co jste napsal je naprosty nesmysl. Problem s tim ma ale spousta a byla by skoda to vysvetlovat pouze Vam.

Fero
26. února • 1:04

No to by som rad vedel, co je naprosty nesmysl z toho, co som napisal

mam totiz aj urcity fyzikalny zaklad, takze neviem, co je nezmyselne na tom, ze kr. moment je derivacia vykonu (cize vyjadruje velkost zmeny vykonu pri zvyseni otacok) je to ten isty vztah ako medzi drahou a rychlostou, resp rychlostou a zrychlenim (zrychlenie vyjadruje velkost zmeny rychlosti za jednotku casu)

petr
25. února • 14:08

hlavne nepiste clanek jak sportovne ridit,radit,nebo tenhle server muzete rovnou zabalit,jinak nic ve zlem ale mam pocit za jsi plete vase pocity s BMW s fakty navic o objektivnim srovnani dynamiky auta jste toho rekl celkem dost ale nemelo to hlavu ani patu.

RSoman
25. února • 15:55

Akorat tu placas jak je vsechno jinak a delas z ostatnich blbce, ale sam jsi nerekl vubec nic kloudnyho. Z tvyho pravopisu je videt, ze na tom s inteligenci nebudes uplne nejlip. Pan Janda tady vysazel x jasnych argumentu, pokud je nechapes, tak sorry, ale mne jsi nerekl vubec nic. Co ty o autech vis, s cim jezdis?
Divim se, ze se s nim bavite, evidentne je to nejaky student ze stredni, co se bavi tim, ze Vas vytaci. Budu rad, kdyz napisete nejaky clanek o sportovni jizde, z Vasich testu je citit, ze vite o cem mluvite a mate zmaknuty vsechny potrebny techniky, o kterych omezenci jako "petr" nemaji poneti, ze existujou... Fandim Vam, je videt, ze autum rozumite a mate hodne odjezdeno, dodavate autorevue stavu co tu chybela.

pjanda
25. února • 14:39

Vidite, zrovna na takovy clanek se chystame Pro kazdeho je sportovni jizda neco trochu jineho, ma o ni uplne jine predstavy a z toho vyplyvaji mnoha nedorozumeni jako cela nase diskuse. Mate zazite nejake predstavy a od zacatku nechcete pochopit, o cem mluvim, reagujete na neco uplne jineho nez co rikam... Samozrejme bude tezke najit v tomto smeru nejakou obecna platnou charakteristiku, ale par axiomu zde je a myslim, ze by nebylo spatne je shrnout. Problem bude klasicky v tom, ze nekteri ctenari nerespektuji ani jasna fakta, "ctou" pouze sve vecne omyly, nikoli nazory druhych...
S Vami je to navic tezke i proto, ze misto argumentu slysim pouze nesouhlas ci urazky. Polozil jsem na stul nekolik naprosto jasnych argumentu podporujicich ma slova zalozenych ciste na cislech a objektivne prokazatelnych skutecnosti. Misto stejne verohodneho protiargumentu jsem se dozvedel jen to, ze "je to jinak", ze se mnou nekteri "nesouhlasi" nebo ze to "nema hlavu ani patu". Takova diskuse ale opravdu nema smysl, je to ztrata casu 

jayD
25. února • 11:37

no nevim jestli se ma cenu hadat jen o kilowatech..myslim, ze velkou roli hraje i prevodovka...treba Golf Plus 1.6 FSi 85 kw a 19. Tdi 77 kw ...FSi ma 6 st. a Tdi 5st.  zrychleni je pak 11.8 x 11.9 coz je zanedbatelny a maximalka 189 x 183 km/hod ...takze v tomhle pripade je vykonejsi benzin se zrychlenim na tom uplne stejne jako diesel i kdyz vetsinou je to obracene treba golf 1.4 55kw 1.9 SDI 55kw 14.7 x 16.9...a treba golf 1.6 75 kw a 1.9 tdi 77kw tak je o fous lepsi Tdi at v maximalne tak ve zrychleni..takze rikat, ze stejne vykony benzin pojede vzdy lip neni uplne pravda

pjanda
25. února • 12:10

Ja jsem rekl za idealnich podminek a pri stejnem naladeni. 6q muze byt pri zrychleni 0-100 vyhodou, ale nemusi, prvni dva-tri stupne mohou byt stejne dimenzovane, mnohem vice by prozradilo zrychleni na vyssi rychlost. Treba u 1,4 vs SDI je rozdil ve prospech 1,4, u druheho mate rozdilne vykonove parametry, navic 1,6 75 kW je prehistroricky motor... Sam nekladu tyto priklady za argument, nedelejto to ani Vy, protoze nesplnuji predpoklady vypovidajiciho srovnani - jednou to bude tak a podruhe onak, nema smysl se o ne prit, nemaji zadnou vypovidaci schopnost.

petr
24. února • 23:26

Samozrejme, ze vacsinou je to oblast okolo maxima vykonu NEMUSI BYT ALE JINAK MAS PRAVDU,pan Janda je zase mimo.

PeterL
24. února • 15:54

Leo má pravdu - u TDI dostávate najväčší kopanec keď začne turbo tlačiť maximálny tlak - a spravidla vtedy už motor poskytuje maximálny krútiaci moment. Najčastejšie to býva niečo pod 2000 otáčok.
Táto skutočnosť je samozrejme irelevantná k celkovej dynamike vozidla, ale možno vysvetluje vašu obhajobu u nepreplňovaného benzínu. Pri hocijakom nepreplňovanom 16 ventil. benzíne od 1,4 po 2,5 máte zhruba medzi 4 500 až 6 500 otáčkach (pokiaľ sa tam daný motor dá vytočiť) športový pocit - bez ohľadu na výslednú dynamiku.
U preplňovaného motora, zvlášť TDi tento pocit strácate, pretože pocit nárastu výkonu v maximálnych otáčkach je "deformovaný" pocitom silného záťahu v nízkych a stredných otáčkach - a človek má dojem, že to už vo vysokých neťahá, čo je v skutočnosti samozrejme blbosť.
Podstatné sú kilowaty a hlavne znalosť ako ich z vozidla dostať, športový pocit je .... len pocit.

pjanda
25. února • 15:02

Muze to tak byt, ale nemusi a spojovat to s tocivym momentem je proste velke zjednoduseni. Clovek pocituje predevsim narust vykonu, ktery se u turbodieselu odehraje plus minus parset otacek okolo hodnoty nejvyssiho tociveho momentu, v zavislosti na charakteristice motoru se tento subjektivni pocit muze dostavit i kdekoli jinde. To jsem mel na mysli...
Jinak s dalsimi Vasimi slovy souhlasim, jen potvrzujete co obvyjke rikam, zrejme jste s precetl jen cast diskuse. Samozrejme, ze pro akceleraci je klicovy konstantne vysoky vykon, ktery vubec nemusi davat pocit jakehkoli tahu, to je presne pripad BMW, nekterych motoru Hondy, Nissanu, Alfy Romeo ad. Vysoky narust dava jen subjektivni pocit tahu, ale to rozhodne neni to, o co ja stojim, nebo co branim. Naopak, rikam, ze pri sportovni jizde se drzi otacky ve vysi, kde se jiz tato vyhoda dieselu neprojevuje, spotrebovava jiz hodne paliva a neni s to dat autu tak dobrou dynamiku jako obdobne vykonny benzin. Proto stojim za tim, ze diesel je pro sport nevhodny, a) subjektivne je ve vysokych otackach nezazivny a hure se s nim pracuje pri snaze o dosazeni maximalniho vykonu, ale hlavne b) objektivne neni s to mit okolo maximalniho vykonu tak plochou krivku jeho prubehu a dat vozu stejnou dynamiku. Proboha, vsak se staci podivat na grafy, udelat si pilovy diagram a spocitat si to. Zde neni o cem se hadat, tady snadno spocitam, ze diesel s maxilalnim vykonem 100 kW bude pri optimalnim vyuzivani jeho charakteristiky podavat prumerny vykon 75 kW (napr.) a obdobny benzin, stejne naladeny, bude pri optimalnim vyuzivani podavat prumerny vykon treba 78 kW. Co asi bude dynamictejsi?
Unavuje me to, tohle jsou precne snadno spocitatelne veci, jedine co potrebujete je graf vykonu a data prevodovky a nasledne prihlednou k rozdilu ve hmotnostech. Pak si udelate pilovy diagram, ve kterem se bude optimalne vyuzivat vykon motoru a z rozsahu vyuzivanych otacek si date dohromady prumernou hodnotu pritomneho vykonu a vztahne ji ke hmotnosti vozu. Az nekdo u dvou takovych motoru, stejne naladenych, se stejnym naladenim prevodovky atd. dojde k jinemu zaveru nez ja, rad si jej vyslechnu, ale ja se opiram o naprosto jasna cisla, od nikoho jineho podobny argument nezaznel. Vzdyt uz z pohledu na grafy vykonu je vysledek hodne pravdepodobny, pokud ma diesel vykonovou spicku takovouto /\ a benzin takovouto / - \ (to uprostred si posunte o neco vyse ), musel by mit diesel vice prevodovych stupnu, aby dosahl stejne dynamiky, protoze ten rozsah spickoveho vykonu je zkratka uzsi. Resi to napr. dvojite preplnovani dieselu, ktery tento neduh prakticky odstranuje, zkuste si 535d a uvidite, ale to neni pripad, o kterem bychom se zde bavili...

RSoman
25. února • 16:04

To je presne ono, staci si udelat pilovy diagram a je jasny, na cem jste. Sam mam FRS, jsem s ni spokojeny, ale nema cenu si veset buliky na nos, tohle auto je vic na pohodu nez na sport. Kope to skvele, ale nahore je to spatny jak pocitove, tak vykonem, skoda, ze se do RS nedava poradny benzin, takhle jsem nemel u Fabie na vyber (chtel jsem Fabii s poradnym vykonem). Treba dvoulitrovy FSIcko by byla lahudka, kouknete na grafy, ten motor je lahoda!

Leonardo Cupranek
24. února • 11:19

Ja tomu nerozumim. Mam sestikvalt. Vykonova spicka (resp rovna strecha s maximalnim vykonem) siroka nejakych 1000otacek. Z toho jasne plyne, ze sestikvaltu nemuze delat zadny problem drzet motor neustale v otackach s maximalnim vykonem v zadny okamzik mezi nulou a maximalni rychlosti.

Flavio
24. února • 10:34

Vypadlo mi jedno slůvko. Taktéž nesouhlasím s tím, že 150kW benzím pojede lépe než 150kW diesel.

rott
24. února • 9:35

Jedina vyhoda nafty je, ze jde kupovat od ruznych vykuku ta "usetrena" neboli kradena.

Leonardo Cupranek
24. února • 11:54

To je odvazna teorie. Takze kolik procent nemeckych zakazniku VW (ale nakonec i ceskych) jsou zlodeji? Protoze podil TDI na prodejich treba VW je dost znacny...  
Nemel by se soucasne s technicakem k TDI davat rovnou i zatykac?

Leonardo Cupranek
24. února • 9:31

1) To, ze TDI (a spousta jinych motoru) ma po otackach s max vykonem prubeh klesajici, to je preci uplne normalni. Kdyby vyrobci TDI chteli, aby otacky koncily tam, kde je max vykon, tak by proste posunuli omezovac niz - nekam k 4300ot. Bylo by pak snad TDI ve vasich ocich sportakem? Omezovac na 4300ot a do techto otacek by vykon pouze rostl (a to dost rychle)...
2) Je sice mozne, ze kdyz sednete do jakehokoli sportovniho benzinu, tak se nic nemusite ucit (kde je vrchol, kde vykon jiz klesa, ...). To muze byt pravda. Jenze ja temer vyhradne (stejne jako vetsina lidi) sedam do SVEHO auta, ktere znam a velmi dobre vim, jeke otacky mam udrzovat - a mam k tomu "davkovani" k dispozici sestikvalt, na ktery jsem si jiz temer dokonale zvykl. Cili problem naucit se s danym autem jezdit neresim - jezdim jen se svym a to denne.
3) To, ze stejne vykonny benzin pojede lepe jako stejne vykonny diesel, to rozhodne neni pravda. Existuje cela rada modernich benzinovych motoru o stejnem vykonu jako TDI, ktere jedou hure. Pro priklad uvedu jiz nekolikrat zminovanou Mazdu 3 GT 2.0 16v 110kW, ktera ma horsi akceleraci, horsi pruzne zrychleni i nizsi maximalku, nez Toledo 1.9 TDI 110kW.
4) Jakou barvu a SPZku melo to Toledo?      A jakou barvu pismenek "TDI" melo?  

pjanda
24. února • 10:26

ad 1) To rozhodne neni reseni, protoze i pres klesajici prubeh je ten vykon stale vysoky a utnout jej by byla chyba. S tim proste nejde nic delat, to je vlastnost a prave v tomto spektru je treba se pohybovat pro dosazeni maximalni dynamiky.
ad 2) Vzdy je problem, kdyz je neco treba se naucit nez vycitit. Musite sledovat/soustredit se na neco, na co pri jizde na maximum nemusi byt cas.
ad 3) Musite srovnavat stejna auta a stejne ladena, srovnani Toledo/Mazda 3 je mimo. Nevim, jestli se takovy pripad v praxi najde, ale budete-li mit stejne auto a k nim dva stejne dobre naladene motory benzin/diesel a stejne dobre naladene prevodovky, nemuze byt diesel lepsi. Uz jen diky prubehu vykonu ve spicce, dalsi vec je hmotnost.. Treba 325i 141 kW ma prakticky stejne parametry jako 330d 150 kW, ktera ma navic 6q. Tezko hledam neco opravdu srovnatelneho v dnesni produkci... Ale jo, treba 307 Hdi 80 kW vs 307 1,6 80 kW. Oboji petikvalt, rozdil v dynamicce skoro 10 procent ve prospech benzinu. Ale to jsou fakta, logicky zduvodnitelna, nevim, o co se zde prit.
ad 4) Stribrnou, to mi k Vam nesedi Ale vpzomnel jsem si na Vas uz tehda Pocet cervenych pismenek si nepamatuji, ale 96 ani 110 kW to zjevne nemelo

Leonardo Cupranek
24. února • 11:14

ad1) To si nejsem jist - kdyz bude ten sestikvalt naladenej tak, aby vyuzival prave toho vrcholu. Ja treba rozhodne dosahuju maximalky pri otackach vyrazne nizsich, nez jsou ty maximalni. A u nechipovaneho motoru bude (diky tovarnimu sladeni motoru a prevodovky) maximalka prave pri maximalnim vykonu a dal se to uz nedostane. Toledo TDI (originalne, bez chipu) ma papirovou maximalku 215km/h, a to bude plusminus prave pri 4200ot, cili presne na konci vykonoveho maxima, pred tim poklesem ve vyssich otackach. A diky sestikvaltu je mozne ten motor v tom vrcholu drzet neustale behem akcelerace z nuly az na maximalku. Neni problem radit pri 4200ot tak, aby po prerazeni na vyssi stupen otacky nespadly pod 3200ot, takze budu mit PORAD k dispozici maximalni vykon.
ad2) Ja jsem tedy na sve auto tak zvyklej, ze nad nicim nemusim premyslet ani v extremni situaci. Proboha preci nejezdim s ocima na otackomeru
ad3) Proc je srovnani Toledo/Mazda3 mimo? Toledo bude tezsi, ne? A treba pro akceleraci muze byt naopak vyhoda zatah jiz od nizsich otacek, ne? Preci to, ze hrabu jeste minimalne na dvojku, to svedci o tom, ze to auto sakra chce akcelerovat. Naftaky od francouzu bych moc jako etalon dynamicnosti nebral. Jaky je tedy rozdil mezi 325i a 330d?
ad4) Zebych?

pjanda
24. února • 12:31

Tocime se v kruhu a nemam ted cas. Zustanu jen u toho ze v bode jedna mate pravdu, nikdy jsem nerekl, ze to je u dieselu neresitelne, nebo ze je v tomto ocividne spatny, pouze u benzinu je to resitelne lepe a bude tak vzdy lepsi za predpokladu, ze se naladeni stejneho auta provede se stejnym cilem. Proto je to nesrovnatelne mezi vyrobci, u Mazdy bude ladeni jinde nez u Toleda, pochopte, take mohu predhodit BMW 1 a rici, ze 120i je lepsi nez Toledo TDI 110 k. Je to absurdni srovnani, cile kazdeho vyrobce v naladeni auta jsou jine... HDi 1,6 je naftak od francouzu dost vzdalene... Vzhledem k tomu, ze to jede lepe nez 1,9TDI 77 kW bych vuci tomu nebyl tak skepticky, ale to je na jinou diskusi. Stejne vykonny diesel nikdy nebude stejne rychly jako stejne vykonny diesel za nezbytneho predpokladu, ze jsou oba stejne kvalitni, stejne dobre a stejnym smerem naladene a ceteris paribus... Splneni techto predpokladu se v praxi hledaji tezko, u 307 se zdaji byt v nejdokonalejsi rovnovaze - totozny vykon, stejne prevodovky a hodne dobre naladeny diesel...
A k bodu 4 - mozne to je, popiste se mi )) Jezdite-li rychle ale korektne...

petr
24. února • 23:21

pjanda zase resite neco co je myslim jasne jako facka

Petr Broža
23. února • 16:31

To je právě ono: mám raději, když motor má plynulý zátah do maxima, bez výraznějších výkyvů... A proto je z pohledu sportovní jízdy benzín optimální volba

Bodik
23. února • 9:25

Tam to spěje....  

pooh
23. února • 8:45

a co tak sportovy dvojtakt?

stealth
23. února • 6:39

Už jsem po něm pokukoval, ale teď když nebude možné rozlišit tohle a benzínovou verzi, tak bych se musel stydět jezdit v GTi. To raději budu šetřit a šetřit a koupím si auto, o kterém bude naprosto jasné, že nemá naftového brášku (možná ojeté Subaru WRX)

Doporučujeme

Články odjinud