No já si hlavně myslím, že takový motor má kromě marketingového cíle (dobře to vypadá na papíře), hlavně jedno určení a tím je konkurence nafťákům. V malém autě se bude při pohodové jízdě chovat jako klasická 1,4 s rozumnou spotřebou, proti naftě by mohl být tišší a když je potřeba předjet náklaďák, tak dostatečný výkon je k dispozici. Pokud budou vhodně nastavená turba, tak může být velmi dobrý průběh točivého momentu a jízda bude hodně pohodová. Pokud někdo chápe Fabii 1,4 125kW jako nástroj k závodění a mezi českými řidiči (vzhledem k absenci peněz) bude takových jistě dost, tak se výsledky dostaví - spotřeba stejná nebo horší jako motor se stejným výkonem, ale větším objemem a poruchy na sebe nenechají dlouho čekat. Každopádně je takový motor zajímavou cestou a osobně bych raději viděl něco stejného stylu se zhruba takovýmito parametry: 1,0TFSI , 85kW, 3,5l/100km (to by myslím byl prodejní trhák v ČR) - malá pojistka, při rozumném používání dobrá spotřeba, pro auto typu Fabia dostatečný výkon a obchodní úspěch je na světě.
Dami a pani, typicky VW: malymi turbami preplnat male motory na litrove vykony co presahuju supersporty s V12...Bohuzial, take Lamborghini/Ferrari preziju v pohode viac rokov; narozdiel od VW-kuzelnikov kde tie motory odchadzaju za par rokov...Turbodiera - pri nizkych ot. => treba pouzit male turbo; pri vyzsich ot. zase ine vacsie, pretoze variabilna geometria nie je mozna pri benzinovych motoroch kvoli teplote vyfuku. [BTW kamarati isli s Borou 1.9TDI z Montrealu do Vancouveru a roztopil geometriu aj u dieslu (max. rychlost je v Ca 110km/h...)]Spotreba - preplnovane motory maju teoreticky nizsiu spotrebu oproti velkoobjemovym motorom. Preplnovanie nemeni pomer vzduch-benzin => do maleho 4-valca sa dostane podstatne viac benzinu oproti atmosferickym motorom + musia sa vytacat do vysokych ot. [napr. Mitsubishi Lancer EVO9 2.0T ma vyssiu spotrebu ako Lamborghini Murcielago pri rovnakom vykone na trati]; a to atmosfericke Lambo/ kompresor SLR [kompresor zerie 55kW z vykonu pri max. vykone motora] tahaju odspodu a vzdy s plnou silou. [==> pri rovnakom vykone bude mat 1.4 vyssiu spotrebu ako 2.0] + 4x4 s 1.4 bez tociveho momentu bude podobna tomu co odchadza cez zachodovu ruru po splachnuti...zo svojej mizernej skusenosti mozem povedat, ze diesel 4.0 radovy 4 valec so slabym preplnovanim je podstatne lepsi ako rovnako vykonny VW 1.9TDI a to ako v uzitocnom vykone [v normalnych otackach - nie 4000ot], tak aj v praci co spravi za porovnatelnu spotrebu. [je to trochu pritiahnute za vlasy pretoze oba motory boli pouzite v totalne odlisnych hrackach, no vacsi motor bol podstatne spolahlivejsi a pruznejsi napriek velkemu "staremu" turbu daleko od bloku]Posledna do neba volajuca vec je ze VW s "uzasnym" FSI, ktore prakticky nic nedokazalo, ide na 98oktanovy benzin - moze mi niekto vysvetlit preco sa do lacnych aut montuju motory na najdrahsi benzin????// Objem nicim nenahradis + podme vsetci na vodik [teda politici a vyrobcovia aut]
Tento motor bud v teto nebo jine vykonove variante se bude montovat do nove Fabii a Ro. , jako zamestnanec S.A. totu informaci mohu potvrdit.
Trochu mimo mísu, ale když jste zaměstnanac - nechystá škoda zlevnění dieslů jako VW ?
ja milujem skoda auto a cely vw group .-))))ten vykon s toho motoru jde, ja bych bral i ten s objemem ccm 600, kdy by to mnelo aspon 75kW...
Zamysleni nad motorama- To bylo furt reci, ze VW neumi (benzinove) motory - Je mozne, ze tam bude twinturbo ci turbo+kompresor. Ale to by ten motor dost prodrazilo - podle me by se vyrobne dostal nad 2.0 TFSI 147kW. - 125kW z 1.4 se nekomu sice muze zdat dost, ale je to mensi litrovy vykon, nez stara (neprimovstrikova!) 1.8T 165kW, o verzi 1.8T 176kW ani nemluve. A to jsou zastarale neprimovstrikove motory s jednoduchym turbem.- 1.4TFSI je zajimavy z jineho hlediska - pokud opravdu bude mit nizkou spotrebu, muze ohrozit diesely. Ale to zalezi na tom, jestli bude mit nizsi spotrebu, nez srovnatelny diesel (2.0 PDP 16v 125kW), jaky bude prubeh kroutaku a hlavne: jaka bude jeho cena. - Z marketingoveho hlediska bude problem tento motor nasazovat do aut typu Passat, Superb, o Audi A4/A6 ani nemluve. Leda ze by z jeho oznaceni zmizelo to "1.4" a jmenovalo se to nejak jinak, treba "TurboKompressor" . Nakonec proc ne - Mazda se take u sveho Wankelu kubaturou zrovna moc nechlubi
zeptej se nejakeho vlastnika 1,8T 165kW na spotrebu... a tady vznikaji reci, ze VW neumi benzinove motory a je to docela pravda. Jediny motor co se mi VW zamlouva je V10TDI a nejake sestivalcove+ FSI, ale co je v superbu V6 2,8 to je teda ukazka jak VW zvlada benzin (katastrofa). FSI technologie prinesla vitr ze spravneho smeru do VW motoru, ale driv nebylo moc co vybirat snad jen 1,8 (T) 1,6 nic moc a 2.0 spis nic
Podle me 1.8T165 kW na ten vykon mela spotrebu pomerne nizkou.Dalsi problem je, ze VW sice dobre motory mel, ale moc je nenasazoval. 2.0 96kW nebyl na svou dobu az tak spatny, ale do plno aut se daval priserny 2.0 85kW.Meli pomerne dobre 1.6 16v 77kW, ale davali je snad jen do Seatu, ostreho Pola, atd..., ale treba do skodovky, golfa, passatu ne.2.3V5 125kW byl podle me skvely motor - jezdil jsem s nim. Ten byl relativne rozsireny (Toledo, Golf, Passat), ale mohl se davat i do vice aut - slusel by Octavii i Superbu. 2.8V6 opravdu nebyl az tak povedeny. Skoda ze se vic nepouzival 2.7T V6 (coz tusim byl jeden a pul motoru 1.8t).Takze ja vidim spis problem v marketingu. A ten nas mozna ceka i nyni - je otazkou, do ceho vseho "dovolej" to 1.4TFSI 125kW davat.
1.6 16V 77kW jsou v ČR u VW od 1/2 2000 v Golf IV, Golf Variant a Bora. V Golfu V je zpátky 1.6 8V 75kW
Jestli se mohu prihlasit... Mam 1,8T 165 kW v S3 a spotreba neni zadny zazrak, ale neni vylozene spatna. Dlouhodobe 12,6 (vzdy svizne, cca ve 20% pripadu hodne az extremne rychle), pri hodne rychle jizde okolo 16, maximum na bezne silnici do oklo 19. Neni to zle, ale treba stejne vykonny sestivalec to umi cca o ctvrtinu lepe.Jinak k clanku - neverim vyuziti motoru vyse nez v nizsi stredni, at uz bude mit vykon jakykoli. Podle me je to motor idealni pro ostre Polo, Ibizu, Fabii..., snesitelny v Golfu apod., ale v cemkoli vetsim si ho predstavit nedokazi.
Zrovna vcera jsem se zamyslel, jak by sel zkombinovat kompresor s turbem... a vidim, ze to je realizovatelne... 1,4 a 125kW... do fabie, by to byl narez. Kdybych kupoval RS fabii, tak na tuberodizl 1,9 96kW zapomenu a koupim 1,4TFSI... teda kdyby nejaka chytra hlava odhlasovala, ze se to do fabky bude davat. kdyz si vzpomenu na 1,8T a 110kW, tak to neni spatne z 1,4 vypotit 125kW. teda oproti 1,2HTP 40kW by to byla asi trochu "jina" fabie.
spytaj sa u lancie, oni to v Lancii delta urobili asi pred 20 rokmi.V zavodnej verzii si to viem predstavit, no v civilnej aby system prepinania fungoval spolahlivo a nevadil by hukot aky obtekanie ventilov sposobuje si dost neviem predstavit.Inak netesil by som sa predcasne, spotreba urcite nebude nizsia, skor naopak a o porovnani kultury chodu a pruznosti motoru v porovnani s nepreplnanym motorom o rovnakom vykone nesuhlasim z technickeho hladiska. Su urcite zakony ktore platia a vo velkoseriovych vyrobach sa nedaju odrbat.
Tak jsem trošku popřemýšlel.A kdyby ten kompresor fungoval na plno od volnoběhu a turbo se rozbíhalo postupně.Dala by se docíli pěkně plochá křivka točívýho momentu teoreticky od volnoběhu do omezovače.To by bylo něco.
Twinturbo, ako Vy uvazujete je dáááááávno v trapu. Ono malo vyznam ked nebola premenliva geometria lopatiek turbokompresora, kedy viete dostávat dostatocny tlak od nízkych otaciek az po maximalne. Dalej su tu "kompresory - turba" systemu Comprex ktore to riesia podstatne elegantnejsie atd.Pointa je vsak inde.Preplnanie u benzinovych motorov vdaka konstrukcii a systemu spalovania neprinasa usporu paliva, pretoze motor nespali chudobnu zmes ked sa poserete a kompresiu zvysovat nemozete a mozete mat vstrekovanie paliva a neviem co este. MITSUBISHI co tento system prvy dali do prevadzky sami priznali ze uspora je len pri pomalej jazde, resp v nizkych otackach ked motor tocite ma taku istu spotrebu. Je to v principe motora a ked chcete vacsi vykon musite mu dat viacej benzinu.Extremne chudobnu zmes vie spalit zatial len dieselovy motor a turbina. Nic ine sa zatial nevynaslo a TFSI je len vykrik do tmy tak ako PD motory od VW a AUDI.Je to smutne, no zial je to len reklamny tah ako z Vas vytlct viacej penazi.
Nejakych 85kW bych pochopil, ale 125 ??? To je uz slusny narez, ovsem nepocitam s tim ze to bude levnejsi nez 2.0TDI takze do Fabie asi ne.. Dobre to bude do sportovnich verzi malych aut a celkove pro nizsi stredni stridu. Ale treba v nastupci Superbu nebo v Passatu mi to prijde divne.
Aby si se nedivil a ještě jsme se nedočkali Fabie RS s tímto motorem.
Ten by tam byl super, ale popravde neverim ze tam daji tak silny motor.
P.Broža: ví se něco přesnějšího o způsobu přeplňování? U označení TFSI bych předpokládal turbo, ale už jsem na i-netu četl i informaci, že by to mělo být twin-turbo jinde dokonce, že je to kompresor, což mi k VW moc nepasuje.
mno v poslednim Auto Tipu pisou, ze to ma byt dokonce kombinace kompresoru a turba ... to jsou mi veci
Nejvýkonnější verze má být buď twin-turbo nebo kombinace kompresoru a turba. Kde je pravda, nevím, info totiž zatím není oficiální.
A co opet srovnavacku s 1,4 TDI at vime co je lepsi
o tom už psali v pondělí na auto.cz
I takovéhle debilní příspěvky už jsem tuším někde viděl...
A pointa?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.