Volkswagen Golf čeká za dva roky výrazná proměna

Příznivci největšího evropského výrobce osobních vozů se v roce 2008 dočkají rozsáhlé obměny u oblíbeného modelu Golf. Jedním z důvodů, proč automobilka sáhne ke změnám, je poměrně velká stagnace v prodejích Golfu; nový vzhled spolu s novými technologiemi mají přinést nové zákazníky.

Nový Golf projde mnoha změnami, byť zatím nelze říci, zda půjde o novou generaci, tedy již šestou, nebo půjde jen o rozsáhlý facelift. Golf bude mírně větší, ovšem jen v řádu milimetrů. Pouze mírné zvětšení modelů je na místě, protože již nyní je Golf občas považován za zbytečně velké a vysoké auto, což mu ubírá na eleganci a jízdních vlastnostech. Karoserie bude postavena na stejné platformě o stejném rozvoru. Vnější vzhled pak dozná změn, které mají vyvodit optický pocit dynamického vozu. Golf by se měl designově přiblížit koncernovému Audi A3, kterému se daří velmi dobře.

Nové budou přední světlomety a také jejich umístění, budou protaženy více k mřížce chladiče a budou mít ostřejší hrany a tvary. V novém Golfu se také objeví LED světlomety, které budou použity např. pro směrová světla. Nové budou i rámy oken a jejich povrchová úprava. Samozřejmostí jsou i nové nárazníky, zadní světlomety a vzhled interiéru.

Nabídka motorů bude vycházet z palety, kterou disponuje Golf již nyní. Objeví se v něm motory 1,4 TSI o výkonech 125 kW (170 k) a 110 kW (150 k), dvoulitrové motory FSI a TFSI, šestnáctistovka FSI a ve vrcholné verzi i motor 3,6 VR6 o výkonu 206 kW (280 k). Úplnou novinkou však budou naftové motory. V novém Golfu se definitivně neobjeví žádný z motorů se vstřikováním PD. Tyto dnes již nedostačující motory budou nahrazeny novými s technologií vstřikování Common Rail. O jaké motory půjde a jaké budou mít specifikace však zdroje neříkají nic. Mělo by se jednat o objemově shodné motory s mírným nárůstem výkonu a hlavně s výrazně větší kultivovaností a lepším průběhem výkonu.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků