Volkswagen Golf čeká za dva roky výrazná proměna

Příznivci největšího evropského výrobce osobních vozů se v roce 2008 dočkají rozsáhlé obměny u oblíbeného modelu Golf. Jedním z důvodů, proč automobilka sáhne ke změnám, je poměrně velká stagnace v prodejích Golfu; nový vzhled spolu s novými technologiemi mají přinést nové zákazníky.

Nový Golf projde mnoha změnami, byť zatím nelze říci, zda půjde o novou generaci, tedy již šestou, nebo půjde jen o rozsáhlý facelift. Golf bude mírně větší, ovšem jen v řádu milimetrů. Pouze mírné zvětšení modelů je na místě, protože již nyní je Golf občas považován za zbytečně velké a vysoké auto, což mu ubírá na eleganci a jízdních vlastnostech. Karoserie bude postavena na stejné platformě o stejném rozvoru. Vnější vzhled pak dozná změn, které mají vyvodit optický pocit dynamického vozu. Golf by se měl designově přiblížit koncernovému Audi A3, kterému se daří velmi dobře.

Nové budou přední světlomety a také jejich umístění, budou protaženy více k mřížce chladiče a budou mít ostřejší hrany a tvary. V novém Golfu se také objeví LED světlomety, které budou použity např. pro směrová světla. Nové budou i rámy oken a jejich povrchová úprava. Samozřejmostí jsou i nové nárazníky, zadní světlomety a vzhled interiéru.

Nabídka motorů bude vycházet z palety, kterou disponuje Golf již nyní. Objeví se v něm motory 1,4 TSI o výkonech 125 kW (170 k) a 110 kW (150 k), dvoulitrové motory FSI a TFSI, šestnáctistovka FSI a ve vrcholné verzi i motor 3,6 VR6 o výkonu 206 kW (280 k). Úplnou novinkou však budou naftové motory. V novém Golfu se definitivně neobjeví žádný z motorů se vstřikováním PD. Tyto dnes již nedostačující motory budou nahrazeny novými s technologií vstřikování Common Rail. O jaké motory půjde a jaké budou mít specifikace však zdroje neříkají nic. Mělo by se jednat o objemově shodné motory s mírným nárůstem výkonu a hlavně s výrazně větší kultivovaností a lepším průběhem výkonu.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků