Volkswagen Golf BlueMotion, opět čistě a úsporně

Automobilka Volkswagen nechce být pozadu v nabídce úsporných a životnímu prostředí šetrných vozů. Proto připravila speciální řadu, kterou nazývá BlueMotion.

Jednotlivé modely jsou postupně upraveny tak, aby dosahovaly při standardní jízdě nízké spotřeby a tedy i nízkých emisí zlého a škaredého CO2. Po malém Polu a větším Passatu bude ve Frankfurtu představen i Golf. Tedy model nižší střední třídy.

Golf BlueMotion dostane stejnou techniku jako Passat. Pod kapotou si najde místo kultivovaný agregát 1,9 TDI o výkonu 77 kW (105 k) a točivém momentu 250 Nm. Tento Golf navíc dostane aerodynamickou sadu, který snižuje Cx z běžných 0,32 na výsledných 0,30.

Golf BlueMotion dostane také menší rozměr pneumatik, což sníží valivý odpor. Pod podběhy tak naleznete pneu o rozměru 195/65 R15, které bude třeba hustit o trochu více, než u běžného Golfu.

Zapomenout se nesmí ani na upravenou převodovku, která má o něco delší převody. Tím sice poklesne dynamika, teoreticky se zvýší maximální rychlost, ale hlavně pro stejnou rychlost může motor točit nižší otáčky a opět klesá spotřeba.

A výsledek? Golf BlueMotion dosáhne kombinované spotřeby 4,5 l nafty na 100 km, což je o 0,6 l méně, než u klasického modelu. Současně s tím klesnou i emise CO2 a to z původních 135 g/km na výsledných 119 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf BlueMotion
Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

dnes | Radek Pecák | 2 příspěvky
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků