Volkswagen Golf BlueMotion, opět čistě a úsporně

Automobilka Volkswagen nechce být pozadu v nabídce úsporných a životnímu prostředí šetrných vozů. Proto připravila speciální řadu, kterou nazývá BlueMotion.

Jednotlivé modely jsou postupně upraveny tak, aby dosahovaly při standardní jízdě nízké spotřeby a tedy i nízkých emisí zlého a škaredého CO2. Po malém Polu a větším Passatu bude ve Frankfurtu představen i Golf. Tedy model nižší střední třídy.

Golf BlueMotion dostane stejnou techniku jako Passat. Pod kapotou si najde místo kultivovaný agregát 1,9 TDI o výkonu 77 kW (105 k) a točivém momentu 250 Nm. Tento Golf navíc dostane aerodynamickou sadu, který snižuje Cx z běžných 0,32 na výsledných 0,30.

Golf BlueMotion dostane také menší rozměr pneumatik, což sníží valivý odpor. Pod podběhy tak naleznete pneu o rozměru 195/65 R15, které bude třeba hustit o trochu více, než u běžného Golfu.

Zapomenout se nesmí ani na upravenou převodovku, která má o něco delší převody. Tím sice poklesne dynamika, teoreticky se zvýší maximální rychlost, ale hlavně pro stejnou rychlost může motor točit nižší otáčky a opět klesá spotřeba.

A výsledek? Golf BlueMotion dosáhne kombinované spotřeby 4,5 l nafty na 100 km, což je o 0,6 l méně, než u klasického modelu. Současně s tím klesnou i emise CO2 a to z původních 135 g/km na výsledných 119 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf BlueMotion
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků