Volkswagen Golf BlueMotion, opět čistě a úsporně

Automobilka Volkswagen nechce být pozadu v nabídce úsporných a životnímu prostředí šetrných vozů. Proto připravila speciální řadu, kterou nazývá BlueMotion.

Jednotlivé modely jsou postupně upraveny tak, aby dosahovaly při standardní jízdě nízké spotřeby a tedy i nízkých emisí zlého a škaredého CO2. Po malém Polu a větším Passatu bude ve Frankfurtu představen i Golf. Tedy model nižší střední třídy.

Golf BlueMotion dostane stejnou techniku jako Passat. Pod kapotou si najde místo kultivovaný agregát 1,9 TDI o výkonu 77 kW (105 k) a točivém momentu 250 Nm. Tento Golf navíc dostane aerodynamickou sadu, který snižuje Cx z běžných 0,32 na výsledných 0,30.

Golf BlueMotion dostane také menší rozměr pneumatik, což sníží valivý odpor. Pod podběhy tak naleznete pneu o rozměru 195/65 R15, které bude třeba hustit o trochu více, než u běžného Golfu.

Zapomenout se nesmí ani na upravenou převodovku, která má o něco delší převody. Tím sice poklesne dynamika, teoreticky se zvýší maximální rychlost, ale hlavně pro stejnou rychlost může motor točit nižší otáčky a opět klesá spotřeba.

A výsledek? Golf BlueMotion dosáhne kombinované spotřeby 4,5 l nafty na 100 km, což je o 0,6 l méně, než u klasického modelu. Současně s tím klesnou i emise CO2 a to z původních 135 g/km na výsledných 119 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf BlueMotion
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků