Volkswagen Golf blue-e-motion: ryze elektrický Golf je realitou

14 komentářů

bubu
4. května • 23:20

V čr jezdí Golf 3 plně elektrický s dojezdem 200 km. Skvělé auto, bezporuchové. Byla to speciální edice pro Deutche post.

Zelení do práce
4. května • 21:40

Solární panel na střeše auta může pohánět leda ventilaci stojícího auta. Klimu akorát v zeleném snu. Fašounského ekologa:-D:-D:-D A eletřunu bude čerpat ze solární elektrárny napájené tajně v noci motorovým agregátem ,kvůli dotacím.:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D

homer
4. května • 13:59

Kdyby uvedené parametry byly pravdivé na co čekat do roku 2013? Prodejte mi ho hned navyšte cenu o potenciálně ušetřený benzín a servis (odhad na 5let 250000,- při 20000km/rok) a sem snim. Ale upozorňuju že budu při jízdě svítit,poslouchat rádio a klimatizovat... a jsou v hajzlu.

.
4. května • 15:12

přesně, ty jejich parametry jsou v laboratorních podmínkách u nových komponent. Až se baterky po 2-3 letech unaví, tak to bude ještě horší. O používání klimatizace se ani nemusíme bavit, se spuštěnou klimou bude dojezd o 50% menší.

Brouk
4. května • 15:45

neberte si vsichni do huby klimatizaci, kdyz tomu nerozumite. klima si veme tak 1-2 kW, nikoli 30!

Vana666
4. května • 15:52

to Brouk: pokud po klimě při nějaké střední teplotě okolí nepožaduješ výkon, možná se spokojí se 1-2 kW
Ale v horku to je výrazně víc1kW elektrickou klimu mám takže dobře vím jak (ne)chladí

Brouk
4. května • 21:28

Holt nekdo potrebuje na schlazeni palice 1 MWatt.

kamil
4. května • 19:43

Toho bych se nebál, VW určitě okopíruje řešení Toyoty a práskne na střechu sluneční kolektory, které budou dodávat energii do klimy ikdyž auto stojí, takže pak nebude potřeba tak velkého výkonu samotné klimy k dochlazení na ideální teplotu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
hannah
4. května • 21:51

kucíí, nekočkujte se, když víte prt. Kompresor klimatizace u osobních aut nižší a nižší střední třídy má příkon při plné zátěži méně než 5kW. A při plné zátěži pracuje po startu a pak při teplotách nad 35°C. Takže žádná tragédie. Navíc při požadavku na plný výkon bývá krátkodobě odpojen.

Hendly
4. května • 21:51

Tak ta střecha toyoty nepohání klimu, ale ventilátor. A tohle okopírovala spíše Toyoto od VW(nevím jistě kdo to měl uplně první, ale tuhle funkci měl už Superb I)
Výkon solární střechy je opravdu max. na pomalé otáčky ventilátoru, rozhodně ne na klimatizování.

kamil
5. května • 7:06

VW měl solární pouze střešní okno, Toyota má solární články na celé střeše, takže je podstatně výkonější.

Hendly
5. května • 13:12

Ano, celou střechu, ale výkon je ve stejném řádu, www.hybrid.cz ... ani 30W VW ani 50W Priusu nedokáže více než točit ventilátorem.

kamil
6. května • 7:23

Jen bych to upřesnil. Nevím jak u ostatních VW, ale Phaeton má maximální výkon solárního střešního okna 18W a ta Toyota má v průměru 56W. Rozdíl je tedy trojnásobný a to navíc při srovnání maximum vs průměr. Proto VW připravuje taktéž solární střechy.

Hendly
6. května • 16:51

VW střešní okna cca 36W. Samozřejmě je to staženo k určitému slunečnímu svitu. Každopádně jsou ty výkony s porovnánám příkonu klimatizace více než nedostatečné.

Doporučujeme

Články odjinud