Volkswagen Golf blue-e-motion: ryze elektrický Golf je realitou

Automobilka Volkswagen včera německé kancléřce Angele Merkelové a odborné veřejnosti představila prototyp svého elektromobilu Golf blue-e-motion. O jeho pohon se stará elektromotor s výkonem 115 koní (85 kW) a točivým momentem až 270 Nm napájený li-ionovými akumulátory. Nabízí dojezd 150 km a nejvyšší rychlost 140 km/h. Ve Wolfsburgu hodlají během příštího roku vyrobit sérii pěti set těchto strojů pro testovací účely, sériová výroba by měla být zahájena v roce 2013, a to těsně po premiéře modelu VW Up blue-e-motion. Automobilka tak v podstatě do puntíku potvrdila dosavadní spekulace o budoucí „kariéře” Golfu jakožto elektromobilu.

Německá vláda má v úmyslu umožnit do roku 2020 na svém území provoz milionu nových elektromobilů a Volkswagen doufá, že se stane jejich hlavním dodavatelem. Představitelé VW Group však při příležitosti premiéry studie Golf blue-e-motion upozornili na to, že vozy samotné nejsou jediným prvkem automobilového průmyslu zodpovědným za znečišťování životního prostředí. „Budoucí elektromobily nám dávají mimořádné možnosti pro snižování ekologické zátěže skrze prostředky individuální dopravy,“ připustil šéf VW Group Martin Winterkorn, ale ihned dodal: „Vláda však musí zaručit, že budeme moci využívat k přírodě šetrných zdrojů energie. Teprve pak se můžeme přenést do skutečně nové éry.“ 

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf blue-e-motion
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků