Volkswagen Golf blue-e-motion: ryze elektrický Golf je realitou

Automobilka Volkswagen včera německé kancléřce Angele Merkelové a odborné veřejnosti představila prototyp svého elektromobilu Golf blue-e-motion. O jeho pohon se stará elektromotor s výkonem 115 koní (85 kW) a točivým momentem až 270 Nm napájený li-ionovými akumulátory. Nabízí dojezd 150 km a nejvyšší rychlost 140 km/h. Ve Wolfsburgu hodlají během příštího roku vyrobit sérii pěti set těchto strojů pro testovací účely, sériová výroba by měla být zahájena v roce 2013, a to těsně po premiéře modelu VW Up blue-e-motion. Automobilka tak v podstatě do puntíku potvrdila dosavadní spekulace o budoucí „kariéře” Golfu jakožto elektromobilu.

Německá vláda má v úmyslu umožnit do roku 2020 na svém území provoz milionu nových elektromobilů a Volkswagen doufá, že se stane jejich hlavním dodavatelem. Představitelé VW Group však při příležitosti premiéry studie Golf blue-e-motion upozornili na to, že vozy samotné nejsou jediným prvkem automobilového průmyslu zodpovědným za znečišťování životního prostředí. „Budoucí elektromobily nám dávají mimořádné možnosti pro snižování ekologické zátěže skrze prostředky individuální dopravy,“ připustil šéf VW Group Martin Winterkorn, ale ihned dodal: „Vláda však musí zaručit, že budeme moci využívat k přírodě šetrných zdrojů energie. Teprve pak se můžeme přenést do skutečně nové éry.“ 

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf blue-e-motion
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků