Nový VW Golf Alltrack dorazil do Česka. Jak si stojí proti Škodě Octavia Scout?

Kombík určený pro výlety mimo zpevněné silnice je dražší než sourozenec od škodovky. Pár vychytávek má totiž navíc.

Robustnější varianta kombíku Golf Variant se nám představila minulý rok v září a její hlavní přednosti jsme si už vlastně probrali. Teď už míří Alltrack rovněž do prodeje v Česku. Model s dodatečnými ochrannými plasty, o pár milimetrů vyšším podvozkem a standardně pohonem všech kol představuje samostatný výbavový stupeň kombi Variant a zatím je dostupný s jedinou motorizací.

Při nakouknutí do konfigurátoru Golfu tedy najdete Alltrack od ceny 999.900 Kč, a to v kombinaci s naftovým čtyřválcem 2.0 TDI (147 kW/200 k), sedmistupňovým DSG a zmíněným pohonem všech kol 4Motion. Další slabší motorizace budou určitě následovat, lišit by se přitom neměly od techniky v koncernovém sourozenci Škodě Octavii Scout.   

Nový VW Caddy přijíždí do ČR s akčními cenami. Už se vejde pod 400.000 Kč

Nový VW Caddy přijíždí do ČR s akčními cenami. Už se vejde pod 400.000 Kč

Standardně nabídne Alltrack za milion šedý lak karoserie, 17palcová kola, adaptivní LED světlomety Plus, rozšířené ambientní osvětlení interiéru, adaptivní tempomat, sadu asistentů Travel Assist, třízónovou automatickou klimatizaci, zimní paket (vyhřívání předních sedadel, multifukčního volantu, trysek ostřikovačů okna a hlavici řadicí páky a volant v kůži), dále parkovací senzory vpředu i vzadu, dešťový senzor, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, 10,25palcový přístrojový štít, 10palcový infotainment bez navigace nebo uvítací světlo vnějších zrcátek.

Na místě je poté krátké srovnání právě se Scoutem. Kdo by to čekal, škodovka je samozřejmě levnější. Se stejnou motorizací jako v Alltracku začíná na ceně 926.900 Kč. Navíc jezdí standardně na větších 18palcových kolech, ačkoliv u verze zaměřené pro jízdu mimo zpevněné silnice to nemusí být zrovna výhoda.

Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

V Octavii Scout se nicméně musíte za tuto cenu spokojit pouze s dvouzónovou automatickou klimatizací, vevnitř nenajdete bezdrátové nabíjení telefonu, chybí asistent změny jízdního pruhu (detekce mrtvého úhlu), některé funkce adaptivních světlometů (například pro jízdu na dálnici) a vzadu je jeden USB-C port (Alltrack má dva). Na druhou stranu Škoda ve Scoutu zase standardně zajistí navigaci v 10palcovém infotainmentu.

VW Golf Variant Alltrack: Technická data a česká cena zatím dostupné verze
Motorizace 2.0 TDI 4Motion
Zdvihový objem [cm3] 1968
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 147/-
Točivý moment [N.m/min-1] 400/-
Převodovka 7A
Maximální rychlost [km/h] 229
Zrychlení 0-100 km/h [s] -
Pohotovostní hmotnost [kg] 1616-1633
Spotřeba [l/100 km] 5,7
Cena Alltrack [Kč] 999.900

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

dnes | Richard Herbich | 42 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 78 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků