Volkswagen Golf a Golf Plus: výrazně levnější nafťáky

26 komentářů

Libor
23. června • 13:49

Doufám, že se přidaj i Kulhánkovic... za 2 roky to budu řešit...

Pan Klobouk
27. června • 15:44

Myslíš jako hokejisti ?

Ladisus
22. června • 16:43

Je 1.9 TDI 66kW skutečně PDčko? Nějak se mi to nechce věřit, má to i stejný krouťák 210Nm jako ten motor se vstřikovacím čerpadlem. Že by dali PD a parametry zůstaly stejné? Odkud berete informace, že je to PD? Ta hlučnost - myslím, že TDI s rotačním čerpadlem mají jemnější chod než PD - v tom bych zase tak problém neviděl.

Šumík
22. června • 21:57

jo, je to skutečně PDčko. Taky musím souhlasit, že moje rotační TDI 66kW má o něco jemnější chod, tedy když to srovnám s TDI 74kW ve Fabii...ale emise jsou poněkud někde jinde...

PeterL
22. června • 15:34

napriek PR blamáži má motor TDI-PD 66 KW jednu výhodu. Je to relatívne lacná platforma pre píčtunerov, nakoľko rozdiel medzi ním a TDI-PD 77 kW je len SW.

Jaroslav
22. června • 15:23

No bodejť by nesnižovali cenu, když je už téměř nikdo nechce ! 66kw je slabý výkon, vysoká hlučnost a cena nafty na úrovni benzínu.... Jediná přednost je nižší spotřeba, ovšem kontra právě ta hlučnost, výkon a dosud i vyšší cena. já bych do toho nešel.

lexusrx
22. června • 14:18

no nevím, ačkoli nejsem příznivce TDI motorů - moje oblíbená "zkratka" je VVT-i, tak si myslím že starej dobrej TDi 66KW je asi nejlepsí motor co kdy WV z naftáků vymyslel......koktávka  s ním 180 jede, a se spotřebou se daj bez problému lámat čtyřlitrový rekordy.....což ty radoby moderní motory s příponou PD jsou drahý nespolehlivý a už dost rozežrahy mrchy

pietro
22. června • 13:08

Znamená to, že velmi dobře vybavený model Golf Trendline, poháněný moderním turbodieselem 1.9 TDI/66 kW/90 k se dostává těsně pod hranici 500 tisíc korun a prostorný Golf Plus se stejným motorem a v obdobné výbavě se cenou „srovná“ pod limit 550 tisíc korun.
Tady se někdo posr-al! Motor 1,9 TDI 66kW byl nemoderní již na přelomu století, natož teď!

Petr Broža
22. června • 13:17

Pokud mne paměť neklame, tento motor má oproti stejnému motoru ve staré Octavii vstřikování PD.

Kostej nesmrtelny
22. června • 13:54

To Vas pamet neklame! Je to sprava teze, ale to preci nedela ten motor modernim. Moderni byl motor TDCI oproti TDDI. Toto je pouze jina konstrukce vstrikovani. Je to podobne jako by clovek rekl, ze motor s filtrem pevnych castic je moderni a motor bez nej ne. Je to pouze evoluce stavajiciho motoru. Ale je mi jasne, ze to neni Vas clanek, ale jen clanek PR marketinkoveho oddeleni VW. Takze v pohode.

empi
22. června • 21:40

2.0TDCI ma proti 2.0TDDI take jenom jine vstrikovani, hlavy valcu a ridici jednotku ...

Petr Broža
22. června • 15:36

Jen jsem chtěl upozornit na to, že nejde o motor s rotačním čerpadlem, ale PD. Moderní motor to je, ale s nízkým výkonem - důvody jsou cenové a marketingové, to je nasnadě.

DAVE
22. června • 14:01

V Nemecku to nikdo nechce ale myslim ze to tady udaji, akorat tech max. 90k bude vyuzivanych dost casto.

Marek71
22. června • 13:52

V poriadku... ale nazývať dnes naftový motor s objemom 1.9 o výkone 66kW moderným sa mi zdá dosť prehnané Podľa mňa je to tak, že o tieto motory nie je záujem a potrebujú sa ich zbaviť, lebo každý radšej siahne po výkonnejšej verzii. No a tak prišli s touto zľavou. Akurát že to museli nejako pekne napísať.

Niemand
22. června • 21:16

Slevu davaji na vsechny naftove motory, ne jen na podle vas "vybehove" motorizace.
Navic, vysoce vykonny rovna se za vsech okolnosti moderni?

LeonardoCupranek
22. června • 16:48

Kdyz vezmes 2.0 TFSI a vykon snizis ze 147kW na 66kW (z marketingovych duvodu), stale pujde o moderni motor, ne?

Marek_Litzman
22. června • 13:22

A ne? Proto se tak klepe....

Kostej nesmrtelny
22. června • 12:43

Modrenim TDI o vykonu 66kW?? Co to zase je? Jaka je definice slova moderni?

Marek_Litzman
22. června • 13:00

tiskovka......

LeonardoCupranek
22. června • 16:47

Je to moderni motor. Neni to to stare TDI s rotacnim cerpadlem, ale moderni TDI s vysokotlakym pumpe-duse vstrikovanim, s turbem s variabilni geometrii lopatek, jen s priskrcenym vykonem. Staci s tim zaject do servisu a vykouzlej vam z toho 100kW.

Niemand
22. června • 21:13

A ve kterem ze servise porusi zarucni podminky vyrobce a pridaji motoru vice jak 51% vykonu navic?

Predpokladam, ze kazdy vi, ze pak na sebe bere zaruku sam prodejce a do kryti zaruk pri poskozenem motoru se mu jiste nebude chtit. Zvlaste pak, kdyz jsou marze na minimu (za cenikove ceny dnes auto snad nikdo nekupuje).

Jinak je videt, ze i VW si uz pomalu uvedomuje, ze premrstene ceny naftovych motoru nejsou to prave orechove.

LeonardoCupranek
22. června • 22:06

A kdyby pridali jen 30% (jak je obvykle), tak by ses tak nedivil?
Nehlede k tomu, ze jsem o zarucnich podminkach nic nepsal.
A nehlede k tomu, ze u aut s pameti typu flash udelas "restore" a jses doma. Naopak si muzes blahoprat - kdyz se ti s chipem motor nahodou podela tejden pred koncem zaruky, bez chipu by se ti podelal den po jejim vyprseni. Muzes to brat i jako "zahorovani".
Ale je to samozrejme volba kazdeho, jestli si chip poridi. Treba si muze podle ETKA zjistit, jakymi dily se ten jeho motor lisi od vykonnejsi varianty a doplnit vsechny tyto rozdilne dily. Jak velky myslis ze je rozdil mezi originaly TDI PD 66kW a 77kW?  A jak velky je mezi 77kW a 96kW. A mezi 96kW a 118kW?
Samozrejme vetsi cast lidi provede jen tu cast uprav, ktera bezprostredne zvysuje samotny vykon (nejvetsi narust za nejmene penez) - tedy chip. Uz malokdo si poridi vetsi turbo, vetsi intercooler, naporovy chladic oleje, lepsi spojku (na vetsi kroutak), atd... A take si casto neporidi lepsi podvozek, kola/gumy, brzdy. Holt jejich problem. Na druhou stranu je jiste rozdil v tom, jak kdo toto navyseni vykonu vyuziva. Jestli nekdo pak jezdi jenom 230km/h a vzdy maximalne akceleruje, tak tomu dava samozrejme vetsi kour nez nekdo, kdo si chip porizuje jen jako vykonovou bezpecnostni rezervu pro pripad predjizdeni.
Ja mam treba chip udelanej tak, ze mi zjednodusene receno zabira az v druhe pulce plynovaho pedalu. Cili v prvni pulce plynu mam puvodni nastaveni. A jelikoz puvodni motor ma 320Nm,110kW a papirovou maximalku 215km/h, tak mi to vetsinou staci. Na ten pulplyn to jede dve kila. Vice rychlosti a akcelerace pouziju/vyuziju jen ve "specialnich pripadech". Myslim, ze tedy motor neni zatezovan nejak nadprumerne. Zejmena vzhledem k tomu, ze so o nej docela dobre staram, nechavam vydejchat turbo, netocim to za studena (v zime dokonce motor predehrivam pul hodiny pred jizdkou Webastem pustenym dalkacem) a davam tomu spickove oleje, ktere maji vydrzet az 50000km a stejne je radeji menim po 15000km. Mysim, ze az to za rok prodam, nebude to pro kupce "spatnej kseft".
A kdyz si nejakej pantata koupi zamerne uskrcenou 66kW verzi a necha si tam neco pridat, aby v pripade predjizdeni stacil rychle zaject zpatky do sveho pruhu, moc velkou chybu neudela. Vem si, ze ta 66kW je opravdu pomerne brutalnim zpusobem umele uskrcena.
Treba stara 66kW bez PD se od 81kW lisila jen tryskama. Mohl jsi tam dat ty 81kW trysky a mels proste ten 81kW motor. Ale takys tam mohl dat lepsi trysky a byls na 90kW. A to jsi stale nezacal chipovat, natoz delat dalsi HW modifikace (sani, vyfuk, turbo, IC, ...). A to mluvim o motoru bez PD, ktery byl konstrukcne i materialove zastaraly a proste nemel ten potelcial vysokotlakeho vstrikovani PD.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jim
22. června • 22:45

...mohu mluvit ze zkušenosti, mám v mým TDI 66kW větší trysky(větší než má 81kW), jede to fakt super, využívám to hlavně v krizových situacích, jinak jezdím stejně jako před výměnou, ale mám lepší pocit bezpečí a jízda není tak stresová(stihnu ho předjet nebo ne, ufff....).... 

Jarin
23. června • 14:03

A nemohl bys mi dát kontakt na prodejce, případně cenu? něco jsem na NETu našel, ale bylo to dost drahý... Mám Passat TDI 66 kW

Nechci delat reklamu
23. června • 15:05

http://strunc.dieselpower.cz/

Jim
23. června • 18:13

je to na stránkách www. dieselpower .cz  , cena je kolem 10tis. kč, levnější než chip, navíc je můžeš prodat, pokud by ti nevyhovovaly... 

Doporučujeme

Články odjinud