Volkswagen Golf 4x4: Haldex pro TDI a 2.0 FSI

Už v polovině léta Volkswagen představil pohon všech kol pro svůj nový Golf. V současně době je dostupný pro motory 1.9 TDI 77 kW, 2.0 TDI 103 kW a 2.0 FSI 110 kW. 4motion zajišťuje mezinápravová spojka Haldex druhé generace. Standardně je poháněna náprava přední, kam se přenáší 90 procent točivého momentu; deset procent vždy dostává náprava zadní. Jakmile začne přední náprava ztrácet adhezi, začne se síla motoru přenášet na zadní kola, na která Haldex umožňuje přiřadit až sto procent točivého momentu.

Zavazadlový prostor se použitím pohonu všech kol zmenšil o 75 l z 350 l na konečných 275 l. Zhoršila se také akcelerace o cca 0,3 s a hmotnost narostla o více než 100 kg. Za příplatek si můžete ke Golfu 4x4 pořídit kryt motoru a převodovky, abyste předešli poškození při zdolávání terénu. Golf s tímto paketem rovněž dostává zvýšený podvozek o 20 mm a silnější stabilizátory. Za pohon všech kol se v Německu připlácí 1 500 eur, tedy cca 48 tisíc korun; ve standardu má 4motion ESP vč. ABS, ASR a EDS (elektronická uzávěrka diferenciálu).

Poznámka: Stejný pohon všech kol má i Audi A3 a dostane ho také nová Škoda Octavia kombi.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků