Volkswagen Golf 4x4: Haldex pro TDI a 2.0 FSI Petr Broža 23. září 2004 • 11:10 Už v polovině léta Volkswagen představil pohon všech kol pro svůj nový Golf. V současně době je dostupný pro motory 1.9 TDI 77 kW, 2.0 TDI 103 kW a 2.0 FSI 110 kW. 4motion zajišťuje mezinápravová spojka Haldex druhé generace. Standardně je poháněna náprava přední, kam se přenáší 90 procent točivého momentu; deset procent vždy dostává náprava zadní. Jakmile začne přední náprava ztrácet adhezi, začne se síla motoru přenášet na zadní kola, na která Haldex umožňuje přiřadit až sto procent točivého momentu. Zavazadlový prostor se použitím pohonu všech kol zmenšil o 75 l z 350 l na konečných 275 l. Zhoršila se také akcelerace o cca 0,3 s a hmotnost narostla o více než 100 kg. Za příplatek si můžete ke Golfu 4x4 pořídit kryt motoru a převodovky, abyste předešli poškození při zdolávání terénu. Golf s tímto paketem rovněž dostává zvýšený podvozek o 20 mm a silnější stabilizátory. Za pohon všech kol se v Německu připlácí 1 500 eur, tedy cca 48 tisíc korun; ve standardu má 4motion ESP vč. ABS, ASR a EDS (elektronická uzávěrka diferenciálu). Poznámka: Stejný pohon všech kol má i Audi A3 a dostane ho také nová Škoda Octavia kombi.Fotogalerie Volkswagen Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz. Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3 Vstoupit do diskuze (5) AutoRevue.cz VolkswagenVolkswagen Golf4x4HaldexTDINáprava zadníGO +Stejný pohonFSIAuta Volkswagen na Heureka.cz