Volkswagen Golf 4x4: Haldex pro TDI a 2.0 FSI

Už v polovině léta Volkswagen představil pohon všech kol pro svůj nový Golf. V současně době je dostupný pro motory 1.9 TDI 77 kW, 2.0 TDI 103 kW a 2.0 FSI 110 kW. 4motion zajišťuje mezinápravová spojka Haldex druhé generace. Standardně je poháněna náprava přední, kam se přenáší 90 procent točivého momentu; deset procent vždy dostává náprava zadní. Jakmile začne přední náprava ztrácet adhezi, začne se síla motoru přenášet na zadní kola, na která Haldex umožňuje přiřadit až sto procent točivého momentu.

Zavazadlový prostor se použitím pohonu všech kol zmenšil o 75 l z 350 l na konečných 275 l. Zhoršila se také akcelerace o cca 0,3 s a hmotnost narostla o více než 100 kg. Za příplatek si můžete ke Golfu 4x4 pořídit kryt motoru a převodovky, abyste předešli poškození při zdolávání terénu. Golf s tímto paketem rovněž dostává zvýšený podvozek o 20 mm a silnější stabilizátory. Za pohon všech kol se v Německu připlácí 1 500 eur, tedy cca 48 tisíc korun; ve standardu má 4motion ESP vč. ABS, ASR a EDS (elektronická uzávěrka diferenciálu).

Poznámka: Stejný pohon všech kol má i Audi A3 a dostane ho také nová Škoda Octavia kombi.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků