Volkswagen Golf 4x4: Haldex pro TDI a 2.0 FSI

Už v polovině léta Volkswagen představil pohon všech kol pro svůj nový Golf. V současně době je dostupný pro motory 1.9 TDI 77 kW, 2.0 TDI 103 kW a 2.0 FSI 110 kW. 4motion zajišťuje mezinápravová spojka Haldex druhé generace. Standardně je poháněna náprava přední, kam se přenáší 90 procent točivého momentu; deset procent vždy dostává náprava zadní. Jakmile začne přední náprava ztrácet adhezi, začne se síla motoru přenášet na zadní kola, na která Haldex umožňuje přiřadit až sto procent točivého momentu.

Zavazadlový prostor se použitím pohonu všech kol zmenšil o 75 l z 350 l na konečných 275 l. Zhoršila se také akcelerace o cca 0,3 s a hmotnost narostla o více než 100 kg. Za příplatek si můžete ke Golfu 4x4 pořídit kryt motoru a převodovky, abyste předešli poškození při zdolávání terénu. Golf s tímto paketem rovněž dostává zvýšený podvozek o 20 mm a silnější stabilizátory. Za pohon všech kol se v Německu připlácí 1 500 eur, tedy cca 48 tisíc korun; ve standardu má 4motion ESP vč. ABS, ASR a EDS (elektronická uzávěrka diferenciálu).

Poznámka: Stejný pohon všech kol má i Audi A3 a dostane ho také nová Škoda Octavia kombi.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků