Volkswagen Golf 4Motion: další verze úspěšného hatchbacku je tu

17 komentářů

surovec
28. ledna • 16:35

Těch zas moc jezdit nebude, a lidi se budou zase divit, jak může blbej golf dávat drifty ze zatáček :-D Ty pohledy mě nikdy neomrzej... sníh + esp off = supr zábava!

Ondras
28. ledna • 18:27

Myslím že na "esp off" můžeš rovnou zapomenout :-( Jako ono to nějak ošmelit půjde, ale ve standardu určitě vypnout nepůjde... fakt to nechápu tuhle snahu VW "pečovat o naši bezpečnost". Např. nedávno jsem jel s yetim 4x4 (esp tam taky nejde vypnout) po sněhu, najíždim si do zatáčky a chtěl jsem se trošku sklouznout, tak šlapu na plyn, jdu krásně do driftu, dávám kontra a najednou to debilní esp zasáhlo, sebralo mi všechen výkon, srovnalo auto s nasměrováním přímo na svodidla a z krásně přetáčivýho smyku se stal smyk nedotáčivej a esp znovu zachraňovalo situaci...

jogurt
28. ledna • 20:51

Ani s 5GT Xdrive nejde driftovat, ESP taky nejde úplně vypnout. Poslední mé auto, u kterého to šlo, byla Q7. Asi to holt u haldexů a ostatních jeho klonů už nikdy nepůjde.

Palda
29. ledna • 8:43

Jak jste na to prosím vás přišel, s 5 GT jsem už něco na jezdil a jde to vypnout jako na každym jiným BMW :-D . To tlačítko se musí podržet 3-5 vteřin, když se jen stiskne tak se jen zapne DTC.

jogurt
29. ledna • 21:21

Přišel jsem na to praxí na vlastní kůži. Ať držím tlačítko jak dlouho chci, nic se nezmění, pouze se vypne protiprokluz a to ještě jen dočasně. GT 535d X, rv. 2012, model 2013. A nezmění to ani přepnutí podvozku na SPORT+. Možná si to pletete s M5 a 550d, kde to tak opravdu funguje, jenže to není případ GT.

Zelí
28. ledna • 23:01

U staršího haldexu na OII z roku 2005 šlo ESP vypnout.

Ondras
28. ledna • 22:33

Týjo, už ani v BMW ten sráč nejde vypnout jo? Tak to je konec... Určitě nějaká byrokratická m*dka z Bruselu...

Vana666
28. ledna • 15:55

U té elektronické náhražky nápravových diferenciálů asi z textu vypadlo, že se jedná o náhražku uzávěrky.
Jinak já doteď žil v přesvědčení, že její název je prioritně EDS a funguje pouze v nižších rychlostech. Naproti tomu termín XDS označuje sice obdobný systém, ale laděný především pro zlepšení chování v zatáčkách při vyšší rychlosti. Už to teda neplatí ?

Zelí
28. ledna • 16:17

Mezi systémy není funkčně žádný velký rozdíl. Je to pouze softwarová záležitost. Měl jsem EDS na OI s motorem 1,8 20V r.v.2006, kde fungoval v celém rozsahu dnes platného EDS+XDS. V nízkých rychloste při pohybu na sněhu-ledu se krásně přibrzďovalo prokluzující kolo. Ale i v rychlosti přes 100km/h při jízdě do kopce a vjetí pravým hnaným kolem do břečky na krajnici, bylo toto kolo při náznaku prokluzu přibržďováno, což bylo krásně slyšet. Tato funkčnost u další OI po faceliftu zmizela, zůstalo jenom EDS v dnešním slova smyslu tj. přibrzďováni v malých rychlostech. A teprve v roce cca 2011 se s velkou slávou opět objevilo XDS.

Pepis
29. ledna • 10:29

Jen skutečný odborník si mohl někdy pořídit úžasný dvacetiventil (mimochodem původně od Audi, jak jistě víš). Díky, už nemusíš nic psát ;-)

Zelí
29. ledna • 14:04

Možná vůbec nejlepší motor jaký jsem užíval. Zcela bezproblémový motor, který podle půl roku starých informací stále jezdí a má natočeno skoro půl milionu km. Opravdu skvělý motor. Nic špatného o něm do 300 tisíc km nemůžu napsat.

Vana666
28. ledna • 16:55

Zelí: je to zajímavé, protože koncern dlouhodobě uvádí že EDS je funkční u dvoukolek jen do 40 kmh a u čtyřkolek do 80kmh.
Jina u mého pašíka EDS funguje, ale ještě nikdy jsem nezaznamenal žádný jeho zvukový projev, a to dokonce ani když jsem systém jenou zkoušel u auta na zvedáku. Co má být vlastně slyšet ?

Zelí
28. ledna • 19:01

Nejsem s tebou v rozporu. Dnes eds funguje skutečně jen do 40km/h. Nicméně já jsem popisoval auto z roku 2006. Tam EDS fungovalo podobně jako původní abs tedy slyšitelným pulsním zvukem - přibržďováním a odbržďováním.

Vana666
28. ledna • 19:41

Nj, ale můj pašík je z roku 2002 takže je ještě starší, EDS má omezené do 80kmh a při jeho zásahu není nic slyšet ani cítit. Přitom ABS se projevuje docela zřetelně. Takže z toho moc chytrý nejsem

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
28. ledna • 20:12

Omlouvám se, jednalo se o OI z roku 1996. Nikoli 2006. Omlouvám se.

Vana666
28. ledna • 21:04

o.k. :-)

Art Vandelay
28. ledna • 15:33

A ako vzdy, automat bude k dispozicii az po facelifte:(

Doporučujeme

Články odjinud