TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.
Radosti
Velký vnitřní prostor
Sladění motoru a převodovky
Nízká spotřeba
Pohodlná jízda i na 18" kolech
Starosti
Vysoká cena
Dotykové ovládání vyžaduje více zvyku
9  /10

Pokud jste ještě nepropadli trendu SUV a hledáte praktické kompaktní auto s velkým kufrem, máte na českém trhu stále z čeho vybírat. Kombíky u nás nabízí všichni silní hráči a více než 600litrový zavazadelník už v podstatě platí za standard, který však z mého pohledu bude časem velice těžké překonat. Příkladem může být i nová generace Volkswagenu Golf Variant, která v porovnání s předchůdcem rozměrově narostla, ale na objemu kufru to není až tak znát.

Další litry, ale i centimetry

Pojďme tento názor podpořit čísly. Nový Golf Variant ve srovnání s minulou generací narostl do délky o 66 mm a má kufr o základním objemu 611 litrů. To je o šest litrů více než v případě předchůdce, a zaměříme-li se na objem po sklopení zadních opěradel, bavíme se o nárůstu z 1620 na 1644 litrů. Kufr je praktický, má ve dvou rovinách nastavitelnou podlážku a zadní opěradla je možné sklopit páčkami po stranách. Získáte tím téměř rovnou ložnou plochu. Nechybí průvlak na lyže, háčky pro uchycení tašek, 12voltová zásuvka (od výbavy Life), a pokud si připlatíte 3100 Kč, dostanete i zásuvku na 230 V.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Tímto výčtem bychom krátké mezigenerační porovnání obvykle zakončili, dnes by to ale byla chyba. Osmá generace Golfu Variant má totiž nejen o něco větší kufr než předchůdce, ale hlavně o 50 mm delší rozvor náprav než současný hatchback. To sice ještě neznamená, že budete mít vzadu o 50 mm více místa na nohy, i deklarovaných 38 mm se však hodí. Za Variant se u golfu připlácí 30.000 Kč, což je pro srovnání o 10.000 Kč více, než kolik činí rozdíl mezi „krátkým“ Seatem Leon a praktičtějším provedením Sportstourer.

Volkswagen Golf Variant VIII: Srovnání rozměrů s vybranými konkurenty
Model VW  Golf Variant Ford Focus kombi Hyundai i30 kombi Seat Leon ST Škoda Octavia Combi
Délka [mm] 4633 4668 4585 4642 4689
Šířka [mm] 1789 1825 1795 1799 1829
Výška [mm] 1455 1494 1475 1448 1468
Rozvor [mm] 2669 2700 2650 2686 2686
Objem kufru [l] 611/1642 635/1653 602/1650 620/1600 640/1700

Volkswagen uvádí, že se ve srovnání s hatchbackem sedí vpředu o dva a vzadu o tři milimetry níže, to je ale rozdíl, který v praxi nikdo nepozná. Můžete si však být jistí, že i pokud jste vyššího vzrůstu, budete mít uvnitř místa dost. Vpředu díky přístrojovce, jejíž minimalistická středová konzola neomezuje kolena cestujících, a vzadu i díky těm pár centimetrům, které jsou tady k dobru oproti hatchbacku. Měřím 190 cm a „za sebe“ se pohodlně posadím už v krátkém golfu, tak proč by to nemělo jít i v kombíku?

Prohlédněte si nový VW Golf ve všech výbavách. Rozdíly mezi nimi bijí do očí

Prohlédněte si nový VW Golf ve všech výbavách. Rozdíly mezi nimi bijí do očí

R-Line ostří charakter

Zatímco koncem března loňského roku „zaplavily“ motoristické redakce golfy v na pohled docela fádním provedení 1st Edition, letos je nabídka o poznání rozmanitější. V garáži nám přistál fungl nový Variant ve výbavě R-Line, která vychází z linie Life, ale má spoustu věcí navíc. Třeba sportovnější přední nárazník, nástavce vnějších prahů a čtveřici falešných koncovek výfuku, ale také o 15 mm nižší sportovní podvozek, sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami vpředu, interiérový dekor vzdáleně připomínající karbon, volbu jízdního profilu či progresivní řízení.

Nový Volkswagen Golf R poprvé v pohybu: Zní skvěle, ukázal i pokus o drift

Nový Volkswagen Golf R poprvé v pohybu: Zní skvěle, ukázal i pokus o drift

Tahle verze zároveň není zrovna levná. Začíná lehce pod sedmi sty tisíci korunami (základem je motor 1.5 TSI/110 kW) a za zkoušenou mild-hybridní patnáctistovku s DSG dáte nejméně 769.900 Kč. Samozřejmě plus příplatky. Konečná cena vozu na fotkách přesáhla 900.000 Kč, a to i kvůli Matrix LED světlometům (46.900 Kč) s dynamickým přepínáním dálkového a potkávacího režimu, v jejichž ceně překvapivě není zahrnuta diodová lišta propojující obě lampy - ta vás vyjde na dalších 2500 Kč.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky