Volkswagen Golf 1.4 TDI s hybridním pohonem

Čína patří mezi nejvíce rostoucí automobilové trhy na světě. Pokud by trh nasytily vozy s klasickým pohonem, došlo by k ekologické katastrofě; proto právě na tomto trhu začnou výrobci uvádět vozy s nižšími emisemi a mneší spotřebou paliva. Na právě probíhající soutěži Michelin Challenge Bibendum 2004 v Šangaji má Volkswagen hned čtyři zástupce, Lupo 3L TDI, Boru TDI a dva koncepty, Touran HyMotion a Golf ECO.Power. Ten je vybaven tříválcovým nafťákem 1.4 TDI s výkonem 76 kW, který je doplněn elektromotorem o výkonu 15 kW.

Díky vysokému točivému momentu a zátahu již od nízkých otáček pomáhá elektromotor autu zejména při rozjezdech, které jsou nejvíce náročné na spotřebu paliva. Dohromady nabízí celá soustava točivý moment 300 Nm při 2 500 otáčkách a to při průměrné spotřebě 3,8 l nafty na sto km. Pro snížení spotřeby přidal Volkswagen také systém start-stop. Touran HyMotion je pak poháněn palivovými články, díky čemuž nemá žádné emise.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků