Volkswagen Golf 1.4 TDI s hybridním pohonem

Čína patří mezi nejvíce rostoucí automobilové trhy na světě. Pokud by trh nasytily vozy s klasickým pohonem, došlo by k ekologické katastrofě; proto právě na tomto trhu začnou výrobci uvádět vozy s nižšími emisemi a mneší spotřebou paliva. Na právě probíhající soutěži Michelin Challenge Bibendum 2004 v Šangaji má Volkswagen hned čtyři zástupce, Lupo 3L TDI, Boru TDI a dva koncepty, Touran HyMotion a Golf ECO.Power. Ten je vybaven tříválcovým nafťákem 1.4 TDI s výkonem 76 kW, který je doplněn elektromotorem o výkonu 15 kW.

Díky vysokému točivému momentu a zátahu již od nízkých otáček pomáhá elektromotor autu zejména při rozjezdech, které jsou nejvíce náročné na spotřebu paliva. Dohromady nabízí celá soustava točivý moment 300 Nm při 2 500 otáčkách a to při průměrné spotřebě 3,8 l nafty na sto km. Pro snížení spotřeby přidal Volkswagen také systém start-stop. Touran HyMotion je pak poháněn palivovými články, díky čemuž nemá žádné emise.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 25 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky