Volkswagen Golf 1.4 FSI: zasloužilý umělec (megatest)

Páté pokračování Volkswagenu Golf jsme krátce vyzkoušeli v únoru. První jízdní dojmy následuje regulérní megatest, v němž jsme se podívali Golfu na zoubek pořádně. Co se pánům z Wolfsburgu povedlo a co méně, se dočtete v článku.
Volkswagen Golf 1.4 FSI: zasloužilý umělec (megatest)
Seznam kapitol
  1. Sázka na klasiku, první dojmy, dobrá značka jménem Golf
  2. Klasický vzhled, lícování zadních světlometů, nevýrazný interiér
  3. Použité plasty, vítězství ergonomie, autorádio, ovládací prvky, podsvícení
  4. Využitelnost odkládacích ploch, královský vnitřní prostor, zavazadlový prostor
  5. Sedadla, charakteristika a zvuk motoru, dynamika, převody, odhlučnění
  6. Spotřeba, jízdní vlastnosti, řazení, řízení, brzdy, posilovač, hodnocení
  7. Seznam výbavy, kompletní ceník, technické parametry motorů
  8. Fotogalerie - všechny snímky testovaného vozu, oficiální fotografie

Výbava

Trendline

Seznam sériové výbavy Golf Trendline
2 crash-aktivní opěrky hlavy vpředu
2 držáky nápojů vpředu, 1 vzadu
3 bezpečnostní pasy vzadu
3 hlavové opěrky vzadu, střední zapuštěná
4 ocelová kola 6 J x 15, pneumatiky 195/65 R 15
ABS včetně EBV, MSR, ASR a brzdového asistentu
Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
Dojezdové rezervní kolo
Easy Entry (pro 3dv.)
Čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce
El. zpětná zrcátka
Elektrické ovládání oken vpředu (pro 5dv. i vzadu)
Elektronický imobilizér
Hlavové airbagy vpředu i vzadu
Kotoučové brzdy vpředu i vzadu
Nekuřácké provedení
Posilovač řízení servotronic
Příprava pro Isofix
Rádio RCD 300 s CD přehrávačem, 6 reproduktorů
Sedadlo řidiče s výškovým nastavením
Ukazatel servisního intervalu
Výškově i podélně nastavitelný volant
Zadní sedadlo nedělené, opěradlo dělené v poměru 1/3 ku 2/3 a sklopné

Comfortline

2 crash-aktivní opěrky hlavy vpředu
2 držáky nápojů vpředu, 1 vzadu
3 bezpečnostní pasy vzadu
3 hlavové opěrky vzadu, střední zapuštěná
4 Alu-kola misano 6 1/2 J x 15, pneumatiky 195/65 R 15
ABS včetně EBV, MSR, ASR a brzdového asistentu
Automatický spínač světlometů
Bederní opěrky vpředu
Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
Coming-/Leaving Home
Dešťový senzor
Dojezdové rezervní kolo
Easy Entry (pro 3dv.)
Čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce
El. zpětná zrcátka
Elektrické ovládání oken vpředu (pro 5dv. i vzadu)
Elektronický imobilizér
Hlavové airbagy vpředu i vzadu
Kotoučové brzdy vpředu i vzadu
Mlhové světlomety
Nekuřácké provedení
Posilovač řízení servotronic
Příprava pro Isofix
Rádio RCD 300 s CD přehrávačem, 6 reproduktorů
Sedadlo řidiče a spolujezdce s výškovým nastavením
Tempomat
Ukazatel servisního intervalu
Vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou
Výškově i podélně nastavitelný volant
Zadní sedadlo nedělené, opěradlo dělené v poměru 1/3 ku 2/3 a sklopné s loketní opěrkou a zařízením na přepravu dlouhých předmětů

Sportline

2 crash-aktivní opěrky hlavy vpředu
2 držáky nápojů vpředu, 1 vzadu
3 bezpečnostní pasy vzadu
3 hlavové opěrky vzadu, střední zapuštěná
4 Alu-kola imola 6 1/2 J x 16, pneumatiky 205/55 R 16
ABS včetně EBV, MSR, ASR a brzdového asistentu
Bederní opěrky vpředu
Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
Dojezdové rezervní kolo
Easy Entry (pro 3dv.)
Čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce
El. zpětná zrcátka
Elektrické ovládání oken vpředu (pro 5dv. i vzadu)
Elektronický imobilizér
Hlavové airbagy vpředu i vzadu
Kotoučové brzdy vpředu i vzadu
Kožený 3r. volat
Madlo ruční brzdy v kůži
Nekuřácké provedení
Palubní počítač
Posilovač řízení servotronic
Příprava pro Isofix
Rádio RCD 300 s CD přehrávačem, 6 reproduktorů
Sedadlo řidiče a spolujezdce s výškovým nastavením
Sportovní podvozek cca. 15 mm níže položený
Sportovní sedadla vpředu
Ukazatel servisního intervalu
Výškově i podélně nastavitelný volant
Zadní sedadlo nedělené, opěradlo dělené v poměru 1/3 ku 2/3 a sklopné

Ceník

Motorizace Výkon kW (k) Převodovka Cena Kč
Trendline

1,4

55 (75) 5stup. 439 900

1,4 FSI

66 (90) 5stup. 469 600

1,6

75 (102) 5stup. 481 000

1,6

75 (102) Tiptronic 547 300

1,6 FSI

85 (115) 6stup. 535 000

1,6 FSI

85 (115) Tiptronic 595 600

2,0 SDI

55 (75) 5stup. 535 200

1,9 TDI

77 (105) 5stup. 595 000

1,9 TDI

77 (105) 6stup. 600 700

1,9 TDI

77 (105) DSG 661 300

2,0 TDI

103 (140) 6stup. 651 300

2,0 TDI

103 (140) DSG 711 900
Comfortline

1,4

55 (75) 5stup. 496 000

1,4 FSI

66 (90) 5stup. 523 500

1,6

75 (102) 5stup. 535 000

1,6

75 (102) Tiptronic 601 300

1,6 FSI

85 (115) 6stup. 588 900

1,6 FSI

85 (115) Tiptronic 649 600

2,0 FSI

110 (150) 6stup. 644 700

2,0 FSI

110 (150) Tiptronic 705 400

2,0 SDI

55 (75) 5stup. 589 100

1,9 TDI

77 (105) 5stup. 649 000

1,9 TDI

77 (105) 6stup. 654 700

1,9 TDI

77 (105) DSG 715 300

2,0 TDI

103 (140) 6stup. 705 200

2,0 TDI

103 (140) DSG 765 900
Sportline

1,4

55 (75) 5stup. 496 000

1,4 FSI

66 (90) 5stup. 523 500

1,6

75 (102) 5stup. 535 000

1,6

75 (102) Tiptronic 601 300

1,6 FSI

85 (115) 6stup. 588 900

1,6 FSI

85 (115) Tiptronic 649 600

2,0 FSI

110 (150) 6stup. 644 700

2,0 FSI

110 (150) Tiptronic 705 400

1,9 TDI

77 (105) 5stup. 649 000

1,9 TDI

77 (105) 6stup. 654 700

1,9 TDI

77 (105) DSG 715 300

2,0 TDI

103 (140) 6stup. 705 200

2,0 TDI

103 (140) DSG 765 900

Technické parametry

  1,4 1,4 FSI 1,6 1,6 FSI
Druh motoru 4válcový benzínový 4válcový benzínový 4válcový benzínový 4válcový benzínový
Maximální výkon (kW/ot./min.) 55/5000 66/5200 75/5600 85/6000
Maximální točivý moment (N.m/ot./min.) 126/3800 130/3750 148/3800 155/4000
Maximální rychlost 164 174 184 192
Zrychlení z 0 na 100 km/h 14,7 12,9 11,4 10,8
Spotřeba        
Město 9,6 8,7 10 8,9
Mimo město 5,9 5,3 5,8 5,5
Kombinovaná 7 6,5 7,4 6,8
  2.0 FSI 2.0 SDI 1,9 TDI 2.0 TDI
Druh motoru 4válcový benzínový 4válcový naftový 4válcový naftový 4válcový naftový
Maximální výkon (kW/ot./min.) 110/6000 55/4200 77/4000 103/4000
Maximální točivý moment (N.m/ot./min.) 200/3500 140/2200 250/1900 320/1750
Maximální rychlost 206 163 187 203
Zrychlení z 0 na 100 km/h 8,9 16,7 11,7 9,3
Spotřeba        
Město 10,5 6,8 6,7 7,4
Mimo město 6 4,7 4,6 4,8
Kombinovaná 7,6 5,4 5,3 5,7

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Sázka na klasiku, první dojmy, dobrá značka jménem Golf
  2. Klasický vzhled, lícování zadních světlometů, nevýrazný interiér
  3. Použité plasty, vítězství ergonomie, autorádio, ovládací prvky, podsvícení
  4. Využitelnost odkládacích ploch, královský vnitřní prostor, zavazadlový prostor
  5. Sedadla, charakteristika a zvuk motoru, dynamika, převody, odhlučnění
  6. Spotřeba, jízdní vlastnosti, řazení, řízení, brzdy, posilovač, hodnocení
  7. Seznam výbavy, kompletní ceník, technické parametry motorů
  8. Fotogalerie - všechny snímky testovaného vozu, oficiální fotografie
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků