Volkswagen Golf 1.4 FSI: zasloužilý umělec (megatest)

Páté pokračování Volkswagenu Golf jsme krátce vyzkoušeli v únoru. První jízdní dojmy následuje regulérní megatest, v němž jsme se podívali Golfu na zoubek pořádně. Co se pánům z Wolfsburgu povedlo a co méně, se dočtete v článku.
Volkswagen Golf 1.4 FSI: zasloužilý umělec (megatest)
Seznam kapitol
  1. Sázka na klasiku, první dojmy, dobrá značka jménem Golf
  2. Klasický vzhled, lícování zadních světlometů, nevýrazný interiér
  3. Použité plasty, vítězství ergonomie, autorádio, ovládací prvky, podsvícení
  4. Využitelnost odkládacích ploch, královský vnitřní prostor, zavazadlový prostor
  5. Sedadla, charakteristika a zvuk motoru, dynamika, převody, odhlučnění
  6. Spotřeba, jízdní vlastnosti, řazení, řízení, brzdy, posilovač, hodnocení
  7. Seznam výbavy, kompletní ceník, technické parametry motorů
  8. Fotogalerie - všechny snímky testovaného vozu, oficiální fotografie

Odlož, co můžeš

Proti čtvrté disponuje pátá generace větším množstvím odkládacích prostor, které nevyužije pouze řidič, nýbrž celá posádka. Nejdůležitější část „výzbroje“ řidiče - peněženku nebo doklady uložíte do praktické přihrádky na vrcholu středové konzoly nebo prostoru pod ní. Přihrádka na straně spolujezdce objemem rekord nezlomí, k odložení několika předmětů postačí. Kapsy okupují polovinu dveří, jsou posunuty více dopředu, druhou polovinu zabírají reproduktory.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klasický obrázek --- Odkládací chránka na straně spolujezdce mnoho
objemu nepobrala --- Přihrádka pod středovou konzolou

Z tohoto důvodu kapsy nepojmou rozměrné předměty, vybrání v přední části umožňuje uchycení litrové láhve, baculatou 2.5 litrovou láhev v kapse neschováte. Seznam odkládacích ploch doplňují držáky kelímků na středovém tunelu, včetně schránky vedle ruční brzdy. Suma sumárum vyjíždí Golf s celou řadou praktických odkládacích prostor, které nesmí v moderním voze chybět. Volkswagen nepřinesl do segmentu nic převratného, pouze dohnal nebo předehnal konkurenci. Takový byl záměr!

Královský prostor

S určitostí nejpoužívanější přídavná jména zaznívající u příležitosti odhalení nového vozu (vyjma samotného adjektiva nový) jsou lepší a větší. Každá nová generace existujícího modelu – je možno obě generace porovnávat – vystavuje prodloužený rozvor, větší zavazadlový a vnitřní prostor. Automobily se protahují do délky, výšky i šířky. V souladu s tímto trendem povyrostl také Golf, prodloužil se rozvor, přibylo místo nad hlavami posádky, na zadních sedačkách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Na zadních sedadlech vládne příjemná atmosféra, resp. nadprůměrný prostor.
Ani vysoký člověk nebude trpět nepříjemnými pocity

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Základní objem zavazadlového prostoru činí 350 l

Teoreticky hovoříme o prostornější „páté generaci“ dlouho. Jak vypadá praxe? Bez ostychu říkám: Lépe než jsem čekal. Cestující na zadních sedadlech překvapí nadprůměrný vnitřní prostor, který umožní pohodlné cestování bez pocitů stísněnosti. Upřímně řečeno u jedinců s tělesnou výškou do 185 cm nemůže být o pocitech stísněnosti řeč. Pokud se posadí za volant 185 cm vysoký pasažér, vychutná si stejně vysoký cestující na zadních sedadlech královský prostor.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zadní světlomety ještě jednou --- Zavazadlový prostor můžete zvětšit sklopením
zadních sedadel --- Na podlaze zůstane viditelný schod

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Sklopením sedadel získáte objem 1305 l

Označení královský nejlépe vystihuje situaci, která na zadních sedačkách v oblasti kolen panuje (ostatně, prohlédněte si video.) Pohodlí řidiče za ostatními cestujícími nezaostává, korpulentní osoby si budou stěžovat na úzké pracoviště. Ze předních a zadních sedaček přejdeme do zavazadlového prostoru. Jeho základní hodnotu 350 l si cvrlikají vrabci na střeše. Sklopením zadních sedaček vzroste objem zavazadlového prostu na 1305 l.

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Sázka na klasiku, první dojmy, dobrá značka jménem Golf
  2. Klasický vzhled, lícování zadních světlometů, nevýrazný interiér
  3. Použité plasty, vítězství ergonomie, autorádio, ovládací prvky, podsvícení
  4. Využitelnost odkládacích ploch, královský vnitřní prostor, zavazadlový prostor
  5. Sedadla, charakteristika a zvuk motoru, dynamika, převody, odhlučnění
  6. Spotřeba, jízdní vlastnosti, řazení, řízení, brzdy, posilovač, hodnocení
  7. Seznam výbavy, kompletní ceník, technické parametry motorů
  8. Fotogalerie - všechny snímky testovaného vozu, oficiální fotografie
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků