Volkswagen Golf 1.4 FSI: zasloužilý umělec (megatest)

Páté pokračování Volkswagenu Golf jsme krátce vyzkoušeli v únoru. První jízdní dojmy následuje regulérní megatest, v němž jsme se podívali Golfu na zoubek pořádně. Co se pánům z Wolfsburgu povedlo a co méně, se dočtete v článku.
Volkswagen Golf 1.4 FSI: zasloužilý umělec (megatest)
Seznam kapitol
  1. Sázka na klasiku, první dojmy, dobrá značka jménem Golf
  2. Klasický vzhled, lícování zadních světlometů, nevýrazný interiér
  3. Použité plasty, vítězství ergonomie, autorádio, ovládací prvky, podsvícení
  4. Využitelnost odkládacích ploch, královský vnitřní prostor, zavazadlový prostor
  5. Sedadla, charakteristika a zvuk motoru, dynamika, převody, odhlučnění
  6. Spotřeba, jízdní vlastnosti, řazení, řízení, brzdy, posilovač, hodnocení
  7. Seznam výbavy, kompletní ceník, technické parametry motorů
  8. Fotogalerie - všechny snímky testovaného vozu, oficiální fotografie

Odlož, co můžeš

Proti čtvrté disponuje pátá generace větším množstvím odkládacích prostor, které nevyužije pouze řidič, nýbrž celá posádka. Nejdůležitější část „výzbroje“ řidiče - peněženku nebo doklady uložíte do praktické přihrádky na vrcholu středové konzoly nebo prostoru pod ní. Přihrádka na straně spolujezdce objemem rekord nezlomí, k odložení několika předmětů postačí. Kapsy okupují polovinu dveří, jsou posunuty více dopředu, druhou polovinu zabírají reproduktory.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klasický obrázek --- Odkládací chránka na straně spolujezdce mnoho
objemu nepobrala --- Přihrádka pod středovou konzolou

Z tohoto důvodu kapsy nepojmou rozměrné předměty, vybrání v přední části umožňuje uchycení litrové láhve, baculatou 2.5 litrovou láhev v kapse neschováte. Seznam odkládacích ploch doplňují držáky kelímků na středovém tunelu, včetně schránky vedle ruční brzdy. Suma sumárum vyjíždí Golf s celou řadou praktických odkládacích prostor, které nesmí v moderním voze chybět. Volkswagen nepřinesl do segmentu nic převratného, pouze dohnal nebo předehnal konkurenci. Takový byl záměr!

Královský prostor

S určitostí nejpoužívanější přídavná jména zaznívající u příležitosti odhalení nového vozu (vyjma samotného adjektiva nový) jsou lepší a větší. Každá nová generace existujícího modelu – je možno obě generace porovnávat – vystavuje prodloužený rozvor, větší zavazadlový a vnitřní prostor. Automobily se protahují do délky, výšky i šířky. V souladu s tímto trendem povyrostl také Golf, prodloužil se rozvor, přibylo místo nad hlavami posádky, na zadních sedačkách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Na zadních sedadlech vládne příjemná atmosféra, resp. nadprůměrný prostor.
Ani vysoký člověk nebude trpět nepříjemnými pocity

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Základní objem zavazadlového prostoru činí 350 l

Teoreticky hovoříme o prostornější „páté generaci“ dlouho. Jak vypadá praxe? Bez ostychu říkám: Lépe než jsem čekal. Cestující na zadních sedadlech překvapí nadprůměrný vnitřní prostor, který umožní pohodlné cestování bez pocitů stísněnosti. Upřímně řečeno u jedinců s tělesnou výškou do 185 cm nemůže být o pocitech stísněnosti řeč. Pokud se posadí za volant 185 cm vysoký pasažér, vychutná si stejně vysoký cestující na zadních sedadlech královský prostor.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zadní světlomety ještě jednou --- Zavazadlový prostor můžete zvětšit sklopením
zadních sedadel --- Na podlaze zůstane viditelný schod

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Sklopením sedadel získáte objem 1305 l

Označení královský nejlépe vystihuje situaci, která na zadních sedačkách v oblasti kolen panuje (ostatně, prohlédněte si video.) Pohodlí řidiče za ostatními cestujícími nezaostává, korpulentní osoby si budou stěžovat na úzké pracoviště. Ze předních a zadních sedaček přejdeme do zavazadlového prostoru. Jeho základní hodnotu 350 l si cvrlikají vrabci na střeše. Sklopením zadních sedaček vzroste objem zavazadlového prostu na 1305 l.

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Sázka na klasiku, první dojmy, dobrá značka jménem Golf
  2. Klasický vzhled, lícování zadních světlometů, nevýrazný interiér
  3. Použité plasty, vítězství ergonomie, autorádio, ovládací prvky, podsvícení
  4. Využitelnost odkládacích ploch, královský vnitřní prostor, zavazadlový prostor
  5. Sedadla, charakteristika a zvuk motoru, dynamika, převody, odhlučnění
  6. Spotřeba, jízdní vlastnosti, řazení, řízení, brzdy, posilovač, hodnocení
  7. Seznam výbavy, kompletní ceník, technické parametry motorů
  8. Fotogalerie - všechny snímky testovaného vozu, oficiální fotografie
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 153 příspěvků