Volkswagen Golf 1.4 FSI: zasloužilý umělec (megatest)

Páté pokračování Volkswagenu Golf jsme krátce vyzkoušeli v únoru. První jízdní dojmy následuje regulérní megatest, v němž jsme se podívali Golfu na zoubek pořádně. Co se pánům z Wolfsburgu povedlo a co méně, se dočtete v článku.
Volkswagen Golf 1.4 FSI: zasloužilý umělec (megatest)
Seznam kapitol
  1. Sázka na klasiku, první dojmy, dobrá značka jménem Golf
  2. Klasický vzhled, lícování zadních světlometů, nevýrazný interiér
  3. Použité plasty, vítězství ergonomie, autorádio, ovládací prvky, podsvícení
  4. Využitelnost odkládacích ploch, královský vnitřní prostor, zavazadlový prostor
  5. Sedadla, charakteristika a zvuk motoru, dynamika, převody, odhlučnění
  6. Spotřeba, jízdní vlastnosti, řazení, řízení, brzdy, posilovač, hodnocení
  7. Seznam výbavy, kompletní ceník, technické parametry motorů
  8. Fotogalerie - všechny snímky testovaného vozu, oficiální fotografie

Moderní klasika

Důvody, které vedly ke vniku další „nudné“ generace, částečně vysvětlují předchozí odstavce. Prvky, jimiž se pětka odlišuje od čtyřky nicméně nejsou zanedbatelné. Přestože nenastala radikální změna tvarů, odlišuje se nový Golf od svého předchůdce. Pátá generace je kulatější, má výraznější přední i zadní světlomety. V náznacích můžeme pozorovat nový směr, jenž v plné síle demonstruje například Volkswagen Concept R nebo Concept C vystavený ve Frankfurtu a Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Směrová světla integrovaná ve vnějších zpětných zrcátkách jsou dnes moderní,
dostala je také nová Octavia

Pravděpodobně nejvýraznějším vnějším elementem můžeme označit rozměrné přední světlomety, zadní světlomety odkazují k Touaregu. Přední světlomety společně s decentním prolisem karoserie vytváří dojem dynamiky, zadní světlomety charakterizuje diametrálně odlišný rys – špatné lícování. Na toto konto proběhla rozsáhlá diskuse pod článkem s jízdními dojmy, na špatné lícování dvoudílných světlometů upozorňovaly s předstihem některé magazíny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Někomu se líbí Golf zepředu, ale nelíbí se mu zezadu. Sto lidí, sto chutí...

Bez zbytečných proslovů přejdu rovnou k věci. Na oficiálních fotografiích, které uvolnil Volkswagen pro tisk, zadní světlomety dokonale lícují, linie jedná části umístěné na víku zavazadlového prostoru plynule navazuje na druhou část upevněnou na karoserii. Ve skutečnosti, alespoň u modelů které jsem zkoumal, linie plynulá není. Mezi první a druhou částí vzniká zub. V rámci objektivity musím připomenout, že zmíněný zub není velký.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Víko zavazadlového prostoru se otevírá mechanickým vyklopením znaku VW,
při zavírání musíte použít fyzickou sílu

Kdo se na  chybu zaměří, objeví větší mezeru nad polovinou světlometu připevněnou ke karoserii. Po zabouchnutí víka zavazadlového prostoru vzniká onen zub. Nepochybuji o tom, že záměr designéra nemá s touto vlastností nic společného, na rýsovacím stole světla s určitostí lícovala. V tomto bodě mohu Volkswagen nakrásně kárat, míru kritiky musím nicméně přizpůsobit kvalitám konkurence. Když jsem zpětně prohlížel fotografie námi testovaných vozů, objevil jsem podobných chyb celou řadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tři písmena dávají tušit, cože se ukrývá pod kapotou --- Zadní světlomety - jablko
sváru. Linie dvoudílných světel skutečně plynule nenavazuje 

To znamená, že viditelné nelícování není dobrou vizitkou, avšak poměrně obvyklým problémem. Nakolik bude o několik milimetrů větší mezera nad zadním světlometem důležité kritérium při výběru nového vozu, nechám na zvážení. Osobně považuji tento problém za nicotný v porovnání s velikostí vnitřního prostoru, zpracováním interiéru, jízdními vlastnostmi, chování motoru a spotřeby atd. Konečně rozhodnutí nechť učiní každý sám – ať už se to týká lícování nebo vzhledu jako takového.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
S dveřmi testovaného vozu bylo třeba pořádně bouchnout, aby se zavřely. Horší
dovírání způsobily silné těsnící gumy 

Nový Golf na cestách rozruch nebudil. Přestože se jedná o žhavou novinku, jež nestihla zevšednět, nevěnovali lidé Golfu pozornost. Hlavy otáčeli pouze „golfisté“ (řidiči starších golfů) nebo ti, kdož zaregistrovali veliký nápis nový Golf. Na parkovišti automobil nevyčníval z davu (na rozdíl od nyní testovaného BMW 5). 

Nasedáme (interiér)

V těšném závěsu za nelícujícími světlomety následoval na seznamu diskutovaných negativ (nejen na AutoRevue.cz) strohý, nezajímavý interiér. Přesné výtky nemusím podrobně rozebírat, chcete-li prostudovat reakce čtenářů na fotografie nebo naše zkušenosti, nahlédněte do prvních jízdních dojmů. Na tomto místě bych rád oddělil vizuální dojem od praktických zkušeností, jinými slovy subjektivní pocity od hmatatelných vlastností.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volant - na jeho adresu směřovala nejedna kritická výtka. Proti čtvrté generaci
vypadá jednoduše až lacině. Čtyři ramena jsou praktická, věnec volantu optimální.
--- Klasická přístrojová deska s velkými, přehlednými budíky.

Nebudu zastírat, že jsem v interiéru oči nenechal. Moje první pocity vystihují slova: šeď a nuda. Interiér předchůdce působí hodnotnějším dojmem. Přímé srovnání palubní desky (estetické) v Golfu číslo čtyři a pět vyznívá jednoznačně ve prospěch čtvrté generace. Palubní deska pětky mísí prvky Touranu a Pola, ideál krásy vypadá jinak. Nevýrazný vizuální dojem zlepší dvou barevné plasty, tmavá horní část a světlá spodní část dodají jinak nevýrazné palubní desce trochu šmrnc.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Na výsost praktická schránka na vrcholu středové konzoly poslouží k odložení
peněženky, mobilního telefonu a jiných drobností --- Veliký displej autorádia potěší
všechny, zejména řidiče s horším zrakem

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Sázka na klasiku, první dojmy, dobrá značka jménem Golf
  2. Klasický vzhled, lícování zadních světlometů, nevýrazný interiér
  3. Použité plasty, vítězství ergonomie, autorádio, ovládací prvky, podsvícení
  4. Využitelnost odkládacích ploch, královský vnitřní prostor, zavazadlový prostor
  5. Sedadla, charakteristika a zvuk motoru, dynamika, převody, odhlučnění
  6. Spotřeba, jízdní vlastnosti, řazení, řízení, brzdy, posilovač, hodnocení
  7. Seznam výbavy, kompletní ceník, technické parametry motorů
  8. Fotogalerie - všechny snímky testovaného vozu, oficiální fotografie
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 153 příspěvků