Volkswagen Golf 1.4 FSI: zasloužilý umělec (megatest)

209 komentářů

Pojisteninainternetu.cz
1. října • 15:33

Sjednejte si nejlevnější povinné ručení, havarijní pojištění online z domova na internetu. Porovnejte všechny pojišťovny v ČR najednou a pomocí kalkulátoru zvolte nejvýhodnější a nejlevnější pojistku. Získejte řadu bonusů, ušetřete tisíce! http://www.pojisteninainternetu.cz

lukas-lukas
21. července • 1:30

Tohle proste uz neni Golf. Podivejte se treba na novou Astru, Megané, to nový BMW či Mazdu. Jedno a to samy.. VW mel zustat VW a nejit do toho s ostatnima..

imhotep
26. června • 11:48

Chtel bych si koupit auto, ale váham od jakeho výrobce. Rolling Eyes
Mam představu takovou mel by to být vetší sedan nebo combi (asi ve velikosti peugeot 406) turbo diesel, HDI atd. velký duraz kladu na elektriku, buť ať ji je tam málo a nebo s co nejmenší poruchovostí.

MITO
15. dubna • 16:30

MAM DOMA LADU 1500 s -DOBRE ZIHADLO,..MINULE SOM TAKY GOLF NA DIALNICI SPRAVIL

Batuska
15. dubna • 22:02

ja mam fabiu 1.2 ... aj ja som trhol taky golf

len skoda ze vodic akurat telefonoval a zaroven fajcil tak si netrufol sliapnut na plyn

Pepe
30. března • 16:09

Jak je to u Golfu se zavazadlovym prostorem ??? Kdyz se tam da plnohodnotne rezervni kolo, jaky je jeho objem ? Neni pak nahodou nejmensi ve tride ??? A to porad novinari kritizujou Megane za 330 l

Petr Broža
30. března • 17:22

 S plnohodnotným kolem jde "do háje" 75 l objemu.

jarda
27. března • 10:06

Myslim si ze at si rika kazdy co chce, Golf zustane Golfem a odbyt bude stale velky.

Quido
29. března • 12:25

Hosi, hosi, nechcete snad naveky zustat v propasti sve nevedomosti ...
... ale vira je mocna!!! To chapu.

Golf prave uz prestava byt tim legendarnim Golfem, kterym byl, pokud se ve VW nechytnou za nos a neco s tim neudelaji!  Ja nejsem zadny "antigolfista", ale umim se podivat pravde do oci. Nazorova setrvacnost je jedna z veci, na kterou prodejci VW spolehaji, ale verte mi, ta jde mnohem rychleji dolu, nez vybudovaní dobre reputace, kterou Golf donedavna mel.

Q

dandsy
27. března • 13:04

TAk tomu never, je to cene a kvalite a komfortu za danou cenu. Nic vic.

cena je pro me bohuzel number  





Quido
24. března • 15:35

Narozdil od Golfu  autor recenze nezklamal:
- chybyu Golfu, pokud se vyskytuji u konkurence podobne, pak nejsou chyby, jsou tedy vlastne normalni
- "zhnily" motor (a nejde jen o 1,4) je projevem "klasiky" a umirnenosti konstrukteru, nebo co....
- ze je Golf pohodlny s dobrym podvozkem, to se vedelo vzdy a je to snad jeho jedina prednost (neni ale nejpohodlnejsi - viz ruzne  srovnavaci testy - napr. What Car)
- nevim, co cini Golf a jeho soukmenovce z VW tak pritazlivimi pro autory recenzi, ze jejich hodnoceni vzdy vychazeji  proznive....?

Zaverem: Petka od Golfu je snad nehorsi verze za celou jeho historii a pokazil si dost reputaci uz i ctverkou - viz oficialni poklesy prodeje za r. 2000-2003.
Ja bych dneska za ty prachy urcite koupil nejakeho vybaveneho Japonce...

Q.

 

Funcarver
25. března • 18:55

Auto je hodně o pocitu.. pocitu řidiče...Toť vše.. TOhle jsou věci, který žádná recenze neřekne a na papíře je neuvidíš...

Quido
26. března • 8:58

Castecne souhlasim, ale poklesy prodeje uz nejsou o pocitu

Q

Funcarver
27. března • 13:21

Je to o designu...Golf je příliž tradiční...a, a to hlavně, prostě Golfů je mnoho, což hodně lidem vadí (že by měli mít stejné auto jako soused)...proto logicky jdou prodeje dolů...

Quido
29. března • 10:38

 To snad nemyslis vazne?

To se zeptej marketerů od automobilek apod., to je totalni blbost!!!!!
Proc by pak stoupaly prodeje u  Skodovky atp?

Q

Franta
25. března • 8:22

treba Mazdu 3 aby se nad tebou sousedi soucitne usmivali (jo ted zadni naraznik je fakt sexy!)
nebo Toyotu Corolu a pak muzes ridit s volantem mezi kolenama a nikdy vys
Nemam nic proti Nisalu Almere nebo Honde Civic ale to jsou zastarale auta jen se 4 airbagama ...

Quido
25. března • 11:25

Franto! K te první části nemám co dodat, to jsou jen nekonkrétní tlachy ...

V té poslední větě jsi dokázal, že z pozice své neznalosti netušíš, o čem je řeč !

 Q

Franta
26. března • 7:14

Ne vazne. Sousedi jezdi vsichni na Mazde, rodice na sestce, dcerka na nove trojce. A prave dcerka je z auta cela pryc, protoze koupila "sexy auto" ale nikdy si nevsimla toho podivneho zadniho narazniku. Az do chvile kdy ji vycniva do ulicky zaparkovanych aut a myslim ze Mazda 3 pujde rychle z domu na ukor Golfa V - to jsou jeji slova.
A Toyota Corolla bylo moje oblibene auto do momentu kdy jsem s nim jel a mych 188 cm je pro neho nesnesitelna vyska - volant v nejvyssi pozici mam nekde mezi kolenama, pricems jezdim na kdecem a nemam TAK velke problemy nikde, ani v Polu a Fabii.
A co se Almery a Civicu tyce, tyhle auta se horko tezko dostavaji na 4 hvezdicky NCAP takze o nich ani uvazovat nebudu - jsou zastarale z bezpecnostniho hlediska a ja uz by ve dvou bourackach. V obou jsem jel a moc se mi libi zevnitr i motoricky ale kupovat pro sebe to nebudu.

Quido
26. března • 8:55

K te prvni cast - zta svedci spise o inteligencni urovni te slecny, ane o autech;ale, vysoka postava je i muj hadycap, ale proto nemuzu kritizovat cele auto, nevim jakou Corollu jsi zkousel, ale ma dve sluzebni a vse se da zestelovat tak, ze sedim podle sebe (nechci srovnavat Fabii - je to jina trida - ale tam zase cumim pres volant a to vadi mne), Civic je porad trochu sportovneji ladeny, ale napriklad toho moista vevnitr a ten motor(!!), jen je trochu tvrdsi - to je ale o tom, co komu vyhovuje...

Tak jsem se nevlezl za volant Carrery, ale nerikam, ze je to spatne auto, je mi jen trochu male...

Jestli ale napise nekdo, ze nelicuje nejaká cast, ale protoze vlastne nelicuje u jinych zase neco jineho, takze je to vporadku - to je vrchol!!

Nebo ten motor - VW v posledni dobe neumi benziny, tak at to autor clanku prizna a nechodi kolem horke kase, a neprohlasuje tuto vec za projev konzervatismu, klasiky ci jine pindy - az bude testovat TDI, at pak peje ody...

K te druhe casti - NCAP neni jediny test na svete, pak airbagy neresi vsechno, ale jestli si to nekoupis, je to tvoje vec - pro bezpecnost pak obecne plati, ze cim vyssi trida, tim lepsi bezpecnost; kup si Lagunu a budes po tedle strance v klidu!

Zdarec

Q

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Franta
26. března • 11:50

Quido nerozciluj se. Tyhle historky jsem napsal jen proto ze 80% lidi tady vyskakuje ze koupi nejake lepsi a levnejsi auto, ale kdyz se tomu podivas na zoubek tak si vlastne neco jenom nalhavaji. Taky jsem poslouchal ty kecy "proc Golf kdyz muzu mit Sex" dokud si to Mazdu 3 nekdo nekoupil ... a nakonec by radsi chtel ten Golf.
Podobne je to s Corollou, Meganem, Stilem, Astrou, Almerou, Civicem, Octavkou a ostatnima - kdo chce, najde si na nich neco mnohem lepsiho nez je Golf. A stejne tak jsou miliony Golfistu kteri nepotrebuji vubec uvazovat o jine znacce protoze Golf ma vsechno co chteji. Jsou lidi kteri benzinak nikdy nevytoci nad 4 tisice otacek protoze proste nemusi a tak muzou zit spokojene v presvedceni ze VW benzinaky jsou ok.

Quido
29. března • 10:17

Ja  se nerozciluji, spis mne ta diskuze tady vzdycky pobavi. Co mne ale nepobavi, je recenze, ve ktere neni ani trocha snahy o objektivitu. To co pises, se da docela prijmout, obecne nema cenu se prit, ktere auto je lepsi. Ale kdyz je na aute neco spatne, nehotove, zanedbane, zastarale atp., tak se to napsat jako chyba a nesnazit se to obhajovat!

Ani jsem nechtel kritizovat tolik Golfa, jako spise zpusob recenze.
(I kdyz priznavam, ze pred 6-ti lety jsem mnel na tuto znacku dost odlisny nazor.)

O designu se nama, podle meho, cenu vubec bavit a vyplnovat pulku recenze nazory na vzhled a komentovat predni ci zadni svetla - ted si tukam na hlavu , od toho jsou fotky; kolik lidi tolik nazoru na design.

   Q

Pavel
23. března • 18:26

Pro p.Brožu + p.Zezulku

Rád čtu Vaše testy,jsou zajímavé a dobře psané.
Pouze mám jednu připomínku:osobně by mne zajímalo u testovaných
aut zrychlení např. 60-100 ,80-120 km apod.na různě rychlostní stupně.To o daném autě vypoví víc než subjektivní pocit testujícího.
Taky by jsem uvítal počet najetých km při začátku testu.


Petr Broža
24. března • 12:43

Pružnost se obvykle měří na čtvrtý a pátý stupeň, ale není problém to měřit i na trojku atd. K testovaným autům: bohužel neovlivníme, jak syrové to auto bude, před testem se auto ale krátce zajede.

piters
30. ledna • 0:43

Jezdim uz nejaky patek a vsiml jsem si ze pokud jezdis s autem co uz ma nejakou ridici jednotku po meste do prace a zpatky cca 30 km denne, oproti jizde treba 800 km v kuse po dalnici..motor se chova jinak.Vjedu z dalnice do mesta a nejen pocitove citim ze treba na nejakem obchvatu na kterem jezdim do prace ,tak auto nejak rychleji a ochotneji akceleruje a pri nizsich otackach ma vyssi vykon.i spotreba na pocitaci vypada lepe.Ale za par dni se to vrati k normalu, motor trochu zlenivi a spotreba se zvysi.Nejsem automobilovy odbornik, jsem odbornik pres pocitace , jen konstatuji po zkusennostech se Seatem, oktavii, fabii nebo i VW...

Pavel
24. března • 18:38

Jo tak jsem to myslel-ono by to bylo celkem zajímavé pro dost čtenářů,může to člověk porovnat se svým autem a tím taky zjistit jak by popř.test.auto vyhovovalo mu.
Ty kilometry to jenom pro zajímavost-četl jsem např,test ,nebylo to u Vás myslím na Forda Fiestu-kde po dost velké kritice na motor bylo úplně na konci napsané,že auto
při přebrání k testu mělo najetých necelých 200 km.To již zavání nesolidností-test prakticky syrového auta je třeba brát s rezervou a je na to potřeba na začátku upozornit.

Huhla
23. března • 10:10

Jo jo, jak se říká - každej fandí svejm . Já jsem spokojenej s pažoutem, ale vím že třeba 307 byla první rok spíš "servisní auto", než radost majitele. Přesto na pažouty nedám dopustit. Ale otravujou mě lidi, co všude rozhazujou svoje moudra, aniž by měli aspoň trochu zkušeností s tím co kritizujou nebo chválej.

A když už jsem se do toho dal (nevím jestli to psát - někdy moc chvály škodí ) - ale moc se mi líbí přístup autorevue. Ať už se jedná o autory (dolejš potvrzuje pravidlo), který píšou čtivý a zajímavý recenze, až po přístup ke čtenářům. Zatímco dřív jsem ještě čas od čsu chodil na auto.cz, teď už jsem jen tady - a naprosto spokojenej. Teda, k naprostý spokojenosti by tady muselo jít objednat pizzu - ale klidně můžu napsat TÉMĚŘ SPOKOJENEJ .

Huhla 

mrazik
24. března • 12:17

Pne Broža jednu šunkovou, prosím.

Petr Broža
23. března • 13:38

Pizzu zatím neumíme

Michal
21. března • 18:39

Niemand je snad asi jediný, kdo tady hájí Golfa. Nebýt jeho, není tady žádná sranda

RomanP
22. března • 21:52

Ještě drobnost...pokud je tady 80 procent lidí takových, že pokud si dáš nick Touareg a oni ti naznačí, že proto jsi asi blb, nemá cenu se s takovými lidmi přít.

Experti přes ergonomii hledají senzaci, kde není atd... Já jsem se svým prvním VW spokojen (moje šesté auto) a koupil bych ho znovu, nepřidělil mi ho národní výbor podle ksichtu.

Znám pár lidí, kteří si s Japonskou kvalitou a servisem užívají to co já neznám, ale nebudu sem tahat řeči o kterých stejně někdo prohlásí "jedna paní povídala"

Na závěr snad jenom, že podobné diskuse vlastně nemají žádný závěr, každý má svou pravdu a na tu si nenechá sáhnout.  

RomanP
22. března • 21:35

Já mam taky Golfa a akorát se tady nepotřebuju hádat o kravinách.

Volit Passat vs. Mazda 6, jezdím v Passatu. Před Golfem jsem měl tři Fordy a jiné.

Nevím proč bych tady měl někoho přesvědčovat ať si Golfa koupí, beztak jich budou plný ulice, navzdory zdejším plkům.

Huhla
22. března • 11:13

Já teda tyhle dederonský auta moc nemusím, ale přiznám se, že mi sou niemandovy příspěvku sympatičtější než většiny z těch chytráků co tady píšou tyhle "lidový moudrosti".

  • auto XYZ je drahý

  • auto abc je šunt...

  • auto cde je svělý...

  • A nejlepší jsou "pseudoexperti" co jeli jako spolujezdci na sedadle ojetý bavirský trojky, ale zaujatě hovořej, jak ta jejich 530d jede jak z praku. Určitě se tady najde i někdo kdo tomu rozumí, ale vsadil bych boty že z je to tak jeden z deseti.

    A k tomu niemandovi: kdo z těch joudů co tady tak kritizujou golfa, si dal tu práci, aby porovnal porovnatelný. Přes net je to práce na 10 minut. Ale oni to vlastně nepotřebujou... Oni vědí!

    Huhla

     

    WWW
    24. března • 15:49

    Tys toho konkrétního a odbornýho taky moc nenapsal, že jo... Nebo to psal za tebe někdo jiný, protože neumíš ani psát...


    W

    W
    24. března • 16:31

    Sorry, patrilo to tomu Huhlovi vyse, ne Tobe.... nejak jsem se preklepl, omlouvam se!

    W

    Niemand
    24. března • 16:07

    Tak ja tady nejsem od toho, abych tu psal o technickych parametrech apod. Radeji se proctete moje prispevky. Jestli Vam konkretni udaje, ceny a polozky vybav prijdou malo konkretni, tak uz nevim. A tuhle zpravu za me psal take nekdo jiny, protoze psat ja vubec neumim.

    Niemand
    22. března • 19:02


    Vypada to skutecne tak, ze jsem asi jediny, ktery tu nabizi jiny pohled na VW, respektive na Golf.

    Ja jsem se na rozdil od vetsiny Golfem projel (a jeste projedu, jakmile pro me bude pripraven 1.9 TDI 77kW) a pokusil jsem se prinest svoje poznatky. Je vsak s podivem, ze se setkavam s oporvzenim od lidi, co autem nejeli (a sami to priznali) a auto hodnoti podle barvy palubni desky.

    S tim srovnamim cen je mi jasne, ze VW je drahy. To vsude pisu. Avsak konkurence je levnejsi mnohdy o pouhych par tisic.

    Petr Broža
    22. března • 20:32

    Golf skutečně není drahý, minimálně do doby, dokud bude mít klimu zdarma. Pro běžného řidiče je ideální motor 1.6 75 kW, pětidveřová verze s ním stojí 509 tisíc a přitom je v autě všechno až na loketní opěrku, za kterou bych si osobně připlatil, a palubní počítač. Přidal bych ještě tříramennný volant, protože ten standardní se do Golfa vůbec nehodí.

    WWW
    24. března • 15:44

    Ne fakt, auto nižší střední třídy s plechovýma kolama, který se skoro 20 let téměř vůbec nezměnilo za 1/2 melounu, to fakt neni moc !!!!!   
    Asi jsem staromódní, ale já na rozhazování nemám!

    W

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    Petr Broža
    24. března • 16:10

    Pokud pominu plechová kola (ty má i BMW 3 za 800 tisíc...), má Golf téměř vše, co běžný řidič potřebuje.

    W
    24. března • 16:41

    1. nehodlám komentovat ani BMW (a ani Audiny) zejména ne ve srovnání k jejich ceně, na to mam svůj názor....

    2. nechci se ani pouštět do subjektivních diskuzí typu: co je to "běžný řidič" a "vše, co potřebuje", jen si myslím, že za ty prachy koupím lepší  a lépe vybavené auto auto ve stejné třídě ... 

    W

    koscj
    21. března • 1:35

    halooooo

    Expert
    20. března • 19:32

    Mam pocit, ze slovo ergonomie se stale casteji pouziva jen jako klise, aniz by ten, kdo jej pouziva znal jeho presny vyznam, ze p. Zezulka? Jinak byste o ovladani vozu v nemz se vyskutuji ovladace jako treba tento tezko mohl napsat, ze je ergonomicke. Vsadim se s vami, ze neinformovany clovek jeho plnou funkci nepochopi. A to samo o sobe je uz natolik zavaznym nedostatkem, ze o ergonomickem usporadani interieru nelze hovorit... Ergonomie skutecne neni jen o tom, ze na ovladac dosahnu...

    Petr
    20. března • 22:35

    Nevím, co se ti nezdá ergonomický. Obyčejný otočný ovladač zapnutí světel. Co na tom nechápeš?  Potřebuješ na to vysokou?

    Expert
    21. března • 17:01

    No, vidis, ze funkci toho ovladace nechapes on to totiz neni pouze "obycejny otocny ovladac zapnuti svetel"...

    Pavel
    21. března • 19:34

    A co řadící páka,zpět zamáčknout a dopředu,podle tebe taky leckdo nepochopí.Nehádáte se o krávovinách?

    Klouzek
    21. března • 18:34

    Jedina pitomost u ovladace koncernu lidovych vozu je, ze ta mlhovka ma kontrolku (svetylku u toho ovladace), ne na palubce, takze spoustu ridicu to netrkne, protoze nevidej, ze maj rozsvicenou mlhovku. Beru to podle nasi sluzebni A3. Jestli je to jinak, tak me opravte. Co se tyce funkce, tak to same si pamatuju i u starickeho Mercedesu W123, ale ten tu kontrolku na pristrojovce mel.

    XP
    21. března • 19:55

    Ve Fábii i v Octávii májí mlhovky hontrolku na přístrojové desce. Jinak tenhle uvladač je dost dobrej a nemusí byt všude klem 10 tlačítek navíc.

    Na tom nezáleží
    21. března • 18:27

    Je to otočný ovladač pro zapnutí světel. Nic jiného. Ty jeden Experte

    Ferda
    21. března • 18:39

    Vidis jak jsi blbej To kolecko ma vazne i jinou fci

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    Jarda
    21. března • 19:18

    Kromě světel a mlhovek to ovládá světlo v interiéru nad zadníma sedačkama.

    Jan
    21. března • 23:34

    kdyz on nam EXPERT zalinkoval mrzackej obrazek, misto poradnyho:
    Zavřít okno

    hele to mi povez kde se tady zapinaji svetla interieru!!, tohle slysim poprve a to znam fabky i octavky mozna i superby...

    Franta
    24. března • 8:42

    Stejne jako v Oplu (Astra) se povytazenim toho otocneho prepinace rozsviti svela v interieru. Narozdil od nasi Astry je to tam alespon nakreslene, ja sem to u Opla hledal dlouho v manualu ...

    Lubos
    24. března • 8:17

    Uff, tak bych rekl ze se mi to kolecko skutocne jako ergonomicke nejevi.

    Pavel
    21. března • 19:07

    Že by to vařilo kafe?

    Ja
    20. března • 23:55

    Taky nechápu. to Vedle něj je určitě nastavování výšký světel a intenzita vnitřního osvětlení. Normálka co se na tom komukoliv nezdá?

    Niemand
    21. března • 15:05

    No kdyz uz dojde spina na VW, tak se pouziji takovato nesmyslna tvrzeni. Take si myslim ze je to zcela obycejny otocny ovladac + nastaveni vysky svetel, ktery ma snad kazdy automobil (vyjma ovladacu typu paka u volantu pouzivane treba Nissanem a dalsimi vyrobci). No, kazdy si slovo ergonomie vyklada jinak.

    Expert
    21. března • 17:03

    Vyborne panove, hezky jste mi vsichni potvrdili co rikam Tak se na ten ovladac (a myslim skutecne jen to velke kolecko, ne ty dve mala vedle) podivejte a zkuste to znovu. Jak rikam, kdo tu funkci nezna, tak zachazeni s timhle ovladacem sam od sebe nepochopi...

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    Leonardo Cupranek
    21. března • 18:19

    Ja nevim, to je stejne jako v Toledu? Ovladani svetel - 3 polohy : vypnuto, parkovacky, potkavacky? Plus ve smeru k sobe (vytahovani cudliku jakoby z pristrojovky) 1.stupen predni mlhovky, 2. stupen predni i zadni? Me to prijde docela dobre. Rozhodne lepsi, nez u nekterych aut, kde se mlhovky pousti separatnim cudlem, takze kdyz je necham zaple, automaticky pak sviti i pri pristi jizde. To mi toto prijde lepsi - kdyz vypnu svetla, vypnou se i mlhovky a priste je explicitne zase musim zapnout.

    Zda se to na prvni pohled divne a slozite (vicesmerny ovladac), ale nevzpominam si, ze jsem s tim mel nejaky problem. To mi prijde daleko uchylnejsi ovladani intenzity podsviceni u oktavky, kde se ten cudl napred musi vysunout a pak se s nim krouti... Na prvni pohled to vypada jen jako tlacitko, clovek hned nepozna, ze s nim jde kroutit. Ale ani to nepovazuji za nejaky dramaticky prohresek proti ergonomii. Horsi je, ze ovladani svetel ve vsech koncernovych vozech je hure pristupne (vlevo pod volantem), ale stejne mi to prijde lepsi, nez tocit packou od blinkru ci steracu, jako u nejakejch xxxxxxxx.

    Nejhorsi ergonomickej problem jsem zazil u japonskeho auta s levostrannym rizenim - packy steracu a blinkru byly prohozene, takze jsem na okoli musel pusobit jako dement: prijel jsem ke krizovatce a misto blinkru otrel sklo  

    Jan
    21. března • 23:24

    To mi prijde daleko uchylnejsi ovladani intenzity podsviceni u oktavky, kde se ten cudl napred musi vysunout a pak se s nim krouti...

    to brachu nesmis hodnotit prototypy, resp. neznam stare oktavky, ale ty po faceliftu nic takoveho nemaji! Je to stejny jako Fabia / Superb, normalni otocny potenciometr, stejne jako regulace vysky halogenoveho svetlometu.

    Leonardo Cupranek
    21. března • 23:33

    Starsi oktavky to mely (GLX i SLX). Jestli se pak umoudrili a dali tam to same co do normalnich aut, pak jen dobre...  Ale skoda byla vzdy ponekud opozdena - takove TDI 96kW do octavie zacli davat az nedavno, o necem silnejsim ani nemluve..

    Expert
    21. března • 18:37

    Ano, vy jste taky hezka ukazka cloveka, ktery o ergonomii nic netusi, ale to mu nebrani o ni vest zasvecene debaty...

    A jo, ten ovladac je "cross-koncernovy" a funguje jak jsi napsal. Aby neco blo "ergonomicke" musi byt funkce toho a zpusob ovladani na prvni pohled zrejma - to v tomto pripade neni. Prostudujte si nejake materialy o ergonomii. Ovladace vicesmerove, stejne jako ovladace menici funkci proste z principu ergonomicke nejsou... Stejne tak neni ergonomicke, pokud se na "podobne funkce" pouzivaji ovladace rozdilneho typu... Z Toleda budes jiste vedet o cem mluvim

    Ovladani na pacce pod volantem je samozrejme lepsi, tady dokonce i z hlediska bezpecnosti, protoze neni nutne sundavat ruku z volantu a vykonavat zbytecny pohyb...

    A mimochodem... vsechna auta s volantem na druhe strane maji prohozene ovladani blinkru a steracu proti tomu co zname v Evrope. Takze to neni ergonomicky problem, to je pouha neznalost z tve strany...

    Lubos
    24. března • 8:14

    Poslys, to otocne kolecko na ovladani svetel dela do aut Saab uz snad 25let a povazuji to za jednu z mnoha super veci u nej. A nevim proc by nemelo byt ergonomicke, snad kdyz ridim, nebudu svetla prehazovat na parkovacky.

    Leonardo Cupranek
    24. března • 8:49

    Me ten vicesmerny ovladac take prijde v pohode. Ale je pravda, ze sice za jizdy neprehazujes na parkovacky, ale mlhovky se za jizdy zapinaji/vypinaji. Nicmene v tom nevidim problem.

    Lubos
    24. března • 10:42

    Mlhovky jasny ... ale ty se u VW taky prepinaji tim koleckem ? Ja na to mam cudliky.

    Leonardo Cupranek
    24. března • 14:17

    Jo. Je to kolecko, ktere ma smerem doleva tyto funkce: 1) Vypnuto 2) Parkovacky 3) Potkavacky

    Dale pak smerem k sobe (vytahnout z pristrojovky) to ma tyto funkce: 1) Mlhovky vypnuty 2) Predni mlhovky zapnuty 3) Oboje mlhovky zapnuty

    Vedle jsou pak jeste dva mensi otocne regulatory s rovinou otaceni kolmou na pristrojovku s funkcemi 1) Regulace naklonu svetel 2) Regulace urovne podsviceni pristrojove desky.

    Ovladani dalkovek a svetelne houkacky je pak na leve pacce pod volantem spolu s ovladanim smerovych svetel a tempomatu. Prava packa pak ovlada sterace, citlivost destoveho senzoru a palubni pocitac.

    Lubos
    25. března • 12:29

    Aha! Tak takovehle ovladani se mi nelibi. Sice jsem to v ruce nemel, ale nelibi se mi to.

    RomanP
    22. března • 21:20

    Golfa IV mám už od roku 2001 a ani z počátku jsem nepotřeboval vysokoškolský diplom a ani zkoušky z ergonomie, abych zapnul mlhovky, pokud Vy ano, nenuťte ostatní ke studiu ergonomie, ale sám prostudujte servisní knížku.

    Neznám dalšího "člověka" který má v těchto autech problém rozsvítit. Jinak jsem měl u Forda spínač světel (Escort 92) na páčce blikačů a ani náhodou se nedal zapnout bez opuštění ruky z volantu, stejně jako teď u Golfa.

    Otázka je zdali jsou lepší ovladače mlhovek rozeseté po celé palubní desce.

    A na závěr, pokud máte podobný problém s dalšími ovladači, rád Vám s nimi poradím.

    Jan
    21. března • 23:29

    Mas pravdu, kdo nikdy nesedel v tom aute a nevi, ze se ma pro mlhovky cudlik VYTAHNOUT, tak na to prijde jen ztezi

    Ale podle vyrobce nejdriv cti navod a pak jed, takze pak je to v pohode. Dalsi packu pod volantem bych nechtel.

    Magor
    21. března • 22:24

    Nechápu, v čem vidíš trable s otočným vypínačem světel? Sednu do auta, nahodím motor, rozsvítím světla (otočením vypínače), připoutám se a jedu... Moje standardní procedura. Kde vidíš problém? Jen máš pravdu, v novém autě už chci mít automatické rozsvícení světel po nastartování, ať furt nemusím zapínat a vypínat světla...

    Naopak, na co mít zapínání světel někde "po  ruce" u volantu, když to použiju jen před a po jízdě? A mlhovky? Když jsou potřeba, tak po vypínači sáhnu a je to. To už častěji šmátrám po regulaci tepla a proudění vzduchu, a to zrovna po ruce nebývá...

    Leonardo Cupranek
    21. března • 23:36

    Regulaci tepla obvykle obstara climatronic a regulaci steracu destovy senzor.... horsi je, ze ovladani audiosoustavy je pomerne neprakticke (displej mimo zorne pole - na rozdil od nekterych jinych znacek s displejem jinde, nez je vlastni radio) a ovladani na volantu maji jen vybrane modely.

    Leonardo Cupranek
    21. března • 22:09

    Z ergonomie mam zkousku. Je nesmysl, aby ergonomicke bylo jen zarizeni, jehoz ovladani je zrejme na prvni pohled. To je definice ergonomie pro prvni tridu obecne skoly. Funkce ergonomicke klavesnice bude moji babicce na prvni pohled velmi nezrejma. Ergonomicke je neco, co se pohodlne ovlada, co nerozptyluje, neunavuje a neobtezuje. Co obsluze nezneprijemnuje zivot a umoznuje i intuitivni ovladani poslepu. A to ten cudl u VW splnuje v pohode. Naopak funkce hisotricke motyky je na prvni pohled zrejma i absolventovi pomocne skoly, nicmene s ergonomii je ta motyka zcela jiste na stiru.
    O ovladaci, ktery meni svoji funkci naprosto v Toledu nevim. Naopak funkcni tlacitka na Nokii meni svoji funkci podle situace neustale a neergonomicke to zcela jiste neni.

    Nechapu, co je mysleno tim, ze se na podobne funkce v Toledu pouzivaji ovladace rozdilneho typu. Tomu fakt nerozumim. Co jsou "podobne funkce" ? Naopak jsem si vsiml, ze se na zcela rozdilne funkce (plyn, brzda, spojka) pouzivaji ovladace prakticky shodne (nebo treba pocitac a tempomat - stejna kolebka).

    A to s tim prohozenim samozrejme neni pravda. Vetsinou to je tak, ze auta originalne vyrabena v zemich s jezdenim vlevo ovladace prohozene maji, ale auta pouze pro levostranne rizeni upravena maji packy normalne. Shodou okolnosti jsem v te zemi jezdici vlevo mel pujcena 2 auta. Toyota Corolla predposledni generace mela packy prohozene, Opel Corsa posledni generace packy prohozene nemel (prestoze mel take volant vpravo).

    Karel
    20. března • 19:14

    Tohle fakt neni auto, to je tragedie!

    Petr
    20. března • 13:53

    Golf má hroznou palubovku. A ještě hroznější cenu. A chlubit se německou precizností - v porovnání s tmto výtvorem pak bude moci pomalu i FIAT.

    Je to nudné auto pro němce a setrvačně zaslepené golfisty.

    1.6 FSI ve střední výbavě stojí skoro 600 000 a za to se dá koupit Mazda 6 i s tempomatem

    Niemand
    20. března • 20:07

    Presneji Golf Comfortline 588 900 (1.6 ne FSI 535 000) Kc. Mazda 3 Touring SDN 559 900 Kc. Opel Astra (soucasna generace) Comfort 444 900 Kc, Ford Focus Trend 498 500 Kc. Vsechny vozy jsou s motorizaci 1.6 a 3 dvermi. Vybavy srovnavat nebudu. Myslim, ze pokud dorovname vybavy na podobne, tak se ty auta budou lisit v radu tisicu, nikoli desetitisicu (mimo nejake akcni nabidky). Je Golf opravdu tak drahy?

    Precizne zpracovany Golf je. Jedine co se mu vytyka je spatne licovani zadnich lamp. Tvar palubni desky by mnohem vice vynikl, pokud by byly pouzity jine barvy v zakladu. Sam jsem jel v Golfu, ktery mel jiny volant a jine provedeni (barevne) a bylo to o poznani lepsi. Navic na fotkach to neni ono, jdete se na nej podivat nazivo a projedte se. Mozna budete prekvapen (prijemne).

    Šumík
    21. března • 12:11

    Souhlasím, Petr zřejmě v Golfu V nejel. V Mazdě 3 jsem taky jel, ale i když vypadala nápaditěji, tak mi na ní něco nesedí, taková obtloustlá v porovnání s Mazdou 6. Interiér mi osobně seděl taky víc v Golfu, jelikož kruhový přístoje v stylu á la Alfa Romeo mi nesedí, není to moc přehldený. Ale opravdu mohu říct, že po svezení v Golfu jsem si pak připadal ve svý Octávce jak o dvě třídy níž. Tím chci říct, jakej bude pak velký odstup od Octávky I a II....(protože Golf a Octávka se liší jen kufrem) 

    Petr
    21. března • 15:15

    Pokud pominu Mazdu 3, kterou jsem v přirovnání neuváděl, chci upozornit na to, že hodnotím vzhled zejména palubovky a to je věc hodnotitelná očima nikoliv jízdou. Proti jízdním vlastnostem nic nemám a věřím že budou dobré. V golfu jsem nejel ale auto jsem viděl. Dále hodnotím cenu G V 1,6 FSI a ta je velmi podobná větší a pěkné M 6. 

    K oktávce - Podle obrázků z interiérů mi G V připadá ve srovnání s O II jako chudý příbuzný (hodnotím vzhled nikoliv výbavu).

    Šumík
    21. března • 16:18

    Tak k tomu můžu doplnit jen to, že interiér O2 vypadá dle mě taky líp než u Golfa V, i když u VW je také pěknej.... 

    Petr
    21. března • 12:02

    Slovo pokud je k ničemu. Hodnotíme skutečnost.

    Pokud bych si měl připlácet za pokud výbavu tak pak ty ceny budou pokud tuším úplně jiné. Takže se asi neshodneme.

    Niemand
    21. března • 15:00

    Co to vykladate? Ja jsem Vam napsal skutecne ceny vozu konkretnich vybav! Je jasne, ze kazdy vyrobce ma odlisnou zakladni vybavu, stredni vybavy se lisi o to vice. Proto na konkretni porovnani cen je nutne dorovnat vybavu na co nejvice podobnou uroven. Jinak je to srovnani diskutabilni a neverohodne.

    Srovnam tedy hlavni konkurenty: VW GOLF V 1.6 75 kW 148Nm Comfortline za 535 000 a Mazdu 3 1.6 77kW 145Nm Touring za 559 900.

    Vybava:

    2 crash-aktivní opěrky hlavy vpředu - pouze Golf
    3 bezpečnostní pasy vzadu - oba
    3 hlavové opěrky vzadu, střední zapuštěná - pouze Golf
    4 Alu-kola misano 6 1/2 J x 15, pneumatiky 195/65 R 15 - Mazda 16ky 255/50 priplaek Golfu 14 900,-
    ABS včetně EBV, MSR, ASR a brzdového asistentu - Golfu chybi ESP priplatek 22 100,- Mazde cbybi MSR - neni vubec v nabidce 
    Automatický spínač světlometů - Mazda nema priplatek 999,- 
    Bederní opěrky vpředu - u Mazdy pouze u ridice
    Centrální zamykání s dálkovým ovládáním - oba
    Coming-/Leaving Home - pouze v nabidce Golfu
    Dešťový senzor - pouze v nabidce Golfu
    Dojezdové rezervní kolo - oba
    Easy Entry (pro 3dv.) - oba
    Čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce - oba
    El. zpětná zrcátka - oba
    Elektrické ovládání oken vpředu (pro 5dv. i vzadu) - oba
    Elektronický imobilizér - oba
    Hlavové airbagy vpředu i vzadu - oba
    Kotoučové brzdy vpředu i vzadu - oba
    Mlhové světlomety - oba
    Nekuřácké provedení - oba
    Posilovač řízení servotronic - oba
    Příprava pro Isofix - oba
    Rádio RCD 300 s CD přehrávačem, 6 reproduktorů - oba, Mazda pouze 4 repro
    Sedadlo řidiče a spolujezdce s výškovým nastavením - u Mazdy pouze ridice
    Tempomat - pouze Golf, u Mazdy neni v nabidce
    Ukazatel servisního intervalu - oba
    Vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou - pouze u Golfu
    Výškově i podélně nastavitelný volant - oba
    Zadní sedadlo nedělené, opěradlo dělené v poměru 1/3 ku 2/3 a sklopné s loketní opěrkou a zařízením na přepravu dlouhých předmětů - oba

    Klimatizace - oba

    Vysledna cena Golfu: 572 000 Kc

    Vysledna cena Mazdy: 560 899 Kc

    Ja vim, ze se mi nepodarilo srovnat vybavu dokonale, urcite jsem i na mnoho veci zapomel, berte to jako orientacni srovnani. Tedy vysledek je 11 101 Kc ve prospech Mazdy. Ted mi vykladejte, ze je Golf moc drahy. Drahe jsou vsechny vozy stredni tridy. 

    lexus.rx
    21. března • 17:17

    pánové nezapoměli jste golfu pripočítat dvoje dvěře navíc???....to je tusím cca 20 tis....a klima je pouze jako akci nabídka u zavadecích modelu takze dalších cca 35 tis navrch.........ono je tech 55 tis nutno pripočítat temeř ke všem cenám pač většina lidi jej kupuje s 5 dveřmi a klimou.....takže vysledna cena je hnusně vysoká

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    Niemand
    21. března • 22:36

    Mate pravdu, na dvere jsem zapomel. Nicmene ten Opel je take 3 dverak co jsem uvadel. U Focusu ted nevim. Mazda ma 5 dveri.

    Ad klimatizace. Nedavno tu probehla diskuze na toto tema a vysledkem bylo to, ze klima asi zustane v zakladu (bude to stala akce), respektive pokud bude vyrazena, cenove se optimalizuji nektere doplnky. Toto mi potvrdil i prodejce, u ktereho jsem Golfa testoval. Takze klimatizaci bych stale uvadel jako ze je ve vybave.

    Dvere stoji presne 28 000 Kc, ovsem i se zadnim el. ovladanim oken, takze bez toho se cena muze pohybovat skutecne nekde kolem onech 20 000 Kc.

    Suma sumarum (vyznavaci jiste hudebni skupiny at prominou) to ve vysledku bude rekneme 35 000 Kc ve prostech Mazdy, 18 000 Kc ve prospech Opelu a -1000 Kc ve prospech Fordu. V cene kolem 720 000 se myslim takove rozdily daji s klidem prominout. Ja porad tvrdim ze VW je drahy, ale ostatni na tom nejsou o moc lepe.

    Samozrejme, ze konkretni motorizace s konkretni vybavou mohou byt mene vyhodne, konkretne motor 1.6 FSI s vybavou Comfortline.

    Pro pana Petra, Mazda 6 s motorem 1.8i 88kW ve vybave Comfort (jinou nelze objednat) v provedeni hatchback stoji 614 900 Kc. VW Golf 1.6 FSI 85 kW ve vybave Comfortline (rekneme ze tyto vybavy jsou +- stejne) stoji 588 900 Kc. Tedy 26 000 ve prospech Golfu + 20 000 za dvere a je to 6000 Kc ve prosech Golfu. Je to skutecne sul nul. Jen doplnim ze VW Passat je k dispozici za 602 600 Kc (podobna vybava jako Mazda 6) s motorem 1.6 75kW.

    JoKo
    22. března • 20:03

    skusim porovnat cenu golfa V vs. nieco trosku starsie...

    napr. stilu 1.6 16v active 3dv je za 546 900Sk {akcia - 40 000Sk = 506 900Sk. chyba mu hlavovy airbag {+ 12 000} a cd {+4 000Sk}. vw golf 1.6 trendline 102k za 609 700Sk chyba plnohodnotna rezerva {+ 2 200Sk, - 75l bat.priestoru}, hmlovky {6 700Sk}, pal. pocitac {6 100Sk} a suma do recyklacneho fondu + 3 863Sk {ostatne automobilky tuto sumu uz maju v cene}. vysledna suma pri stile je 523 800Sk a pri golfe cca 625 000Sk.
    524 000Sk
    558 000Sk

    megane vs. golf: megane 1.6 115k dynamique luxe za 654 900Sk. vw ma asi taku istu vybavu {alebo aspon pribliznu} pri golfe 1.6 FSI 115k comfortline za 726 000Sk {+3 836Sk} + dvojica zadncyh dveri za 35 900Sk. vysledna suma je cca 765 000Sk. 655 000Sk


    je pravda, ze som sa v novom golfe neviezol, ale nemyslim si, ze rozdiel v jazdnych vlastnostiach bude stat za cca 100 000Sk. a kazde auto ma vacsi batozinovy priestor ako 330l, ale len u golfa sa bude pohybovat pod 300l {po doplneni o plnohodnotnu rezervu}. o kvalite golfa sa tiez uz neda hovorit... takze z mojho pohladu je golf velmi velmi drahe auto...

    Petr
    22. března • 18:14

    A to jste se nedívali na cenu M6 verze sedan.

    Pokud se auto nižší střední třídy tlačí (cenou) do střední třídy je to prostě nelogické.

    Golf není mercedes.

     

    A mrkneme li se na podobné případy tak nedopadly dobře viz AUDI 2.

    Myslím si že si němci za FSI chtějí nechat neúměrně zaplatit.

    Niemand
    22. března • 18:56

    Ano, Mazda 6 sedan 1.8i Comfort je za 599 900 Kc. O tom, ze je Mazda levnejsi neni sporu, to je videt z mych kalkulaci. Ovsem nijak dramaticky. Ted jde o to, co je to dramaticky.

    Pokud se auto nižší střední třídy tlačí (cenou) do střední třídy je to prostě nelogické. Ale tam se tlaci v jistych konfiguracich i Mazda 3 i Opel Astra i Ford Focus a dalsi. Cenovy prekryv neni nic vyjimecneho.

    Pane, Audi A2 je zase uplne neco jineho. To auto ma hlinikovou karoserii a mnoho technickych reseni, ktere nemaji ve tride konkurenci. Nedavno jsem cetl test spolehlivosti a dopadl na vybornou. Audi A2 je take velmi dobre hodnocene ve vsech statistikach poruchovosti.

    Ke Golfu bych jen dodal, ze v ankete Auto 1 ziskal Golf V v kategorii hodnocene zavodnimi jezdci prvni misto za jizdni vlastnosti a celkove dopadl jako druhy za BMW 5. Vzhledem k sirokemu zastoupeni hodnotitelu je to vynikajici vysledek.

    A konecne FSI. Tady s Vami plne souhlasim. Za tuto technologii, ktera temer nic dramatickeho neprinasi si nechaji platit neumerne horentni penize. Proto opakuji, ze jako idealni motorizaci vidim 1.9 TDI 77kW. 

    Petr
    22. března • 19:38

    Už i němci?

    Auto Motor und Sport zveřejnil první srovnávací test nového Opel Astra a Volkswagenu Golf páté generace. Jak dopadl duel roku? Překvapivě.

     Ceny v euro                                         Astra       Golf

    Základní cena                                     16995,-     20620,-

    Auto Motor und Sport říká, že se časy mění a z Golf-klasse bud brzy Astra-klasse.

    Našle jsem to na:

    http://news.auto.cz/cgi-bin/main.phtml?stamp=1702a45df64&id=1702&rubrika=6&kam=detail


     

    lexus.rx
    22. března • 9:00

    hej, kterej magor tady srovnava ceny mazdy6 a golfa????....to je jako když si pujdu koupit do supermarketu vejce v jedne krabici bude velikost "M" a ve druhe velikost "L"....oboje budou stát 2kc za kus.........a to že prodejce říkal že klima "asi" zustane v zakladu na pořád je blbost, prodejce vi houby co bude za 14 dni, natož něco o nějakejch vybavach za pul roku. ten je tam od toho aby kazdymu hučel do hlavy že prodava ty nej auta, v nej kvalitě za nej ceny s nej vybavou. jinak OPEL je v 5ti dverove verzi 3dverova prijde na trh pozdeji stejne jako kombi a sedan. jo a ten passat za tech 602tis nema klima vubec, v zadne verzi vybavy.......cca 50tis kč. a jeste něco, když už srovnavame ty ceny klimatizací, nepletu se snad když v akci ted davaji do golfu manualní klimu????.......a nema nahodou mazda3 ve vyšších vybavach klimu automatickou???.....to je dalsích 20tis. prosím pana "nýmanda" srovnaval srovnatelné a nevyjímal pouze určité časti z kontextu tak jak se mu hodí.

    Niemand
    22. března • 18:28

    Srovnani to bylo pouze cenove a jenom proto, ze pan Petr ho tu chtel videt. Berte to pouze jako srovnani cen, nic vic.

    Prodejce vi leckdy dost, kazdopadne minulost ukazuje, ze pokud VW zavedl klimatizaci zdarma, tak byla zdarma dlouho dobu, respektive pri ukonceni jeji nabidky slevnil jinou vybavu. To si muzete overit. Toto delaji samozrejme i jini vyrobci.

    Jinak Opel byla tridverova verze, ty ceny se vztahovaly ke starsi verzi (te soucasne v prodeji), ktera na trhu (i v cenicich) je!

    Ad Passat. Ja netvrdim ze je super vybaveny. Uvedl jsem ho jako priklad. To je stejne, jako kdyz nekdo rekne ze za cenu VW Golf si lze koupit Mazdu 6. Ja rikam, za cenu Mazdy 6 si lze koupit VW Passat. Pro upresneni, manualni klimatizace do Passatu stoji 39 100 Kc, automaticka pak 52 200 Kc. Proste ceny jednotlivych verzi se mohou (a take se tak deje) prekryvat.

    Ohledne klimatizaci. Ano Golf ma klimu manulani, Mazda nabizi od verze Touring klimu automatickou. Verze Comfort (zde za priplatek) a Touring E nabizi klimu manualni.

    Ja jsem naznacil jiz v prvnim prispevku, ze srovnat dokonale nelze, nebot kazdy z vyrobcu ma neco, co jiny v dane konfiguraci nenabizi. Takze pro ty mene chapave opakuji, berte to jako srovnani ORIENTACNI !!!

    Apeluji na vsechny zaryte odpurce koncernu VW. Toto nema byt obhajoba VW. Pouze se snazim poukazat na to, ze VW je drahy, ovsem v primem porovnani s konkurenty je drazsi v radu par tisic, tedy nijak dramaticky. 

    Petr
    21. března • 23:21

    Když dostanete na výběr koupit Golfa a Mazdu6 plus minus ve stejné výbavě za stejné peníze, co zvolíte? Neříkejte, že Golfika...

    Jinak tak Mazda3 Touring za těch 559 000 má ve standardu ESP a ta zadní okna v elektrice taky. Takže jednoznačně vede.

    Niemand
    22. března • 18:34

    Ja bych si vybral jednoznacne Mazdu 6. Samozrejme by zalezelo na motorizaci, ale pokud by vse bylo +- stejne, tak nevaham ani minutu.

    Me tady vsichni pasuji na vyznavace VW, ale tak to vubec neni. Ja VW nevlastnim (nic z koncernu). Ovsem trochu me mrzi, jak tu VW vsichni odsuzuji. Ja jsem schopen, pokud jsou jasne argumenty, se postavit za kteroukoli automobilku. Bohuzel na VW se tu plive horem spodem, tak to vypada, jako ze hajim jen VW.

    Ohledne Mazdy 3, myslim ze jsem cenu ESP a zadnich oken v el. do Golfu zapocital a ceny vysly ve prospech Mazdy, viz kalkulace. Takze ano Mazda vede, nicmene rozdily jsou tak male, ze je to spise o osobni preferenci, nez o nejakem dramatickem cenovem rozdilu (rekneme v radu 50 000 a vice).

    Petr
    21. března • 17:29

    Doufám že to herr niemand propočte!

    Petr
    21. března • 16:16

    Souhlas s tím, že střední třída je drahá. Ale já jsem psal o G V s 1,6 FSI a jeho ceně ve srovnání s M 6 která nestijí ani 590 000,-.

    A vy si tu vytrháváte co  se vám hodí.

    Myslím si, že o 1,6 FSI,  při tom cenovém rozdílu asi zájem nebude. A kdo bude chtít investovat do živosti půjde do 2 l

     

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    Franta
    24. března • 8:36

    A nebude to na Mazde 6 vadit hrozne slicovani zadnich svetel, IMHO o hodne horsi nez u Golfu V?

    XP
    21. března • 15:46

    On se zdá Golf moc drahej, ale není to pravda. Je to jen tim, že má hodně vybavenou základní verzi.  Když dojde na srovnání, tak je na tom uplně stejně jako konkurence. Rozdíl 11tKč nepovažuji za rozdíl. Vlastně za těch 11tKč má navíc aktivní opěrky hlav, zrcátko s automatickou clonou, comming home, deštový senzor apod. Takže je Golf nakonec levnější. Navíc do Golfu si jde přikoupit téměř vše (prosím nechytejte mě za slovo).

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    Niemand
    21. března • 16:07

    Ja bych jen doplnil, ze se jedna skutecne a pouze jen o ORIENTACNI srovnani. Mazda ma take par veci co Golf nema (urcite jsem na neco zapomel). Proste bych chtel rici, ze pri primem srovnani vychazi Golf +- v radu tisicu rozdilne oproti konkurentum (zde je nutne pockat na ceny noveho Focusu a nove Astry).

    Skutecne, Golf ma velmi sirokou priplatkovou vybavu. Je jasne, ze pokud clovek zabredne do ceniku a navymysli si mnoho doplnku a zvoli lepsi motorizaci, dojde k cene presahujici 600 000 Kc, ale to je obvykle i u jinych znacek. Napr. Golf 2.0 TDI 103 kW Sportline stoji 705 200 Kc, Mazda 1.6 MZ-CD 81 kW Touring 619 900 Kc. Pokud by byla k dispozici shodna motorizace a shodna vybava (Touring je na urovni Comfortline), pak je rozdil mezi vybavami cca 50 000 Kc a motorizace by byla jiste drazsi minimalne o 20 000 Kc, pak bychom se u Mazdy dostali k cene 690 000 Kc, coz by byl rozdil rekneme kolem 15 000 ve prospech Mazdy. Poskladal jsem obdobny vuz Opel Astra Elegance 2.2 DTI 92 kW s obdobnou vybavou a cena je 707 100 Kc a to se jedna o starsi model. Ford Focus 1.8 TDCi 85 kW stoji s obdobnou vybavou 726 300 Kc.

    Je nutne si priznat, ze VW je drahy, ale jeho konkurenti taktez.

    Michal
    21. března • 18:35

    Mazda3 má ve standardu rádio + 4 repro, připlácí se jen za modul CD/MD přehrávač. Systém Easy Entry Mazda nemá, protože má automaticky 5 dveří (u Golfu za 28 tisíc!). Výbava Touring má v základu ESP vč. ABS, ASR, MSR, EBD i MBA. Nechybí ani loketní opěrka vpředu! A teď počítej

    Blbý je, že Mazda nemá skoro žádnou příplatkovou výbavu, třeba tempomat chybí.

    Pavel
    19. března • 20:42

    Dotaz : kolik měl Golf v okamžiku testu najeto?

    Touareg
    19. března • 17:01

    P. Broža, mohl byste mi říct, jak mám vložit do příspěvku v diskuzi obrázek, aby to nebyl odkaz na stránku, ale aby se hned zobrazil u textu? Nějak mi to nejde...

    ace3
    19. března • 19:18

    Tak nic jednodussiho snad ani neexistuje.. Obrazek zkopirujes a do ty diskuze das vlozit..

    Touareg
    20. března • 13:04

    Ace3: Ale nezobrazí se... Je tam jenom políčko s křížkem...

    F-Force
    20. března • 19:16

    Tva inteligence a schopnosti prace s pocitacem zjevne odpovidaji tvemu nicku Ze to cloveka uz ani neprekvapi, ze VW fanousci jsou tulpasove

    Touareg
    20. března • 19:35

    Takovému blbci, kterého tu vidím poprvé ani neodpovídám... Jdi radši diskutovat na nějaký počítačový server a do aut se nepleť.

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    Touareg
    20. března • 21:13

    Jo ještě bych doplnil, že nejsem VW fan, ale Audi fan, Ford SUVs ´n´ Trucks fan, Mercury fan a Lincoln fan...

    Vzzzum
    19. března • 13:57

    Je sice pekne,ze je video tak velike,ale taky by to od vas mohlo trosku frcet...Mam 2megovou lajnu a jde mi to od vas 60kB/s,coz je fakt opruz.Mohli jste to rozdelit na vice dilu,abych mohl koukat na jedno a zaroven stahovat dalsi.

    Petr Broža
    19. března • 14:09

    Možná to bude konektivitou vašeho poskytovatele k našemu  Kolega, co sedí na 100 Mb/s lince to stáhne doslova za pár sekund.

    XP
    19. března • 17:50

    Já mam 808kb/s a je to tady opravu hodně rychlé. Je to rychlé jako práce ve Windous na pomalejším počítači.

    9
    19. března • 12:42

    f

    max
    19. března • 12:31

    Dojem z interieru jde vyjadrit jen slovem feldgrau, nechapu proc delaji vubec nejake barvy a vsechna auta nelakuji takovou tou hraznou bezovou jako stary skodovky, ta by k tomu interieru hezky sedla. A jeste by k tomu zakaznim mohl nafasovat mundur jako nosil Mao Ce Tung. Za ty prachy mozna i dva . Hitlerovi pohrobci asi nezjistili, ze je rok 2004 a ne 1984. A novy passat 2005 mi silne pripomina Omegu B z r 1995. Invence a fantazie asi nejsou hlavni devizy designeru z Volksburku.

    wuf
    19. března • 21:29

    No barvou Feldgrau (polni seda), delam Nemecky unifromy a vnitrek bojovy techniky v meritku 1:35. Asi se Nemcmum ta barva libi 



    yyyyy
    19. března • 12:01

    Zda sa len mne ze sa VW pomaly ale iste prepracovava na koniec pelotonu vyvoja motorov?  ... velke usilie a technika, vysledok o nicom

    aquila
    19. března • 12:17

    motory od VW nikdy neboli nic extra. skor naopak. velke tazke s velkou spotrebou

    Petr Broža
    19. března • 13:19

    To bych neřekl; např. řada TDI oproti konkurenci vyniká úsporností.

    aquila
    19. března • 18:34

    myslel som benzinaky .. tam VW vazne dost zaostava ..

    Petr
    19. března • 18:53

    Nezaostává, ale ani není vpředu. Např. 1.8T je bombááááááááá

    yyyyy
    19. března • 15:56

    Ak sa bavime o dizloch, tak to ano, ale okrem tej hlucnosti ma ovela viacej trapi ta neskutocna nekultivovanost - a to aj u 2.5TDI. Predsa ked stlacim plyn, cakam nejaku odozvu zavislu od stlacenia pedala a nie od rozneho nabiehania turba, toho ci som prave v optime momentu alebo mimo kde je polovicny atd, nehladiac na to ze ked som sedel v pasate s 1.9DTI skoro som umrel ... ze vraj blba montaz pozdlz, ale aj tak ... ... cize napriek tomu ze zeru viac, u mna to vyhravaju CRka alebo aj stare slabe GM 2.2DTI ... 90kw, ale mam ich ked o ne poprosim ... a mozete ma kamenovat, ale najviac sa mi paci renolti 100 konovy 1.5dci ten sa vyrovna benzinaku, proste svet je uz dnes niekde inde

    Petr
    19. března • 18:22

    To chce zkusit 1.9 TDI 96 kW v Octavii nebo Fabii, tam je to raketa

    Huhla
    19. března • 13:55

    Jo jo, souhlasím. Jezdil jsem i s tdi 81 a kolikrát jsem nevěřil svým očím. Jen ta hlučnost.

    Zvlášť když člověk přesedne třeba z pažoutu nebo nedejbože bavora, přijde mu ten motor děsivě traktoroidní...

    Huhla

    Petr Broža
    19. března • 15:12

    To ano; zejména 2.0 TDI, se kterým jsem jezdil v A3. Ten zvuk by mne jako potenciálního zákazníka dokázal od koupě této motorizace odradit.

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    Šumík
    20. března • 9:34

    A budete někdy testovat Golf 2.0 TDI?? Nebo už stačila ta Audina před měsícem??

    Petr Broža
    20. března • 10:10

    VW má zatím v testovacím parku 1.4 FSI a 1.6 FSI, brzy bude i 1.9 TDI; takže dvoulitr otestujeme až později. Nejprve zkusíme 1.6 FSI (vzhledem k nabitému harmonogramu nejdříve v květnu) a pak snad i ten menší nafťáček.

    Bibendum
    19. března • 11:48

    Čelisti se zakusují do koutoučů??? To nemyslíte vážně. Jinak pěkný test, konečně se někdo Golfa, resp VW nebál.

    ShakeDown
    19. března • 11:22

    Jenom skromný dotaz: autor textu je stejná osoba, co pořizuje snímky? ;o)

     

    Petr Broža
    19. března • 11:41

    Jak kdy; v tomto konkrétním případě jsem fotil já, Libor zase točil video.

    ShakeDown
    20. března • 19:06

    Díky za odpověď :o) Budu si to pamatovat :o)

    ShakeDown
    19. března • 11:22

    Jenom skromný dotaz: autor textu je stejná osoba, co pořizuje snímky? ;o)

     

    ShakeDown
    19. března • 11:22

    Jenom skromný dotaz: autor textu je stejná osoba, co pořizuje snímky? ;o)

     

    mrazik
    19. března • 10:53

    Děkuji redaktorům autorevue.cz za vynikajici a hlavne nestranný test. Doufám, že tuto úroveň udržíte.
    A ted můj názor - Golf V se tváří moderněji než Golf IV, ale dle mého to přiláká pouze stávající zákazníky, kteří Golf už mají, ale někteří utečou třeba k Setau, k Octavii II. Samozřejmě, že se auto bude prodávat, ale nebude toi takový zázrak. přeci jen konkurentů je mnoho, velice mnoho a často už rozhoduje cena.

    Petr Broža
    19. března • 9:35

    Doplnili jsme odkaz na video. Je sice trošku větší (vyšší kvalita 55 MB), věříme však, že se bude líbit.

    goes
    19. března • 9:10

    VW hlasi super spotrebu sveho FSI motoru, neda mi to, ale pri srovnani s Corolou 1.4 z roku 97 (neni to vvti) o stejnem vykonu atd. je ta spotreba udavana vyrobcem nizsi, pri mem stylu jizdy s timhle autem cca 40% dalnice 60% mesto s tim, ze dalnice do 130kmh, mesto docela drave nesla spotreba pres 7l prumer... k cemu pak to FSI, kdyz stejne "funguje" jenom pri nizkych otackach a nezatizeni... habadura na obycejne lidi

    Huhla
    19. března • 13:52

    A co takhle jednou použít to co se většině lidí nachází nad krkem?

    Dvě klíčový slova budou asi váha a emise....

    Huhla

    Petr Broža
    19. března • 9:14

    Nám to také nepřišlo nijak málo, zvlášť ve srovnání s Mondeem 1.8 SCi 96 kW, které má rovněž přímovstřik a konečná spotřeba v testu byla pod sedm litrů...

    rejpal
    19. března • 10:28

    Tak to je drsny.
    Velky, tezky mondeo s motorem o polovinu silnejsim zere min jak tenhle zazrak

    Petr Broža
    19. března • 10:33

    Mondeo mělo šestku, takže při jízdě po dálnici ve 140 km/h točilo tuším jen 3000 ot., zatímco Golf nějakých 4300 ot. Kromě toho Mondeo nemělo tolik práce s kopcovitou krajinou => nižší spotřeba.

    Další srovnání: Fabia 1.4 MPI 50 kW, stejná trasa (Brno-Olomouc), tempomat 140 km/h; spotřeba 7,8 l. Octavia 1.8T, tempomat 140 km/h, spotřeba 7,9 l.

    Snehulak
    19. března • 11:12

    Me navic prekvapuje ze ten motor jde tocit jen do 5800 otacek - to je docela nic moc. Navic je zprevodovanej tak ze se clovek uradi a na dalnici to toci moc otacek. My auto rozjedu na 2ku na 110 a na 3ku na 150 (tocim cca 6800-6900 - a tam je omezovac). Pritom Na 5ku mam pri 130 asi tak 3500 otacek (nevim to presne, nejak to nesleduji) ... Jo a zere mi to kombinovane taky 6.5 (v realu v lete mam prumer tak 6.8 vcetne klimosky, v zime tak 7.5) a ma to vykon 66kw .

    Ta 1.4 FSI teda nic moc, na to ze se ma jednat o absolutne novej motor. Vase recenze me jen utvrzuje ze VW umi skvele naftaky, ale benziny jsou silne podprumerny. Jsem ale zvedav na 1.6FSI a hlavne ten 2litr ....

    Jo a jeste taky bych chtel pochvalit za recenzi - myslim, ackoli jsem v novym golfu jeste nejel, ze je psana hodne objektivne .

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    XP
    21. března • 16:00

    1.4 FSI není novej motor, ale přapracovaná klasická 1.4 16V s upravenou hlavou a sáním.

    Niemand
    19. března • 13:31

    To jste vzal kde? V 5800 otackach zacina cervene pole. Omezovac je v obligatnich +-6500. Motor je zprevodovany tak aby na ten vykon byla slusna dynamika a spotreba. Podivejte se k jinym vyrobcum kolik toci jejich motory v dane rychlosti.

    Co mate za motor? Treba Octavia 1.8 turbo (110 kW) se dala na trojku rozjet na 160 km/h. To je ale zcela jiny motor nez 1.4. Zalezi co mate za motor. Porovnejte porovnatelne. Nemate nahodou TDI?

    VW benzinove motory neumi. To mate jednoznacne pravdu. Ale na druhou stranu to neni zase takova bida jak nekteri pisi. Na motor 1.6 FSI nespolehejte, mam odzkousen a nic moc.

    Eda
    20. března • 0:34

    Jo to souhlasím, 1.6 je tak pro vyhlídkovou jízdu s rodinou, taky jsem se byl projet. Moje benz. 1.3 todle vozítko zesměšní jak v akceleraci, tak ve spotřebě. No domnívám se že se VW začíná dostávat do pěknejch sra..  Kdo není zarputilej golfista, tak si tendle výtvor prostě nemůže v téhle ceně koupit.

    Snehulak
    19. března • 15:29

    No ja jsem zvyklej na to, ze kdyz nekde zacina cervene pole, tak tam by se ten motor nemel moc tocit a k omezovaci je to pak uz setsakra blizko. Me zacina cervene pole na 6600 a omezovac je v 6900 - z toho vypliva ze TDI nemam .

    Mam Nissana Almeru se zakladni motorizaci - 1.5/66kw (takze urcite srovnavam srovnatelne) - motor je relativni chciplotina, ale jedna se o zakladni motorizaci s cenou obvyklou pro bezne 14/55kw. Docela me proto prekvapil novy motor od VW s technologii FSI - ma prakticky stejne parametry jako muj bezny motor, ktery urcite neni zadna spicka. Jediny rozdil ze ma cca o 100ccm mensi objem, ale to vzhledem k ostatni vykonovym/spotrebnim/cenovym faktorum IMHO nehraje roli.

    Jinak jeste ohledne otacek - ona ta Almara je zprevodovana hodne do pomala, takze to moc nezrychluje. Treba na 3ku to ma v 50 asi 2000 otacek, 4ka je pouzitelna az od cca 70ti, 5ka spis jako udrzovac na 90ku. Na druhou stranu kdyz clovek najizdi na dalnici na 3ku, tak to docela jde a ma to docela odpich (ve 130-140 pak vetsinou prerazuji rovnou na 5ku a sinu si to dal ...). A ten Golf me prekvapil jak hodne ten motor toci pri beznych rychlostech (treba na te dalnici) - to moc na nizke spotrebe neprida ....

    Eda
    20. března • 0:38

    1.6 točila na 6ku ve 120 asi 3200, to je k smíchu, to mám u pětikvaltu menší točky.

    rejpal
    19. března • 15:44

    Akorat ze uz nejakou dobu ma 1.5 zakladni benzin motor v Almere 75kW. A co jsem se ptal tak oproti starsimu 66kW je to ceklem znat.
    Zakladni motor Nissanu ma ve srovnani se skodovkou 50% vyssi vykon a jen o 0,2L vyssi spotrebu. Proste psina.

    XP
    19. března • 17:52

    At si každej říká co chce, ale Škodovka je na tom s kvalitou o tolik lépe, že to ten rozdíl bohatě vynahradí.

    Snehulak
    19. března • 18:16

    Nez kdo, nez Nissan? Aha, tak to jo a proto je Skodovka se vsema modelama v TUV tezce za polovinou, zatimco Nissan se pravidelne pohybuje v 1. desitce (V JD Power jakbysmet) ... No nic. Leda ze by Skodovka na tom byla lepe s kvalitou nez VW - to mozna ano ).

    XP
    19. března • 18:44

    Nisan je o hodně horší. Nemusim se dívat na nějaké stastiky. Stačí mi vidět majitelé těchto aut u mě v okolí. Třeba si to ze začátku chválej, ale najednou se toho chtějí honem honem zbavit. To nedělají ani majitelé Favoritů.

    rejpal
    19. března • 19:03

    Podivej se do jakychkoliv testu kvality a Nissan bude vzdy v prvni desitce a Volkswagen bude nekde hluboko. Samotni Nemci v zebricku oblibenosti aut maji produkty z Volkswagenu az jako dvacatou znacku. Vedou to bavoraky, audiny, toyoty, nissany a dalsi japonci.
    A to prime srovnani zakladnich motoru Nissanu a Skody nikdo neokeca. U Skodovky za to budes priplacet hromadu penez a lit do toho 98oktanovej benzin aby to vubec jelo.
    Nissan to ma zakladu a zere to 95-ku !

    Ja osobne mam Fabii (koupenou velice vyhodne, jinak bych do ni nesel), takze bych se mel bit v prsa za skodovku, ale realita je jinde.

    Xp
    19. března • 19:24

    Testu kvality? Tajový jsem ještě neviděl. Asi myslíte statistiku poruch. Je to jedno. Mám svůj názor a Vy také. Nebudeme se převědčovat. Já Vy mě nepřesvědčíte a já Vás asi täky ne. Takže v poho

    Snehulak
    19. března • 18:48

    Ty XP, ty uz radsi nehul .....

    Niemand
    20. března • 9:18

    No Vy se mi budete asi smat, ale ja mam najezdeno s Nissanem pres 150 000 km (firemni vuz). Pravda je, ze za tu dobu mel poruch jako safranu (oproti Skode, kterou mame taky), avsak radeji bych ty kilometry stravil ve Skode. Mam vysku 185 cm a najit si za volantem Nissanu podohlny posez je tezke (volant se srizuje pouze vyskove, rozsah je asi 4 cm, takze jakoby nebyl, sedalo se seridit vyskove neda). Navic sedadla nemaji zadne bocni vedeni a jsou mekka. Po nekolika vice jak 8hodinovych cestach jsem z auta zrovna ve forme nevystoupil.

    Byl jsem si odzkouset Nissana Micru 1.5dci a 1.4 a Almeru (motorizaci nevim) a dojem na me ty vozy teda neudelaly. Uprime se lepe citim ve Skoda Fabia, kde do auta uplne zapadnu a pohodoli mi subjektivne prijde vyssi.

    Petr
    19. března • 18:28

    Každý chválí to, co si koupil. Objektivně říkám, že žádné auto není dobré  Vše se jednou pokazí, něco víc, neco míň. Do šrotu to musí všechno.

    Snehulak
    19. března • 18:47

    Svata pravda .

    empi
    19. března • 8:53

    Co takhle pridat fotku toho motoroveho prostoru, kdyz nad nim mechanikovo srdce tak plesa, a ne ukazovat zadni svetlo z 10 uhlu ...

    Petr Broža
    19. března • 9:13

    Motor jsme fotili, ale při finální kompletaci fotek se nám někde právě tento obrázek vytratil  Nicméně na videu, které přidáme, motor natočený je.

    nospam
    19. března • 9:10

    Dobrej napad, sem s tou fotkou

    Thorius
    19. března • 8:48

    myslim ze som nestranny, ale ak si jednoducho porovnam IV a V tak mi V pripada ako seda myska.

    aquila
    19. března • 12:14

    napodobne. golf IV bol velmi vydareny a vzdy bolo poznat ze sa jedna o golfa. tento golf V je vazne nemastny neslany ..

    golfista
    19. března • 9:16

    Mám stejnej názor, čtyřka je super, jen vzadu mohla být čirá optika. Jinak pohoda. Pětka nic moc, nemastný neslaný.

    Zdenek
    19. března • 8:22

    Gratuluji, test je super. Vidím, že jste odolal soustředěnému tlaku, abyste napsal "Ódu na Golf"

    Auto nevypadá špatně, nicméně jako majitel Stila se jen lehce usmívám a neměnil bych.

    Přeji hezký den.

    Standa
    22. března • 20:10

    Pardon...Stilo Multi Vagon je to co si zezadu vždychy spletu s žigulem kombi s otočenejma světlama ?

    Taky se vždycky usmívám, když tu almaru potkám.

    theo
    22. března • 21:44

    to Standa: tak to tě Golf V.musí rozesmát

    Kritik
    19. března • 8:20

    No mě to připomíná nafouklé Polo. Golf 4 byl odlišný a hezčí, toto je výraz unifikace. Zadek úplně stejnej, jen trochu jiný světla, předek sice hezkej, ale ta svalnatost, masivnost starého Golfu je fuč. Jedním slovem nic moc. No a ten interiér, to asi zaspali dobu, ne?

    Matěj
    19. března • 8:10

    Tak to by mě zajímalo, proč to nemá palubní počítač v Comfortlinu? Taky loketní opěrka by bodla. Když se kouknu na Octavii Elegance 1.6 za 510 tisíc a srovnám s Golfem Comfortline za 560 tisíc (+ příplatek za dvojici dveří), je jasné, co bych bral. Octavia má navíc palubák, loketní opěrku, víc možností barev interiéru, tempomat, vyhřívané sedačky...

    Golfe, jsi drahý!

    Leonardo Cupranek
    19. března • 23:16

    Je rec o octavii 2 ? Ony jiz jsou dostupne ceny???

    ace3
    19. března • 16:44

    GOLFE jsi laciny a pritom tak drahy!

    Jarda
    19. března • 8:06

    Moc hezky napsaný test, konečně někdo, kdo Golfa neopěvuje jako modlu. Zkuste si přečíst Autotip nebo jinej "zaplacenej" časák, to jsou ódy na radost.

    Niemand
    19. března • 13:21

    Shodou okolnosti jsem test v Autotipu cetl. Zadne ody na Golf tam nejsou. Autor tohoto clanku se mohl oprit o nazory ctenaru z predchoziho clanku, kdezto ostatni autori tistenych medii tuto moznost nemaji. To je vyhoda. Napriklad o nejakem pofidernim nelicovani svetel tam nepisi, protoze to neni relevantni. Tady z toho ctenari udelali kauzu, ktera rozhoduje o tom jestli si auto koupit nebo nekoupit (jak stupidni). Proto autor zahrnul sve poznatky do textu a ted to vypada, jakoze na Golf pohlizi nezaujate.

    Pekny clanek, ale ja bych uvital kdyby v nem bylo vice technickych informaci. Napr. jak se zmenila konstrukce dveri ve vztahu k jine pozici reproduktoru (jak to hraje, jake jsou pouzite reproduktory), jak funguji nove sterace Aero, jake jsou servisni intervaly, jak je tuha karoserie, jaka je kvalita latek atd. atd. Kolik ma Golf odkladacioch schranek a jestli do prednich dveri dam flasku si muzu osahat v kazdem shoroomu, nebo si to precist na webu vyrobce.

    LK
    19. března • 15:05

    Tady z toho ctenari udelali kauzu, ktera rozhoduje o tom jestli si auto koupit nebo nekoupit (jak stupidni).

    Spíš tady fanatickým zastáncům značky ukázali, jak je to s onou "německou pečlivostí", kterou se tito lidé tak rádi zaštiťují při hanění jiných značek. Nic víc bych v tom nehledal, přece by nikdo auto jenom díky špatně slícovaným světlům neodepsal.

    Niemand
    20. března • 9:05

    Nechci tady zacinat nejaky dramaticky rozhovor, ale muzete mi rici kdo se konkretne ohani nemeckou peclivosti? Mne pripada, ze toto klise pouzivaji vyhradne odpurci znacky, kdyz pisi prave to, co Vy. Auto by neodepsal rozumne uvazujici clovek, coz se vsak o nekterych ctenarich rici neda. Podivejte se do diskuze. Jsou tu i taci, kteri odepisi automobil (dokonce i celou znacku) jenom proto, ze se jim nelibi, ze jsou napr. ve zpetnych zrcatkach blikace, nebo ze pedal plynu je uchycen v podlaze. 

    LK
    24. března • 16:28

    Tak o precizním zpracování u VW jsem našel (jen tak zběžně) následující:
    http://www.autorevue.cz/Tiskovezpravy/AR.asp?ARI=2843
    http://www.autorevue.cz/Automobilka/Ar.asp?ARI=2540&CHID=3&EXPS=&EXPA= (zde se ostatně zmiňuje přesně to, o čem píšu - diskuze o německé preciznosti)
    o kvalitě škodovky z VW oproti frantíkům třeba tady http://www.autorevue.cz/Automobilka/F.asp?ARI=2647&CAI=2165&HID=20
    nebo zde se Leonardo píše skoro o tom samém http://www.autorevue.cz/Bleskovky/F.asp?ARI=3089&CAI=2157&HID=29
    Dokonce i páni novináři z AR např. zde http://www.autorevue.cz/Automobilka/AR.asp?ARI=2840 a vůbec už mě to nebaví hledat dál. Zkrátka ten dojem mám, ukázal jsem příklady, z čeho třeba. Mně osobně je VW u řiti, nevyrábí nic, co by mně oslovovalo, nebudu ho kvůli tomu hanět. Ale mám odpor k fanatickým nadšencům, kteří při shlédnutí dvou překřížených motyk ztrácejí soudnost a vše opěvují. Pro objektivitu nutno podotknout, že fanatici jsou i na druhé straně a při shlédnutí dvou překřížených motyk zase vše zavrhují.

    Z
    21. března • 9:58

    Používá se to v reálném životě a to celkem často, z firem třeba na Siemens, jinak třeba na upravenost krajiny atd...

    CIHELNA
    20. března • 9:15

    Niemand- handmade in Wolfsburg.

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    Niemand
    20. března • 12:09

     Tak kdyz dojdou argumenty, tak se sahne k tomuto.

    Petr
    19. března • 13:43

    Ctenare asi vic zajima slicovani svetlometu nez pozice reproduktoru

    Peter L
    22. března • 8:24

    v piatok som bol na autosalóne v BA a môžem ti povedať, že lícovanie zadných svetiel je hrozné a bije do očí. Vzhľadom na to, že dizajn celého Golfa V je silne nevýrazný a mdlý, tak spomínaná fušerina na zadných svetlách je asi jediné, čo ti z celého golfa ostane v pamäti. Nie je nad osobnú skúsenosť.

    rsv
    19. března • 8:06

    Tak se to zde rozdělí zase na golfisty a antigolfisty... A já nejsem antigolfista, ale tento testovaný model se mi zdá dosti ubohý, zvláště za ty prachy...

    Daewooista
    19. března • 8:12

    Jasně že je drahej, jukni na Lacetti 1.8 v plné palbě za 400 tisíc a je jasný, co si všichni koupí

    RomanP
    22. března • 19:39

    No to je jasný, co si všichni koupí, jak píšeš.

    Ten "No Name" to nebude, myslel si to tak, že jo?

    D. Taxis Tramway
    19. března • 10:46

    Lacetti - moooc pěkná korejská mrdka. Brrrr. Za těch 400 je navíc v " plné palbě " ale s motorem 1.4

    Marek
    19. března • 7:54

    Tak to je sila! Koukam, ze osmdesata leta "strikes back" To si kluci od VW nevsimli, ze se pise rok 2004?

    Martin
    19. března • 7:34

    auto, ale slušel by mu černý nebo tmavší interiér. Ten motor nic moc, za 12 tisíc je 1.6 75 kW, která má možná vyšší spotřebu, ale pojede určitě výrazně lépe.

    Niemand
    19. března • 13:11

    Ja jsem testoval Golf s 1.6 FSI ale zadna slava to nebyla. Motor bezel sametove a tise, ale nejak to nejelo. Uprime rikam, ze jsem zvykly na turbodiesl, ktery jede odspoda, ale u tak vykonneho benzinu bych cekal, ze po prekonani 2500 otacek se zacne neco dit, ale ono ne. Az po prekonani 3500 se mi zdalo ze motor zacina poradne tahnout a kolem 4500 to uz bylo dobre. Jenze tady uz spotreba neni tak prizniva. Osobne vidim jako idealni motorizaci 1.9 TDI 77kW.

    XP
    21. března • 0:11

    Tohle je nevíhoda nízkooběmovejch motorů s relativně vysokym výkonem. Je pravda že objem ničim nenahradíš. Jedině turbem..

    Leonardo Cupranek
    19. března • 23:14

    Uz jsem tady nekde psal, ze jsem mel na 3 dny Octavii 1.6 SRi 74kW a byl jsem prekvapen velmi nemile.

    U TDI jsem zvykly, ze kdyz v prudkem kopci podradim na 3 a dupnu na plyn, auto prohrabne a vyrazi kupredu. 1.6i se zacovala ve stejne situaci tak, jako kdybych misto na plyn slaplul do lejna - plyn byl uplne na podlaze, ale auto absolutne nereagovalo.

    Navic to bylo nejak silene zprevodovany, ze na petku to na volnobeh jelo 27km/h (TDI jede na sestku na volnobeh 55km/h) a pri 130km/h ta sestnactka tocila 4000ot/min, takze rychlosti nad 140 jsou pro hluk naprosto nepouzitelne (pak ze jsou diesely hlucne! To evidentne muze platit tak pri volnobehu u stojiciho auta).

    Oktavka tedy byla fakt silne zprevodovana - pri beznem popojizdeni to bylo docela prijemne, protoze to na atmosferickou sestnactku docela tahlo odspoda, ale je to fakt urceno tak akorat na povolene rychlosti.

    Samozrejme u golfu to muze byt jinak, ale ja bych to videl tak, ze pro klidnou a pohodovou jizdu bez nutnosti razeni u kazdeho hrbu je nejlepsi volbou TDI (staci to slabsi) a pro lidi, kteri chteji ject 2.0 FSI (i kdyz mam obavu, ze 2.0FSI je akorat horsi a drazsi alternativou vyrazeneho 1.8T).

    Jan
    21. března • 21:02

    Jestli ti hrabe na III. tak to asi mas spatne pneumatiky
    160 kW tam nemas tak nevim proc by to melo hrabat na II., ledaze na mokru, mas tam aspon 215 pneu?

     

    RomanP
    22. března • 19:43

    To, že s tímhle prohrábne na 3 mi ani nestálo za komentář. Máme i tenhle motor v práci, tím nechci říkat, že je TDI špatnej motor. Ale to snad došlo každýmu, že je to blud.

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    Leonardo Cupranek
    22. března • 22:57

    Eeeee???

    RomanP
    23. března • 11:06

    No jako myslel jsem že to prohrábnutí nějak nebaštím, protože máme výkonově různá TDi a žádný z nich si na trojku naprosto jistě nehrábne a to nemáme zdaleka pneu 225/17.

    Neděje se tak ani za sucha na užších zimácích, poněvadž za mokra to nemá cenu jaksi hodnotit.

    A to, že zde padlo něco o nevelkém rozdílu kol 15" a 17" co se týká valivého odporu taky neberu, protože se jedná o rozdíl kol cca 195/15 a jmenovaných 225/17. Rozdíl je veliký.

    Leonardo Cupranek
    23. března • 13:10

    Hrabani na 3 mi predvadel prodejce na originalnich 15'' Dunlop, kdyz jsem se blbe ptal, k cemu je tlacitko vypinani stabilizace. Ktere z tech vasich TDI ma 144kW a 430Nm pri nahonu jen na predek?

    RomanP
    23. března • 14:32

    No zdaleka ne všechny, jedno ale přece. Proto o tom mluvím.

    Taky mi uniká, co se prodává s TDI a 144kW a k tomu s 15" kolama.

    No a na závěr. Celý tvůj přízpěvek potom tedy nemá moc "hlavu ani patu", pokud si srovnával

    auto s 74kW a 144kW. Taky dovedu srovnat 10 lez starou Carreru mého známého a říct, že nová Octavia proti tomu moc nehrabe.

    Leonardo Cupranek
    23. března • 17:57

    144kW a 430Nm ma 1.9 TDI 110kW po lehke uprave (sani, vyfuk, vyladeni krivek ve FlashROM). Po tezsi ma treba 235kW - www.MaxTDI.com

    Cili je to naftova devatenactka. I TDI 96kW se bezne ladi na cca 130kW (napr. www.SportMotor.cz).

    Ano, je to smutne, ale Seat Toledo TDI Signo je na 15'' plechacich, i kdyz za nej chtej 730kKc (v zakladu - bez barvy a dalsiho doplnkoveho vybaveni). Copak snad Octavii 1.8T 110kW davaj standardne na neco vetsiho, nez na 15'' rafky?    Ale Toledo TDI Sport stoji "jen" 699kKc a hliniky ma - ale zase ma chudsi vybavu, ktera se tezko dodatecne montuje, takze mi logictejsi prislo vzit Signo a dat tomu 17'' disky Dezent a na to gumy GY Eagle F1. Ale zimni tam samozrejme stale davam plechove 15''.

     

    Leonardo Cupranek
    21. března • 22:22

    Pneu mam 225 17'', ale zimni mam obyc 15'' - kazdopadne 430Nm bez zapnuteho protiprokluzu a pri tezke noze na silnici pri nahonu jen na predek moc drzet nemuze. To je smutna pravda - nahon 4x4 se doporucuje jiz i pri nizsim kroutaku. Ty letnaky jsou sice sirsi, ale zase tvrdsi a vlastne ta stycna plocha asi nebude o moc vetsi, nez na tech zimacich, protoze tam je sipovitej dezen (stromecek) s pomerne dost velkyma mezerama : http://www.goodyear.co.uk/services/tyreguide/img/tyre_prod_eagle_f1_gsd2.jpg

    Petr Broža
    20. března • 8:12

    Srovnávej ale srovnatelné, Když totéž uděláš s 1.9 TDI 74 kW, auto ani neprohrabne, ani nevyrazi prudce kupředu; rozhodně ne více, než práve 1.6 74 kW. Díky lehkým převodům má motor dobrou dynamiku.

    To, že benzíňáky točí ve 140 km/h obvykle 4000 ot. je zcela běžné. Např. Mazda3 s motorem 1.6 77 kW má ve 140 km/h nějakých 4300 ot. Záleží pak na kvalitě motoru, zda je hlučný (osmiventily bývají) či nikoliv (16V). Zmiňovaná Octavia skutečně hlučná je, Mazda3 už ale podstatně méně. Ani při 5000 ot (160 km/h) nepřevyšuje hluk motoru snesitelnou hranici, protože se "skrývá" v aerodynamickém hluku.

    Pravda ale je, že pokud někdo sedne z naťáku do srovnatelně výkonného atmosférického benzíňáku, může být překvapen malým zátahem odspodu. Benzín se holt musí točit, pokud není přeplňován.

    Tom
    4. dubna • 21:36

    No tech 4000 na 140km/h toci i setivalce, treba 325i ma to same, prestoze ma asi 180k. Je to ale trochu marketingem, ty auta chodej okolo 240 na 6.500 a neni v zajmu vyrobce, aby chodily vice. Uz i takhle je dost mrtvech.

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    Leonardo Cupranek
    5. dubna • 1:02

    Maximalka se ale da resit i omezovacem

    Ja tocim v 60km/h rovnejch 1000ot a po rovine to jede za 2.6 litru.

    Pes
    20. března • 14:35

    Motory FSI 1.6 a 2.0 jsou naprostou katastrofou uz jen proto, ze vyzaduji 98 oktanový benzín. Pak ten hluk - s mym Golfem IV 1.6 tocim 130 pri 4000 ot., coz je zoufale hlucny rezim, nehlede na spotrebu, ktera od 4000 ot. zacina stoupat. Golf V to vyresil 6. stupnem, ale 98 oktanu - to je neprijatelne.

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    Petr Broža
    20. března • 15:00

    To je zažitý omyl. Dříve tomu tak skutečně bylo (např. Polo 1.4 FSI), nicméně VW pochopil, že lidé stejně budou jezdit na 95, proto tomu motory přizpůsobil. A Golf už má předepsán min. 95, tj. je možné jezdit jak na 95, tak na 98.

    Pes
    20. března • 19:12

    Jaky pak omyl??? Jen Golf IV muze jezdit bezne na 95 ( a doporucuje se 98), ale Golf V 1.6 a 2.0 pouze nouzove(!), jinak v beznem provozu jen 98. Uz se vidim v novym VW s motorem v servisu, jak me buzeruji, ze tam liju neco jineho, nez predepisuji a budu se s nimi hadat o garancni podminky. Jen pro zajimavost, muj Golf IV 1.6 koupeny v r. 2001 jsem v servisu VW rozbehaval pul roku, nez odstranili mysticke pulzování otacek pri volnobehu, stalo me to 4 navstevy.

    Petr
    21. března • 7:39

    Ano, nouzově 98  Každej rozumnej člověk tam bude lít 95 a nic se nebude dít.

    Pes
    21. března • 19:07

    Prosim vas panove, nenechte se mystifikovat, jeste jednou vam to zopakuji:

    Golf IV 1.6 77kW - Doporucuje se min. 95 oktanu, optimalne 98 oktanu. Cisla o vykonech, jako napr. maximalka 192 km/h, zrychleni, spotreba apod., proste parametry, se kterymi nekdo argumentuje pri srovnavani s jinymi auty, plati pouze v pripade tankovani 98 oktanoveho benzinu, a ne pro 95 oktan. Ten si klidne do IV tankujme, ale vykony i spotreba jsou horsi, nez udavaji papiry. Nenechme se mystifikovat (i ja jsem vlastnik tohoto Golfu)

    Golf V 1.6 FSI - 115 koni - Doporucuje se 98 oktanu, a pouze nouzove(!) 95 oktanu. Tovarni udaje o vykonech a spotrebe plati - stejne jako pro Golf IV vyse - pouze por pripad tankovani 98 oktanu.

    Rozdil mezi Golf IV a V je tedy hlavne v tom, ze do V nemuzete bezne lit 95 oktanovy benzin. Overste si to u vyrobce a prodejcu. A nemotejte lidem hlavy. Je to trochu podvod na amatery, takove informace od vyrobce. Mohu vam uvest dalsi mystifikaci made in VW - u noveho Golfu V je zavazadelnik 350l, vetsi ocelych 20l ve srovnani s 330l Golfu IV. Vite proc? Je tam nouzovka!! Pri plnohodnotnem kole si u Golfu V odectete 60l a mate to. Zdravim-..

     

    Petr Broža
    21. března • 19:26

    Je to tak, teď jsem se díval na web VW; 95 je pouze u 1.4 FSI  To pánové z Wolfsburgu asi moc nemysleli na chudou střední Evropu.

    S tou rezervou je to ještě horší, zavazadlový prostor se zmenší o 75 l na nějakých 275 l, což je jen o málo více, než má Fabia. Podobně je na tom i Mazda 3 a spousta dalších aut.

    Jan
    21. března • 23:20

    co se stane kdyz tam tomu FSI das 95? nic, cidlo klepani upravi predvstrik a auto jede min, nebo snad neco jineho?

    joejog
    23. března • 20:53

    stejně tak bys tam teda mohl nalít 91okt. -elektronika to  přece upraví :))

    Pes
    22. března • 10:38

    Co se stane, kdyz do Golfu V 1.6 FSI nebo 2.0 FSI budu lit 95 oktanovy benzin? Poloz tuto otazku prodejci VW,  ktereho budete "Golf V" kupovat, jsem zvedav, jak ti to doporuci a sam na svou zodpovednost ti rekne, ze je to jedno, co tam lijes, protoze doporuceni firmy jsou jen pro voly, zatimco kazdy normalni clovek si tam bude tankovat co bude chtit. Zeptej se tam, kam budes jezdit na garancni opravy. Precti si dobre garancni podminky, a pak svuj vuz za 600 tisic a vyse klidne 'testuj'  na levny benzin, protoze prece 'dobry motor' si s tim urcite poradi ...  

    Funcarver
    21. března • 0:02

    Mám Golfa IV 1,6 77kW - takže ten, pro který je doporučený 98okt. Benzím 98okt. to auto vidělo jen u benzínky, v nádrži byl snad 2x, jinak tam liju stabilně 95okt. (většinou OMV nebo ARAL, ale i nějaké sra*ky od hypermarketů, občas to propláchnu V-powerem 95) a žádný problém s otáčkami na volnoběh není..V servisu při garančkách taky drželi ústa a nikdo mě za nic nenadával Je možné, že Ti to dělalo, ale spíš to bude otázka kusu, případně zajetí auta, ne důsledek konstrukce motoru.

    Já jsem si zas všiml jiné věci - pokud nějakou dobu jedu na "plný plyn" ("proženu motor"), tak potom je motor svižnější i při pomalejší jízdě - líp se vytáčí. Myslím tím, že když jedu "normálně", pak mi bouchlou saze a zase po určité době zpomalím na "normální" jízdu tak po těch sazích je motor znatelně živější než před nima... Všechno se zahřátým motorem. Všiml sis toho taky?

    Niemand
    21. března • 9:25

    Sra*ky od hypermarketu? Vite kdo jim paliva dodava? Stejni dodavatele jako ostatnim benzinkam. Treba v Brne je hlavnim dodavatel firma Cepro. Nekde jsem slysel ze jedine benzinky, ktere maji vlastni dodavky jsou OMV a Shell. Rozdil muze byt akorat v aditivech, ktera jsou do paliv pridavana tim kterym prodejcem (respektive skupinou). Ja osobne jsem vyzkousel palivo od vsech znacek (krome stanic Petra) vcetne hypermarketovych benzinek a zadne rozdily nepozoruji. Pouze s palivy od firmy OVM dosahuji o neco malo (v radech km dojezdu, coz se da pricist podvedome lehci noze na plynu) lepsich vysledku.

    Quido
    24. března • 15:17

    Vazeni, zcela zarucene - jen OMV vozi vlastni benzin ( a neni nijak zvlast odlisny), jinak vsichni i na vesnicích i v hypermarketech maji benzin z jednoho stejneho zdroje (nebudu delat reklamu) a vsichni jsou prvidelne kontrolovani statnimi organy. Takze tyto uvahy puste z hlavy...

    Q

    Leonardo Cupranek
    24. března • 16:24

    Takze V-Pewer Racing 99+ se dela nekde v Litvinove a je to ta sama brecka, jako IPS, Petra ci Benzina?

    ShellExtraDiesel je stejne palivo, jako ten prujem, co se leje do nakladaku v IPS?

    No, mozna, ze ano - uz davno mi kdosi tvrdil, ze OMV je jedina firma, ktera si to vozi (tusim z Rakouska).

    Quido
    24. března • 16:52

    Drahy Leonardio, V-power a ty další speciality jsou tvořeny jen příměsemi do základu, který je opravdu stejný,  taky to nejsou benziny, co by s měly běžně tankovat "doplna", nejsme na závodním okruhu. Nikdo nemluvil o Litvínově  a nejsou to žádný břečky - normální benzín, na co jezdí půl Evropy. Nějak Tě to žere, že je něco vpořádku !?

    Ta Tvá  poslední věta je pravda...

    Q

    Leonardo Cupranek
    24. března • 17:09

    A proc tedy to OMV dovazi, kdyz je evidentne levnejsi to kupovat tady, jenom do toho maximalne dolejt nejake zazracne aditivum?

    Ja totiz o te OMV slysel kdysi v teto souvislosti prave proto, ze dotycny clovek mi doporucoval tankovat zasadne u OMV, protoze to je kvalitnejsi dovozove palivo, kdezto ostatni firmy prodavaj mistni produkt.

    Ale je to uz par let a treba se uz v CR dela palivo na stejne kvalite, jako to dovozove od OMV. Ale tehdy mi to zcela urcite bylo receno prave proto: kupovat jen OMV, protoze jen ono je dovozove a vse ostatni je cesky produkt nejiste kvality.

    Kazdopadne on nam to Spidla jeste ukaze - pokud projde ten navrh, ze se zrusi bionafta, ale na druhe strane se do KAZDE nafty budou povinne primichavat 4% MERO !    Nedovedu si predstavit, ze Shell bude delat reklamu na supervykonny ExtraDiesel a pritom v nem budou 4% Vitolu, Hery, Flory, masla, ...

    Kuba2k
    25. března • 18:04

    Spidla a Sobotka jsou de*ilove, ktery uz nevi, kterou dan by jeste zvysil, ale to primichavani 5% RME neni jejich vymysl. To je nejaka direktiva z EU.

    Leonardo Cupranek
    25. března • 19:30

    Ono je to jedno, jestli to byla nase mistni spidla, nebo nejaka evropska spidla. Je to vsechno jedna pakaz...

    Jakym pravem chteji narizovat prodejcum nafty pridavat 5% MERO a jakym pravem nam motoristum lejt mero do svych aut?

    Pokud maj radi MERO, tak at si to lejou do svejch...

    dup
    21. března • 23:07

    shell nakupuje (stejne jako vetsina ostatnich) u ceske rafinerske. jen jim dodavaji vlastni aditiva.

    Doporučujeme

    Články odjinud