Volkswagen Gol: kompakt pro nenáročné s čerstvým faceliftem

Nejde o překlep! Toto auto se jmenuje skutečně VW Gol, a i když z náhledového snímku vypadá jako Polo, Golf nebo jakýkoli jiný současný evropský Volkswagen, jde o mimořádně úspěšný typ z Jižní Ameriky.
Seznam kapitol
  1. VW Gol 2013
  2. Fotogalerie

Evropa s rozechvěním očekává zahájení letošního autosalonu v Paříži, který kromě desítek jiných důležitých oficiálních premiér odhalí také podobu sedmé generace Volkswagenu Golf, který v očích některých motoristů platí za etalon nižší střední třídy. Svět ale není pouze Evropa, a tak za neméně důležitý model je třeba považovat také VW Gol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Volkswagen Gol v pětidveřovém provedení; označení BlueMotion pochopitelně chybět nemůže

Výraz Gol má v portugalštině a španělštině znamenat „cíl“ a model Volkswagen Gol je nejpopulárnějším automobilem v rámci celé Jižní Ameriky, a to již od osmdesátých let minulého století. Například jen v samotné Brazílii nalezlo své zákazníky dosud již více než 5 milionů vozů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Čtyřdveřový sedan Gol Voyage

A Volkswagen Gol v současnosti vyjíždí ve své nové, faceliftované podobě. Ta se týká obou nabízených karosářských verzí, tedy pětidveřového hatchbacku a čtyřdveřového sedanu s klasickou tříprostorovou karoserií a označením Voyage. Na první pohled si všimneme především přepracované přídě s novými světlomety, nárazníkem a maskou chladiče.

VW Golf v roce 2011 nejprodávanějším vozem v Evropě

VW Golf v roce 2011 nejprodávanějším vozem v Evropě

Vzadu pak za zmínku stojí upravený vzhled výklopné stěny a vzhledu sdružených svítilen. Všechny tyto modifikace měly za cíl přiblížit vzhled nového Golu současným evropským modelům Volkswagen Polo nebo Passat, a samozřejmě též nadcházející sedmé generaci Golfu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Úpravy interiéru jsou u modernizovaného Golu pouze decentní

Úpravy interiéru se omezují prakticky jen na obkladové a čalounické materiály, podsvícení některých elementů, zavedení matově stříbřitých obrouček ventilačních otvorů či zlepšenou ergonomii rozmístění některých ovladačů. Pod kapotou se alternativně objevuje nový zážehový „litr“ upravený na dvojpalivové spalování. Na benzín dosahuje výkonu 72 koní (53 kW) a na etanol pak 76 koní (56 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VW Gol z pochopitelných důvodů nikterak progresivní motory nemá, ale agregáty bi-fuel se na některých trzích hodí

Na etanol vůz v kombinaci s manuálně řazenou pětistupňovou převodovkou zrychluje z 0 na 100 km/h a z 12,9 s a dosáhne rychlosti 165 km/h. Kromě Jižní Ameriky se Volkswagen Gol prodává také na dalších trzích rozvojových zemí včetně východní Evropy a Asie.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. VW Gol 2013
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků