Volkswagen Gol: kompakt pro nenáročné s čerstvým faceliftem

Nejde o překlep! Toto auto se jmenuje skutečně VW Gol, a i když z náhledového snímku vypadá jako Polo, Golf nebo jakýkoli jiný současný evropský Volkswagen, jde o mimořádně úspěšný typ z Jižní Ameriky.
Seznam kapitol
  1. VW Gol 2013
  2. Fotogalerie

Evropa s rozechvěním očekává zahájení letošního autosalonu v Paříži, který kromě desítek jiných důležitých oficiálních premiér odhalí také podobu sedmé generace Volkswagenu Golf, který v očích některých motoristů platí za etalon nižší střední třídy. Svět ale není pouze Evropa, a tak za neméně důležitý model je třeba považovat také VW Gol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Volkswagen Gol v pětidveřovém provedení; označení BlueMotion pochopitelně chybět nemůže

Výraz Gol má v portugalštině a španělštině znamenat „cíl“ a model Volkswagen Gol je nejpopulárnějším automobilem v rámci celé Jižní Ameriky, a to již od osmdesátých let minulého století. Například jen v samotné Brazílii nalezlo své zákazníky dosud již více než 5 milionů vozů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Čtyřdveřový sedan Gol Voyage

A Volkswagen Gol v současnosti vyjíždí ve své nové, faceliftované podobě. Ta se týká obou nabízených karosářských verzí, tedy pětidveřového hatchbacku a čtyřdveřového sedanu s klasickou tříprostorovou karoserií a označením Voyage. Na první pohled si všimneme především přepracované přídě s novými světlomety, nárazníkem a maskou chladiče.

VW Golf v roce 2011 nejprodávanějším vozem v Evropě

VW Golf v roce 2011 nejprodávanějším vozem v Evropě

Vzadu pak za zmínku stojí upravený vzhled výklopné stěny a vzhledu sdružených svítilen. Všechny tyto modifikace měly za cíl přiblížit vzhled nového Golu současným evropským modelům Volkswagen Polo nebo Passat, a samozřejmě též nadcházející sedmé generaci Golfu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Úpravy interiéru jsou u modernizovaného Golu pouze decentní

Úpravy interiéru se omezují prakticky jen na obkladové a čalounické materiály, podsvícení některých elementů, zavedení matově stříbřitých obrouček ventilačních otvorů či zlepšenou ergonomii rozmístění některých ovladačů. Pod kapotou se alternativně objevuje nový zážehový „litr“ upravený na dvojpalivové spalování. Na benzín dosahuje výkonu 72 koní (53 kW) a na etanol pak 76 koní (56 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VW Gol z pochopitelných důvodů nikterak progresivní motory nemá, ale agregáty bi-fuel se na některých trzích hodí

Na etanol vůz v kombinaci s manuálně řazenou pětistupňovou převodovkou zrychluje z 0 na 100 km/h a z 12,9 s a dosáhne rychlosti 165 km/h. Kromě Jižní Ameriky se Volkswagen Gol prodává také na dalších trzích rozvojových zemí včetně východní Evropy a Asie.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. VW Gol 2013
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků