Volkswagen Fox: premiéra v Evropě v létě 2005

Současná generace Volkswagenu Lupo je na konci své životní cesty. Začal se prodávat v roce 1998 a jeho roční prodejní rekord činil sto tisíc kusů. Loni se ho ale prodalo jen 45 tisíc, což naznačuje, že zájem o něj opadá. Není proto divu, že ho už v létě 2005 čeká náhrada. Ta bude vycházet z modelu Fox, jenž se prodává v Jižní Americe (Brazílie, Mexiko) a bude se později prodávat i v Číně. Otázkou je, zda se vůz bude i v Evropě jmenovat Fox, či zda si ponechá označení staré generace, Lupo.

Fox je postaven na platformě současného Pola a má stejný rozvor, 2,46 m. Jeho délka činí 3,80 m, což je jen o devět cm méně, než má Polo; Lupo, které bude z Foxe vycházet, bude menší. Zavazadlový prostor má 260 l, pokud posunete zadní sedačky dopředu (až o 15 cm), zvětší se na 353 l. Po sklopení opěradel pak naroste až 1 016 l, po sklopení celých sedadel na 1 236 l. V Jižní Americe se Fox prodává s jediným motorem 1.6 l, který je upraven tak, aby mohl běžet i na alkohol. V Evropě budou pod kapotou klasické motory koncernu, 1.2 40 kW, 1.4 16V 55 kW a 1.4 TDI 55 kW.

Tip: Volkswagen Crossfox, „minioffroad“

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 34 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků