Současná generace Volkswagenu Lupo je na konci své životní cesty. Začal se prodávat v roce 1998 a jeho roční prodejní rekord činil sto tisíc kusů. Loni se ho ale prodalo jen 45 tisíc, což naznačuje, že zájem o něj opadá. Není proto divu, že ho už v létě 2005 čeká náhrada. Ta bude vycházet z modelu Fox, jenž se prodává v Jižní Americe (Brazílie, Mexiko) a bude se později prodávat i v Číně. Otázkou je, zda se vůz bude i v Evropě jmenovat Fox, či zda si ponechá označení staré generace, Lupo.
Fox je postaven na platformě současného Pola a má stejný rozvor, 2,46 m. Jeho délka činí 3,80 m, což je jen o devět cm méně, než má Polo; Lupo, které bude z Foxe vycházet, bude menší. Zavazadlový prostor má 260 l, pokud posunete zadní sedačky dopředu (až o 15 cm), zvětší se na 353 l. Po sklopení opěradel pak naroste až 1 016 l, po sklopení celých sedadel na 1 236 l. V Jižní Americe se Fox prodává s jediným motorem 1.6 l, který je upraven tak, aby mohl běžet i na alkohol. V Evropě budou pod kapotou klasické motory koncernu, 1.2 40 kW, 1.4 16V 55 kW a 1.4 TDI 55 kW.
Tip: Volkswagen Crossfox, „minioffroad“
Fotogalerie