Volkswagen Fest je rok od roku větší. Letošním cílem bylo dostat na letiště Hosín u Českých Budějovic více než tisíc aut, přičemž motivací byla možnost vyhrát žlutý Volkswagen Brouk v dokonalém stavu. Jak to nakonec dopadlo?
Zatímco velké evropské automobilové výstavy postupně upadají, lokální akce se podle všeho těší čím dál větší oblibě. Důkazem budiž třetí ročník výstavy Auta na náplavce, kterou o minulém víkendu pořádal časopis Svět motorů, nebo tradiční Volkswagen Fest v Hosíně u Českých Budějovic, pořádaný Volkswagen Clubem o předminulém víkendu. Pojďme si to doložit čísly.
Zatímco v roce 2017 dorazilo na Volkswagen Fest 400 aut, loni už jich bylo o 212 více. Právě loňský ročník byl první, který jsem navštívil, a akce se mi zalíbila natolik, že jsem ji nevynechal ani letos. Už z toho důvodu, že si organizátoři dali za cíl svolat více než 1000 aut. Ne že by se na travnaté plochy letiště takové množství vozidel nevešlo, tak ambiciózní plán však bylo potřeba podpořit pořádným lákadlem.
Motivací byla možnost vyhrát Volkswagen Brouk z roku 1971 po kompletní renovaci. Stačilo vhodit vstupenku do průhledné urny umístěné uvnitř vozu a mít štěstí. „Dát lidem možnost vyhrát auto, není jen tak. Je s tím hodně papírování a v posledních pěti letech u nás k ničemu podobnému nedošlo. Je také velká zodpovědnost někomu předat auto v takovém stavu, aby mohlo z místa odjet po vlastní ose,“ řekl k lákadlu srazu Zdeněk Fišák, koordinátor českého Volkswagen Clubu.
Další z novinek byla mobilní aplikace, díky které měli účastníci srazu okamžitě přehled o všech organizačních záležitostech. Však si ji také pořádně pochvalovali. Bohužel ani to nestačilo k dosažení kýženého cíle. 1000 aut nakonec nedorazilo, s konečným počtem 839 aut se však stále jednalo o největší sraz Volkswagenů u nás. Podle Zdeňka Fišáka zřejmě řada lidí nevěřila, ze Brouka opravdu někdo vyhraje.
I letos byl na travnaté ploše letiště k vidění kompletní průřez historií značky Volkswagen. Stejně jako loni obsadila první řadu krásná sbírka „gétéíček“ a transporterů, nechyběly vymazlené tuningové kousky, narazil jsem dva nádherné Karmanny Ghia i ikonické dunovky a nechyběla ani pořádná rarita.
Zatímco loni se na hlavním pódiu objevil zapomenutý Bradley GT II, který v 70. letech vyráběla americká firma Bradley Automotive na základech původního Brouka, letos šokoval sporťák Colani GT Roadster ze šedesátek. Brzy si o něm řekneme více, asi už ale tušíte, jakou techniku najdete pod sklolaminátovou karoserií.
A jak to nakonec dopadlo se žlutým Broukem? Losování proběhlo v sobotu večer za přítomnosti notářky a vůz si odvezl výherce David. Brouk odjel po vlastní ose a prvních 300 kilometrů u nového majitele zvládnul bez úhony. Však také prošel renovací, která zabrala zhruba čtvrt roku. Něco podobného by mohlo být i lákadlem dalšího ročníku. Zdeněk Fišák už prý pokukoval, na kolik vyjde zachovalý Golf druhé generace.
Po letošním Volkswagen Festu už není pochyb o tom, čeho všeho jsou organizátoři pro splnění cíle 1000 aut schopni. Letiště Hosín během víkendu navštívilo asi 2000 lidí a už nyní se jedná o tom, jak zlepšit servis pro příští rok. A prolomit magickou hranici 1000 aut. Další ročník s přídomkem #1000autnebonic2 proběhne na konci srpna 2020.