Volkswagen Fest 2K18 ve velké galerii: Takovou účast nikdo nečekal!

Třetí ročník Volkswagen Festu lámal co do účasti automobilů rekordy. Dorazilo přes 600 vozů mapujících v podstatě celou historii automobilky Volkswagen.

Stejně jako všude jinde po Evropě si i u nás přijdou na své nejenom příznivci automobilových výstav (jednu takovou od čtvrtka do neděle pořádá partnerský časopis Svět motorů), ale také milovníci pouze jedné dané značky. Jsou to lidé, kteří obvykle nedají na své vozy dopustit, starají se o ně, dopřávají jim to nejlepší, a stejně tak se chovají i k ostatním autům. Chovají k nim úctu.

Přiznám se, že co se českých srazů týče, jsem vcelku nepolíbený, v posledních letech jsem si ale oblíbil známý GTI Treffen u rakouského jezera Wörthersee, kam se vždycky rád vracím. Má styl, tradici, perfektní atmosféru, můžete se tam tváří v tvář setkat s osobnostmi motorsportu, a to navíc v perfektním prostředí.

GTI Treffen 2018 obrazem: Když se sejdou stovky milovníku Volkswagenů

GTI Treffen 2018 obrazem: Když se sejdou stovky milovníku Volkswagenů

Volkswagen Fest, jehož už třetí ročník proběhl o uplynulém víkendu, na mě podle upoutávek působil jako taková česká obdoba rakouského setkání. A protože cesta z Prahy na letiště Hosín, kde akce o uplynulém víkendu probíhala, neměla trvat ani dvě hodiny, vydal jsem to tam v sobotu omrknout.

Takový nával asi nikdo nečekal

Akce začala už v pátek 24. srpna odpoledne, přičemž pořadatelé očekávali okolo 500 účastníků. Jaké překvapení, když nám v sobotu dopoledne u ucpaného vjezdu do areálu lepili na čelní sklo naše Golfu R nálepku s číslem 476 a kolona aut za námi končila v nedohlednu.

Přijelo více aut, než bylo původně v plánu. Nakonec jich bylo 612, tedy o 212 aut více než loni! Přihlášeno přitom původně bylo „pouze" 480 aut. Registrační poplatek činili 300 Kč na osobu v řádném termínu (součástí bylo i srazové tričko) a 350 Kč na místě. Lidové ceny, nemyslíte?

Na obrovské travnaté ploše starého letiště byste našli vozy mapující v podstatě celou historii automobilky Volkswagen. Bezpočet Brouků, plážové bugginy, vzácný Karmann-buggy, „téčka“ všech generací, krásný sbírka Golfů GTI, dokonce i krásný shooting brake Variant… tahle všechna auta kontrastovala s výstavou současné produkce od Upu GTI až po nový Touareg.

Na prodej je nenápadný VW Touareg s tažným zařízením. Má 802 koní…

Na prodej je nenápadný VW Touareg s tažným zařízením. Má 802 koní…

Kapitolou samou o sobě pak byl jediný kousek zapomenutého sporťáku Bradley GT II s výklopnými dveřmi, do kterého by asi jenom málokdo řekl, že se pod lehounkou karoserií ukrývá původní Brouk. Majitel jej koupil v naprosto bezvadném stavu a zatím s ním absolvoval jeden závod do vrchu - v elegantním stylu.

Mezi auty jsem se poflakoval celé odpoledne a vždycky našel nějaké, které jsem původně přehlédnul. Ne každý nicméně vystavoval staticky, a proto se nešlo divit, že jste na startu sprintů, které byly součástí doprovodných akcí, zahlídli staré Brouky nebo třeba Multivan s markýzou. Obzvláště srandovní bylo jedovatě zelené Lupo, které ujelo snad všemu a neskutečně střílelo z výfuku!

Čtyři měsíce práce

Právě sprinty jsou podle Zdeňka Fišáka, hlavního organizátora Volkswagen Festu, co do příprav asi nejtěžší. „Jsou věci, které se stále učím. Rozdělit lidi při sprintech do správných kategorií je prostě nemožné, a nemůžu jich zase dělat moc, protože by v kategoriích byli třeba dva jenom lidi. Takže to je trochu běh na dlouhou trať,“ prozradil mi Zdeněk.

Volkswagen Golf GTI TCR poprvé naživo. Takovou tlačenici jsem nezažil!

Volkswagen Golf GTI TCR poprvé naživo. Takovou tlačenici jsem nezažil!

Mimochodem, organizace takové akce zabere asi čtyři měsíce a na průběhu se podílí okolo dvaceti lidí. A to je docela málo na to, o jak velké setkání nakonec šlo. Navíc všechno hezky šlapalo, nenudili se návštěvníci ani majitelé vystavených vozů. Prostě parádní víkendová akce, kterou „nezlomilo“ ani ne úplně příznivé počasí. Ostatně, podívejte se na přiložené fotky!

Podívejte se na 360stupňovou fotku celého areálu:
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků