Volkswagen Eos 2011: první facelift je tu

Volkswagen uvolnil první snímky a informace k modernizované verzi svého kupé-kabria Eos. Světu se představí v Los Angeles.

Jako by to bylo včera, kdy jste si u nás mohli přečíst první seznámení s prvním kupé-kabrioletem Volkswagenu. Jenže ony jsou to již čtyři roky a právě po této době strávené na trhu stihne většinu modelů větší facleift. A Volkswagen Eos není výjimkou, i v jeho případě si automobilka připravila pro další roky prodejů větší sadu novinek.

Modifikace mají za úkol zejména přiblížit otevřený vůz po stylistické stránce ostatním současným automobilům značky Volkswagen. Přední část nového modelu Eos poněkud připomíná typ Golf. Dostala nové sdružené světlomety s vestavěnými světly pro denní svícení složenými z LED, pozměněné mlhovky a jemně chromovanou masku chladiče i rozšířený vstup pro chladicí vzduch uložený ve spodní části nárazníku.

Také při pohledu zezadu zaznamenáme vliv Golfu a všimneme si hranatějších svítilen a nového zadního nárazníku. Ano, žádná revoluce se tedy nekoná. Úpravy interiéru jsou přitom ještě nepatrnější. Jak bývá v kraji zvykem, zlepšila se kvalita použitých obkladových materiálů a za příplatek si bude možno objednat celokožené čalounění, úsilí designérů z Wolfsburgu korunují nový tříramenný volant a citelně přepracovaný přístrojový štít. Výbavu lze nově obohatit například o parkovací asistent nebo bezklíčkové odemykání a startování. O pohon tohoto dvoudveřového vozu se postarají výhradně přímovstřikové čtyřválce s přeplňováním.

Zážehové motory budou k mání ve verzích 1,4 TSI s výkonem 122 koní (90 kW), nebo 160 koní (118 kW) a 2,0 TSI naladěné na 210 koní (154 kW). Zdá se tedy, že na některých trzích nabízený šestiválec a pohon všech kol 4Motion zřejmě modernizací padnou za vlast. Milovníci dieselů se mohou těšit na dvoulitru TDI CR s výkonem 140 koní (103 kW). Všechny motory budou standardně doplněny šestistupňovými převodovkami, oba dvoulitru pak za příplatek automatizovanými skříněmi DSG, opět s šesti rychlostními stupni.

Novinka se světu oficiálně představí již příští měsíc na autosalonu v Los Angeles a evropské prodeje budou zahájeny během ledna 2011, tedy s dosti opulentní časovou rezervou před začátkem další sezóny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Eos 2011 facelift

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků