Volkswagen e-up!: dáte 700 000 Kč za tento elektromobil?

Automobilka Volkswagen potvrdila částku, za kterou hodlá prodávat elektrické provedení svého subkompaktu Up!.

Na našich silnicích v současnosti nejmenší a nejlevnější vůz značky Volkswagen prakticky nepotkáte, a ani na ostatních trzích Volkswagen Up! k rekordmanům v prodejích nepatří. To ale nebrání tomu, aby si od něj u Volkswagenu nemohli slibovat více, ba naopak: snaží se jej ještě důkladněji profilovat jako hospodárné vozítko do všech podmínek. Co na tom, že skutečně levné není snad v žádné své verzi…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen e-up! ve svém sériovém provedení

Připomeňme alespoň tovární provedení VW Eco-Up! na CNG nebo čistě českou stavbu VW Mama-Up!. Možná si ale vzpomenete i na studii elektromobilu VW e-up!, jež slavila svoji premiéru již v roce 2009 na tehdejším autosalonu ve Frankfurtu. Od té doby se toho mnoho změnilo, ovšem e-up! zatím dospěl v sériové provedení, jež se veřejnosti představí ve Frankfurtu letos, tedy přesně čtyři roky po premiéře konceptu.

Volkswagen: jak jezdí Eco Up! a další modely v provedení CNG?

Volkswagen: jak jezdí Eco Up! a další modely v provedení CNG?

Nový ryze elektrický Volkswagen e-up! bude nakonec stát rovných 700 000 Kč. A to je částka nemalá, připomeňme, že i výše zmíněný Eco-Up! na CNG dnes stojí 272 900 Kč. Na druhou stranu je třeba přiznat, že jde o docela férový přístup: zatímco většina konkurence nabízí své elektromobily pouze s různými podmínkami včetně pronájmu akumulátorů atd., toto je cena konečná, za celé auto, tak jak je, včetně baterií. Zároveň je ale vidět, kolik moderní elektromobil opravdu stojí…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Uvnitř se toho oproti ostatním verzím díky modulárnímu řešení mnoho nezmění

O pohon vozu se postará elektromotor s výkonem 82 koní (60 kW) a točivým momentem 210 Nm, takže půjde o „papírově“ nejsilnější VW Up! stávající nabídky. A bude také nejsvižnější, neboť z 0 na 100 km/h zrychlí za 12,4 s, přičemž nejblíže mu bude konvenční Up! 1,0 l/55 kW, který s manuálně řazenou převodovkou vykáže zrychlení 13,2 s. Jistým limitem ale bude pro některé uživatele nejvyšší rychlost jen 130 km/h, zatímco každý jiný Up! jede alespoň o 30 km/h více.

Test: Volkswagen Up! - kouzlo „pěti“ dveří

Test: Volkswagen Up! - kouzlo „pěti“ dveří

Co je ale na tomto voze nejdůležitější: na jedno nabití ujede nakonec až 160 km a marketingové oddělení VW Group hovoří o provozních nákladech 3 eura na 100 km jízdy.

bazar

VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 128 565 km
Cena: 273 000 Kč
VW Passat 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 135 349 km
Cena: 258 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2005
Stav: 199 600 km
Cena: 133 000 Kč
VW Amarok 2
Rok výroby: 2011
Stav: 145 284 km
Cena: 470 000 Kč
VW Sharan 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 235 312 km
Cena: 111 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 142 191 km
Cena: 320 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků