Volkswagen e-up!: dáte 700 000 Kč za tento elektromobil?

Automobilka Volkswagen potvrdila částku, za kterou hodlá prodávat elektrické provedení svého subkompaktu Up!.

Na našich silnicích v současnosti nejmenší a nejlevnější vůz značky Volkswagen prakticky nepotkáte, a ani na ostatních trzích Volkswagen Up! k rekordmanům v prodejích nepatří. To ale nebrání tomu, aby si od něj u Volkswagenu nemohli slibovat více, ba naopak: snaží se jej ještě důkladněji profilovat jako hospodárné vozítko do všech podmínek. Co na tom, že skutečně levné není snad v žádné své verzi…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen e-up! ve svém sériovém provedení

Připomeňme alespoň tovární provedení VW Eco-Up! na CNG nebo čistě českou stavbu VW Mama-Up!. Možná si ale vzpomenete i na studii elektromobilu VW e-up!, jež slavila svoji premiéru již v roce 2009 na tehdejším autosalonu ve Frankfurtu. Od té doby se toho mnoho změnilo, ovšem e-up! zatím dospěl v sériové provedení, jež se veřejnosti představí ve Frankfurtu letos, tedy přesně čtyři roky po premiéře konceptu.

Volkswagen: jak jezdí Eco Up! a další modely v provedení CNG?

Volkswagen: jak jezdí Eco Up! a další modely v provedení CNG?

Nový ryze elektrický Volkswagen e-up! bude nakonec stát rovných 700 000 Kč. A to je částka nemalá, připomeňme, že i výše zmíněný Eco-Up! na CNG dnes stojí 272 900 Kč. Na druhou stranu je třeba přiznat, že jde o docela férový přístup: zatímco většina konkurence nabízí své elektromobily pouze s různými podmínkami včetně pronájmu akumulátorů atd., toto je cena konečná, za celé auto, tak jak je, včetně baterií. Zároveň je ale vidět, kolik moderní elektromobil opravdu stojí…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Uvnitř se toho oproti ostatním verzím díky modulárnímu řešení mnoho nezmění

O pohon vozu se postará elektromotor s výkonem 82 koní (60 kW) a točivým momentem 210 Nm, takže půjde o „papírově“ nejsilnější VW Up! stávající nabídky. A bude také nejsvižnější, neboť z 0 na 100 km/h zrychlí za 12,4 s, přičemž nejblíže mu bude konvenční Up! 1,0 l/55 kW, který s manuálně řazenou převodovkou vykáže zrychlení 13,2 s. Jistým limitem ale bude pro některé uživatele nejvyšší rychlost jen 130 km/h, zatímco každý jiný Up! jede alespoň o 30 km/h více.

Test: Volkswagen Up! - kouzlo „pěti“ dveří

Test: Volkswagen Up! - kouzlo „pěti“ dveří

Co je ale na tomto voze nejdůležitější: na jedno nabití ujede nakonec až 160 km a marketingové oddělení VW Group hovoří o provozních nákladech 3 eura na 100 km jízdy.

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků