Volkswagen e-up!: dáte 700 000 Kč za tento elektromobil?

Automobilka Volkswagen potvrdila částku, za kterou hodlá prodávat elektrické provedení svého subkompaktu Up!.

Na našich silnicích v současnosti nejmenší a nejlevnější vůz značky Volkswagen prakticky nepotkáte, a ani na ostatních trzích Volkswagen Up! k rekordmanům v prodejích nepatří. To ale nebrání tomu, aby si od něj u Volkswagenu nemohli slibovat více, ba naopak: snaží se jej ještě důkladněji profilovat jako hospodárné vozítko do všech podmínek. Co na tom, že skutečně levné není snad v žádné své verzi…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen e-up! ve svém sériovém provedení

Připomeňme alespoň tovární provedení VW Eco-Up! na CNG nebo čistě českou stavbu VW Mama-Up!. Možná si ale vzpomenete i na studii elektromobilu VW e-up!, jež slavila svoji premiéru již v roce 2009 na tehdejším autosalonu ve Frankfurtu. Od té doby se toho mnoho změnilo, ovšem e-up! zatím dospěl v sériové provedení, jež se veřejnosti představí ve Frankfurtu letos, tedy přesně čtyři roky po premiéře konceptu.

Volkswagen: jak jezdí Eco Up! a další modely v provedení CNG?

Volkswagen: jak jezdí Eco Up! a další modely v provedení CNG?

Nový ryze elektrický Volkswagen e-up! bude nakonec stát rovných 700 000 Kč. A to je částka nemalá, připomeňme, že i výše zmíněný Eco-Up! na CNG dnes stojí 272 900 Kč. Na druhou stranu je třeba přiznat, že jde o docela férový přístup: zatímco většina konkurence nabízí své elektromobily pouze s různými podmínkami včetně pronájmu akumulátorů atd., toto je cena konečná, za celé auto, tak jak je, včetně baterií. Zároveň je ale vidět, kolik moderní elektromobil opravdu stojí…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Uvnitř se toho oproti ostatním verzím díky modulárnímu řešení mnoho nezmění

O pohon vozu se postará elektromotor s výkonem 82 koní (60 kW) a točivým momentem 210 Nm, takže půjde o „papírově“ nejsilnější VW Up! stávající nabídky. A bude také nejsvižnější, neboť z 0 na 100 km/h zrychlí za 12,4 s, přičemž nejblíže mu bude konvenční Up! 1,0 l/55 kW, který s manuálně řazenou převodovkou vykáže zrychlení 13,2 s. Jistým limitem ale bude pro některé uživatele nejvyšší rychlost jen 130 km/h, zatímco každý jiný Up! jede alespoň o 30 km/h více.

Test: Volkswagen Up! - kouzlo „pěti“ dveří

Test: Volkswagen Up! - kouzlo „pěti“ dveří

Co je ale na tomto voze nejdůležitější: na jedno nabití ujede nakonec až 160 km a marketingové oddělení VW Group hovoří o provozních nákladech 3 eura na 100 km jízdy.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků