Volkswagen e-Lavida: tajemný „elektrikář”

Pokud ve vás slovo Lavida vyvolává spíše vzpomínky na Rickyho Martina (a jeho píseň Livin' la Vida Loca), pak jste před dvěma lety očividně málo četli AutoRevue.cz. Již tehdy jsme vám totiž představili Volkswagen právě tohoto jména, který se dodnes prodává na čínském trhu, pouze na čínském trhu.

Jak se tam zvláštnímu designovému mixu na podvozku Golfu IV (nebo Octavie I, chcete-li) daří sice netušíme, víme ale, že pro letošek si čínské zastoupení VW připravilo pro největší světový trh s auty další pokračování tohoto příběhu.

V Pekingu se totiž ukazuje model e-Lavida, který se, jak správně tušíte, chlubí elektrickým pohonem. O vozu nemáme mnoho informací, má jít ale o dílo stvořené kompletně v Číně. Další technické detaily můžeme leda vytušit z přiložených obrázků - motor vpředu, akumulátory vzadu, automatická převodovka, pohon předních kol a dojezd na plné nabití 135 km? Tak nějak by to podle všeho mělo s technickými specifikacemi dopadnout.

E-Lavida tak zůstává trochu tajemným modelem, ale nepleťte si jej s Mona Lisou, krásy totiž moc nepobral. Jestliže ani výchozí Lavida není žádná krasavice, tak elektrická verze s několika úpravami pro snížení aerodynamického odporu (a několika dalšími, které se zřejmě jen líbily čínským konstruktérům) by na probíhajícím Concorso d'Eleganza musela zůstat kdesi na záchytném parkovišti.

Ale udělejte si obrázek sami. Ať už bude váš závěr jakýkoli, můžete si být jisti, že tento model v Evropě prodáván nebude.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen e-Lavida
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků