Volkswagen e-Lavida: tajemný „elektrikář”

Pokud ve vás slovo Lavida vyvolává spíše vzpomínky na Rickyho Martina (a jeho píseň Livin' la Vida Loca), pak jste před dvěma lety očividně málo četli AutoRevue.cz. Již tehdy jsme vám totiž představili Volkswagen právě tohoto jména, který se dodnes prodává na čínském trhu, pouze na čínském trhu.

Jak se tam zvláštnímu designovému mixu na podvozku Golfu IV (nebo Octavie I, chcete-li) daří sice netušíme, víme ale, že pro letošek si čínské zastoupení VW připravilo pro největší světový trh s auty další pokračování tohoto příběhu.

V Pekingu se totiž ukazuje model e-Lavida, který se, jak správně tušíte, chlubí elektrickým pohonem. O vozu nemáme mnoho informací, má jít ale o dílo stvořené kompletně v Číně. Další technické detaily můžeme leda vytušit z přiložených obrázků - motor vpředu, akumulátory vzadu, automatická převodovka, pohon předních kol a dojezd na plné nabití 135 km? Tak nějak by to podle všeho mělo s technickými specifikacemi dopadnout.

E-Lavida tak zůstává trochu tajemným modelem, ale nepleťte si jej s Mona Lisou, krásy totiž moc nepobral. Jestliže ani výchozí Lavida není žádná krasavice, tak elektrická verze s několika úpravami pro snížení aerodynamického odporu (a několika dalšími, které se zřejmě jen líbily čínským konstruktérům) by na probíhajícím Concorso d'Eleganza musela zůstat kdesi na záchytném parkovišti.

Ale udělejte si obrázek sami. Ať už bude váš závěr jakýkoli, můžete si být jisti, že tento model v Evropě prodáván nebude.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen e-Lavida
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků