Volkswagen e-Golf je v prodeji, stojí dvakrát tolik co benzínový Golf

Golf VII s kompletně elektrickým pohonem a jménem e-Golf právě vstoupil do prodejů v Německu. Jeho cena činí 34 900 eur.
Seznam kapitol
  1. Volkswagen e-Golf
  2. Fotogalerie

Elektromobil Volkswagen e-Golf byl oficiálně představen na loňském autosalonu ve Frankfurtu. Nyní byly zahájeny jeho prodeje v Německu, kde cena startuje na 34 900 eurech, tedy v přepočtu zhruba na 956 000 Kč. Nejlevnější Golf s motorem 1,2 TSI/63 kW tam přitom aktuálně stojí 17 175 eur, tedy nějakých 470 000 Kč, ovšem výrobce u e-Golfu slibuje provozní náklady ve výši jen 3,28 eur na 100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen e-Golf se dočkal upravených svítilen i nových aerodynamických doplňků

Ano, e-Golf je v Německu dvakrát dražší než nejlevnější Golf s konvenčním pohonem, ovšem takové srovnání by mohlo být poněkud nespravedlivé. E-Golf je totiž k dispozici v jediné, avšak celkem slušně vybavené verzi, jež zahrnuje také vyhřívané čelní sklo, samočinnou klimatizaci, audiosystém s navigací nebo přepracované vnější osvětlení sestavené výhradně ze zdrojů LED. Samozřejmostí jsou speciální kola a upravená aerodynamika.

VW e-Golf podrobněji, na nových fotkách a také rozříznutý na videu

VW e-Golf podrobněji, na nových fotkách a také rozříznutý na videu

Volkswagen nabízí e-Golf se zárukou na 24,2 kWh akumulátor v délce osmi let, resp. 160 000 km. O pohon vozu se stará elektromotor s výkonem 115 koní (85 kW) a točivým momentem 270 Nm, jenž se na kola přední nápravy přenáší skrze jednostupňovou převodovku. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 10,4 s, nejvyšší rychlost je omezena na 140 km/h a dosah na jedno nabití se má pohybovat podle provozních podmínek v rozmezí 130 až 190 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Elektromotor vozu umožní zrychlit z 0 na 100 km/h za 10,4 s a rozjet se na 140 km/h

Pokud je pro vás tento dosah omezený a chystáte se třeba na delší cestu, nabízí Volkswagen pro nové majitele svých elektromobilů program s nezpoplatněnými zápůjčkami vozů s konvenčním pohonem až na 30 dnů v roce.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volkswagen e-Golf
  2. Fotogalerie
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků