Volkswagen e-Golf je v prodeji, stojí dvakrát tolik co benzínový Golf

Golf VII s kompletně elektrickým pohonem a jménem e-Golf právě vstoupil do prodejů v Německu. Jeho cena činí 34 900 eur.
Seznam kapitol
  1. Volkswagen e-Golf
  2. Fotogalerie

Elektromobil Volkswagen e-Golf byl oficiálně představen na loňském autosalonu ve Frankfurtu. Nyní byly zahájeny jeho prodeje v Německu, kde cena startuje na 34 900 eurech, tedy v přepočtu zhruba na 956 000 Kč. Nejlevnější Golf s motorem 1,2 TSI/63 kW tam přitom aktuálně stojí 17 175 eur, tedy nějakých 470 000 Kč, ovšem výrobce u e-Golfu slibuje provozní náklady ve výši jen 3,28 eur na 100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen e-Golf se dočkal upravených svítilen i nových aerodynamických doplňků

Ano, e-Golf je v Německu dvakrát dražší než nejlevnější Golf s konvenčním pohonem, ovšem takové srovnání by mohlo být poněkud nespravedlivé. E-Golf je totiž k dispozici v jediné, avšak celkem slušně vybavené verzi, jež zahrnuje také vyhřívané čelní sklo, samočinnou klimatizaci, audiosystém s navigací nebo přepracované vnější osvětlení sestavené výhradně ze zdrojů LED. Samozřejmostí jsou speciální kola a upravená aerodynamika.

VW e-Golf podrobněji, na nových fotkách a také rozříznutý na videu

VW e-Golf podrobněji, na nových fotkách a také rozříznutý na videu

Volkswagen nabízí e-Golf se zárukou na 24,2 kWh akumulátor v délce osmi let, resp. 160 000 km. O pohon vozu se stará elektromotor s výkonem 115 koní (85 kW) a točivým momentem 270 Nm, jenž se na kola přední nápravy přenáší skrze jednostupňovou převodovku. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 10,4 s, nejvyšší rychlost je omezena na 140 km/h a dosah na jedno nabití se má pohybovat podle provozních podmínek v rozmezí 130 až 190 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Elektromotor vozu umožní zrychlit z 0 na 100 km/h za 10,4 s a rozjet se na 140 km/h

Pokud je pro vás tento dosah omezený a chystáte se třeba na delší cestu, nabízí Volkswagen pro nové majitele svých elektromobilů program s nezpoplatněnými zápůjčkami vozů s konvenčním pohonem až na 30 dnů v roce.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volkswagen e-Golf
  2. Fotogalerie

bazar

VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 629 km
Cena: 430 000 Kč
VW Transporter 2
Rok výroby: 2011
Stav: 175 197 km
Cena: 350 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 600 km
Cena: 161 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků