Volkswagen e-Golf dostane nové akumulátory pro dojezd až 300 km

Volkswagen e-Golf dostane nové akumulátory pro dojezd až 300 km

Největší bolístkou aktuálních elektromobilů stále zůstává velmi omezený dojezd. Automobilky si to uvědomují a snaží se své modely v průběhu času vylepšovat novými akumulátory s větší kapacitou. Není to tak dávno, co stejným způsobem modernizoval Nissan svůj Leaf nebo BMW model i3.

BMW i3 dostalo nové baterie. Zvládne ujet až 300 km na jedno nabití

BMW i3 dostalo nové baterie. Zvládne ujet až 300 km na jedno nabití

Stranou v tomto ohledu nezůstává ani koncern Volkswagen, který pro svůj čistě elektrický model e-Golf připravuje podobné vylepšení. Momentálně totiž disponuje akumulátory o kapacitě 24,2 kWh, což by mělo podle standardního měřícího cyklu vystačit k ujetí 190 kilometrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen e-Golf čeká velká změna, oproti současnému dojezdu 190 km by měl s novými akumulátory ujet na jedno nabití až 300 kilometrů

Nové akumulátory budou o poznání lepší, s kapacitou 35,8 kWh by totiž e-Golf mohl ujet až 300 kilometrů na jedno nabití. A to už je slušná hodnota i v případě, že si cestu zpříjemníte klimatizací a nepojedete potupným způsobem v pravém pruhu dálnice.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Trochu jinou cestou půjde Volkswagen z pohledu nabídky, zatímco Nissan i BMW nabízí i nadále také verzi s menšími akumulátory, v případě e-Golfu by měly v nabídce zůstat jen ty nové. Otázkou zůstává, jestli při starém zůstane také cena, která momentálně startuje na částce 930 900 Kč. Na odpověď si ale budeme muset ještě nějakou tu chvíli počkat.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků