Volkswagen e-Crafter: EV dodávka zatím jako koncept, do roka sériově

Volkswagen e-Crafter: EV dodávka zatím jako koncept, do roka sériově

Volkswagen to po své emisní aféře s elektromobilitou myslí vážněji než kdy před tím. Elektromotory tak budou pohánět i modely, u kterých dieselový pohon dával smysl nejvíce. Točivý moment v nižších otáčkách, nízká spotřeba, vysoký dojezd a provoz na dlouhých trasách bez starostí – přesně to se od užitkových aut očekává a v těchto disciplínách vznětové jednotky excelují. Přesto se nyní díváme na koncept plně elektrického užitkového vozu, který úplně do puntíku všechny tyto požadavky nesplňuje. Ale je „eko“, takže v pořádku...

Premiéry | Technika | Užitková auta | Volkswagen | Byznys

Volkswagen Crafter přijíždí s novým designem i moderní technikou

Design vozu prodělal vcelku očekávatelné změny. Po vzoru hybridních či elektrických verzí ostatních modelů si můžeme všimnout pásů denního svícení či zaslepené masky chladiče s modrou linkou. Specialitou pro tento model je modrý lak Reef Blue. V interiéru je místo otáčkoměru indikátor výkonu hybridní soustavy a zdobí jej doplňky v modré barvě.

Elektromotor v Crafteru nabízí 134 koňských sil a točivý moment 290 Nm od nulových otáček. Pod  podlahou nákladového prostoru se skrývá lithium-iontová baterie s kapacitou 43 kWh. Ta neubírá nic z přepravní kapacity, která činí 1 709 kilogramů. V závislosti na konfiguraci by měla dodávka ujet lehce přes 200 km. Na 80 % kapacity lze baterii nabít za 45 minut.

Premiéry | Volkswagen | Nákladní auta

Volkswagen Crafter: pohon všech kol od společnosti Achleitner

Žádné převratné hodnoty, zdá se. Dvě stovky kilometrů jsou pro užitková vozidla jako nic, a to i ve městském provozu, kam jsou elektromobily primárně určeny. Zástupci automobilky však slibují, že díky pokroku ve vývoji baterií by měl sériový e-Crafter, který se má na trhu objevit už za rok, zvládnout až dvojnásobek.

Standardní Crafter se čerstvě pyšní titulem dodávky roku – Van of the Year Award 2017. Ve své druhé generaci již nevniká ve spolupráci s Mercedesem. Vyrábí se v polském městě Wrzesnia s různými variantami motoru 2.0 TDI od 75 kW (102 k) po 130 kW (177 k) verze biturbo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 6 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků