VW u nás začal prodávat elektrickou dodávku. Je drahá, ale dává smysl

103 komentářů

Michal J
9. března • 16:36

100km je dost málo na dodávku...ano po městě to možná stačit bude...Ale když je to dodávka tak by to mělo být daleko, daleko větší...dodávka musí jezdit aby jsi na sebe vydělala..a ne aby byla pořád připojená na dobíječku...

Wurm
21. listopadu • 16:40

...prokristapána, už vyhoďte toho Honzíka s IQ 55...co sem přišel z auto.cz, tak z toho tady akorát udělal škodarevue bramboračku nejtěžšího kalibru = k zblití. Všude lezou jen reklamy na posr... škodovky, není to ke čtení - megabulvár, navíc protěžující koncern. TFUJ!

bezproblému
21. listopadu • 14:53

ted je clanek na seznamu jak dobití egollfu při spotřebě 14kwh přijde na dobíjecích stanicích ČEZ zhruba na neuvěřitelných 880 kč na 100 km !!!!! :-)):-)):-)):-)) tak to by mě zajímalo kolik by stál ten crafter na 100 km ?? :-):-) a když tady budou všichni jezdit na el. tak ta elektrika bude drahá jak ho*ado že budeme jezdit spíš na jízdních kolech..a ne na elektrokolech.. :-)

runner42
22. listopadu • 13:11

Jen technická - 1kWh je stále za 9 Kč. Ale poplatek za distribuci je ten zbytek - až 150 Kč za 1 kWh. V tom jsou zahrnuty náklady na distrubuční soustavu, cenu nabíječky, zábor pozemku pro nabíjení atd.Elektroutopisté tyto náklady vždy zcela ignorovali, a teď jen čumí jak tele na nová vrata. Odmítají pochopit, že "elektropumpa" má fixní náklady, které se rozpočtou na mnohem menší počet obloužených vozidel.

Lojzic
22. listopadu • 8:46

jo take jsem to cetl. To je spravne, kdyz Kwh je za hooodne penez. Alespon budou dobre dividendy:-D

Marek71
21. listopadu • 15:03

Jako, že 1 kWh stojí na ČEZ nabíječce cca. 62 KČ? To asi ne, to se mi zdá blbost. jako, rychlodobíjení je dražší než dobíjení doma za nějakých 3 KČ/kWh, ale toto mi prostě nesedí.Na druhou stranu, co za debila by nabíjel za tu pálku, když můžře doma za řádově nižší cenu, že? .-)

tom
22. listopadu • 10:09

Kdyby jen 62,-kč pri jednorazove platbe dokonce 120,-kč tedy 6x víc než by stála nafta.... https://elektrickevozy.cz/clanky/cena-az-120-kc-za-... ...

runner42
22. listopadu • 15:03

120 Kč je částka po 30% slevě.

Marek71
22. listopadu • 14:50

Tak to je síla, to ČEZ nějak nezvládl... to je přeci nesmysl.

runner42
22. listopadu • 15:11

Proč nesmysl? To je malá ukázka fungování nabídky a poptávky.ČR spotřebitel má předplacený čip, který dotujeme my všichni daňoví poplatníci, aby na elektromobilitu přešlo co nejvíce ČR občanů a ČEZ si je mohl následně ždímat.
Dotování cizinců ale nemá pro ČEZ žádný smysl, tak je jim naúčtována normální cena + výpalné.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek71
22. listopadu • 15:26

Nesmysl pro toho elektromobilistu... to by musel být blázen, aby tam tankoval. Ale jasně, pro ně je určen ten jejich čip. Nebo čipem to už taky nejde?Já když jsem tak přemýšlel o přechodě na elektromobilitu (čistě teoreticky, protože prakticky to u mě není myslitelné), tak mě právě odrazoval ten chaotický způsob nabíjení na cestách... u každého providera si musím koupit čip, existuje několik koncovek, AC a DC nabíjení, něco je zdarma u OC, atd... jaký to rozdíl s tankováním u benzinky, přijedu, natankuju, zaplatím kartou a žádný opruz.

Kuk Vykuk
21. listopadu • 4:53

Tadle kraksna s přilepenou baterčičkou z Golfíka se zkripleným dojezdem je totální nesmysl. Užitkově i enkonomicky a jelikož to má směšnou kapacitu baterie, tak se neustálným nabíjením velmi brzo oddělá. Prostě další přebastlenej předraženej spalovák v režii VW Gruppensexu.

Robert
21. listopadu • 0:18

Lidové vozidlo (Volkswagen).Lidová cena !!!

bezproblému
21. listopadu • 0:11

všechny ty chytrý hlavy co sedej v EU a rozhodujou O NÁS BEZ NÁS tak se zabejvaj elektro autama,elektro kolama,elektro kamionama,elektro kolobežkama,elektro motorkama a nevim čim všim jestě dalsim....ale aby vyresily ty ci*any co se tlačej do evropy tak s tim si neporadej dementi.. hlavne ze nam tady cpou tu jejich přiblblou elektro idologii když muzeme mít auta na vodík a z motoru by sla voda...pára...ale to je taky otázka co by to s tou zemekouli udelalo za x let...ale pecka je v tom ze my jako celek-teda jen evropa- se snažíme nejakym zpusobem zredukvat emise-což se dá pochopit vůci dalšim generacim našich dětí..ale na druhou stranu si celá USA a celá CHINA and Rusia a taky indie dělá co chce
a tahle masa obyvatel je daleko víc než nás pár evropanú dohromady....čína..přes miliardu lidí...indie..přes miliardu lidí,... ikdyž je jasný že kazdej cinan a ind nemá auto nebo moto ale i tak jsou to rance takže mi se tady v evropě máme ze všeho pos*at a zbytek světa to vůbec neřeší..a přito námořní lodě maj za jednu cestu takový emise...to je kotel...hlavně ze u nas v evrope uz rešej emise u sekaček na travu....má to delat celej svet a ne jen mi uvedomeli evropané nemám pravdu?

Anti-automat
21. listopadu • 8:16

Vodik ako palivo je velmi efektivny a ekologicky, ale zaroven vie byt aj pekna potvora. Ostatne aj pre podobne dovody T34 dostal diesel. Elektrina je dobry napad, urcite a buducnost bude elektricka. Ale to len za dvoch predpokladov:
a/ Podari vyriesit problem s jej skladovanim. V sucasnom stave veci baterie, sklady, nabijacky, recyklacky a vsetok ten bordel okolo tu nenazranu pasomnicu napojenu na tie komodity nasu novodobu euromafiu neuzivia, hoci zije v tej iluzii. Mozno ako okrajove, ale o to neefektivnejsie riesenie.
b/ alebo sa podari vyriesit stalu dodavku energie do vehiklu. Na zeleznici sa to podarilo uz davno (o co je elektricka masina jednoduchsia a vykonnejsia) a bol to ohromny skok dopredu. V meste je tiez rozdiel ci tam jazdia hlucne a smradlave autobusy, alebo moderny a tichy trolejbus. Bezdrotovy prenos je takisto mozny, vedel to uz stary znamy, ale o to genialnejsi p.Tesla.Kazdopadne dostupna individualna doprava sukromnym vehiklom je na odpis a coraz mensia skupina (spolu s otvarajucimi sa socialnymi rozdielmi a zanikajucou strednou triedou) si to bude moct dovolit. Budeme mat krasne moderne mesta, plne vyklady, super technologie, ale vratime sa fakticky do 60tych rokov po vojne. Ostatne kriza, ktora bola donedavna oslavovana ako prekonana, sa sotva len zacala. Bohuzial, dopadne to bud zle alebo este horsie. Konzum nas dohnal.

bzzz
21. listopadu • 9:26

Pekne shrnuti. Jinak soukrome vehikly nemalo lidi skutecne potrebuje jen narazove (napr kvuli detem, konickum atp).

CZC
21. listopadu • 5:24

to jsou zase keci rudokemelských idotů, představte si, že v EU máme něco čemu se říká svobodné volby, chápu, že ty v Rusku neznáte

Pitchooo
20. listopadu • 22:48

takoveho mista na mega baterii a oni tam daj jen jakys zaklad... ono to ujede min nez prumerny ele mobil, tohle je pruser v podani WV a to tuto znacku mam jinaq v oblibe relativne... kdepak tohle je krok do lejna a o cene ani nemluvim. Diky takovymto produktum si budou lidi radejc stale kupovat "TDI" dodavky, protoze u nas se nejake trapne zakazy dieselum konakt nebudou a nez nova dodavka skona, bude snad uz k mani plnotucne reseni ele verze s dojezdem aspon 600km.

CZC
20. listopadu • 17:56

Málo kdy vládne taková shoda v diskusi, nad debilním konstatováním hloupého pseudonovináře.
Když budu optimista a auto by ujelo plý počet km, tak auto ušetří denně 500,- Kč, za pracovní rok je to 130 tisíc, dodávkaje dražší o 840 tis., tz. návratnost je ca. 6,5 roku.
Dodávku nelze použít na dvojsměnný provoz, musí se dlouho nabíjet.
Smysl v tom hledám marně.

bzzz
20. listopadu • 19:26

Klasicka smena je prece 8h, tzn rezim 8 - 4 - 8 - 4 teoreticky mozny. Skoda ze svet neleze do diskuzi na CS internetu, mohli jsme byt lidstvo mnohem dale ;-)

runner42
21. listopadu • 14:03

Noční rozvoz, to zaveďte. To je každý doma. Nenechte zářnou budoucnost elektromobility zastínit podružnými lidskými zvyky, jako je spánek.A vůbec, zavedl bych práci v noci bez světel a spánek ve dne, ať můžou lidi dobíjet během spánku auta ze solárů. To je ten správný eko přístup.

kkk
21. listopadu • 21:56

Jedna malá provinční firma si objednala http://www.hybrid.cz/fedex-si-objednal-1000-el... ... Jsou to dobrodruzi a bankrotáři :-D

bezproblému
20. listopadu • 15:08

navíc záruka 2 roky ? :-D ale v budoucnu by se mohla prodloužit :-D:-D pojebaná škodovka dává záruku 2 roky to dělaj auta se spalovacíma motorama už pěknou řádku let :-D:-D a vw je to samý :-D vlastně škodovkáři mi řeknou že škodovka dává záruku 4 roky...nojo to je pravda...ALE ZAPLATÍTE SI JÍ jo a nebo 60 000km :-D:-D podle toho co naastane dřív a to tech 60 000km je tak pro lidi co jezdej po meste.. ale to je jedno at si kazdek koupí na co má ale tohle je vysloveně režim MUSÍTE.. mít elektro ješte že bydlim na vesnici..že si tady můžu místo auta koupit koně a jezdit na něm

bezproblému
20. listopadu • 14:59

tak když chtěj zakázat diesely do měst tak at je zakážou...a at si měštáci jezděj svejma elektro autama někam do sběrných skladú no. vždyt to přece dává smysl..místo jedný dodávky co by jela do města a přivezla by zboží pro 30 zákazníkú tak místo toho pojede 30 zákazníkú 30ti jinejma autama mimo město nekam do skladu no....to je fakt logičtější :-D
a dopravci s dodávkama co jezdí po EU ? Mám kamaráda který dělá v jednom ze zkušebních center škodovky a ten sám řikal že tahle elektrománie nemá smysl-co se týče likvidací baterií...atd...tady budeme mít skládky s bateriema?? super ekologický.. honda a nejen honda už udělala auta na vodík a to má prý větší smysl než ty elektrosra*ky který ještě musej vydávat zvuk z repráku aby je lidi vůbec slyšeli když jdou po ulici.. někdo tu psal o Norsku...v Norsku jim jezdí ,,pár elektro aut" a už tam s tim měli problémy s tím dobíjením..stanice atd. a elektro psychopatie celého vedení EU není zdaleka určena pro obyčejný občany který u nás jezdí v ,,průměru" 18 let starýma autama.. proč asi? protože to lidi baví jezdit starejma srá*ema ? nebo proto,že prostě nemaj prachy na novější auto? nemaj na novější za 200 tis. a maj mít na elektro auto za 1 000 000,- ??? Ha ha ha

chytrak
20. listopadu • 14:11

Ten kdo oboru trochu rozumí, ví, že je nemálo firem které posílají dodávky např do depa 2x denně. Takže auto přijede nabije se odbaví co potřebuje dopoledne a jede pro dopoeldní várku do depa kde se během nakládání a papírování opět dobije. Na to je elektrododávka tohoto typu ideální. To že to neřeší dálkovou dopravu je každýmu jasný ale i tak je to první krok velmi správným směrem.

CZC
20. listopadu • 17:59

nakládka netrvá déle jak hodinu, za to dobijete hovno, tak tu neteoretizujte

Chytrák
20. listopadu • 22:50

Správně, nákladani a papírovani je do hodiny. Crafter za 45 min nabijes na 80%. Takže trefa hřebíčku na hlavičku.

runner42
21. listopadu • 7:19

Ne nenabijete. Protože nesmíte. Životnost rozvozové dodávky je v USA 20, v Evropě pak 16 let. A jezdí se s nimi do rozpadnutí. Nemůžete nabíjet vysokými proudy, protože si ekonomicky nemůžete dovolit měnit každý rok až dva batterypack.
Je to začarovaný kruh.

kkk
21. listopadu • 20:41

Máte pravdu měl by jste se z toho začarovaného kruhu dostat ven, ale musíte na sobě trochu zapracovat aby vám neujel vlak :-D už jsem vám to sem dával, mluví se tam mimo jiné i o tom jaký má rychlonabíjení vliv na baterii, ale možná je to laik co tomu nerozumí https://www.youtube.com/watch...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
22. listopadu • 12:48

To je slušnej bizár :-D
Podle "produktového e-manažera" se VW a "všem ostatním energetickým společnostem" daří posouvat elektormobilitu vpřed, "nechá si pro sebe" kolik jich bude za pět let, ale "budem se bavit o 12500-17500". To jsem rád, že e-manažer energetické společnosti Volkswagen má jasno, kolik mobilů se prodá :-D :-D :-D

kkk
22. listopadu • 17:01

Tak ještě jednou vám to zopakuji (mluví se tam mimo jiné i o tom jaký má rychlonabíjení vliv na baterii) byla to reakce na vaše (Nemůžete nabíjet vysokými proudy, protože si ekonomicky nemůžete dovolit měnit každý rok až dva batterypack.)Jsou tam další rozhovory, se zástupcem siemensu a dalších o vlivu rychlonabíjení na baterie, tak se trochu dovzdělejte a říká vám něco slovo záruka?Nechápu proč se takhle veřejně schazujete:-D

Marek Zrak
20. listopadu • 18:36

Za hodinu nabiješ hovno na 80%

CZC
21. listopadu • 5:21

To že zelený mozci jsou idioti jen potvrzujete, víte kolik stojí investice de rychlonabíječky?

runner42
20. listopadu • 15:01

Ten kdo oboru trochu rozumí ví, že rozvozové dodávky jsou ten největší low-costový olítaný šrot, vlastněné nebo pronajaté špatně placenými řidiči/skladníky v jedné osobě, kterým je přidělen rozvozový okruh, který v závislosti na vzdálenosti od depa může mít 35 i 350 kilometrů.Pořídit si s platem 25 tisíc Kč rozvozovou dodávku za dva miliony s dojezdem 150 kiláků, když okruh může být od depa klidně 50km daleko, je absolutní fantasmagorie.

Anti-automat
20. listopadu • 9:13

Zmysel to ma, ale dojazd musi byt vacsi (aspon 500km realnych) a cena normalnejsia. Dodavka je vec uzitkova, to nie je nijaka metrosexualna imidzovka. Vykladana a nakladana rychlo a jazdi v podstate stale (pokial mozno rychle), motor bezi ako v ruskom tanku za druhej (rozumej nepretrzite). Cize cez den nech to bleskovo rozvezie a cez noc nech sa nabije naplno. Pomohlo by potom napriklad aj to, ak by mohli jazdit vo vyhradenych pruhoch pre autobusy ako bonus. Tolko k mestu.Pokial by to jazdilo po okrese, potom zasa ten vacsi dojazd zmysel ma (nalozi sa komplet, dovezie, odvezie, vylozi sa komplet a medzicasom moze byt na nabijatore, v takomto rezime na to uz ten cas je - ale zasa a len, dojazd nepusti). Dalsou vecou je, ze trebars za naseho Maxiho sme zapojili vlecku a odtiahlo to pol sveta (ten trojliter by pohol snad aj Jupiterom), cim sa jeho uzitkova hodnota a kapacita len dalej zvysila. Auto, material na stavbu, clny, stylom 'cokoliv-kamkoliv' ako som to videl na lokomotive isteho dopravcu. Ako by som to zapojil za tu elektrokaru, neviem si predstavit. Posluzil aj na vikendy a vylety a akcie vsetheho druhu, bola to super masina, rad nanho spominam.Cize nie rychlost nabijania, ale DOJAZD by mal byt prioritou.

mpolan
20. listopadu • 9:08

A je tu to, co jsem říkal od počátku. Teprve, když elektromobil přijde od VW, začne dávat smysl... i když je to nesmysl.

pan Michaelis
20. listopadu • 8:36

Dalsi genialni pocin koncernu! To je pane lace,ani tomu nemuzu uverit...A ten dojezd! Neni az zbytecne velkej? Vzdyt se to ani nevyuzije. Kazdopadne velky potlesk,i Honzovi,za jeho uprimnou koncernovou oddanost!

Lord Owl
20. listopadu • 8:21

Pro pošťáky na převozy mezi Vsetínem a Horní Lidčí úplný ideál. Za čisté Valachy !!!
Jenom jim to někdo kupte v té Praze !

Elektro 1
19. listopadu • 23:33

Za mne super.. je to drahe ale posun dopredu. A eu dela moc dobre ze do toho slape. Nafta vubec na silnice nepatri a v dnesni dobe uz i benzin bych povolil jen veteranum. Tomu se rika pokrok.

E15
19. listopadu • 22:10

Nic proti, ale ten cenový rozdíl oproti dieselové verzi je až absurdní s ohledem na to, jak malou baterii to auto má. Holt ruční výroba v manufaktuře za západoevropské platy. Tudy cesta fakt nevede...

bzzz
19. listopadu • 22:53

To je VW. Nemecka posta si 'sama' stavi vlastni e-dodavky (mensi nez tenhle Crafter), vyjdou na nejakych 33tisic ecek a maji planovanou zivotnost 16 let. Spolupracuji mj s Bosch a Fordem a dalsi generace by mely byt zase o neco lepsi a levnejsi.

runner42
20. listopadu • 0:10

To tvrdí už 65 let a jsou pořád stejně na pi..https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0e/Bu...

kkk
20. listopadu • 17:45
runner42
20. listopadu • 18:45

Ano, jen houšť. Další short pozici uzavřu při 370, doufám že to tam do Vánoc vyleze. Dřív nemůžu, ale 370$ 20. prosince by byl ideál.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kkk
20. listopadu • 19:28

Nedávno jste tvrdil,že na podzim "končí, akcie tesly nemají dno" atd.Tak bych rád věděl kdy bude ten stále slibovaný konec :-D

runner42
20. listopadu • 22:58

Ale ten přece proběhl v říjnu.
Že Tesla existuje i dnes je už jen politické rozhodnutí. A to je jiný příběh.

kkk
20. listopadu • 23:16

Povídejte, přehánějte, já mám vaše pohádky rád :-D tady si ale poslechněte realitu https://www.youtube.com/watch...

kkk
20. listopadu • 17:43

Máte jako vždy pravdu a proto si Německá pošta u Fordu objednala přes 2500 elektrických dodávek :-D http://www.hybrid.cz/nemecka-posta-si-u-fordu-... ...

runner42
20. listopadu • 18:42

A to se vylučuje?

jirka
19. listopadu • 20:27

jak již bylo zmíněno, chtělo by to dojezd cca aspo dva stupně.
Jeden stupěň do 500 km druhý do 1000 km s tím že do 80 procent nabito za 40 minut při pauze. Cena se vrátí po ujetí cca 200 tis km kdy člověk netankuje palivo, ale musel by dobíjet z veřejných stanic které stojí prd prd nic. Člověk akorát ušetří výměnu motorových kapalin. tot vše.

runner42
19. listopadu • 22:49

Mohu tě ubezpečit, že dojezd do 1000km není pro elektromobily žádný problém. Horší to je s dojezdem minimálně 500km :D

Mirek
19. listopadu • 20:18

Je zvláštní, že dnes byla mnohem významnější zpráva a nikde se tady neobjevila. To už hodně zavání likvidaci autoprůmyslu nákladních aut.
https://auto.idnes.cz/truck-emise-nakladni-auto... ...

oh.c!
20. listopadu • 4:15

Tak nějak. Zelení imbecilové mohou vesele slavit. EP odhlasoval pěknou hovadinu. Kdopak asi zaplatí náklady na přepravu zboží. Technicky nevzdělaní imbecil z EP nebo zákazník? Pan zpravodaj, europoslanec p.Bas Eickhout oslavuje. EP hlasoval 373 pro, 285 proti a 16 nebylo/zdrželo se hlasování. To je moc fajn. Co bude příště? Navrhuji elektroletadlo. Třeba takový Airbus A329. Postavil bych speciální verzi. 329 tun aku. Transatlantickou. A pana Bas Eickhouta + 372 dalších bych do něj posadil a šupky do Ameriky za Muskem. A Musk jim může poslat naproti elektroponorku. Tak jako tak ji budou potřebovat až jim dojde cestou šťáva. Tam jim může předvést ty jeho výborné a skvělé Tesla "trucky". Za hubičku s dobitím za 30 minut (cca 1.000 kWh aku o hmotnosti 8 tun tj. dotloukat se to bude min. 2.000 kW zdrojem) s dojezdem až 800 km a cenou již od 200.000 USD. Fajn. Moc fajn.
P.S. Slabou útěchou muže být, že čeští poslanci hlasovali víceméně proti. Asi nespali při hodinách fyziky.;-) Zpravodajství o hlasování by mělo být výzvou pro novináře. Chce to detailní rozbor. Napovím heslo dne: Bas Eickhout A8-0354/2018 14/11/2018 13:28

Mauwi
19. listopadu • 20:04

2 míče za poruchovou koncernovou plechovku??? Máme už 2 Daily Electric, stály méně a plní co mají na jedničku a je fuck, že je to ital proti němci. Navíc variabilita a robustnost je mnohem lepší než u té německé skořápky :D

Pavel F.
19. listopadu • 21:35

Jseš si jist, že eCrafter bude stejně poruchový jako Crafter, když právě to nejporuchovější v ní nebude? :-D

Nojono
19. listopadu • 21:57

To jste vzal kde? Od té doby, co VW začal do Crafterů dávat své motory místo šíleného mercedes pětiválce, se nám naopak přestaly dostávat na základnu na odtahovce ale dojíždí v pohodě samy.

Jim
19. listopadu • 22:26

Ty pětiválce byly taky jejich. Sprinter má odjakživa čtyř a šestiválce. S dodávkou najezdím měsíčně 22 tis. km. Zajímalo by mě jak bych to asi udělal s touhle elektrojebkou.

Lojzic
19. listopadu • 23:01

S timdle vehiklem by si nejezdil, protoze by si byl vice na nabijecce nez u zakazniku. Kdo todle muze vymyslet, ve VW snad berou drogy. Jinak tomu nerozumim.

bzzz
19. listopadu • 22:47

22 tisic po meste?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
19. listopadu • 22:52

Výhradně po městě jezdí pouze metro a tramvaje. Po klientech v Praze najezdí dodávka 200 km denně jen to fikne.

Mlátil
19. listopadu • 19:47

Obyčejná dodávka za DVA MILIÓNY !!!! No to mě poser záda !:-O:-O:-O Které buranské město to u nás koupí jako první? Jede to maximálně 90 a má to ochranu proti bočnímu větru. :-))

runner42
20. listopadu • 10:44

Které město to koupí jako první? Žádné.
Protože na tohle nelze vypsat výběrové řízení tak, aby mělo oporu v čemkoliv a nešel si za to po udání od opozice sedět pro nehospodárné nakládání s veřejnými prostředky.

Jirka Sirka
22. listopadu • 13:47

To by se mohlo stát po pořízení jakéhokoliv elektromobilu a že se ve správě objevují čím dál častěji.

Mlátil
19. listopadu • 19:51

Dva miliony a ještě to nemá v základu ani obložení bočních stěn a podběhů.

Jan Baxa
19. listopadu • 19:12

Neberte Honzíkovi iluze!!! Tak usilovně se snažil, aby byl chlebodárce opět spokojen s dílem nejpilnějšího koncernového fanatika :-D

Jiří
19. listopadu • 19:07

A ví VW, že NEDC už se nepoužívá a nahradil ho WLTP? Takže 170 km je úplně mimo realitu. Skutečnost bude okolo 120 km v ideálních podmínkách nenaložený, 100 km s tunou nákladu, 80 km s tunou nákladu v zimě při topení (a to jsem možná ještě štědrý vzhledem k městskému stylu jízdy brzda-plyn-křižovatka-semafor-kolona). Navíc takto malá baterka odejde při tomto zatížení do 2 let. Za 2M je to totální nesmysl, to už se snad vyplatí ten náklad tam odnosit pěšky.

chytrak
20. listopadu • 14:00

Ta baterka je tak malá, že nikdo v této kategorii zatím větší nenabízí. :-D

runner42
20. listopadu • 10:46

Vy jste ale hnidopich :-D👍

josephko
19. listopadu • 18:27

Aj tá najdlhšia cesta sa začína prvým krokom.
Takže toto je prvý reálny krok koncernu VW k elektrifikácii nákladnej dopravy.

runner42
19. listopadu • 17:43

Smysl absolutně nedává. Auto si na sebe musí vydělat. Auto které nejezdí nevydělává.
Elektromobilita je ekonomický nesmysl.

Joe Doe
20. listopadu • 9:27

"Auto si na sebe musí vydělat."
To, ako bude toto konkretne auto zarabat, nechaj na ludi, ktori tomu rozumeju, dobre?
UPS v Londyne pouziva LEN elektricke dodavky. A nepocul som, ze by sa UPS chystalo to zabalit."Smysl absolutně nedává."
Tebe, chlapce, nedava zmysel strasne vela veci. Toto je dalsia z nich.

Lojzic
20. listopadu • 14:58

je videt, ze ty tomu vubec nerozumis. Jedna vec je marketing, ktere snese vsechno a druha je ekonomika provozu elektricky aut, kor dodavek. Zadny ekonomicky smysl nedava koupe el. dodavky, krome emisi.

kkk
20. listopadu • 17:29

Kdo to kupuje, asi další adepti na bankrot v čele s německou poštou :-D http://www.hybrid.cz/nemecko-nejvic-elektromob... ...

runner42
20. listopadu • 18:41

Já věřím, že nezkrachují. Na druhou stranu podle udávaných čísel, pravděpodobnost jejich bankrotu je zdaleka nejvyšší v logistickém sektoru a jestli bude pokračovat destabilizace Deutsche Bank, nedivil bych se ničemu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kkk
20. listopadu • 19:31

Neříkám tak ani tak,ale na moje slova dojde:-D Jste zase docela vtipnej

runner42
21. listopadu • 7:31

Proč, vy nepracujete s různými scénáři vývoje?

kkk
21. listopadu • 20:44

Já uvažuji o reálných scénářích, vy se pohybujete v extrémech co kdyby tady spadl meteorit:-D ale spíše dáváte všechny varianty, aby jste se pojistil,že jste se nezmýlil ,po těch vašich ůletech z minulosti se tomu ani nedivím

kkk
20. listopadu • 17:25

Možná by jste je měl informovat,že jim hrozí baknkrot:-D To je i případ britské dodavatelské firmy Milk & More. Nákupem 200 dodávek StreetScooter nahradila třetinu své původně dieselové flotily. A už dnes hlásí 90% snížení nákladů na palivo. http://www.hybrid.cz/nemecke-elektromobily-str... ...

runner42
20. listopadu • 18:35

A těch 10% paliva? To pijou místo toho mlíka?Ne teď vážně, to je trochu Nechci slevu zadarmo, že? Protože proinvestovat do pidi dodávek čtvrt miliardy a pak se plácat po ramenou, jak jsem ušetřil, to je trošku na hlavu.
Ať zveřejnění TCO na ujetý kilometr po deseti letech a můžeme se bavit o něčem, co je relevantní.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek Zrak
20. listopadu • 18:40

Já bych si troufnul tvrdit, že to mají spočítané dobře

kkk
20. listopadu • 19:29

To víte místní expert 42 který všude byl,všechno ví tak nám určitě prozradí, jestli bude na vánoce snih:-D

runner42
20. listopadu • 22:52

Budou, tedy pro mě. Jestli v ČR nevím, neznám stav azorské anticyklóny, ale co vím vypadá to bledě, doufejte ve vysoký tlak a alespoň inverzní počasí s mrazem.Kiš kiš :-P

Joe Doe
20. listopadu • 20:45

Jo, povies ‘lejno’ a on ti povie znacku, hustotu, chemicke zlozenie. Sice vsetko zle, ale povie.

runner42
20. listopadu • 10:23

Hahahaha, moc vtipné. Takže fakta - UPS provozuje 300 elektrických dodávek z celkového počtu 120 000. To je 0,25%. To je úplné h.... a procentuálně méně, než před druhou světovou válkou.
Nic než PR.

Joe Doe
20. listopadu • 20:43

Cakal som, ze sa chytis, ale ze az takto naivne....Takze... A) V tom cisle 120 tisic, teda 119 tisic, je zahrnute vsetko, od bicyklov po kamiony.
B) V tom cisle je 9300 vozidiel s alternativnym pohonom.https://pressroom.ups.com/pressroom/ContentDetailsV... ... A to najdolezitejsie - hadam to pochopis - UPS predsa nebude pouzivat elektricke vany tam, kde je vyhodnejsi iny pohon. Zmysel ma v Londyne. Zmysel nema pri preprave z Londyna do Doveru. Takze aky je podiel na celkovom pocte nie je velmi relevantne.V 2018 si UPS objednala dalsich 1000 elektrickych vanov.

runner42
21. listopadu • 7:27

1) bicykly - to je jen taková zajímavost na wikipedii, do počtu se samozřejmě nepočítají, viz tvůj vlastní odkaz.
2) Těch 9000 tzv. alternativních je samozřejmě plyn.

Pavel F.
19. listopadu • 21:34

Až bude zákaz vjezdu dieselů, tak to ekonomicky mít smysl bude. Buď do centra nevjedeš vůbec nebo jen s elektrododávkou.
Dostal jsem k číslům České pošty a oni obměňují dodávky již třeba v 80 tisících, kdy je dodávka na šrot, protože má motor na odpis z neustálého popojíždění, startování, atd.
Pokud elektrododávka vydrží 3x tolik, tak už by se zaplatila.

Marek71
20. listopadu • 9:35

U nás jezdí pošťačky nečím jako berlingo, nebo něco podobného tuším od Peugeotu? Myslím, že na naftu. A u každého baráku zastaví, zase se rozjede, protože je líná zastavit na jednom místě a naházet to do schránek pěšky. To už jsem si kolikrát říkal, že by bylo fajn, aby jezdily nějakou EV dodávkou, jako Deutsche Post. A to samé třeba popeláři, když se motají v ulici, moc toho nenajedou.Tady vidím smysl EV, na každodení trasy ne moc dlouhé s možností v noci nabít. Akorát problém je ekonomika, když to za den najezdí jenom 100-200 km, tak se to ekonomicky nevyplatí.

MiM
20. listopadu • 23:54

Tak a na Melniku prestane jezdit posta upln, dnes v zime maji docela proble a teprve az si povezou jeste 1 tunu aku...tak asi nasadi kola.

Lojzic
19. listopadu • 22:59

Hm ridic co nam jezdi PPk ma s tranzite natoceno pres 800 000km a nafta. Elektro je ekonomicky nesmysl, zatim.

runner42
19. listopadu • 22:43

Pohádky a nebo někdo trochu krade. Navíc kompletní repas motoru VW Transporter včetně DPF je za 100 tisíc.

Art Vandelay
19. listopadu • 21:23

Ahoj Runner, som myslel ze napisem moje zazitky s jazdenim na Tesle Model 3 (tyzden na LR RWD, den na Performance verzii a 30 minut na Model S P100D) pod nejaky clanok o Tesle, ale kedze AR je uz oficialna stranka VW, zial neutralne alebo pozitivne clanky o Tesle asi nebudu uverejnene, takze ani moju mini recenziu tak skoro neuverejnim, schvalne som zvedavy ci vobec edte pozitivny clanok o Tesle na tomto portaly vyjde. Inak k tvojmu komentu - samozrejme ze elektromobilita dava zmysel, kazdy kto vie googlit to uz davno vie...

Marek71
20. listopadu • 9:25

Ano, elektromobilita dává smysl, pro určitou skupinu zákazníkú. Ale nedává smysl ji silou protlačovat. Zákazník musí EV chtít a musí vědět, že pro něj bude přínosem a ne že bude do něj tlačen nasilu jako třeba v Norsku. A bude přesvědčován, že přeci ten mizerný dojezd stačí. Prostě pro někoho stačí, pro někoho ne a musí ta iniciativa jít od zákazníků, jinak je to špatně.

bzzz
20. listopadu • 9:56

Proc resite Norsko? Na dalnicich maji maximalku 100 a sve prirody si vazi. Pokud to ekonomicky zvladaji - jako ze zatim maji odkud brat - tak rpco ne... Globalni sracky/splasky nicmene ovlivni i jejich opecovavanou krajinu.

Marek71
20. listopadu • 10:20

To byl jenom příklad... Noroví ať si klidně EV tlačí, pokud na to mají, jejich volba. A u nich to i dává ekologický smysl, když téměř všechnu elektřinu mají z obnovitelných zdrojú. Myslel jsem to tak, že u nás v ČR takovéto tlačení nemá smysl a norský model už vůbec ne.Jak jsem psal, zákazník musí být přesvědčen, že EV chce, jinak to nemá smysl.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bzzz
20. listopadu • 11:23

Spatny priklad ;-)Stat nemuze nektere veci nechat na libovuli obcanu. Nicmene v rade pripadu bych ocenil spise motivaci nez tlak. Ale taky by nemeli vsichni danovi poplatnici (vetsina nedosahne na prumernou mzdu) sponzorovat 'hracky' majetnejsich (uz vubec ne hornich 10tisic).

runner42
19. listopadu • 22:44

Myslím na tvoji recenzi

Art Vandelay
20. listopadu • 12:15

No recenziou by som to uplne nenazval, sorry, skor takym jednoduchym zhrnutim plusov a minusov, napisem ked tu bude clanok o TM3, ale zas nic moc radikalne ine od recenzii na internete, niektore veci ale prekvapili pozitivne a niektore negativne...

bzzz
20. listopadu • 14:00

100 lidi ~ 100 chuti... kazda prakticka zkusenost se hodi precist - tim spise pokud se jedna o 'nas' kraj ;-)

runner42
19. listopadu • 22:44

Pošli link.

Marek Zrak
19. listopadu • 17:48

Za ty prachy by se o tom dalo uvažovat v případě, že ujede reálně 400km běžným stylem (ne ustálenými 90km/h) , měl výkon okolo 150kw a utáhl 2,5t.
Ač jsem fanda EV, tak do tohodle bych teda nešel ani za polovic.

radek
19. listopadu • 17:30

Ten članek výše ? To je myšleno vazne ? Auto ,kery ujede 170 km pri rychlosti 90 km a je 2x drazsi nez diesel ? A do 5 let zrezne jako vsecky ostatni ?
To si muze z dopravcu koupit jen ekonomickej sebevrah nebo clovek,kerej si sezene sponzora. Financne je to cesta do pekla.

Mlátil
19. listopadu • 19:52

Já bych tomu článek neříkal. Vždyť jen zveřejní noty od koncernu.

Doporučujeme

Články odjinud