VW u nás začal prodávat elektrickou dodávku. Je drahá, ale dává smysl

Volkswagen e-Crafter měl českou premiéru na výstavě e-Salon v pražských Letňanech. Na jedno nabití ujede 173 kilometrů, i to je ale z hlediska cílové skupiny až až.

Bude trvat ještě dlouho, než se elektromobilům podaří začlenit do životů uživatelů vozidel se spalovacími motory. A snadné to nebudou mít ani automobilky, které musejí přesvědčit zákazníky, že s normovaným dojezdem okolo 400 kilometrů na jedno nabití mohou žít „plnohodnotný život“ a neomezovat se čekáním u nabíječek. Tedy alespoň do doby, než dojde k rozšíření těch skutečně rychlých.

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

Pravdou ale zůstává, že ne každý denně jezdí dlouhé štreky. Třeba řidiči, kteří se pohybují ve městech a jejich těsné blízkosti. Denně ujedou okolo stovky kilometrů, což je nálož, kterou už před více než osmi lety zvládnul v zimních podmínkách třeba takový Peugeot iOn. Další podobnou skupinou jsou řidiči zásobování. Ti také denně nenajedou zase tak moc, navíc v budoucnu by se s naftovými vozy kvůli zákazům vůbec museli dostat do center velkých měst.

Pro tyto zákazníky je tady Volkswagen e-Crafter, který si odbyl českou premiéru minulý týden na výstavě e-Salon v pražských Letňanech. Na jedno nabití lithium-iontového akumulátoru o kapacitě 38,5 kWh ujede v cyklu NEDC až 173 kilometrů, což je podle průzkumu Volkswagenu více než kolik zákazníci běžně potřebují. Z údajl od více než 1500 zákazníků vyplynulo, že většina řidičů ujede denně 70 až 100 kilometrů.

VW ještě v létě uvede obytný Crafter. I s velkou postelí a sprchou

VW ještě v létě uvede obytný Crafter. I s velkou postelí a sprchou

Volkswagen e-Crafter začíná na ceně 1.645.409 Kč bez DPH (1.990.945 Kš s DPH). Běžný Crafter se spalovacím motorem stojí od 805.043 Kč s DPH (2.0 TDI/75 kW, manuál), velikostně a výkonově srovnatelné provedení s dlouhým rozvorem a dlouhým zadním převisem stojí nejméně 1.132.610 Kč (2.0 TDI/103 kW, manuál). Pro elektrický Crafter to z pohledu základní ceny zatím nevyznívá moc dobře, jakmile se ale zákaz dieselů ve městech rozšíří, přijde jeho chvíle.

Vysokou základní cenu alespoň částečně vyvažuje bohatá výbava. Už ve standardu má elektrický Crafter parkovací senzory včetně senzorů pro ochranu bočních stěn, zadní kameru, asistent pro kompenzaci bočního větru, automatickou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla a čelní sklo, diodové světlomety či navigaci. Na testování vozu se podílelo 25 společností z Německa, Nizozemska, Velké Británie a Švédska, na cílovou skupinu zákazníků by tedy měl být velmi dobře připraven.

Do Česka přijel nový Volkswagen Crafter. Z passatu si vzal i vyhřívaný volant

Do Česka přijel nový Volkswagen Crafter. Z passatu si vzal i vyhřívaný volant

O pohon e-Crafteru se stará elektromotor o výkonu 100 kW a točivém momentu 290 N.m. Poháněna jsou přední kola skrze převodovku EQ 290 koncipovanou přímo pro užitková vozidla. Akumulátory jsou umístěny v podlaze, přičemž při jednotunovém užitečném zatížení činí spotřeba energie 24,54 kWh/100 km.

S využitím nabíjecí stanice CCS o výkonu 40 kW proběhne nabití akumulátoru na 80 procent kapacity asi za 45 minut. Volkswagen během prezentace zmiňoval, že se tak dá pohodlně učinit během obědové pauzy. Tovární záruka prozatím činí 2 roky, časem by ale mělo dojít k jejímu prodloužení.

VW e-Crafter: Technická data a česká cena
Největší výkon [kW/min] 100/ 3000-12.000
Točivý moment [N.m/min] 290/1-3000
Převodovka stálý převod
Maximální rychlost [km/h] 90
Spotřeba [v cyklu NEDC] 21,3 kWh/100 km
Vnější rozměry [mm] 5986 x 2040 x 2590
Rozvor [mm] 3640
Objem nákladového prostoru [m3] 10,7
Provozní hmotnost [kg] 2160
Užitečná hmotnost [kg] 970-1720
Základní cena bez DPH [Kč] 1.645.409

 

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků