Volkswagen dostal v Itálii pokutu 5 milionů euro za podvody s emisemi

Volkswagen dostal v Itálii pokutu 5 milionů euro za podvody s emisemi

Jak se zdá, účet Volkswagenu za podvody s emisemi není konečný. Italský antimonopolní úřad v pondělí vyměřil německé automobilce pokutu ve výši pěti milionů eur (135 milionů korun).

Důvod? Volkswagen údajně poskytoval klientům nesprávné informace o emisích naftových vozů. Pokuta je nejvyšší, jakou může úřad v rámci svých pravomocí udělit. Automobilka se proti verdiktu hodlá odvolat.

Volkswagen zaplatí za dieselgate každému majiteli až 170 tisíc korun

Volkswagen zaplatí za dieselgate každému majiteli až 170 tisíc korun

Vyjma toho čelí trestnímu vyšetřování také v USA, Jižní Koreji a celé řadě dalších zemích, takže celý skandál ještě není u konce. Jihokorejské úřady vyměřili začátkem srpna pokutu ve výši 17,8 miliardy wonů (392 milionů korun) za údajné falšování dokumentů o testech emisí a úrovni hluku.

V Americe by měla automobilku aféra dieselgate přijít na něco málo přes 10 miliard dolarů (238,5 miliardy korun). Celkově se odhaduje, že skandál bude automobilku stát 25 až 35 miliard eur, tedy 675 až 945 miliard korun.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků