Volkswagen definitivně převzal studio Italdesign

Současná doba, v níž automobilky šetří a design svých modelů svěřují interním střediskům, slovutným italským karosárnám nesvědčí. Některé krachují, jiné musí fúzovat a další se nechávají kupovat. A právě takový osud postihl slavný Italdesign.

Koncern VW Group se nyní definitivně stal vlastníkem společnosti Italdesign Giugiaro (IDG), když skrze dceřinnou značku Lamborghini navýšil svůj podíl akcií na 90,1 %. Zbývajících 9,9 % zůstává v rukou Giugiarovy rodiny. Celý proces byl zahájen letos v březnu, ve vedení IDG stále stojí předseda představenstva a zakladatel značky Giorgetto Giugiaro a jeho syn Fabrizio je i nadále vicepresidentem.

Firmy Volkswagen a IDG spolupracují prakticky od založení Giugiarova impéria, které se podepsalo nejen pod studii Volkswagen Porsche Tapiro z roku 1970, ale také pod první generace sériově vyráběných modelů Golf a Scirocco. Na připojených snímcích se můžete podívat alespoň na několik nejvýznamnějších produktů této spolupráce. Zatím není jasné, zda bude IDG i nadále přijímat zakázky od značek mimo VW Group.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Něco málo z bohaté historie IDG
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků