Volkswagen definitivně převzal studio Italdesign

Současná doba, v níž automobilky šetří a design svých modelů svěřují interním střediskům, slovutným italským karosárnám nesvědčí. Některé krachují, jiné musí fúzovat a další se nechávají kupovat. A právě takový osud postihl slavný Italdesign.

Koncern VW Group se nyní definitivně stal vlastníkem společnosti Italdesign Giugiaro (IDG), když skrze dceřinnou značku Lamborghini navýšil svůj podíl akcií na 90,1 %. Zbývajících 9,9 % zůstává v rukou Giugiarovy rodiny. Celý proces byl zahájen letos v březnu, ve vedení IDG stále stojí předseda představenstva a zakladatel značky Giorgetto Giugiaro a jeho syn Fabrizio je i nadále vicepresidentem.

Firmy Volkswagen a IDG spolupracují prakticky od založení Giugiarova impéria, které se podepsalo nejen pod studii Volkswagen Porsche Tapiro z roku 1970, ale také pod první generace sériově vyráběných modelů Golf a Scirocco. Na připojených snímcích se můžete podívat alespoň na několik nejvýznamnějších produktů této spolupráce. Zatím není jasné, zda bude IDG i nadále přijímat zakázky od značek mimo VW Group.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Něco málo z bohaté historie IDG
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků