Volkswagen D1: vstup do luxusního segmentu

Očekávaný vstup automobilky Volkswagen mezi výrobce luxusních limuzín nabývá jasných rozměrů a tvarů. Na jaře roku 2002 se rozběhne sériová výroba luxusních limuzín nejvyšší třídy, prozatím označovaných kódovým názvem „Project D1“.
Volkswagen D1: vstup do luxusního segmentu

Luxusní limuzína, jejíž první snímky automobilka Volkswagen právě dnes uvolnila ke zveřejnění, nese na první pohled zřetelné designerské rysy největšího evropského producenta automobilů – šípovitý prolis na kapotě motoru přechází v přední části do lichoběžníkové masky chladiče s chromovaným orámováním, velkoplošné světlomety mají jednodílný čirý kryt, jemně klínovitá boční silueta a vyšší záď naznačují dynamické vlastnosti tohoto modelu. Díky originálním koncovým světlům tvořeným LED diodami bude nová limuzína značky Volkswagen okamžitě rozpoznatelná i v noci. Charakteristickým designerským prvkem prototypu Project D1 je i osobitě tvarované třetí boční okno.

Limuzína nejvyšší třídy značky Volkswagen je dlouhá 5055 mm a široká 1903 mm. O její pohon se budou nejprve starat dva zážehové motory. Prvním je vidlicový šestiválec o výkonu 177 kW/241 k, jehož maximální točivý moment dosahuje hodnoty 315 Nm a druhým je šestilitrový dvanáctiválec W12. Výkon motoru dosahuje hodnoty 420 ks a točivý moment hodnoty 550 Nm.

Zanedlouho po uvedení velké limuzíny Volkswagen na trh, obohatí nabídku pohonných jednotek ještě desetiválcový vznětový motor 5.0 V10 TDI o výkonu 313 k s fantastickým točivým momentem až 750 Nm! V modelech s motorem 5.0 V10 TDI se zároveň poprvé představí zcela nová šestistupňová automatická převodovka.

Všechny verze nové luxusní limuzíny budou mít špičkové pneumatické zavěšení s plynulou elektronicky řízenou regulací tuhosti tlumičů. Modely s motory 6.0 W12 a 5.0 V10 TDI budou vybaveny pohonem všech kol 4MOTION, do ostatních motorických verzí bude systém 4MOTION dodávaný na přání zákazníků.

Ocelové díly skeletu a karoserie budou plně galvanizované, dveře a kapoty budou z hliníku. Originální konstrukce dveří, vyrobená metodou tlakového lití hliníku, zaručuje extrémní torzní i ohybovou tuhost celé struktury vozu.

Jedním z dalších unikátních prvků nové limuzíny je i vyspělá klimatizační jednotka 4-Corner Climatronic – ta díky automaticky ovládaným ventilům výdechů zaručuje absolutně bezprůvanovou výměnu vzduchu v celém interiéru vozu.

Ovládací prvky luxusní limuzíny Volkswagen jsou rozmístěné podle tzv. intuitivního konceptu, který zlepšuje orientaci řidiče i pasažérů a usnadňuje ovládání všech funkčních i komfortních systémů automobilu. Dominantním prvkem středového panelu palubní desky je sedmipalcový barevný displej formátu 16:9, na kterém se zobrazují údaje o činnosti audiosystému, mobilního telefonu a klimatizace, promítají se na něj instrukce navigačního systému a slouží i k předávání informací palubního počítače.

Velikostí vnitřního prostoru na předních i zadních sedadlech překonává nová limuzína značky Volkswagen všechny své konkurenty.

Konstruktéři limuzíny D1 kladli velký důraz i na aktivní a pasivní bezpečnost – všechny vozy mají např. světlomety s xenonovými výbojkami a unikátním ostřikovacím systémem nebo dvojici čelních, bočních a průběžných hlavových airbagů. Příjemná je také funkce „coming home“ - po určitou dobu po opuštění vozu a jeho uzamčení osvětlují hlavní světlomety, koncová světla a dvě světla v krytech zpětných zrcátek okolí vozu.

Definitivní jméno nové limuzíny značky Volkswagen bude zveřejněno během slavnostního otevírání tzv. Průhledné továrny v Drážďanech, které se uskuteční koncem tohoto roku. Do tohoto moderního provozu Volkswagen investoval asi 365 milionů marek. Po spuštění sériové výroby bude Průhledná továrna v Drážďanech zaměstnávat přes 800 lidí, denní kapacita výroby bude činit až sto vozů.

Světovou premiéru sériové podoby projektu D1 očekáváme na březnovém autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků