Volkswagen D1: vstup do luxusního segmentu

Očekávaný vstup automobilky Volkswagen mezi výrobce luxusních limuzín nabývá jasných rozměrů a tvarů. Na jaře roku 2002 se rozběhne sériová výroba luxusních limuzín nejvyšší třídy, prozatím označovaných kódovým názvem „Project D1“.
Volkswagen D1: vstup do luxusního segmentu

Luxusní limuzína, jejíž první snímky automobilka Volkswagen právě dnes uvolnila ke zveřejnění, nese na první pohled zřetelné designerské rysy největšího evropského producenta automobilů – šípovitý prolis na kapotě motoru přechází v přední části do lichoběžníkové masky chladiče s chromovaným orámováním, velkoplošné světlomety mají jednodílný čirý kryt, jemně klínovitá boční silueta a vyšší záď naznačují dynamické vlastnosti tohoto modelu. Díky originálním koncovým světlům tvořeným LED diodami bude nová limuzína značky Volkswagen okamžitě rozpoznatelná i v noci. Charakteristickým designerským prvkem prototypu Project D1 je i osobitě tvarované třetí boční okno.

Limuzína nejvyšší třídy značky Volkswagen je dlouhá 5055 mm a široká 1903 mm. O její pohon se budou nejprve starat dva zážehové motory. Prvním je vidlicový šestiválec o výkonu 177 kW/241 k, jehož maximální točivý moment dosahuje hodnoty 315 Nm a druhým je šestilitrový dvanáctiválec W12. Výkon motoru dosahuje hodnoty 420 ks a točivý moment hodnoty 550 Nm.

Zanedlouho po uvedení velké limuzíny Volkswagen na trh, obohatí nabídku pohonných jednotek ještě desetiválcový vznětový motor 5.0 V10 TDI o výkonu 313 k s fantastickým točivým momentem až 750 Nm! V modelech s motorem 5.0 V10 TDI se zároveň poprvé představí zcela nová šestistupňová automatická převodovka.

Všechny verze nové luxusní limuzíny budou mít špičkové pneumatické zavěšení s plynulou elektronicky řízenou regulací tuhosti tlumičů. Modely s motory 6.0 W12 a 5.0 V10 TDI budou vybaveny pohonem všech kol 4MOTION, do ostatních motorických verzí bude systém 4MOTION dodávaný na přání zákazníků.

Ocelové díly skeletu a karoserie budou plně galvanizované, dveře a kapoty budou z hliníku. Originální konstrukce dveří, vyrobená metodou tlakového lití hliníku, zaručuje extrémní torzní i ohybovou tuhost celé struktury vozu.

Jedním z dalších unikátních prvků nové limuzíny je i vyspělá klimatizační jednotka 4-Corner Climatronic – ta díky automaticky ovládaným ventilům výdechů zaručuje absolutně bezprůvanovou výměnu vzduchu v celém interiéru vozu.

Ovládací prvky luxusní limuzíny Volkswagen jsou rozmístěné podle tzv. intuitivního konceptu, který zlepšuje orientaci řidiče i pasažérů a usnadňuje ovládání všech funkčních i komfortních systémů automobilu. Dominantním prvkem středového panelu palubní desky je sedmipalcový barevný displej formátu 16:9, na kterém se zobrazují údaje o činnosti audiosystému, mobilního telefonu a klimatizace, promítají se na něj instrukce navigačního systému a slouží i k předávání informací palubního počítače.

Velikostí vnitřního prostoru na předních i zadních sedadlech překonává nová limuzína značky Volkswagen všechny své konkurenty.

Konstruktéři limuzíny D1 kladli velký důraz i na aktivní a pasivní bezpečnost – všechny vozy mají např. světlomety s xenonovými výbojkami a unikátním ostřikovacím systémem nebo dvojici čelních, bočních a průběžných hlavových airbagů. Příjemná je také funkce „coming home“ - po určitou dobu po opuštění vozu a jeho uzamčení osvětlují hlavní světlomety, koncová světla a dvě světla v krytech zpětných zrcátek okolí vozu.

Definitivní jméno nové limuzíny značky Volkswagen bude zveřejněno během slavnostního otevírání tzv. Průhledné továrny v Drážďanech, které se uskuteční koncem tohoto roku. Do tohoto moderního provozu Volkswagen investoval asi 365 milionů marek. Po spuštění sériové výroby bude Průhledná továrna v Drážďanech zaměstnávat přes 800 lidí, denní kapacita výroby bude činit až sto vozů.

Světovou premiéru sériové podoby projektu D1 očekáváme na březnovém autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků