Volkswagen D1: vstup do luxusního segmentu

Očekávaný vstup automobilky Volkswagen mezi výrobce luxusních limuzín nabývá jasných rozměrů a tvarů. Na jaře roku 2002 se rozběhne sériová výroba luxusních limuzín nejvyšší třídy, prozatím označovaných kódovým názvem „Project D1“.
Volkswagen D1: vstup do luxusního segmentu

Luxusní limuzína, jejíž první snímky automobilka Volkswagen právě dnes uvolnila ke zveřejnění, nese na první pohled zřetelné designerské rysy největšího evropského producenta automobilů – šípovitý prolis na kapotě motoru přechází v přední části do lichoběžníkové masky chladiče s chromovaným orámováním, velkoplošné světlomety mají jednodílný čirý kryt, jemně klínovitá boční silueta a vyšší záď naznačují dynamické vlastnosti tohoto modelu. Díky originálním koncovým světlům tvořeným LED diodami bude nová limuzína značky Volkswagen okamžitě rozpoznatelná i v noci. Charakteristickým designerským prvkem prototypu Project D1 je i osobitě tvarované třetí boční okno.

Limuzína nejvyšší třídy značky Volkswagen je dlouhá 5055 mm a široká 1903 mm. O její pohon se budou nejprve starat dva zážehové motory. Prvním je vidlicový šestiválec o výkonu 177 kW/241 k, jehož maximální točivý moment dosahuje hodnoty 315 Nm a druhým je šestilitrový dvanáctiválec W12. Výkon motoru dosahuje hodnoty 420 ks a točivý moment hodnoty 550 Nm.

Zanedlouho po uvedení velké limuzíny Volkswagen na trh, obohatí nabídku pohonných jednotek ještě desetiválcový vznětový motor 5.0 V10 TDI o výkonu 313 k s fantastickým točivým momentem až 750 Nm! V modelech s motorem 5.0 V10 TDI se zároveň poprvé představí zcela nová šestistupňová automatická převodovka.

Všechny verze nové luxusní limuzíny budou mít špičkové pneumatické zavěšení s plynulou elektronicky řízenou regulací tuhosti tlumičů. Modely s motory 6.0 W12 a 5.0 V10 TDI budou vybaveny pohonem všech kol 4MOTION, do ostatních motorických verzí bude systém 4MOTION dodávaný na přání zákazníků.

Ocelové díly skeletu a karoserie budou plně galvanizované, dveře a kapoty budou z hliníku. Originální konstrukce dveří, vyrobená metodou tlakového lití hliníku, zaručuje extrémní torzní i ohybovou tuhost celé struktury vozu.

Jedním z dalších unikátních prvků nové limuzíny je i vyspělá klimatizační jednotka 4-Corner Climatronic – ta díky automaticky ovládaným ventilům výdechů zaručuje absolutně bezprůvanovou výměnu vzduchu v celém interiéru vozu.

Ovládací prvky luxusní limuzíny Volkswagen jsou rozmístěné podle tzv. intuitivního konceptu, který zlepšuje orientaci řidiče i pasažérů a usnadňuje ovládání všech funkčních i komfortních systémů automobilu. Dominantním prvkem středového panelu palubní desky je sedmipalcový barevný displej formátu 16:9, na kterém se zobrazují údaje o činnosti audiosystému, mobilního telefonu a klimatizace, promítají se na něj instrukce navigačního systému a slouží i k předávání informací palubního počítače.

Velikostí vnitřního prostoru na předních i zadních sedadlech překonává nová limuzína značky Volkswagen všechny své konkurenty.

Konstruktéři limuzíny D1 kladli velký důraz i na aktivní a pasivní bezpečnost – všechny vozy mají např. světlomety s xenonovými výbojkami a unikátním ostřikovacím systémem nebo dvojici čelních, bočních a průběžných hlavových airbagů. Příjemná je také funkce „coming home“ - po určitou dobu po opuštění vozu a jeho uzamčení osvětlují hlavní světlomety, koncová světla a dvě světla v krytech zpětných zrcátek okolí vozu.

Definitivní jméno nové limuzíny značky Volkswagen bude zveřejněno během slavnostního otevírání tzv. Průhledné továrny v Drážďanech, které se uskuteční koncem tohoto roku. Do tohoto moderního provozu Volkswagen investoval asi 365 milionů marek. Po spuštění sériové výroby bude Průhledná továrna v Drážďanech zaměstnávat přes 800 lidí, denní kapacita výroby bude činit až sto vozů.

Světovou premiéru sériové podoby projektu D1 očekáváme na březnovém autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků