Volkswagen CrossPolo: do města i na venkov

Volkswagen v Ženevě představí další zvláštní provedení Pola. Spolu s ostrým GTI se premiéry dočká i praktičtější verze Cross.

Jen před pár dny jsme vám přinesli první informace a fotografie ostré verze GTI a už tu máme další přírůstek do řady Polo. S ním si sice moc sportovně nezajezdíte, ale svým určením by měl o to lépe posloužit řidičsky méně náročným chalupářům a těm, kteří od svého vozu požadují lepší jízdní vlastnosti v lehkém (opravdu velmi lehkém) terénu. V Ženevě tedy spatříme i odolnější tvář modelu Polo, který se už tradičně bude chlubit přívlastkem Cross před jménem.

Stejně jako u předchozí verze, i zde můžeme počítat s „odolnějšími“ prvky jako jsou třeba ochranné boční lišty, vyšší světlá výška (CrossPolo „povyrostlo” o 15 mm) a oba nárazníky s částečnými ochrannými kryty spodní části vozu. Navíc CrossPolo nemá vůbec působit nudně a automobilka jej standardně dodává s poměrně dramaticky tvarovanými 17-ti palcovými koly s pneumatikami 215/40, která doplňují další drobná designová odlišení - začerněné B i C sloupky, stříbrné střešní ližiny a mřížka předního nárazníku s voštinami ve stylu včelí plástve.

Tvůrci přitom nezapomněli ani na praktičnost, kterou podpořili množstvím odkládacích ploch v interiéru. Ten se jinak od běžného pola liší pouze v detailech - dvoubarevnými látkovými potahy sedadel, volantem, řadičkou a madlem ruční brzdy s koženým obšitím a hliníkovými nášlapy pedálů.

Co se týče dostupné techniky, k mání budou tři benzínové jednotky ve výkonnostních variantách od 70 koní do 105 koní a tři varianty motorů TDI. O přízeň „benzinových zákazníků” budou usilovat agregáty 1,2 se 70 koňmi, 1,4 s 85 koňmi a 1,2 TSI se 105 koňmi. Dieselovou ligu si naproti tomu zahrají common-railová TDI 1,6 s výkony 75, 90 a 105 koní. Tři nejsilnější motory navíc budou moci být skombinovány se sedmistupňovou převodovkou DSG.

Výkon všech motorů bude přenášen výlučně na kola přední nápravy, žádný pohon všech kol k dispozici nebude. Vůz tak bude opravdu doma spíše ve městě či na polních cestách, terénní schopnosti od něj skutečně očekávat nelze.

Nejrychlejší verzí CrossPola bude provedení 1,2 TSI, které dokáže zrychlit na stovku za 9,9 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 188 km/h. Kombinovaná spotřeba této verze má přitom činit 5,5 litru benzinu na 100 km. Za zmínku jistě stojí i to, že všechna dieselová provedení mají udávanou stejnou kombinovanou spotřebu 4,3 litru nafty na 100 km.

U nás se asi CrossPolo nezařadí k prodejním trhákům, přesto musíme uznat, že své místo vedle verzí BlueMotion a GTi rozhodně má. Objednat jej bude možné od března, hned po jeho debutu v Ženevě, první dodávky zákazníkům jsou pak plánovány na letošní květen.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
VW CrossPolo: Wandervogel (německý skaut)
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků