Volkswagen CrossBlue Concept: sedmimístné SUV je venku

Automobilka Volkswagen dle předpovědí představila v Detroitu prototyp naznačující podobu nového velkého SUV, jež zřejmě největší odbyt zaznamená právě v USA.

O tom, že pro Detroit Volkswagen připravil studii velkého SUV se třemi řadami sedadel, jsme vás informovali již včera. Nyní již víme, že ponese jméno CrossBlue, a v jeho představení můžeme být konkrétnější. Poněkud překvapivě je třeba zdůraznit, že nový CrossBlue bude určen primárně pro trhy USA a Kanady a cenově se vměstná mezi menší Tiguan a dražší (!) Touareg s pouze pětimístnou konfigurací.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen CrossBlue

Dle tvrzení automobilky Volkswagen nový koncept stanul na moderní koncernové plošině VW MQB a o tom, že půjde opravdu o „kus auta“, svědčí i základní vnější rozměry jeho karoserie. Volkswagen CrossBlue Concept je totiž dlouhý 4 986 mm, široký 2 014 mm a vysoký 1 732 mm, takže je pravděpodobné, že sériové provedení bude na trhu bojovat s vozy třídy Ford Explorer.

SUV | Tajné | Autosalony | Zajímavosti | Kombi | Volkswagen | Design

Volkswagen připravuje nové sedmimístné SUV

Interiér studie na snímcích skrývá šestici rozměrných samostatných sedadel ve třech řadách, přičemž sériové provedení modelu Volkswagen CrossBlue má mít alternativně v prostřední řadě trojmístnou lavici, jež přepravní kapacitu navýší na výsledných sedm sedadel. Detoritská studie Volkswagen CrossBlue Concept je osazena hybridní pohonnou soustavou typu plug-in, jež by se v adaptované podobě měla objevit také v sérii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na své palubě tato studie usadí šest pasažérů, sériová verze bude sedmimístná

Srdcem této soustavy je vznětový agregát TDI Clean Diesel s výkonem 190 koní (140 kW) doplněný dvojicí elektromotorů u náprav s výkonem 54 koní (40 kW) vpředu a 114 koní (84 kW) vzadu. Na spalovací motor navazuje dvouspojková převodovka DSG a pohon všech kol je pochopitelně řízen elektronicky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
O pohon se postará soustava typu plug-in hybrid s elektromotory na obou nápravách

Za připomenutí stojí, že podobnou pohonnou soustavou byl opatřen také prototyp Volkswagen Cross Coupe z roku 2011. Zatímco jeho původní provedení mělo na místě spalovací jednotky zážehový agregát, Cross Coupe dostal „diesel“ jen o několik měsíců později, když měl byl vystaven v Ženevě.
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků