Volkswagen CrossBlue Concept: sedmimístné SUV je venku

Automobilka Volkswagen dle předpovědí představila v Detroitu prototyp naznačující podobu nového velkého SUV, jež zřejmě největší odbyt zaznamená právě v USA.

O tom, že pro Detroit Volkswagen připravil studii velkého SUV se třemi řadami sedadel, jsme vás informovali již včera. Nyní již víme, že ponese jméno CrossBlue, a v jeho představení můžeme být konkrétnější. Poněkud překvapivě je třeba zdůraznit, že nový CrossBlue bude určen primárně pro trhy USA a Kanady a cenově se vměstná mezi menší Tiguan a dražší (!) Touareg s pouze pětimístnou konfigurací.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen CrossBlue

Dle tvrzení automobilky Volkswagen nový koncept stanul na moderní koncernové plošině VW MQB a o tom, že půjde opravdu o „kus auta“, svědčí i základní vnější rozměry jeho karoserie. Volkswagen CrossBlue Concept je totiž dlouhý 4 986 mm, široký 2 014 mm a vysoký 1 732 mm, takže je pravděpodobné, že sériové provedení bude na trhu bojovat s vozy třídy Ford Explorer.

Volkswagen připravuje nové sedmimístné SUV

Volkswagen připravuje nové sedmimístné SUV

Interiér studie na snímcích skrývá šestici rozměrných samostatných sedadel ve třech řadách, přičemž sériové provedení modelu Volkswagen CrossBlue má mít alternativně v prostřední řadě trojmístnou lavici, jež přepravní kapacitu navýší na výsledných sedm sedadel. Detoritská studie Volkswagen CrossBlue Concept je osazena hybridní pohonnou soustavou typu plug-in, jež by se v adaptované podobě měla objevit také v sérii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na své palubě tato studie usadí šest pasažérů, sériová verze bude sedmimístná

Srdcem této soustavy je vznětový agregát TDI Clean Diesel s výkonem 190 koní (140 kW) doplněný dvojicí elektromotorů u náprav s výkonem 54 koní (40 kW) vpředu a 114 koní (84 kW) vzadu. Na spalovací motor navazuje dvouspojková převodovka DSG a pohon všech kol je pochopitelně řízen elektronicky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
O pohon se postará soustava typu plug-in hybrid s elektromotory na obou nápravách

Za připomenutí stojí, že podobnou pohonnou soustavou byl opatřen také prototyp Volkswagen Cross Coupe z roku 2011. Zatímco jeho původní provedení mělo na místě spalovací jednotky zážehový agregát, Cross Coupe dostal „diesel“ jen o několik měsíců později, když měl byl vystaven v Ženevě.
 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků