Volkswagen CrossBlue Concept: sedmimístné SUV je venku

Automobilka Volkswagen dle předpovědí představila v Detroitu prototyp naznačující podobu nového velkého SUV, jež zřejmě největší odbyt zaznamená právě v USA.

O tom, že pro Detroit Volkswagen připravil studii velkého SUV se třemi řadami sedadel, jsme vás informovali již včera. Nyní již víme, že ponese jméno CrossBlue, a v jeho představení můžeme být konkrétnější. Poněkud překvapivě je třeba zdůraznit, že nový CrossBlue bude určen primárně pro trhy USA a Kanady a cenově se vměstná mezi menší Tiguan a dražší (!) Touareg s pouze pětimístnou konfigurací.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen CrossBlue

Dle tvrzení automobilky Volkswagen nový koncept stanul na moderní koncernové plošině VW MQB a o tom, že půjde opravdu o „kus auta“, svědčí i základní vnější rozměry jeho karoserie. Volkswagen CrossBlue Concept je totiž dlouhý 4 986 mm, široký 2 014 mm a vysoký 1 732 mm, takže je pravděpodobné, že sériové provedení bude na trhu bojovat s vozy třídy Ford Explorer.

Volkswagen připravuje nové sedmimístné SUV

Volkswagen připravuje nové sedmimístné SUV

Interiér studie na snímcích skrývá šestici rozměrných samostatných sedadel ve třech řadách, přičemž sériové provedení modelu Volkswagen CrossBlue má mít alternativně v prostřední řadě trojmístnou lavici, jež přepravní kapacitu navýší na výsledných sedm sedadel. Detoritská studie Volkswagen CrossBlue Concept je osazena hybridní pohonnou soustavou typu plug-in, jež by se v adaptované podobě měla objevit také v sérii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na své palubě tato studie usadí šest pasažérů, sériová verze bude sedmimístná

Srdcem této soustavy je vznětový agregát TDI Clean Diesel s výkonem 190 koní (140 kW) doplněný dvojicí elektromotorů u náprav s výkonem 54 koní (40 kW) vpředu a 114 koní (84 kW) vzadu. Na spalovací motor navazuje dvouspojková převodovka DSG a pohon všech kol je pochopitelně řízen elektronicky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
O pohon se postará soustava typu plug-in hybrid s elektromotory na obou nápravách

Za připomenutí stojí, že podobnou pohonnou soustavou byl opatřen také prototyp Volkswagen Cross Coupe z roku 2011. Zatímco jeho původní provedení mělo na místě spalovací jednotky zážehový agregát, Cross Coupe dostal „diesel“ jen o několik měsíců později, když měl byl vystaven v Ženevě.
 

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 20 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků