Volkswagen Cross Coupé opět na scéně, tentokrát s dieselem

Volkswagen Cross Coupé si svou světovou premiéru odbyl na autosalonu v Tokiu, německá automobilka jej ovšem představí i v Ženevě. Na rozdíl od prvního autosalonu, kde byl vůz prezentován s benzinovým motorem TSI, bude tentokrát pod kapotou naftová jednotka. Dvojice elektromotorů zůstává.

Video | SUV | Premiéry | Volkswagen | Hybridy

Fotogalerie: Volkswagen Cross Coupé naznačuje budoucnost

Pod kapotou přepracovaného konceptu najdeme dvoulitrové TDI pohánějící ve spolupráci s prvním elektromotorem přední nápravu. U té zadní je bez mechanické vazby ještě jeden elektromotor. Tisková zpráva slibuje celkový výkon 306 k a vrcholnou hodnotu točivého momentu 700 Nm. Zrychlení z nuly na 96 km/h je otázkou 6,5 s a maximální rychlost činí 220 km/h. Vůz by si měl vystačit s kombinovanou spotřebou 1,8 l/100 km. Na jednu nádrž a s plně dobitými akumulátory ujede bezmála 1300 km.

Protože jde o plug-in hybrid, lze dobíjet akumulátory z klasické 230 V zásuvky. V elektrickém režimu ujede 1,9 tuny těžký automobil přibližně 30 kilometrů. Řidič může zvolit kromě E-mode také City (ekologický režim pro co nejnižší spotřebu), Sport, Offroad (stále zapojen zadní elektromotor) a Charging (dobíjení akumulátorů přes spalovací motor). 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků