Volkswagen Crafter přijíždí s novým designem i moderní technikou

Největší pracant od Volkswagenu se po několika skicách konečně odhaluje. V boji o zákazníka se postaví například proti Fordu Transit, Fiatu Ducato nebo třeba Mercedesu Sprinter. A právě s posledním jmenovaným měla předchozí generace Crafteru mnoho společného. U té nové už to ale neplatí, vznikla zcela v režii Volkswagenu.

Suzuki Jimny 1.3 VVT vs. VW Crafter 4x4 – až na vrcholky hor

Suzuki Jimny 1.3 VVT vs. VW Crafter 4x4 – až na vrcholky hor

Design zcela zapadá do modelové řady wolfsburské automobilky, podnikatelé ale jistě mnohem více ocení, že koeficient aerodynamického odporu Cx je pouhých 0,33, což představuje nejlepší hodnotu ve třídě. Spotřebě půjdou naproti také úsporné pohonné jednotky, v nabídce je výhradně dvoulitrový turbodiesel ve čtyřech výkonových variantách od 75 kW (102 koní) do 131 kW (177 koní) ve verzi bi-turbo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová generace Volkswagenu Crafter se pyšní celou řadou elektronických pomocníků, motory vrcholí vznětovým dvoulitrem se dvěma turbodmychadly

Samozřejmostí bude možnost volby mezi manuální a automatickou převodovkou, stejně tak jako mezi pohonem předních, zadních či všech čtyř kol. Nabídka bude zahrnovat tři různé délky karoserie a tři různé výšky, chybět ale nebudou ani speciální verze pro zvláštní účely.

Na palubu se také dostává celá řada elektronických pomocníků, vůbec poprvé se v Crafteru objevuje elektrický posilovač řízení, nechybí ESP se stabilizací i pro přívěs, adaptivní tempomat, nebo systém usnadňující jízdu v silném bočním větru.

České ceny zatím automobilka neoznámila, výroba se každopádně již brzy rozjede ve zbrusu nové továrně v Polsku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků