Volkswagen Crafter: pohon všech kol od společnosti Achleitner

Volkswagen představil nové provedení modelu Crafter doplněné o pohon všech kol. Stalo se tak na tiskové konferenci k Rallye Dakar 2012 v Paříži. Místo představení samozřejmě není náhodné. Crafter 4Motion totiž bude spolu s Amarokem sloužit v tomto závodu jako doprovodné vozidlo. Výstavní premiéra se uskuteční 13. listopadu na veletrhu Agritechnnica v Hannoveru.

Systém pohonu všech kol připravila společnost Achleitner. Kvůli požadavkům na průchodnost těžším terénem a také kvůli vyšší hmotnosti vybavila Crafter redukčním převodem 2,5:1. Vůz má stálý pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálem. V základní výbavě najdeme uzávěrku jak mezinápravového, tak zadního diferenciálu. Za příplatek pak lze doobjednat také uzávěrku na přední nápravu.

Firma Achleitner taktéž důkladně přepracovala podvozek. Crafter dostal tužší pružiny, jiné tlumiče a upravené stabilizátory. Výsledkem je podle oficiálních údajů podvozek zvýšený až o 280 mm v závislosti na zvolených pneumatikách. O pohon se stará výhradně dvoulitrové TDI (120 kW) vybavené dvojitým přeplňováním. Maximální točivý moment 400 Nm je dostupný od 1800 ot./min.

Crafter 4Motion je k dispozici jako kombi, skříňová dodávka, podvozek nebo valník s jednoduchou, případně dvojitou kabinou. Cena na českém trhu ještě nebyla stanovena, příplatek za systém 4x4 a přepracovaný podvozek by se ale měl pohybovat kolem 19 950 €. Volkswagen začne první české objednávky přijímat od ledna 2012, první vozy se v ČR objeví přibližně v březnu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků