TEST Volkswagen Crafter 2.0 TDI 103 kW 8AT: Super parťák s obrovským břichem

Může vás okouzlit krabice na kolech? Jistěže, ve srovnání s osobáky a civilními dodávkami není bez chyb, ale pro člověka nekovaného v užitkáčích skýtá mnohá kouzla.
Radosti
Snadné ovládání
Velmi rozumná spotřeba
Komfortní odrpužení
Starosti
Vyšší cena
9  /10

Vídáme je na silnicích dnes a denně, přitom jde teprve o druhou generaci. Crafter v nabídce Volkswagenu nahradil Transporter LT, přičemž druhá generace je dvojčetem MANu TGE, od které se liší jen drobnými detaily.

Nejprve chvilka teorie, dovolíte-li. Vyznat se ve všech nabízených verzích je totiž trošku oříšek. Crafter je nabízen ve třech délkách, s pohonem předních, zadních nebo všech kol. Testovaná skříň má délku 5986 mm, ale můžete dostat i delší rozvor o délce 6836 mm nebo variantu s převisem, která sahá k 7391 mm. A u skříňové verze jsou k dostání tři výšky karoserie – základ má 2355 mm, vysoká střecha 2590 mm a takzvaná supervysoká střecha dokonce 2798 mm.

Minitest Volkswagen Crafter 35 sklápěč 2.0 TDI 130 kW: Největší frajer na vesnici!

Minitest Volkswagen Crafter 35 sklápěč 2.0 TDI 130 kW: Největší frajer na vesnici!

U motoru 2.0 TDI nepřekvapí zdvihový objem 1968 cm3, který známe z mnoha dalších koncernových vozů, zde však jde o verzi EA 288 Nutz (Nutzfahrzeuge, užitkové vozy), uložený pod úhlem osmi stupňů, aby se hezky vešel pod krátkou kapotu. K mání je ve verzích s výkonem 75 kW (102 k), dále v testovaném 103kW provedení (140 k), a také se 130 kW (177 k). Zajímavostí této jednotky je modulární výstupní hřídel, umožňující pohon dalších agregátů – přes jeden alternátor až 250 A a skrze dva pak dvakrát 180 A.

Šplháme za volant, vše je dle pravidel

Kouzlem levnějších a užitkových (čest výjimkám) Volkswagenů je recyklace dílů, které jsme vídávali už před lety. A jak říkáme dnes a denně, místo dotykových plošek a inovativního členění ovládacích prvků (rozumějte tam, kde je začnete hledat až po nějaké době) se zde naštěstí zatím na zdravý rozum nikdo nevykašlal. Pokud trávíte v Crafteru spoustu času, vždy víte, kde co je. Palubní deska je sice z tvrdých plastů, což je zde žádoucí, ale hezky poskládaná ohledně ovládání i praktičnosti.

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Když se vyhoupnete do sedadla řidiče, zjistíte, že pojme skutečné chlapy prakticky neomezené výšky a šířky. Je hezky měkké a cestování na dlouhé vzdálenosti v něm neunaví. Seřídit se dá v dostatečném rozsahu tak, abyste na vše pohodlně dosáhli. Přístrojový štít s klasickými kulatými budíky a maxi dot displejem uprostřed je vzorem přehlednosti, obejde se bez zbytečností a designových cingrlat.

Perfektní je také multifunkční volant (za příplatek 8973 Kč) s klasickými tlačítky, který bude hned povědomý majitelům starších Volkswagenů. Při vzpomínce na nové volanty s dotykovým ovládáním se člověk nemůže ubránit pocitu, zda nejsou tyto inovace zbytečné. Příkladné je umístění voliče automatické převodovky hned napravo od volantu, klimatizaci ovládáte otočnými voliči – opět žádná zákeřnost nebo nepřehlednost. A možná vám to přijde jako drobnost, ale fajn je také umístění tlačítka výstražných světel těsně nad voličem řazení.

TEST VW California Beach vs. levná vestavba: Těžká volba dnešního hipíka?

TEST VW California Beach vs. levná vestavba: Těžká volba dnešního hipíka?

Kabina je prošpikována různými odkládacími schránkami a poličkami. Máme zde dvě úrovně kapes ve dveřích, dále police v horní části palubní desky, praktický držák na nápoje u A sloupku s odkládací plochou, police nad prostorem pro posádku a také objemnou schránku pod sedadly spolujezdců, v níž najdete povinnou výbavu. Montpáku a hever Volkswagen umístil pod podlahu u kopilota. Rádio s 6,5“ barevným dotykovým displejem je příjemným společníkem, stojí jen 11.781 korun a navigaci do něj pohodlně dostanete třeba skrze bezproblémové připojení Android Auto.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

TEST VW Caddy Maxi California 2.0 TDI: Boží chatka na kolech za super peníze

VW Caddy Maxi California 2.0 TDI DSG

Základními lidskými potřebami je mít kde se vyspat, zůstat v teple a najíst se. S Californií to jde snadno a každý den jinde.

24.  10.  2021 | Richard Herbich | 16 příspěvků
Za volantem Chevrolet Corvette C1: Je to kousavá mrcha, nebo pohodlné GT?

Chevrolet Corvette C1

Chevrolet Corvette 1. generace je skutečná kráska. Po nastartování ale vymění něžnost za získání respektu širokého okolí. Je třeba se této nespoutané elegance bát?

23.  10.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Mercedes-Benz EQA 250: Zlatíčko do zásuvky jen pro holky? Tak to pozor!

Mercedes-Benz EQA 250

Nejlevnější model rodiny EQ automobilky Mercedes-Benz působí spíše jako auto pro holky. Byla by ale škoda ho takhle povrchně škatulkovat. Obzvláště, když jeho vlastnosti ocení i chlapáci.

22.  10.  2021 | Jan Mička | 6 příspěvků