Volkswagen Concept T: sportovní offroad kupé (doplněno)

Volkswagen Concept T je velmi zajímavou studií, která kombinuje sportovní kupé s vlastnostmi offroadu. Pohání jej šestiválec bez blíže specifikovaného objemu o výkonu 177 kW. Výkon motoru se přenáší přes automatickou převodovku Tiptronic na všechna 19" kola z lehkých sliti. Na stovku zrychlí tento „drobek“ za 6,9 s, maximálka činí velmi slušných 230 km/h. Interiér sporťáku z měkčených plastů je velmi strohý a odpovídá charakteru vozu - není tu nic zbytečného. Těžko říct, zda se něco z tohoto konceptu objeví později v některém ze sériových vozů značky.

Tip: Další informace o novinkách z Detroitu 2004 najdete ve speciální příloze.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Nové offroad kupé má velmi zajímavý a dynamický design

Další informace přetiskujeme z tiskové zprávy: Nové filozofii odpovídá muskulární design studie s extrémně výraznými blatníky, dramatickým V-prolisem v kapotě motoru a kulatými hlavními světlomety zasazenými do horizontálních štěrbin. Svým stylingem a celou koncepcí vytváří concept T de facto zcela novou automobilovou kategorii „off-road coupe“.

Asi nejvýraznějším designerským prvkem conceptu T jsou dopředu vyklápěcí boční dveře otočně ukotvené k A-sloupku karoserie. Toto konstrukční řešení je nejenom opticky velmi působivé, ale také plně funkční, protože eliminuje problémy s otevíráním dveří v úzkých prostorách, což je tradiční slabina konvenčních do boků se vyklápějících dveří.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Dveře se otvírají nahoru, takže připomínají křídla

Concept T dostal své jméno podle konstrukce střechy – dva velkoplošné střešní díly nad řidičem a spolujezdcem lze snadno odejmout, takže posádka může vychutnávat pocity z jízdy v otevřeném voze. Ještě více vzduchu se do interiéru přivádí po odejmutí celého zadního střešního dílu, pod kterým se ukrývá náhradní kolo a prostor pro zavazadla. Po spuštění bočních oken se concept T kompletně mění v atraktivní kabriolet.

Stejně progresivně jako karoserie je pojatý i puristicky sportovní interiér. Hojné uplatnění v něm našel hliník, ze kterého je např. vytvořena nosná struktura dvou anatomických sedadel s výrazným bočním držením těla a pětibodovými bezpečnostními pásy. Praktickým detailem je možnost rychlé výměny „outdoorového“ vnitřního obložení dveří a sedadel z měkkého plastu za luxusní kožené obložení. V zadní části vozu je dost místa pro zavazadla, náhradní kolo nebo tam může být dokonce instalována další dvojice sedadel.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Ačkoliv jde o offorad, překvapí Concept T svými skvělými dynamickým vlastnostmi

Originálním prvkem interiéru je tzv. Head-up display, na který se promítají všechny důležité provozní informace. Rychlost jízdy, teplota motoru nebo nastavení audiosystému se zobrazují na levém displeji tvaru polokruhové výseče, pravý displej je vyhrazený pro informace o otáčkách motoru, množství paliva a pro navigační systém. Rychloměr a počítač kilometrů mají své samostatné menší displeje. Multifunkční volant, který není přesně kruhový, ale pro zaručení dokonalého výhledu je v horní části nepatrně zploštělý, má integrována tlačítka pro manuální ovládání automatické převodovky Tiptronic.

Futuristický concept T je patřičně vybavený i na zcela novou úroveň komunikace posádky s okolním světem. Základem celého systému je interface PMG (Personal Mobility Gateway), které funguje podobně jako nejmodernější osobní PDA přístroje. Prostřednictvím PMG mohou řidič i jeho spolujezdec nejenom komfortně ovládat všechny důležité prvky a systémy vozu (např. navigační systém, klimatizaci, nastavování sedadel, volantu, zpětných zrcátek) ale také telefonovat, připojit se na internetovou síť a přijímat i odesílat e-mailovou poštu nebo přehrávat hudbu ve formátu MP3. PMG přístroj lze snadno vyjmout z vozu a používat jako tradiční PDA komunikátor.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Náhradní kolo je skryto skutečně nápaditě --- Interiér je strohý

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků