Volkswagen Concept R: nový roadster na bázi Golfu

Volkswagen s odhalováním novinek neskončil. Domácí publikum je natolik silnou motivací, že vedle pětkového Golfu představí německá automobilka také zajímavou studii, která vkročí s největší pravděpodobností v roce 2005 do sériové výroby. Koncept dvoumístného roadsteru vychází z diskutovaného nového Golfu, měří 4160 mm na délku, 1780 mm na šířku a 1125 mm na výšku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední část roadsteru působí ostře, zadní část je naopak kulatější

Design vozu charakterizují spíše kulatější tvary, vyšperkované ostrými linkami předního nárazníku a bočních prahů. Zajímavé jsou i přední světlomety (tvarem připomínají světlomety vozů Porsche). Interiér odpovídá charakteristice luxusního sportovního vozu. Palubní deska, volant i středová konzola obsahují prvky z leštěného hliníku, veškeré ukazatele mají netradiční tvar, vše se ovládá jedním pohybem. Netradiční je také tlačítko, jehož stiskem lze regulovat zvuk výfukového systému. Jinými slovy: Výfuk buď pořádně duní, nebo jen tiše ševelí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Pohled z ptačí perspektivy, přední maska pěkně zblízka

Pod kapotou conceptu R  - tak zní jeho oficiální název – je uložen benzínový šestiválec o objemu 3.2 litru. Motor poskytuje maximální výkon 197 kW/265 k, z 0 na 100 km/h zrychlí roadster za 5,3 s. Maximální rychlost je omezena na obligátních 250 km/h, bez omezovače je automobil schopen uhánět rychlostí 268 km/h. Výkon přenáší na vozovku šestistupňová manuální převodovka. Cena roadsteru by měla dle předběžných odhadů začínat na 30000 Euro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Palubní deska je na straně řidiče pochromovaná. Chrom nalezneme také na volantu

Novému konceptu se budeme blíže věnovat v průběhu konání frankfurtského autosalonu.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků