Volkswagen Concept R: nový roadster na bázi Golfu

Volkswagen s odhalováním novinek neskončil. Domácí publikum je natolik silnou motivací, že vedle pětkového Golfu představí německá automobilka také zajímavou studii, která vkročí s největší pravděpodobností v roce 2005 do sériové výroby. Koncept dvoumístného roadsteru vychází z diskutovaného nového Golfu, měří 4160 mm na délku, 1780 mm na šířku a 1125 mm na výšku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední část roadsteru působí ostře, zadní část je naopak kulatější

Design vozu charakterizují spíše kulatější tvary, vyšperkované ostrými linkami předního nárazníku a bočních prahů. Zajímavé jsou i přední světlomety (tvarem připomínají světlomety vozů Porsche). Interiér odpovídá charakteristice luxusního sportovního vozu. Palubní deska, volant i středová konzola obsahují prvky z leštěného hliníku, veškeré ukazatele mají netradiční tvar, vše se ovládá jedním pohybem. Netradiční je také tlačítko, jehož stiskem lze regulovat zvuk výfukového systému. Jinými slovy: Výfuk buď pořádně duní, nebo jen tiše ševelí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Pohled z ptačí perspektivy, přední maska pěkně zblízka

Pod kapotou conceptu R  - tak zní jeho oficiální název – je uložen benzínový šestiválec o objemu 3.2 litru. Motor poskytuje maximální výkon 197 kW/265 k, z 0 na 100 km/h zrychlí roadster za 5,3 s. Maximální rychlost je omezena na obligátních 250 km/h, bez omezovače je automobil schopen uhánět rychlostí 268 km/h. Výkon přenáší na vozovku šestistupňová manuální převodovka. Cena roadsteru by měla dle předběžných odhadů začínat na 30000 Euro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Palubní deska je na straně řidiče pochromovaná. Chrom nalezneme také na volantu

Novému konceptu se budeme blíže věnovat v průběhu konání frankfurtského autosalonu.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků