Volkswagen Concept R: nový roadster na bázi Golfu

Volkswagen s odhalováním novinek neskončil. Domácí publikum je natolik silnou motivací, že vedle pětkového Golfu představí německá automobilka také zajímavou studii, která vkročí s největší pravděpodobností v roce 2005 do sériové výroby. Koncept dvoumístného roadsteru vychází z diskutovaného nového Golfu, měří 4160 mm na délku, 1780 mm na šířku a 1125 mm na výšku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední část roadsteru působí ostře, zadní část je naopak kulatější

Design vozu charakterizují spíše kulatější tvary, vyšperkované ostrými linkami předního nárazníku a bočních prahů. Zajímavé jsou i přední světlomety (tvarem připomínají světlomety vozů Porsche). Interiér odpovídá charakteristice luxusního sportovního vozu. Palubní deska, volant i středová konzola obsahují prvky z leštěného hliníku, veškeré ukazatele mají netradiční tvar, vše se ovládá jedním pohybem. Netradiční je také tlačítko, jehož stiskem lze regulovat zvuk výfukového systému. Jinými slovy: Výfuk buď pořádně duní, nebo jen tiše ševelí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Pohled z ptačí perspektivy, přední maska pěkně zblízka

Pod kapotou conceptu R  - tak zní jeho oficiální název – je uložen benzínový šestiválec o objemu 3.2 litru. Motor poskytuje maximální výkon 197 kW/265 k, z 0 na 100 km/h zrychlí roadster za 5,3 s. Maximální rychlost je omezena na obligátních 250 km/h, bez omezovače je automobil schopen uhánět rychlostí 268 km/h. Výkon přenáší na vozovku šestistupňová manuální převodovka. Cena roadsteru by měla dle předběžných odhadů začínat na 30000 Euro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Palubní deska je na straně řidiče pochromovaná. Chrom nalezneme také na volantu

Novému konceptu se budeme blíže věnovat v průběhu konání frankfurtského autosalonu.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 1 příspěvek
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků