Volkswagen Concept R: nový roadster na bázi Golfu

Volkswagen s odhalováním novinek neskončil. Domácí publikum je natolik silnou motivací, že vedle pětkového Golfu představí německá automobilka také zajímavou studii, která vkročí s největší pravděpodobností v roce 2005 do sériové výroby. Koncept dvoumístného roadsteru vychází z diskutovaného nového Golfu, měří 4160 mm na délku, 1780 mm na šířku a 1125 mm na výšku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední část roadsteru působí ostře, zadní část je naopak kulatější

Design vozu charakterizují spíše kulatější tvary, vyšperkované ostrými linkami předního nárazníku a bočních prahů. Zajímavé jsou i přední světlomety (tvarem připomínají světlomety vozů Porsche). Interiér odpovídá charakteristice luxusního sportovního vozu. Palubní deska, volant i středová konzola obsahují prvky z leštěného hliníku, veškeré ukazatele mají netradiční tvar, vše se ovládá jedním pohybem. Netradiční je také tlačítko, jehož stiskem lze regulovat zvuk výfukového systému. Jinými slovy: Výfuk buď pořádně duní, nebo jen tiše ševelí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Pohled z ptačí perspektivy, přední maska pěkně zblízka

Pod kapotou conceptu R  - tak zní jeho oficiální název – je uložen benzínový šestiválec o objemu 3.2 litru. Motor poskytuje maximální výkon 197 kW/265 k, z 0 na 100 km/h zrychlí roadster za 5,3 s. Maximální rychlost je omezena na obligátních 250 km/h, bez omezovače je automobil schopen uhánět rychlostí 268 km/h. Výkon přenáší na vozovku šestistupňová manuální převodovka. Cena roadsteru by měla dle předběžných odhadů začínat na 30000 Euro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Palubní deska je na straně řidiče pochromovaná. Chrom nalezneme také na volantu

Novému konceptu se budeme blíže věnovat v průběhu konání frankfurtského autosalonu.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků