Volkswagen chystá velký elektromobil. Ukázal první fotky

Rodina modelů I.D. se na autosalonu v Detroitu rozroste o elektrický ekvivalent Volkswagenu Multivan. Wolfsburští ukázali první fotografie chystaného konceptu.
Volkswagen chystá velký elektromobil. Ukázal první fotky

Koncept I.D. na letošním pařížském autosalonu postavil základní kameny pro novou rodinu čistě elektrických modelů Volkswagenu. V ní má dominovat autonomní řízení, důraz na prostornost, a především zcela svébytná modulární platforma MEB.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V těchto šlépějích bude pokračovat mikrobus chystaný na lednový autosalon v Detroitu. O designu se toho z prvních třech fotek příliš nedozvíme, avšak vůz by mohl být jakýmsi pokračováním vývoje konceptu Budd-e, který se ukázal v lednu roku 2016 na veletrhu CES.

Volkswagen zatím o technice mlčí. Prozradil pouze to, že o pohon se postará dvojice elektromotorů. Každý z nich bude pohánět jednu nápravu, takže půjde o auto s pohonem všech kol. To vše ve zmíněné modulární platformě MEB - Modular Electric Drive Kit.

Volkswagen I.D. — Takto vypadá elektrický Golf pro rok 2020

Volkswagen I.D. — Takto vypadá elektrický Golf pro rok 2020

Podstatou prvního konceptu I.D. byl prostorný interiér, v němž si řidič mohl odpočinout, zatímco se vůz řídil zcela autonomně. V tomto minibusu tomu nebude jinak. Po stisknutí loga automobilky na volantu se celý sloupek řízení zasune do palubní desky a o pohyb vozidla se postará armáda laserových skenerů, ultrazvukových a radarových senzorů a kamer.

Volkswagen mění plány. Akumulátory si chce vyrábět sám

Volkswagen mění plány. Akumulátory si chce vyrábět sám

První z řady konceptů I.D. by se sériové podoby měl dočkat v roce 2019. Jeho prostornější varianta, která se v přiložených obrázcích zatím spíše schovává, by jej měla následovat.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 35 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek