Volkswagen chystá velký elektromobil. Ukázal první fotky

Rodina modelů I.D. se na autosalonu v Detroitu rozroste o elektrický ekvivalent Volkswagenu Multivan. Wolfsburští ukázali první fotografie chystaného konceptu.
Volkswagen chystá velký elektromobil. Ukázal první fotky

Koncept I.D. na letošním pařížském autosalonu postavil základní kameny pro novou rodinu čistě elektrických modelů Volkswagenu. V ní má dominovat autonomní řízení, důraz na prostornost, a především zcela svébytná modulární platforma MEB.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V těchto šlépějích bude pokračovat mikrobus chystaný na lednový autosalon v Detroitu. O designu se toho z prvních třech fotek příliš nedozvíme, avšak vůz by mohl být jakýmsi pokračováním vývoje konceptu Budd-e, který se ukázal v lednu roku 2016 na veletrhu CES.

Volkswagen zatím o technice mlčí. Prozradil pouze to, že o pohon se postará dvojice elektromotorů. Každý z nich bude pohánět jednu nápravu, takže půjde o auto s pohonem všech kol. To vše ve zmíněné modulární platformě MEB - Modular Electric Drive Kit.

Volkswagen I.D. — Takto vypadá elektrický Golf pro rok 2020

Volkswagen I.D. — Takto vypadá elektrický Golf pro rok 2020

Podstatou prvního konceptu I.D. byl prostorný interiér, v němž si řidič mohl odpočinout, zatímco se vůz řídil zcela autonomně. V tomto minibusu tomu nebude jinak. Po stisknutí loga automobilky na volantu se celý sloupek řízení zasune do palubní desky a o pohyb vozidla se postará armáda laserových skenerů, ultrazvukových a radarových senzorů a kamer.

Volkswagen mění plány. Akumulátory si chce vyrábět sám

Volkswagen mění plány. Akumulátory si chce vyrábět sám

První z řady konceptů I.D. by se sériové podoby měl dočkat v roce 2019. Jeho prostornější varianta, která se v přiložených obrázcích zatím spíše schovává, by jej měla následovat.

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků