A co nafta? Na tu nějak ve VW zapomněli???
Nafta patří k dalšímu zpracování a ne ke spalování v kamnech, nebo motorech.Navíc osobně už mám dost smradu z nafty na našich silnicích. Ale abych byl spravedlivý, tak mám dost i smradu ze starých benzíňáků bez katalyzátoru.Takže si myslím že benzín a později líh (vyráběný přírodně) je správnou cestou k lepšímu životnímu prostředí. Benzínové motory jsou celkově šetrnější k životnímu prostředí a to teď nemluvím jen o splodinách krom CO2, které se dá chytat, ale i množství potřebovaného materiálu k výrobě např. 1,2TSI a 1,9TDI motorů které jsou si výkonem a spotřebou podobné. Diesel měl navrch jen proto že byl osazen turbem a přímým střikem. Nechápu proč diesel začali zvýhodňovat proti benzínu, když jak je vidět, s příchodem přímého střiku a kopresoru/dmychadla u benzínu je jasné že je nafta mrtvá.
čim víc hejbacích kurvítek v motoru je tím hůř :( je jasné že v honbě za emisema, výkonem a nejnižší váhou a nákladama je turbo logický krok, nafta se bez turba už snad nedělá, ale motor bude náchilnější na nešetrné zacházení (vytáčení při studenemém motoru atd..) a servisy si zas namastšj kapsu :(
bude to 1,2 R4 s vykonem 74kW, delame na to turbo, ale to zu jsem psal tak pred pul rokem, zatim nevim o dlasich vykonovych variantach.
V casoch socialnej ohladuplnosti a casto nezmyselnych vykonovych vojnach im fandim.Vacsi objem, nizsi kompresny tlak a chudobna zmes je v sucasnosti ekologickejsi a vykonnejsi ako preplnovane motory s mensimi objemami [napr. toyota 3.5V6 vs Mazda 3.2 turbo]VW konecne zacina investovat do veci co mozu mat uzitok v beznom svete [nie ako bojovat o R-R, Veyron a ine bludy]. Za peniaze minute na Veyron by [podla mna] mohli byt vyriesene vsetky kvalitativne problemy koncernu a mozno by to vystacili aj na nejaky ten technicky spek do normalnych aut.// inak pekny clanok ;-)
Kdo z Vás nejel v HTP,tak to nemůže soudit.Kolik jezdí dneska tříválců na našich silnicích?Chevrolet Spark 0,8 , Mistubishi Colt 1,1 , Opel Corsa EcoTec 1,0 12V a mnoho mnoho dalších......Myslím že 1,2 HTP má oproti všem těmto konkurentům o dost navrch,jediná vyjímka je Colt který dává 55 kW což je slušná porce na tak malý motor.Podívejte se na krouťák u konkurentů a u HTP,pak uvidíte co je šunt a co je dobrý. A HLAVNĚ SE BĚŽTE SVÉZT,NEŽ BUDETE KRITIZOVAT.Pak teprv můžete objektivně soudit.
1.2 HTP pružný a výkonný? No řekněme, že ta pružnost tam nějaká je díky tříválcovýmu provedení, ale celkem rychle se ztratí, jakmile ten motor uvidí kopec. Mám rád velké a silné motory.. sám vlastním 2.0i, ale jsem i zastánce nízkoobjemových motorů. A kdybych nějaký z nich volil, tak by to bylo 1.0 VVT-i v Toyotě Yaris. Nevím jak je na tom tříválcová verze, ale sám jsem jezdil ve čtyřválcové verzi 50kw (68k). A rozdíl oproti 1.2 HTP? Motor 1.0 VVT-i citelně živější, nižší spotřeba a lépe šel do otáček. Na 4 tis. otáček dokonce prudčeji zatáhl díky variabilnímu časování ventilů. Na druhou stranu motoru se nechtělo táhnout po hranicí 1700 otáček, což 1.2 HTP takové otáčky nevadily ... ale to byla snad jen jediná výhoda tohoto VW motoru. A věřím tomu, že ty nové třívalcové 1.0 VVT-i jsou na tom teď i lépe. Takže můj názor ... malé motory ano... ale místo 1.2 HTP bych raději volil 1.0 VVT-i, se kterým je v podstatě i větší "sranda"
Brr, mam HTP v praci, denne tak 400km a sem v pr... s toho zatahu!
Fabii HTP překonává i tříválec v Yarisu 1.0 51kW :-PFabia 1.2 47kW, 112Nm, 0-100 za 15,9s, spotřeba 4,7/5,7/7,4Yaris 1.0 51kW, 93Nm, 0-100 za 15,7s, spotřeba 4,9/5,4/6,4
Tak dobrá, najel jsem s Fabií HTP 47kW asi 1200km, a byl to nejhorší řidičský zážitek mého života. Ten krouťák se nějak neprojevil, a výkonově mi přišlo, že to těch 47kW ani zdaleka nemůže mít. :-/ Navíc zvukový projev toho agregátu (zdráhám se říct motoru) je naprosto šílený, hluk pronikající do kabiny mi doslova drásal uši 3-[ jak hlasitostí, tak charakterem. Spotřeba byla vysoká, aby to totiž jelo, jak jsem potřeboval, musel jsem tomu sakra "šlapat na krk". Výhoda HTP pro mě zůstává velkou neznámou. Snad jen zisk koncernu, který ušetřil na motorizaci, a dokázal obelhat stádo trumberů, jaký je to skvělý, úsporný a výkonný "motor".
Taky jsem se par km s hatapkou svezl a oproti felde 50kW mi prisel, ze po rovince je plne srovnatelny. Hezky a ochotne se vytaci a kdyz jsem jel s lehkou nohou, dostal jsem se na spotrebu, o ktere se mi s feldou muze jen zdat. Na druhou stranu pri plnem plynu je okamzita spotreba oproti felde vyssi, takze spotreba zalezi hodne na stylu jizdy.Do kopce je citit, ze je to maly motor.
no nevim, vsichni tu uvazujou ze ten 1,2TFSI bude mit pres 100kW... to ale dost pochybuju...Stejne, jako se mi nezda, ze by 1.4TSI s dvojtym preplnovanym nahrazoval 1.6FSI... Kdybysme odvodili ten vykon od 1.8TFSI tak to bude mit okolo 75kW, coz je stejne jako "stara" 1,6. to by me zajimalo, jestli to budou prodavat za stejnou cenu...
Motor 1,2 TSi nebude vycházet z tříválce 1,2 HTP.Má jít o zcela nový motor se vstřikováním DI-Motoronic(FSI) a přeplňováním .Jeho rysy mají vypadat asi takto: čtyři válce,šestnáct ventilů a možná i protiběžný vyvyažovací hřídel.Motory Škoda 1,2 HTP 44 a 51 kW mají zůstat dále ve výrobě. Mají stále tvořit základ nabídky.Myslím že nejde o špatný motor co se týká HTP,dynamika není špatná a hlavně mají slušnou spotřebu,ale samozřejmě že záleží na kusu. Ta nová jednotka TSi by měla mít litinový blok válců - kvůli pevnosti při námaze vysokými tlaky,myslím že vydrží,výkon má být 74kW=100 koní . Jen jsem zvědavý co bude s opravdu povedeným motorem 1,4 16V v provedeních 55,59 a 63 kW.Ten sice nevyniká technikou ale má slušnou spotřebu,opravdu slušnou , hlavně je tichý a pružný.
VW má v poslednej dobe nejakú motorovú krízu, alebo čo.V turbodízloch sa dostali do slepej uličky a preto chystajú nevyhnutný prechod na common rail.Srandičky typu HTP - to sa nedá ani nazvať motorom.FSI benzíny s priamym vstrekovaním sa im tiež nejako nepodarili a tak ich sťahujú z trhu.A o ich klasických benzínoch 16V sa tiež nedá povedať, že by boli nadpriemerné.VW tie motory nejako neumí.
No jo, to sedi, ale turbo benziny mali/maju vcelku slusne ak nie jedny z najlepsich
VW že má jedny z nejlepších turbobenzínů ? :-D:-D:-D:-D:-D:-DTak dobře jsem se už dlouho nezasmál :-D:-D:-D
:-D a ted jeste tu o popelce ;-)
Co ti na tom nesedi? Popisal to nahodou celkom presne. Jedine pokial ide o FSI, myslim ze sa skor jedna o nahradu mensim motorom s dovodu uspory hmotnosti, nie ze by sa FSI dako nevydarilo. Ale s naftovymi motormi je to uplna pravda (konecne sa vo wolfsburgu pozreli z okien na tu zaplavu common-railov od konkurencie, a uvedomili si ze im "trosku" ujel vlak), a 3-valce htp su naozaj sunty. Dobre motory najdes povedzme v Honde...
Tento motor rozhodně nebude základ, ale bude minimálně o 100 000 dražší než HTP. Podívejte se na 1,4, tam jsou také obyčejné motory a o 100 000 dražší turba. Tedy Fabia se s tímto motorem bude prodávat od 400 000.
mno to je zajímavé, že tu nikdo nediskutuje o tom, jak půjde krásně ojeb*t povinné ručení :-D V pojišťovně si sjednáte pojištění na 1,2 turbo s 55 kW a pak se tam nalije softvér co motor nadopuje na 100 kW a přitom bude pojištění pořád za hubičku :-D:-);-)B-] Která to je ta první pojišťovna v česku co pojištuje podle výkonu motoru ? :-)
Neni povinne ruceni tak nahodou podle objemu motoru a ne podle vykonu?!
Wustenrot dělá pov. ručení podle výkonu motoru - můj atm. diesel 1,9 koštuje 3100 Kč ročně (mám bonus).
Podstatna cast meho provozu sestava z 2ou kilometrovych poskoku po meste s uplnym vychladnutim motoru. To jsem zvedav, jak dlouho to turbo vydrzi. Vazne je rozumne uplne zrusit atmosfericke motory?
Kdyz je to jen do 2km tak chod pesky nebo na kole, jezdit autem na tyto vzdalenosti je trosku divne.
Myslis Rejpale, ze bych mel nahodit zbozi na hrb, naradi nalozit na nosic a vyrazit na kole k zakaznikum? Ja si kvuli charakteru jezdeni nekoupil ani dizl a ted v podstate nebudu mit na vyber. Turbo vsude. To ze vydrzi v beznem provozu 200tis km ci vice mne neuklidnuje, Ja se ptam, kolik vydrzi ve rezimu takovychto priskoku a obavam se, ze to bude vyrazne mene.
V režimu přískoků vydrží úplně stejně - při dodržování pravidla před zahřátím nevytáčet(neroztáčet turbo)-v tom případě je pro tebe turbomotor opravdu zbytečností, ale není to o životnosti a atmosféru taky není moc dobrý honit studenou!
kup hybrida - do mesta idealny. a ak nejazdis vobec okrem tych 2km usekov, tak rovno elektromobil...
Hybrid dodavka - MPV ? Neco mi uteklo?
ahaaaa, hm.... zeby lexus gx s prepazkou? B-]
No tak prrr prrr voci tomu turbu....Saab pouziva preplnovane benziny uz viac ako 50 rokov a vsetky motory maju zivotnost daleko cez pol miliona km (vratane turba). Dolezite je ake plniace tlaky dane turbo dava...teda ci sa jedna o LPT alebo HPT (Low/High Pressure Turbine). Myslim si ze vacsina tychto malych preplnovanych benzinov je LPT, kvoli tomu aby turbo nedosahovalo privysoke otacky a tym sa zbytocne zahrievalo... Pri dnesnej materialovej technologii si myslim ze je v pohode mozne aby taky maly benzinik s LPT mal zivotonost okolo pol mega km...
Suhlasim s tebou že Saab má technilogii Turbo motorou zmaknutou do detailů, ale jak dlouho to již vyvýjej? 20 nebo 30 let? Navíc si to také nechají řádně zaplatit.Máš recht, že je to také o tlakách které to turbo musí vydat ale právě u té 1,2 120HP si myslím, že se tlakem šetřit nebude. Jesli že maj s atmosferické 1,2 60Hp dostat v turbu 120Hp, tedy dvojnásobný výkon!!!! tak to skutečně nebude o nějaké 0,5-1 atmosféře navíc. To ani náhodou.Saab vyrábí kvalitně a draze, dá si na tom záležet aby jejich motory něco vydrželi. Ale VW u mě působí dojmem rychle a co nejlevněji. Nic se neřeší opravou, ale výměnou a když koukám na průběh oprav VW vozů v posledních letech tak si každý radši sežene jiný motor celý něž aby se zabíval opravou nebo výměnou dotyčných komponentů. Připadá vám to ekonomické a efektivní? Podle mě kdyby se na WV všude kolem neváleli hromady levných náhradních dílů tak už to mohli v dneštní době dávno zavřít. zajmalo by mě jak si vedou v USA když už jim ty auta dávaj řádově o stovky tisíc levněji než nám v ještě lepších výbavách.
saab tam má turbo od garretta jako vsichni ostatni. samotni saabisti povazuji turbo za spotrebku spolu s jejich vecne zaseknutym apc ventilem
Čo bolo, to bolo, terazky som majorom :-DSaab již několik let používá turba jen od Mitsubishi (TD04). Ještě v "minulém století" používal Garretty s vyjímkou 9-5 Aero (tam bylo Mitsubishi) a teď už (9-3 SportSedan i 9-5) používá jen Mitsubishi. Já před pár lety prodával 9000 2.3turbo 147kW s najetými 210tis. km a s původním turbem, takže až taková spotřebka to není, životnost je přímo úměrná zacházení s autem, tedy klidně může být i 40tis. km.
turbo se nehřeje otáčkama ale výfukovými plyny. IMHO tlak který dává do sání na to nemá vliv. A právě vysoké teploty ve spojení s absencí klasických ložisek, vysokými otáčkami hřídele a obrovským rozdílem teplot na koncích hřídele jsou jsou věci které dělají z turba choulostivé zařízení.
No ja myslim ze v zavislosti na otackach hreje turbo dost (otacky=vysoky tlak) a ma to vetsi vliv nez vyfukove plyny na zmenu teploty turba.
1,2Turbo a 100kw to zni fantasticky ALE CO ZIVOTNOST????!!!! poruchovost a zivotnost pujde do haje...nehlede na to ze turbo je velmi choulostive samo o sobe
Plně souhlasím s Wolfem. Dodnes je všeobecně známo, že turbo v benzínových motorech nevydrží účině pracovat vice jak 100-150tisíc km. A běžná repase výjde na pěkný balík, od 5000 do 15000 nebo i výše. Teď si k tomu ještě představte malý lehoučký motůrek 1,2 120HP a máte předsebou sice perfektní motor co do výkonosti a spotřeby, ale naprostý střep co do životnosti. Nevím jak to bude se spolehlivostí a i věřím, že se to VW podaří dostat na nějakou slušnou úroveň spolehlivosti, ale stáří a únavu materiálu nedokážou zastavit ani oni. To, že je ten motor malý a lehčí a musí plnit to samé co motor téměř dvojnásobný co do ccm3 tak se to musí zákonitě někde projevit.Podle mě budou tyto motory efektivní tak do 100-150tisíc ujetých kilometrů. Pak to budou neprodejný střep. Začnou se oběvovat první problémy a za nemalé peníze. Nikdo nepůjde do drahé generálky turba, aby mu pak po pár tisících klekl i motor. Pač nové turbo udělá na starém motoru své. Když generálka tak všeho a kdo z vás by do toho šel? Nikdo.Toto auto bude dobré jen jako úplně nové, ale z druhé ruky po 100 000km bych si ho určitě nekoupil. Nejsem sebevrach.Nehledě na to že k turbomotorům by se měl člověk chovat jinak než k atmosferickým. Například tím, že by se měl motor sám nejdříve důkladně prohřát než mu někdo naloží a zas naopak by se měl nechat po cestě dobře prochladit na volnoběh a ne to hned zdechnout a jít do práce a nechat tam doruda rozpálené turbo smažit se ve vlastní šťávě potažmo rozpáleném oleji. To je dobrý styl když ho chcete hodně rychle zlikvidovat.A kdo z vás si toto uvědomuje?
K životnosti turba: při slušném zacházení (= to co jsi sám popsal)vydrží opravdu hodně přes 200tis. Km. Proč tomu v hodně případech tak není - (v tom máš pravdu), v minulých letech a v podstatě do dneška byly přeplňované motory dávané do sportovních aut, se kterými majitelé podle toho také jezdí. Co jsem tím chtěl říct:jestliže se přeplňované motory začnou dávat do "obyčejných" verzí, majiteli nebude připadat nutné závodit na každé křižovatce a v každé zatáčce=životnost turba bude úplně někde jinde, podobně jako u TURBOdieslů dnes tak rozšířených.(ikdyž tam jsou teploty o něco menší).
Proc by tam mely byt nizsi teploty?
Teplota spalin benzinu oproti dehtakum a tedy tepelne namahani turba je vyrazne vyssi
Tak za prvé, 15000 není "balík", za druhé, turbo vydrží hodně, konečně velká většina současných dieselů je v turbu, že?
Jenže Turbo u nafty je nebe a dudy s tím co je u benzínu. Nafta hoří při mnohem menší teplotě a k hoření ji napomáhají obří tlaky ve valcích, navíc s naftou jezdíš do 3000 tisíc maximálně aby sis udržel spotřebu a životnost. To je pro výfukové potrubí v průtokové rychlost 00 prt a tudíž i nižší otáčky turba a podstatně chladnější spaliny. Ale benzín kolikrát dohořívá ještě ve svodech když ho ženeš nebo když podřazuješ a rychle měníš otáčky motoru. Benzín je koncipován na rozsah otáček od 1500 do nějakých 5000 ot/min a ne jako nafta od 1000 do 3000 ot/min.A mluvil jsem o efektivní životnosti. Nikoliv o tom že se ti po 150 000 rozsype na součástky a musíš koupit nové. To je jasné že se ti tam může klidně ještě 50 000 km točit bez poruchy nebo zadření, ale rozhodně už nebude dávat takové tlaky jako na začátku nebo v rozsahu jeho životnosti.A pro normálního člověka s příjmem kolem 15 000 hrubého je 15 000 za opravu blbý Turbíny hodně. Jestli je to pro tebe pakatel tak to ti jen tiše závidim, ale já bych se tím rozhodně nechlubil. Ještě pořád je národní průměr 20 300,- na hony vzdálen skutečné realitě.
Jak už jsem psal teploty jsou nižší, ale nebe a dudy?- diesel má teploty 700-800 stupňů - benzin kolem 1000 (např. nové Porsche 911 turbo 997)?
Pokud se s turbem zachází tak jak má a dodržují se servisní intervaly tak turbo vydrží běžně přes 200 tis. - což 1.2 motor v benzínu asi těžko.
Skutecne si myslis ze udelali novej motor, kterej se vylagruje ve 150tis a davaji ho jako zaklad do cele nabidky koncernu ?Skutecne si to myslis ;-)
Ano, presne tak to je. Strategie je minimalizovat naklady a prodat co nejvice aut. Cim mene tato auta vydrzi, tim vice si jich lide budou muset kupovat ;)Pripadne rozladeni zakazniku pramenici ze snizene kvality se vykompenzuje marketingovou komunikaci a financnimi pobidkami. Doposid to vzdy zabralo (a v chudsich zemich vzdy zabirat bude).
U atmosferickych 3 valcu bych se toho vubec nebal. Vyrabet v Evrope, kde neni o auta nouze zakladni motor co se vysype po 150tia by byla sebevrazda. Lidi by nebyli blazni a do par let by sla znacka do kytek. Co by ale udelalo choulostive turbo jako zakladni motor, to je uz druha vec. A prave proto neverim ze turbo motor bude zakladni motorizace.
Turbo 200 000? Ty ftipálku. B-]
To je skutečnost ! - Kolegovo TDI - 205 000 - turbo OK, Služební 1.8T (jeden řidič) - 195 000 - též turbo OK, dle sdělení dvorního mechanika nic překvapivého, ale turbo se dá oddělat i podstatně dřív.
mel jsem mondeo td rok vyroby 98 a turbo slo do kopru v 70000 v 80000 cely motor
To se divim, ze tenhle "motor" od Forda ti vubec tak dlouho vydrzel, to bych nedaval za priklad motoru s turbem, ale za priklad pruseru.
Renault uz ma novou 1,2 s turbem o vykonu 74kW a motor vypada velmi zajimave, bohuzel nema primy vstrik. Takze jestli VW udela neco podobneho a navic tam da primy vstrik muze to byt perfektni motorek.
No tak to by mohlo být zajimavé.... Základní motor do Fabie 1,2TSI by sice měl naladění třeba 55kw nebo 66kw no po záruce by si ho mohl vyšlechtit každý až na 100kw beze ztráty kytičky... Hmmmm....Tak na to se těším .... To si pak docela rád koupím základní fábii... Doteď jsem byl nucen kupovat (přiznám že i z finančního hlediska) líp vybavený a motoricky schopnější ojetiny v podstatě za cenu fábie.
No, "bez ztráty kytičky" - vono to není jenom o motoru, ale i o spojce, převodovce, brzdách, chladírně...
ad"pouhým nahráním jiných map řídící jednotky zvednou výkon"sice tady kazdy casto pise, ze tam nasype jen jiny sw do rj a bude vykon jinde. To je sice hezke, ale taky vyvynout ten sw neni uplne easy. Ikdyz v celkovych nakladech to vyjde levneji. Protoze takhle se vyviji vice ruznych sw, kdezto jinak by se vyvijelo jak vice sw tak i vice celkove motoru.
dvoutaktní tříválec pracující na bázi náhodných výbuchů:-D:-D:-D
:-D toto je první inteligentní zhodnocení chodu motoru 1.2 HTP :-D
Spis nemeckych motoru :-P (Wartas:)
A vsichni se smali az se za bricho popadali :-P
Když má 1,4 125 kW, tak 1,2 bude mít přes 100 kW. Důležité je, že se dnes drahé TDI, FSI budou muset zlevňovat. Uvidíme jaká bude cena, zda základ bude tvořit HTP a o 100 000 dražší bude tento motor, nebo zda tento motor bude základ. Každopádně nové Polo se přibližuje a s ním i nové motory.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.