Volkswagen chystá další přeplňovaný minimotor

Německá automobilka Volkswagen se rozhodla, že postupně vymění všechny malé atmosférické agregáty za přeplňované. Motor 2,0 FSI nahradila motorem 1,8 TFSI, motor 1,6 FSI nahrazuje agregátem 1,4 TSI a nově do hry vstupuje motor 1,2 TSI, který by se měl stát náhradou za současné motory 1,2 a 1,4. Zatím ovšem není jasné, zda bude motor 1,2 TSI vycházet ze současného tříválce, nebo půjde o zcela nový agregát.

Volkswagen chce tímto krokem hlavně ušetřit. Místo čtyř až pěti motorů bude vyrábět tři, které může velmi jednoduše ladit na různé výkony. Zcela bez změny hardware motoru lze totiž pouhým nahráním jiných map řídící jednotky zvednou výkon v řádu desítek procent.

Jeden motor tak může být nasazen jak v malém Foxu, tak ve velkém Passatu a pro každý z těchto vozů nabídne jeden motor dostatečný výkon.

V současnosti Volkswagen navíc používá motor 1,0 TFSI, ovšem jen pro neevropský model Gol.

Do budoucna se tedy počítá, že motor 1,2 TSI by měl nahradit motory s výkony do cca 120 koní. Motor 1,4 TSI pak motory do výkonu cca 170 koní, agregát 1,8 TFSI motory do výkonu cca 200 koní a 2,0 TFSI by měl putovat do vrcholných modelů.

Výhodou přeplňování je také fakt, že výrazně klesne hmotnost motorů. Přeci jenom pokud do vozu velikosti Golf dáte čtyřválec 1,2 místo 2,0, bude to znát. Ostatně již naše dřívější testy ukázaly pozitivní vliv nižší hmotnosti motoru 1,4 TSI v Golfu GT vedle Golfu GTI s motorem 2,0 TFSI.

Různé překrývání výkonu pak umožní, že větší motory s nižším výkonem budou daleko komfortnější pro běžné ježdění a naopak menší motory s vyšším výkonem poskytnou více emocí. Výhodou pro všechny verze by pak měla být nižší spotřeba. Teorie zní skoro jako pohádka; jak bude vypadat realita v podání Volkswagenu ale uvidíme až časem.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků