Volkswagen chystá další přeplňovaný minimotor

Německá automobilka Volkswagen se rozhodla, že postupně vymění všechny malé atmosférické agregáty za přeplňované. Motor 2,0 FSI nahradila motorem 1,8 TFSI, motor 1,6 FSI nahrazuje agregátem 1,4 TSI a nově do hry vstupuje motor 1,2 TSI, který by se měl stát náhradou za současné motory 1,2 a 1,4. Zatím ovšem není jasné, zda bude motor 1,2 TSI vycházet ze současného tříválce, nebo půjde o zcela nový agregát.

Volkswagen chce tímto krokem hlavně ušetřit. Místo čtyř až pěti motorů bude vyrábět tři, které může velmi jednoduše ladit na různé výkony. Zcela bez změny hardware motoru lze totiž pouhým nahráním jiných map řídící jednotky zvednou výkon v řádu desítek procent.

Jeden motor tak může být nasazen jak v malém Foxu, tak ve velkém Passatu a pro každý z těchto vozů nabídne jeden motor dostatečný výkon.

V současnosti Volkswagen navíc používá motor 1,0 TFSI, ovšem jen pro neevropský model Gol.

Do budoucna se tedy počítá, že motor 1,2 TSI by měl nahradit motory s výkony do cca 120 koní. Motor 1,4 TSI pak motory do výkonu cca 170 koní, agregát 1,8 TFSI motory do výkonu cca 200 koní a 2,0 TFSI by měl putovat do vrcholných modelů.

Výhodou přeplňování je také fakt, že výrazně klesne hmotnost motorů. Přeci jenom pokud do vozu velikosti Golf dáte čtyřválec 1,2 místo 2,0, bude to znát. Ostatně již naše dřívější testy ukázaly pozitivní vliv nižší hmotnosti motoru 1,4 TSI v Golfu GT vedle Golfu GTI s motorem 2,0 TFSI.

Různé překrývání výkonu pak umožní, že větší motory s nižším výkonem budou daleko komfortnější pro běžné ježdění a naopak menší motory s vyšším výkonem poskytnou více emocí. Výhodou pro všechny verze by pak měla být nižší spotřeba. Teorie zní skoro jako pohádka; jak bude vypadat realita v podání Volkswagenu ale uvidíme až časem.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků