Volkswagen chystá další přeplňovaný minimotor

Německá automobilka Volkswagen se rozhodla, že postupně vymění všechny malé atmosférické agregáty za přeplňované. Motor 2,0 FSI nahradila motorem 1,8 TFSI, motor 1,6 FSI nahrazuje agregátem 1,4 TSI a nově do hry vstupuje motor 1,2 TSI, který by se měl stát náhradou za současné motory 1,2 a 1,4. Zatím ovšem není jasné, zda bude motor 1,2 TSI vycházet ze současného tříválce, nebo půjde o zcela nový agregát.

Volkswagen chce tímto krokem hlavně ušetřit. Místo čtyř až pěti motorů bude vyrábět tři, které může velmi jednoduše ladit na různé výkony. Zcela bez změny hardware motoru lze totiž pouhým nahráním jiných map řídící jednotky zvednou výkon v řádu desítek procent.

Jeden motor tak může být nasazen jak v malém Foxu, tak ve velkém Passatu a pro každý z těchto vozů nabídne jeden motor dostatečný výkon.

V současnosti Volkswagen navíc používá motor 1,0 TFSI, ovšem jen pro neevropský model Gol.

Do budoucna se tedy počítá, že motor 1,2 TSI by měl nahradit motory s výkony do cca 120 koní. Motor 1,4 TSI pak motory do výkonu cca 170 koní, agregát 1,8 TFSI motory do výkonu cca 200 koní a 2,0 TFSI by měl putovat do vrcholných modelů.

Výhodou přeplňování je také fakt, že výrazně klesne hmotnost motorů. Přeci jenom pokud do vozu velikosti Golf dáte čtyřválec 1,2 místo 2,0, bude to znát. Ostatně již naše dřívější testy ukázaly pozitivní vliv nižší hmotnosti motoru 1,4 TSI v Golfu GT vedle Golfu GTI s motorem 2,0 TFSI.

Různé překrývání výkonu pak umožní, že větší motory s nižším výkonem budou daleko komfortnější pro běžné ježdění a naopak menší motory s vyšším výkonem poskytnou více emocí. Výhodou pro všechny verze by pak měla být nižší spotřeba. Teorie zní skoro jako pohádka; jak bude vypadat realita v podání Volkswagenu ale uvidíme až časem.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků