Volkswagen chce vlastní „Gigafactory“ na výrobu akumulátorů

Volkswagen chce vlastní „Gigafactory“ na výrobu akumulátorů

Volkswagen plánuje stavbu obří továrny na výrobu akumulátorů pro hybridní auta a čisté elektromobily. Má jít o supermoderní stavbu připomínající továrnu „Gigafactory“ automobilky Tesla. Volkswagen totiž potřebuje dostatečné kapacity, aby stíhal vyrábět plánovaný milion elektromobilů a hybridů v roce 2025, připomínají Automotive News.

Elektromobily | Volkswagen | Život řidiče | Palivo

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Předběžné odhady hovoří o nutné investici ve výši deseti miliard eur, což je asi 270 miliard korun. To je více než pětina předpokládaných výdajů podle českého státního rozpočtu na letošní rok, abychom si udělali aspoň rámcový obrázek o celkové sumě.

Ačkoli ještě nebylo nic oficiálně potvrzeno, v souvislosti se stavbou továrny je stále častěji zmiňováno německé město Salzgitter, které leží zhruba 50 km jižně od Wolfsburgu. Obří továrna zajistí dostatečné výrobní kapacity a Volkswagen se nebrání tomu, že by na počátku poskytl díly i jiným firmám, aby továrnu naplno vytížil.

Elektromobily | BMW | Srovnávací testy | Volkswagen | Nissan | Volkswagen Golf

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Koncern Volkswagen intenzivně pracuje na vývoji platformy MEB, která má poskytnout základ naprosté většině plně elektrických a plug-in hybridních modelů všech koncernových značek. V nové továrně se mají vyrábět moduly akumulátorů, ze kterých se budou následně skládat sady baterií pro jednotlivé modely.

Právě modulární platforma MEB počítá s tím, že všechny vozy použijí shodné moduly, lišit se bude jen jejich počet v závislosti na potřebném dojezdu a výkonu. Už do roku 2020 chce celý koncern prodávat minimálně 20 plug-in hybridních a plně elektrických modelů.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků