Volkswagen chce vlastní „Gigafactory“ na výrobu akumulátorů

Volkswagen chce vlastní „Gigafactory“ na výrobu akumulátorů

Volkswagen plánuje stavbu obří továrny na výrobu akumulátorů pro hybridní auta a čisté elektromobily. Má jít o supermoderní stavbu připomínající továrnu „Gigafactory“ automobilky Tesla. Volkswagen totiž potřebuje dostatečné kapacity, aby stíhal vyrábět plánovaný milion elektromobilů a hybridů v roce 2025, připomínají Automotive News.

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Předběžné odhady hovoří o nutné investici ve výši deseti miliard eur, což je asi 270 miliard korun. To je více než pětina předpokládaných výdajů podle českého státního rozpočtu na letošní rok, abychom si udělali aspoň rámcový obrázek o celkové sumě.

Ačkoli ještě nebylo nic oficiálně potvrzeno, v souvislosti se stavbou továrny je stále častěji zmiňováno německé město Salzgitter, které leží zhruba 50 km jižně od Wolfsburgu. Obří továrna zajistí dostatečné výrobní kapacity a Volkswagen se nebrání tomu, že by na počátku poskytl díly i jiným firmám, aby továrnu naplno vytížil.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Koncern Volkswagen intenzivně pracuje na vývoji platformy MEB, která má poskytnout základ naprosté většině plně elektrických a plug-in hybridních modelů všech koncernových značek. V nové továrně se mají vyrábět moduly akumulátorů, ze kterých se budou následně skládat sady baterií pro jednotlivé modely.

Právě modulární platforma MEB počítá s tím, že všechny vozy použijí shodné moduly, lišit se bude jen jejich počet v závislosti na potřebném dojezdu a výkonu. Už do roku 2020 chce celý koncern prodávat minimálně 20 plug-in hybridních a plně elektrických modelů.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků