VW má plán, jak masově rozšířit elektroauta. Nabíječky budou snad na každém rohu

Jim  |  09. 06. 2019 14:39

Čím je asi budou krmit, když Makrela ruší v Německu jádro? O rozvodné síti, která to nezvládne ani nemluvím.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  09. 06. 2019 16:12

Odklon od jádra budou každých deset let nenápadně o deset prodlužovat. Mezitím přitvrdí v zelené energii a zvýší investice na výstavbu nové infrastruktury. To opět zvýší ceny energií. Jen v loňském roce z důvodů nezaplacení elektřiny bylo v Německu odpojeno na 330tis domácností. Komunisté určitě vymyslí nějaké dotace, aby nebyly nepokoje. Dotace zapřičiní prázdnou kasu a začne se znárodňovat. Co by bylo rozumné znárodnit jsme se již nejednou dozvěděli od mladých eko komunistů z Berlína, jimž přímo raketově rostou volební preference. No a pak nastanou úplně jiné problémy, tudíž je tohle možné považovat za vyřešené.

Odpovědět  |   | 
Sir_CHerokee  |  09. 06. 2019 16:55

I to je bohužel možnost. Podle mnohých se současný kapitalismus zadrhnul. Každopádně něco je špatně, když 41 lidí na světě vlastní více než 50 % bohatství vůbec. Na obranu Německa nutno říct, že Merkelová už řadu let drží vyrovnaný nebo přebytkový rozpočet... je vidět, že Němci makají a vláda nerozhazuje a nekrade se jako u nás.

Co se VW týká za součaně schválených emisních norem 2021 a 2030 jim nic jiného nezbývá. Jenže zákazníci to moc nechcou. Tohle e skutečně pseudo ekošílenství...

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  09. 06. 2019 17:33

Špatně je klasická levičácká logika a starost o cizí peníze a majetek. Kdo je vlastníkem bohatství vůbec není podstatné, to ho mají všechno zavřený doma v truhle a nikoho k němu nepustí ? Peníze jsou na ůčtech v bankách a pořád někde kolují i mezi těmi vobyčejnými a firmy musí fungovat a zaměstnávat, jinak to asi bohatsví nebude, né ?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 06. 2019 19:30

To mu nevysvělíš každej levičkách bych těl mít ty cizí prachy v ruce.

Btw v bance ani na kontech skoro žádný peníze nejsou, jsou to jen čísla a půjčky z půjćek.

Odpovědět  |   | 
Jig  |  09. 06. 2019 19:17

K tomu nutno počítat s velkým výpadkem daňového příjmu jen ze spotřební daně na PHM, který je nezanedbatelný a bude třeba jej sanovat - tedy zvednout výrazně jiné daně, případně zavézt nové.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 06. 2019 19:34

Rozumíš tomu jak koza petrželi, stát se s radostí zbaví spotřební daně z PHM protože stejně většinu toho narve zase zpátky do zdravotnictví na léčbu následků ze znečištění životního prostředí. V ČR musí stát narvat do zdravitnictví 300 milijard, ale ze spotŕební daně PHM vybere je 90 milijard.

Odpovědět  |   | 
Rozmrdanejanál  |  09. 06. 2019 19:48

Kuku, pokud tvé příspěvky byly dřive poněkud úsměvné, tak teď se zdá že si prodělql lobotomii.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 06. 2019 19:55

Tobě jí dělat nemuseli, nebylo proč, když v tý palici stejně nic nemáš.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 06. 2019 20:06

A díky tomu máš na ksichtě furt ten přiblblej úsměv.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  09. 06. 2019 20:35

Tak on má minimálně pravdu, i když také psal s chybou, v pravopisu miliJardě. "Člověče, ten češtin je ale sfiňa."

Odpovědět  |   | 
kukbuk  |  09. 06. 2019 20:46

Co by si cakal od dusevneho kripla,ktory ma absolvovanu osobnu skolu pre retardov???

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 06. 2019 23:08

Milijardy píšu schválně jestli si toho ještě nevšim, to jsou totiž malinkatý Jardové.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  10. 06. 2019 19:34

Chlapče, až dosáhneš věku 26 let, zjistíš, že těch 300mld se bere z daně, které se říká zdravotní pojištění...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 06. 2019 20:22

Milej zlatej to se vybere jen půlka dalších 125 milijard dá stát a kraje víš a koukám že to není jen 300 ale rovnou 381 milajard.

Odpovědět  |   | 
Jig  |  10. 06. 2019 23:13

OMG. Evidentně by k těm 300mld měl přidat ještě dvacku na zámek k tvému klecovému lůžku.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  12. 06. 2019 03:05

Myslíš ten zámek co sis ze zoufalství zacvaknul na svým péru a teď ti nejde sundat?

Odpovědět  |   | 
Jig  |  12. 06. 2019 10:11

Evidentně tvá vlastní zkušenost.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  09. 06. 2019 18:54

V čr zdraží elektřinu tak aby byl přebytek a budou ji dávat němcům.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 06. 2019 19:37

Jseš pozadu. Už přes 20 let vyvážíme celou čtvrtinu naší produkce elektřiny za pakatel. Když ostavíme jádro, nebo půlku uhelek a přestanem vyvážet tak to ani nepoznáme.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  10. 06. 2019 16:46

nemáš pravdu.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 06. 2019 18:46

Dokaž to.

Odpovědět  |   | 
pouch  |  10. 06. 2019 08:43

Obrovský přebytek máme už dlouho. Dovzdelej se.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  10. 06. 2019 16:47

nemáš uplně pravdu.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 06. 2019 18:53

Už jseš jak zaseklá gramodeska

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  11. 06. 2019 20:40

prostuduj energetickou mapu, na východě republiky se pořád odkládá elektrifikace železnice z důvodu nedostatku elektřiny.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  12. 06. 2019 03:12

Tak to fakt smutný chechto a těm co každej rok vyvážej 20 TWh eletriky za pakatel je to vyloženě u prdele. A když se tak dívám na tu tvojí energetickou mapu tak už chápu proč
http://www.energie-mista.cz/mapa-energie/...

Odpovědět  |   | 
kkk  |  12. 06. 2019 11:37

Můžete k tomu nedostatku elektřiny poslat nějaký odkaz?

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  12. 06. 2019 15:15

znám zelináře co nakupuje v kauflandu a prodává na trhu přebytky ze zahrádky.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  12. 06. 2019 19:54

A ten to má od synovce sestřenice švagrové

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  13. 06. 2019 15:25

Píši, že to nakupuje v kauflandu, co se ti honí v hlavě, že píšeš, že to má od..co? Pochop, někdo chce prodat elektřinu, tak řekne, že je jí nadbytek, kdyby bylo elektřiny nadbytek, tak zastaví stavidla, zabrzdí turbíny a nechají vodu v řece. No a ten známý chce prodávat zeleninu a tak řekne, že ji má hodně na zahrádce.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  13. 06. 2019 20:21

Takže místo faktů, keci v kleci

Odpovědět  |   | 
kkk  |  13. 06. 2019 20:24

kecy v kleci

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 06. 2019 04:56

Ten je úplně vypatlanej.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  10. 06. 2019 09:02

Merkel v Nemecku jadro nerusi, rozvodna sit v Nemecku je v soucasnosti nejvice budovana co se Evropy tyce

lidi overte si nejdriv to co pisete

Nemci v soucasnosti provozuji jeste 7 reaktoru a maji 4 zakonzervovane tak aby sli pripadne znovu rozjet, zbylich 7 ktere se jiz odstavili se nedaji znovu nahodit a byla na nich jiz zapocata sanace. V Nemecku monetalne sili hlasy prave na to, aby soucasnych 7 reaktoru v roce 2022 neskoncilo, a naopak jim byla prodlouzena zivotnost modernizaci, stejne tak u tech 4 zakonzervovanych. Zaroven Nemci postupne prestavuji uhelene elektrarny na spalovani plynu, a predpoklad Spolkoveho zivotniho prostredi je, ze do roku 2030 by melo uhli v Nemecku obstaravat jen do 10% vyrobene elektriny a vetsina uhelnych elektraren by mela fungovat na plyn a biomasu, z biomasy dnes v nemecku jiz vyrabi cca 7% elektriny. Silici vetrna energetika, ktera v Nemecku predstavuje nejvetsi podil pobnovitelnych zdroju se ma na pevnine od ruku 2022 stavet vyhradne v kombinaci s vodni zalohou precerpavacich elektraren. Stoji je to miliardy eur, ale vesmes postupuji ted nejrychleji z cele EU co se energetiky tyce.

Mimochodem, az dostavej obe paterni vedeni ze severu na jih, tak Ceska energetika prijde o transferovani elektriny Nemcum. A je predpoklad ze kterym pocita i CEZ, ze vyhledove prijde o vyvoz elektriny do Nemecka, jiz dnes je Nemecko az na 3 miste co se dovozu elektriny z CR tyce. Nejvice elektriny dodavame Slovakum, pote Rakusanum a na tretim miste se prubezne prohazuji Nemci a Polaci.

Odpovědět  |   | 
šofér  |  10. 06. 2019 12:30

Německo ani v nejmenším s plynovými elektrárnami nesplní emisní limity roku 2030. Plyn má emisí poloviční, než uhlí, ale už se nebere jak obezpemisní zdroj, ani náhodou! Zůstane tak po odstavení jaderek nejen plyn, ale i uhlí! To, že česká energetika přijde o transferovaní elektřiny v Němcích je pouze půl pravdy. Druhá půlka je žč od ledna platí zrušení Německo -Rakouské společné obchodní zóny, a druhá, že v Kadani jsou umístěné přeshraniční transformátory s posunutou fází kvůli přetokům.(mimochodem, Němci chtejí tyto trafa spoluovládat, jak by to v reálu vypadalo se dá předpokládat... ) .
Německo teprve letos přijalo změnu zákona o stavebním řízení, kterým by mělo zrychli duování páteřní sítě, chbí toho ještě dost.
ČR odstavením uhlí přestane být čistým vývozcem elektřiny, naopak bude muset eletřinu dovážet, pokud se nic nepostaví.
Elektřina se u nás prodává na PXE a také na přímých kontraktech ,takže hloupost je psát, že "za pakatel".

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  10. 06. 2019 12:32

Neservirujte lidem fakta, kdyz chteji emoce a vinika (tridniho nepritele)

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  10. 06. 2019 09:05

Obnovitelne zdroje su dnes najvacsim zdrojom elektriny v Nemecku s podielom cosi cez 40%. Uhlie je az na druhom mieste - 38%.

A Nemecko je stale cisty exporter elektriny (viac vyvezie ako dovezie).

https://www.reuters.com/article/us-germany-power-... ...

Odpovědět  |   | 
šofér  |  10. 06. 2019 12:33

k čenu je vám že jste čistý vývozce elektřiny v době, kdy ji nikdo nechce- v noci,svátky, víkendy, kdy je i tak elektřina levná či dokonce záporná, když jí v době, kdy jí potřebujete protože jede průmysl- v týdnu musíte za draho nakupovat? K prdu!

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 06. 2019 18:57

Té ale tvoje chyba že neumíš využit levnou elektřinou ve svůj prospěch ne jejich, Zkus na tom postavit byznysmodel

Odpovědět  |   | 
Robert  |  10. 06. 2019 10:47

Dieselgenerátory

Odpovědět  |   | 
 |  09. 06. 2019 17:34

Nabijecky na kazdem rohu a kde se bude parkovat ?

Odpovědět  |   | 
R2  |  09. 06. 2019 17:40

Pokud pujde regulace automobilismu dle planu, tak problem s parkovanim nebude muset vetsina z nas resit.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 06. 2019 19:52

Kde bys parkoval, tam co vždycky přece ne.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  09. 06. 2019 17:53

Ne to opravdu nepomůže a zajímalo by mne zda těm trotlům někdy dojde proč to lidi nekupují asi ne přitom by jenom stačilo sáhnout do vedlejšího šuplíku, kde je místo baterek palivový článek a ne nemyslím ten na vodík

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 06. 2019 20:08

Nasliň si prsty a šáhni si do zásuvky.

Odpovědět  |   | 
Asdfghjklqwe  |  10. 06. 2019 07:40

to neni dost dobre mozne, protoze podelana EU prikazuje dodavat uz roky zasuvky s tema ochranyma sracema, takze pokud necpes vidlici spravnym tlakem, nenacpes ji tam pres ty plastovy ochranny srajdy, nepomohli by ti ani mokre prsty.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 06. 2019 19:02

Ještšmi řekni že si všichni v tem moment naráz vyrvali starý zásuvky ze zdi a namontovali tam ty nový

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  11. 06. 2019 20:45

než namontuješ, tak šrubovákem odlomíš ten plast s pružinkou.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  10. 06. 2019 09:06

proc jiz nemas vodikove auto? sak se prodava, tak rychle bez a kup si jedno, at podporis vodikove hospodarstvi

Odpovědět  |   | 
kkk  |  11. 06. 2019 09:28

Jo jo, a pak vzhůru k všemohoucímu https://www.nrk.no/norge/eksplosjon-ved-hydr... ...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  12. 06. 2019 03:16

V Norsku zavřeli 5 vodíkových čerpaček ze 7 a teď jim jedna bouchla, tak už maj jen jednu. Hjůndai a Tojota tam hned přestali prodávat svý vodíkáče.

Odpovědět  |   | 
Benzín  |  12. 06. 2019 16:39

Toje radosti, co? Konečne ses toho dočkal po x letech. Výbuch vodíku, můžeš to jít oslavit. Konečně se zase třeba i zleješ. Mám dotaz kolik mrtvejch že bylo? Mělo to, snad dle tvých vysoce odborných, věšteb vyhladit v okruhu několika km půl města, ale to se k čertu zase nekonalo co.
Prodeje v Norsku snad zatím jenom pozastavili do vyšetření co se vlastně stalo, což je celkem rozumné. Ale hyeny na různejch hybridech už hodují, ale neboj taky se dočkáš. Schválně lidi, jak dlouho tipujete čekání, něz zase shoří další Tesla? Bude to tenhle měsíc, nebo tento týden?

Odpovědět  |   | 
kkk  |  12. 06. 2019 20:12

Tady jde o bezpečnost, a naštěstí se nikomu nic nestalo, vy by jste posadil svoji rodinu na nádrž natlakovanou na 800atm(800kg/cm2)?Mě stačilo vidět pár explozí CNG a to se ta nádrž jenom roztrhla, a tlak je tam o dost nižší.https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
Benzín  |  12. 06. 2019 23:35

Odpovím diplomaticky, já na plyn jezdím a necítím se nějak ohrožen. A trochu se rozepíšu. Vodík je a bude další stupeň vývoje automobilů. Jen slepí to nevidí. Souhlasím, že určitě nedojde ihned k jeho rozšíření, na to máme stále dost levné ropy. To s rozšířením počítejme tak za 50let. Ale postupně se i toto palivo rozšíří, pro začátek budou dobrá čísla tak na úrovni CNG vozů. Nejdříve očekávám kamiony a na nich začnou postupně parazitovat i osobáky. Jako u nafty. Není to sice úplně ideální pohon, ale stále z hlediska praktičnosti to nejlepší kompromis, co technika nabízí-potenciální dojezd+rychlost plnění a váha a levná masová výroba, jako u současných vozů. Ideál nejsou ani baterky, ale na nějaký ty městský poskakovadla to bohatě někomu jistě stačí, tady je zase (prozatím) vodík blbost, ale to i ty baterky vzhledm k ceně a váze s dojezdem. Tady stačí a to už i dnes takový pohon např. na LPG+do budoucna hybridní technologie-ta jen zvedá celkovou účinnost soustrojí. Nejde to však do nekonečna. Bohužel každý nemá možnost dobíjení před domem a dřív nebo později rudo-zelený eurosocani z Brusele zakáží i tu poslední a ekologickou, nízkoemisní alternativu-tedy plyn CNG/LPG. Je tedy jistota rozšíření vodíku jistá, to z prostého důvodu-zachování současných zvyků řidčů a pro ropné kartely možnost bezemisně podojit koncové zákazníky. Z elektromobilistů toho moc nekápne. Pro ně se moc nevyplatí držet výkonné nabíječky na každém rohu. Ti raději "tankují" doma a korunky moc nepouští. Někomu se EV jistě vyplatí a nahradí postupně segment městských benzínových vozidel, jenže jsme opět u ceny, dojezdu a ne/možnosti dobíjení. To si každý soudruh musí propočítat sám, jestli se mu to ne/vyplatí. Držet doma malé auto s omezeným dojezdem šílenou cenou a případně +další vůz s delším dojezdem. Tady mají vodíkáče prostě obrovskou šanci ještě srazit ohromě současnou hrozivou cenu auta. Nic jinýho než cca 1kWh baterka a plynová nádrž. Současně je na dobré cestě i zlevnění nejdražší komponenty-palivový članek. Začínalo se na 700g platiny, dnes jsme na nějakých 70g a je reálná šance na pokles k cca 7g, jako u katalyzátorů. U baterek bohužel moc šancí na pokles ceny nevidím. A ani možnost ve vyšší energetické hustotě. Zásadní kroky nastaly při přechodu Pb - NiCd- Lixx. Jiná zázračná technologie pro auta prostě není. Jestli ano, poučte mě. Pro kamiony baterky prostě nevychází.
Jen aby tady nám zelení nevymysleli rovnák na vohejbák volného trhu a děje se to už vlastně teď. Postupné enormní zdražování i těch nejmenších benzíňáků někam k ceně EV a naopak dotování drahých bateriových prdítek z dotací státu a doplatku automobilek. Ekonomická šílenost, aby automobilka raději doplácela někomu na nové auto, jen aby mohla dál prodávat i v jiném segmentu. To jsem jediný koho to bije do očí? Připočtěme do toho všechny ty zbytečné prodražování elektřiny za OZE, zavírání funkčních bezemisních jaderek a namícháme si v Evropě smrtelný mix pro naši ekonomiku-další krize bude k*rva bolet. Mimochodem tady by OZE právě mohlo krásně generovat v době nadbytku levný a bezemisní vodík a krásně regulovat energetické toky v síti-to je jediná věc co má smysl. V Německu mají tuším 6MW elektrolyzér na vodík z větrníků. Ze začátku to stejně pro těch pár vodíkáču bude bohatě stačit. Důležité je tento byznys nastartovat. No zpátky k věci, možná nás pak koupí Číňani a udělají si z Evropy svoji levnou kolonii, to bude aspoň tvrdá facka pro Evropu. Už né levná pracovní síla z Asie, ale levná pracovní síla z EU - dělat jako otroci pro Asiaty.
Bylo by pěkné, až VW bude muset ohlásit propouštění, udělat to natruc tak měsíc před volbami. Sdělit: "Milí zaměstnanci a subdodavatelé, už si vás nemůžeme dovolit platit, zařiďte se u voleb podle toho.." VW si jistě za ty prasečiny z naftou zaslouží trest, otázka je jestli je ten nejlepší nápad (a to i pro Evropu) nechat jej případně padnout na hubu. Raději si nepředstavovat co by se tu pak dělo, drahá energie, průmysl v troskách, levné montovny pro Asiaty...To by asi nebyly jen ty výstražný vesty z povinné výbavy odstavených aut. To se bojím, že by Evropa zažila to pravý čoro-moro, možná i větší než za Adolfa.
Pro VW je ale jisté, že udržovat tupě jen současný model výroby pouze spalováků, tak také nemá šanci přežít. Evropský automobilový průmysl musí začít vyrábět prostě více druhů pohonů, pro export do světa a tady krutě zaspal. Amerika jede v benzínu, trochu vodíku a baterky, Japonci mají vychytané hybridy, baterky, hrají si s vodíkem a Volkswagen? - Má tady sakra zpoždění. No snad se Evropa vydá taky správným směrem. Moje skromná prognóza pro dalších 25 let je v EU zastoupení dožívající nafta v osobácích, benzínové hybridy, plyn pro osobáky+kamiony (CNG/LPG/H2) a AKU pro městká přibližovadla.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  13. 06. 2019 08:25

Nešlo by to stručněji, nebo jste placený za počet slov ?Vodík je stále budoucnost, ale ne v současné podobě, výroba z elektřiny, stlačování na800atm, doprava a skladování je ekononická sebevražda, Toyota to také vzala na vědomí, to, že z tučných dotací něco vyvíjejí je druhá věc.Baterie budou i nadále zlevňovat, viz např. Elektrická auta by mohla být do roku 2025 levnější než auta s benzinovým motorem, pokud budou pokračovat v poklesu ceny lithium-iontových baterií. Některé modely elektrovozů budou stát stejně jako modely s benzinovým motorem již v roce 2024 a v následujícím roce již budou levnější. Vyplývá to z průzkumu Bloomberg New Energy Finance (BNEF)Osobně vidím jako nadějné grafenové baterie.S evropou souhlas, pokud se rychle nevzpamatujeme tak v globálním světě končíme.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  09. 06. 2019 18:16

36 tis stasnych ridicu by teoreticky mohlo nabit sve auto. Ne v jednom meste, ani v jednom state, ale v cele Evrope!!! Po zapocteni nefungujicich stanic to bude o par tisicovek mene. Proc o tom pisete clanek? Je to stopove mnozstvi aut.

Odpovědět  |   | 
Tomas Fuk  |  09. 06. 2019 19:04

No přesně. Dnes je v Německu skoro 15000 stanic, v Česku kolem 7000. V celé Evropě něco přes 100 tisíc. Natankování trvá pár minut.
36000 dobíjecích stanic v EU není jedna na každém rohu a při době nutné pro alespoň částečné dobití, je to plivnutí do moře. Jen v Česku, pokud by se elektromobilita nakonec přeci jen masově chytla, na což to zatím nevypadá, jich bude potřeba minimálně 15000.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  09. 06. 2019 19:55

A koľko tých elektromobilov dnes jazdí? Mám dojem, že zatiaľ je u nás viac nabíjacích staníc ako elektromobilov...
Ale stále čosi komusi vadí...

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  09. 06. 2019 21:42

Ano, toto přesně popisuje aktuální stav v čr. Nabíjecích stanic je víc než elektrokárek. Na rozšiřování počtu není důvod.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  10. 06. 2019 14:42

Tak jedni syckuji ze je a bude v evrope malo nabijecek. Druzi zase rikaji ze je tady zbytecne moc nabijecek. Jsem z toho volako zmeteny. Za me cim vic tim lip, zase fosilum ubude jeden argument

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 06. 2019 20:05

90 % nabíjení elektromobilů se děje doma pomalým nabíjením většinou na noční proud, zbytek na rychlonabíječkách nebo mimo domov. Vzhledem k tomu, že v ČR bydlí 50 % lidí v rodinejch domcích a 50 % v činžákách či na sídlištích, tak minimálně půlka národa může přejít na elektromobily hned bez problémů ostatní postupně jak se budou města vybavovat pouličníma nabíječkama.

Odpovědět  |   | 
alternativa  |  09. 06. 2019 21:10

Jaké je asi umístění těch rodinných domků v poměru město a venkov? Mohlo by jich být více na venkově, kde jsou nižší příjmy, takže na dražší elektromobily si tam asi málokdo vydělá. Kromě toho tam vzhledem k nižšímu provozu nikoho lokální emise vozidel asi netrápí tak, jako ve městech. Pro lidi z vesnice je asi lepší volba diesel, zejména pokud mohou ušetřit nějaké to palivo "zdarma" pro sebe třeba z provozu zemědělských nebo stavebních strojů.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  10. 06. 2019 11:12

Tak jestli argumentujete tim ze lidi na vesnici lejou do aut naftu kterou zemedelcum do svych novych dotovanych John Deeru platim ze svojich dani tak to at jsou ty naftaky zruseny co nejdriv

Odpovědět  |   | 
úvaha  |  10. 06. 2019 12:27

Kdopak asi začne jako první vyrábět elektrické traktory, nakladače nebo třeba kombajny? Bude to levnější, než současná zemědělská technika, anebo spíš dražší? Jestli taková moderní technika bude dotovaná, kdopak to asi zaplatí a z čeho? Mohly by pak skončit dotace na pěstování řepky pro výrobu biopaliv, aby se místo toho ještě více dotovalo třeba spalování biomasy pro výrobu elektřiny?

Odpovědět  |   | 
Petr  |  10. 06. 2019 14:58

Uvaho psal jsem o pouzivani dotovany nafty do osobaku. Ty at jsou na elektriku ale traktory atd muzou zustat na naftu, ktera pak bude tak za 15 kc bo ji stejne nijdo krome zemedelcu a prepravcu nebude chtit takze muzou zrusit tuto socialistickou dotaci

Odpovědět  |   | 
úvaha  |  10. 06. 2019 16:20

Právě v tom bude asi ten zakopaný pes. Dokud bude existovat nějaký větší stroj s energií, kde půjde při provozu něco ušetřit a použít tu ušetřenou zásobu energie pro svou osobní potřebu, tak se najdou jedinci, kteří to mohou využívat. Jestli k tomu budou sloužit stroje s dotovanou naftou, nebo nedotovanou naftou, tím se na principu tohoto způsobu využívání asi moc nezmění. Ledaže by jednou osobní elektromobily plus elektřina pro jejich provoz byly levnější než staré ojeté "nesmrtelné" dieslové osobáky s přísunem palivem "zdarma", aby se jim to nevyplatilo?

Odpovědět  |   | 
Petr  |  10. 06. 2019 17:35

Chapes ze do deseti let te s dieselem do zadnyho mesta nevpusti takze lidi holt diesely mit nebudou takze ani nebudou pouzivat dotovanou naftu. Jednou proste Cina a Evropa rekla ze budou elektro auta tak budou nasledne: 1. Ceny e technologie jdou dolu, cena fosilu pujdou nahoru protoze za emise budou muset vyrobci platit takze ty pokuty budou rozpoustet do fosilu. Dale budou zdrazovat fosily aby se prodala e auta a nemuseli ty pokuty platit 2.s tim ruku v ruce pujdou statni, mestske represe (zakazy vjezdu do mest atd) Je to proste politicke rozhodnuti a tak to je. Uz to proste pochopte, pisty a jejich behani ve valcich maji odzvoneno

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 06. 2019 21:10

Volvo do roku 2020, tedy už za chvíli, plně nahradí dízl eletromotorem u svých 10 modelů bagrů a nakladačů.

Volvo CE to launch up to 10 electric excavators and loaders by 2020, replacing diesel models entirely
https://www.equipmentworld.com/volvo-ce-to-launch-up-to-... ...


Elektrický traktory už se vyráběj
https://www.fendt.com/int/e100-vario.html...

Odpovědět  |   | 
Baggerfuhrer  |  10. 06. 2019 22:11

Až bude tobě, pionýre, čtenáři, třicet, pětatřicet let, vzbudíš se do světa, který už v mnohém nebude podoben dnešku. Budovatelé komunismu v Sovětském svazu i u nás budou mít k dispozici moderní automatizované závody, zvládnou zemědělské práce průmyslovým způsobem, budou pracovat šest hodin denně. V té době proniknou hluboko do tajů vesmíru.

To všechno se promítne do každodenního života: 250 milionů tun oceli ročně, hojnost všech prostředků, městská doprava zdarma, bezplatné stravování ve školních a závodních jídelnách, bydlení v prostorných bytech bez nájemného, levné nebo bezplatné turistické základny atd.

Tolik k vizionarstvi, ovlivnenemu ideologii.

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  09. 06. 2019 21:26

Jo jen těch padesát procent luftaku když z nás na vesnici když zapnout sekačky , cirkularky a čerpadla tak to vyhodí jističe až u kravína.

Hlavně na má pocit, že většina lidi co má u nás barák postaveny před padesáti , nebo sto lety nemá na dnes vyrobený auto za tříčtvrtě mega i když jim hoci někdo dá zadarmo nabyječku.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 06. 2019 23:14

Jakou nabíječku? Normálně píchneš do pětikolíku místo cirkule elektroauto. Chápeš to hloupej Jeníku. Nabíječku má v chalupě skoro každej vod pravávna ty bambulo, žádnou si kupovat nemusíš.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 06. 2019 23:16

A neboj první elektrická Škodovka nebude za 3/4 milijónu, ale dost možná jen za 420 klacků.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 06. 2019 23:17

A jestli se bojíš odběrů tak i tvůj bojler má větší.

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  10. 06. 2019 06:40

A tak to jó jestli elektrická Fabka ho ta Škála bude za 400 za hotové tak to mě fakt uklidnilo.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 06. 2019 20:15

Tebe uklidní jenom rána palicí do hlavy.

Odpovědět  |   | 
Baggerfuhrer  |  10. 06. 2019 21:56

Tyyy vole ty ses fakt jako hustej jako. Ty vis uplne vsechno, zvladnes vsechno, nic pro tebe neni problem a zbytek si vygooglis. Ty budes asi Einstein krizenej s Teslou a Schwarzeneggerem.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  12. 06. 2019 03:51

Vím prd, gůglovat umít a pár věcí si pamatuju. Hlavně používám selskej rozum, to bohatě stačí.
Arnold je velkej fanda udržitelnýho rozvoje a bojuje proti ropákům. Svý Géčko i Humra si nechal předělat na baterky a požaduje, aby na každé benzínce byl velkej nápis že spalování ropnej produktů škodí zdraví a může způsobit rakovinu stejně jako je na cigaretách.
https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...
jeho elektrická H1
https://www.youtube.com/watch...
http://www.kreiselelectric.com/en/blog/kreisel-electric-... ...

Arnold Schwarzenegger Will Sue Oil Companies for 'Knowingly Killing People'
https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
Sam  |  10. 06. 2019 18:38

No tak jednoduchý to není, nebo už ten elektromobil takhle nabíjíš ?

Odpovědět  |   | 
Baggerfuhrer  |  10. 06. 2019 22:19

Padesat let stary domy opravdu nemivaji petikolik. Mezi TNC a TNS je trochu rozdil..

Odpovědět  |   | 
kkk  |  11. 06. 2019 09:11

U mého přes sto let starého domu na vesnici mám cca.30 let u nástřešáku 3F 64 A pojistky, u hodin 25A a blízkém okolí to mají obdobně

Odpovědět  |   | 
kkk  |  11. 06. 2019 09:18

P.S jestli nabijíte ze čtyř nebo pětikolíku je tomu elektromobilu jedno, přes noc vám na to většinou stačí i ta 16A zásuvka

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  12. 06. 2019 15:19

Správně dvě zásuvky a vždy tam jsou jen tři fáze. Chránička, zem a kostra se vždy někde spojí.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  13. 06. 2019 15:33

s autem máš základní nabíječku i s elektrokolem máš základ, výkonější si musíš dokoupit. Máš nějakou zahradní techniku na baterky? tam taky si vybíráš podle rychlosti nabíjení.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  10. 06. 2019 11:09

Mate trochu chybu ve svych vypoctech.
1.Nabijecky delaji i dalsi firmy takze v roce 2025 bude v ervope 100000ks tedy stejne jako cerpacek
2. Natankovani i s vystatim fronty na placeni trva 10 minut takze el auto s 20 minutami jenom 2 x pomalejsi
3.el aut jsou z 70 % nabijena doma, benzin doma tankovan z 0 % takze stejne mnozstvi aut pri nabijeni na verejnych bodech zabere + - 2 x mene casu nez tankovani stejneho mnozstvi benzinovych aut.
4. Jsme na zacatku, do deseti let bude bezne dobijet za 10 minut. Chce to vyndad hlavu z krabice a nebyt tak negativni

Odpovědět  |   | 
Sam  |  10. 06. 2019 18:41

Z které prdele seš - asi z Prahy. Já nikdy nikde u žádné pumpy v okolí nečekám, vždycky je nějakej s tojan volnej. Naftu dneska tankuju za 29,90 Kč. Ale v Praze tam je přetlak - i na Václaváku.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  12. 06. 2019 04:07

Ty máš přetlak v palici, na nic nečekej a honem se di vysrat na hajzl, nebo se ti rozprskne jak napumpovanej meloun.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  10. 06. 2019 19:38

Já tedy nevím kde žiješ, jestli v jeskyni, ale mě teče elektřina doma z několika desítek zásuvek. Zásuvku na benzín jsem zatím nenašel...

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  09. 06. 2019 19:02

Už vidím hádky v práci jak elektrovozidláři chodí po nabití přeparkovávat.

Odpovědět  |   | 
Tomas Fuk  |  09. 06. 2019 19:04

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 06. 2019 20:11

Už vidím ty hádky ve u frontách u benzínek, jak petrolhedům budou zavírat jednu benzínku za druhou protože nebude komu prodávat a tržby půjdou do hajzlu.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  09. 06. 2019 20:37

To je tvé zbožné přání, nebo jsi našel nějakou skleněnou kouli a...?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 06. 2019 23:28

To bude realita. Počkej na zprávy z Norska. Teď už se tam prodává víc jak 60 % elektroaut. Koule mám svoje.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 06. 2019 23:32

Příště sleduj trochu cvrkot ať nejseš za hlupáka. Zase budeš vypadat jak když ti ulítly včely.

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů. Od roku 2026 bude vyvíjet už jen elektromobily
https://www.lidovky.cz/byznys/auto/volkswagen-oh... ...

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  10. 06. 2019 07:07

Kolik aut je v Norsku vyřazené z provozu?

Odpovědět  |   | 
Baggerfuhrer  |  10. 06. 2019 22:05

Takze tam sice budou fronty zakazniku, ale nebude komu prodavat. Odporovat si v jedne vete? Ma ty svata prostoto.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  12. 06. 2019 04:12

Jo budou fronty u jedný protože ostatních 20 zavřou, ale možná máš pravdu že to půjde ještě rychlejc než si myslím.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  09. 06. 2019 19:13

Ešte niekto pochybuje, že spaľovákom zvoní hrana?
Mám dojem, že teraz na to, aby sa niekto cítil frajer, stačí, keď nadáva na elektromobily...
Lenže spaľováky o pár rokov nebude chcieť nikto - ani firmy, ani taxikári, ani mamičky v domácnosti, ani tatkovia a dokonca ani nadšenci, čo majú radi rýchle autá. Každý si totiž bude vedieť ľahko spočítať, aké výhody mu elektromobil oproti spaľovákom poskytuje.
Blíži sa čas, kedy sa ceny elektromobilov a spaľovákov vyrovnajú. Paradoxne, ten termín experti posúvajú stále bližšie k súčasnosti. Najskôr to bolo koncom budúceho desaťročia, potom v roku 2026, 2024 a najnovšie sa to vyrovnanie predpokladá už v roku 2022.
Ono to bude presne ako so smartfónmi. Postupne o ne takmer nikto - s výnimkou penzistov - nemá záujem.
Už budúci rok sa začnú predávať elektromobily s pevným elektrolytom, čo umožní ešte rýchlejšie nabíjanie, rýchlejšiu a lacnejšiu výrobu a hlavne - vyššiu kapacitu. Postupne až dvojnásobnú oproti dnešným špičkovým batériám. Teda cca 500 Wh na kg.
Samozrejme s týmito batériami sa svet ani vývoj neskončí. Pravdepodobne prídu na trh litium air batérie a tie sľubujú kapacity 1 kWh/ na kg a viac.
A miestni diskutéri sa o 10 rokov budú hanbiť, aké blbosti to v súčasnosti písali...

Odpovědět  |   | 
Rozmrdanejanál  |  09. 06. 2019 19:49

A jak si na takovou blbost přišel?

Odpovědět  |   | 
josephko  |  09. 06. 2019 19:58

Čo chceš mudrovať, keď nevieš ani otázku správne a zrozumiteľne položiť...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 06. 2019 20:13

Nesmíš je tak srptrašit nebo se tu s panika.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 06. 2019 20:21

Oprava
Nesmíš je tak strašit nebo se tu strhne panika a všichni poběžej vykoupit benzín a naftu.

Odpovědět  |   | 
kukbuk  |  09. 06. 2019 20:51

Kuk-analny kolik Elonov a co tvoje krachnute akcie Tesly???
Zebrak bez koruny este stale jazdis na 21 rocnom starom spalovaku???

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 06. 2019 23:36

A co tvoje přešlehlá máma v příkopu už sis jí vyzvednul? Vojížděj ti jí tam zatoulamý psy.

Odpovědět  |   | 
kukbuk  |  10. 06. 2019 09:09

Kto mlci ,ten svedci.
Takze je to pravda,ze si skrachovali maly skratecek bez koruny co ma 1.50 s vystudovanou osobitnou skolou pre dusevnych kriplov..fuuj ty musis byt aky skaredy a zakomplexovany odjebek

Odpovědět  |   | 
kuk  |  12. 06. 2019 04:20

Tak mámu už si našel? No super, kolik podvraťáků se na ní vystřídalo?

Odpovědět  |   | 
Martin Mentor  |  09. 06. 2019 23:17

Srovnávat mobil s autem je úsměvné Co se baterií týká, zatím všichni slibují, včetně Švýcarů, ale zatím nikdo žádnou fungující variantu, na kterou by alektromobil ujel 1000 km nepředstavil. Zajímavé také je, že náklady na 100 km zprostředkované elektřinou jsou vyšší, než náklady na provoz spalovacího motoru. Elektřina se bude muset vyrobit a baterie bude nutné likvidovat. Jsem příznivcem elekroaut, ale zatím mají více problémů než pozitiv. Navíc si neumím představit za jak dlouho se auta obmění, když je v současné době průměrný věk vozidel v Česku 15 let. Podle mého názoru to bude za let 20, když se vyřeší všechny problémy, které kolem elektromobilů jsou. Na sídlištích parkují vozy ve třech řadách a ta do ulice není zabržděná, aby ti za ní mohli vyjet Jako, že elktroautama budou jezdit jen ti bohatí a ostatním to systém neumožní? Tento krok bude mít obrovské důsledky, které si snad ani neumíme představit..... Tak nepřipravený projekt ještě lidstvo neřešilo !!! A to se bavíme jen o Evropě.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  10. 06. 2019 11:56

Mentor, T roadster pred 7 roky mel dojezd 250 km, ted se chysta do predeje upgrejdovana T S s dojezdem 640 km opravdu si nedokazes predstavit ze ta tisocovka nepadne do 5 let? Kazdy projekt ma v zacatku plno uskali ale je lepsi do nej vlitnout a necekat po cesku lazo plazo a sledovat jak nam ujizdi svet.

Odpovědět  |   | 
Laco  |  10. 06. 2019 14:51

Nejnovější vývoj nabíjení elektromobilů nesměřuje k výstavbě nabíjecích stanic. Perspektivou se ukazuje býti malý přívěsný vozík, který bude připojen za elektromobil a na němž bude umístěn dieselagregát, pomocí nějž se bude dobíjet jedoucí elektromobil. Žádné nabíjecí stanice či stojany, žádné prodlužky z paneláků, žádný problém s rozvodnou sítí el. energie. Přívěsný vozík a elektrocentrála - problém nabíjení elektromobilů vyřešen.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  10. 06. 2019 17:41

Laco tam tedy smeruje i fosikita. Az nebude ropa tak budou mit vsichnijak muj deda za valky na konci auto kotlik v kterym horelo drevo a ten plyn sel do puvodne benzinoveho motoru a pohanel auto. Taky to jezdilo ale rychlost a predpriprava to bude asi lepsi pockat tech 20 minut na nabiti baterie

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  10. 06. 2019 19:41

Ano, konečně si mnozí uvědomí, že špeluňka na sídlišti bez parkování není nemovitost za 3+ mega...
Takže další pozitivum, narovná to trh s nemovitostmi.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  10. 06. 2019 11:19

Presne tak,pamatuju jak kdyz zacli dotykace vsichni rikali nesmysl tlacitka jsou lepsi, presnejsi.... A ted ma tlacitka maximalne Zeman s jeho aligatorem

Odpovědět  |   | 
Sam  |  10. 06. 2019 18:42

Pane já Vám nerozumím, odkud jste?

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  09. 06. 2019 21:59

Představte si, že o celé elektromobilitě rozhodl ten ožralý strejda Junker. Bylo to jeho rozhodnutí a o tom se nediskutuje. Jeho podřízení, které úkoluje tj. komisaři rozešlou příkazy do podřízených protektorátů a záležitost se provádí. O ničem se nediskutuje, na názor tzv. technických odborníků se nikdo neptá. Jestli to skončí průserem, tak nikdo není zodpovědný a nikoho z té eukomise to nezajímá. Obyvatelé eu jsou plebs bez jakékoli hodnoty. To je eu realita a dokud si to neuvědomíte, tak budete jen planě diskutovat. Váš názor nikoho nezajímá. Direktorát eu vydá nařízení, že se pumpy zruší a parlamenty jednotlivých států to musí převzít bez odmlouvání..... Dnes už i v čr je aplikován dohled nad diskusními fóry a diskutéři s nevhodnými názory jsou postihováni. Stačí jen rozšířit stávající "závadné" názory na nesouhlas s elektromobilitou a s odpůrci je ámen. Všichni budou držet hubu a krok.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 06. 2019 23:42

O elektromobiltě rozhodl Dízlgejt, přiznání VW k podvodům, odhalený kartel německých automobilek a Čína která dala všem automobilkám koule do svěráku. Kdo nebude mít eletroauta už neprodá žádný spalová. Teď dali VW do svéráku drouhou kouli i korejci, když jim řekli že místo 20 MWh baterek jim dodaj jen 5 MWh a ještě je buzeruj ať si VW nestaví vlastní baterkárnu nebo že jim nedodá nic.
Kašpaři z VW teď vypadáj jako školáčcy a ne zavedenná automobilka

Odpovědět  |   | 
kuk  |  09. 06. 2019 23:42

O elektromobiltě rozhodl Dízlgejt, přiznání VW k podvodům, odhalený kartel německých automobilek a Čína která dala všem automobilkám koule do svěráku. Kdo nebude mít eletroauta už neprodá žádný spalová. Teď dali VW do svéráku drouhou kouli i korejci, když jim řekli že místo 20 MWh baterek jim dodaj jen 5 MWh a ještě je buzeruj ať si VW nestaví vlastní baterkárnu nebo že jim nedodá nic.
Kašpaři z VW teď vypadáj jako školáčcy a ne zavedenná automobilka

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  10. 06. 2019 07:58

Elektromobilita souvisí se závazkem snižování emisí. Snižování emisí má být nový motor růstu ekonomiky, který nahradil hypotéky. Jedná se o čistě ekonomické rozhodnutí. Do financování zelených nesmyslů se povinně zapojí banky, penzijní fondy. Celá záležifost působí až děsivě. Při nejhorším si zkusíme životní styl našich prarodičů nebo rodičů. Čína s Indií a Afrikou budou dál vypouštět sračky, taky se tam bude stěhovat přírodu zatěžující průmysl a tady se všichni po... kvůli nepatrnému množství emisí.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  10. 06. 2019 11:24

Jste si nabehnul, prave ze cina bude za levno vyrabet i pro nas a smradit hlavne sobe kdezto evropa bude mit lokalne cisty vzduch. Ano zemegule se bude dale oteplovat ale vsem no a ono to zvedani mori ovlivni i tu cinu takze ty kominy brzo taky zrusi oni uz totiz uz zacli rozjizdet eko programy

Odpovědět  |   | 
Baggerfuhrer  |  10. 06. 2019 22:31

Protoze se ve velkomestech uz dusili smogem. V Dhace jezdily vsechny nakladaky na CNG a stejne jim to nepomohlo, smrad a smog, viditelnost nekdy maximalne 150 metru. Ono necropole, kde zije 20 milionu lidi bez ekologickych navyku, zdevastuje libovolnou krajinu.

Odpovědět  |   | 
pouch  |  10. 06. 2019 09:02

Nesmysl.

Odpovědět  |   | 
jarin  |  10. 06. 2019 11:54

Jestli potlačí elektromobilitu silou, tak se připravme na masivní blackouty. V TV byl nedávno ve studiu pan Cílek (to je ten známý geolog, filosof, cestovatel, historik a lyžař) a diskutovalo se na téma blackout. Teď o víkendu byl na ČT2 dokument, opět pan Cílek a opět téma blackout. Zdá se, že se nám režim snaží otevřít Overtonovo okno.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  11. 06. 2019 10:07

Při větším počtu elektromobilů bude ta síť stabilnější,v noci nebude problém s přebytky, v době špiček můžete po dohodě s majiteli, kteří je v té době nepoužívají brát zpět (pochopitelně za ůhradu nebo levnější proud)A když to na severu hodně fouká, nebudou už němci platit za odběr proudu, ale část se ho spotřebuje do elektromobilů už na severu, tudíš nenší nároky na síť

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 06. 2019 05:08

Blekout budeš mít akorát ty ve svý hlavě.

Odpovědět  |   | 
Asdfghjklqwe  |  10. 06. 2019 07:52

ja se bavim vize VW je dost megalomanska, ja doufam ze to poradne zaskripe a neuskutecni se, protoze fakt nevim cim by takove mnozstvi nabijecek bylo krmeno, Temelin mame jen jeden a ten to i kdyby se na chladici veze stavel fakt neda. A i kdyby zazrakem dal, neda to rozvodna sit a proto ze si VW neco usmyslel do ni miliardy CEZ nenasype fakticky ne. Uz clovek jen muze cekat, ze se zacnou vic krmit uhelne elektrarny a ono to tak i bude, protoze u nas se 10 let keca, vybira,soutezi o dodavatele noveho bloku temelina a dalsich 10 let se stavi. V te dobe uz bude potreba asi tak dalsich 5 novych bloku, to se bude psat uz rok 2039. No a co vyflusaj do luftu uhelny, to bude daleko vetsi humus, nez kdyby jedily bezna poctiva auta benzin/nafta. Tady proste neni scenar, kdy by nepadla kosa na kamen.Bojim se doby, kdy bude stat nabiti na ujeti 800km to co nafta, dnes cca 15 stovek.

Odpovědět  |   | 
ACZ  |  10. 06. 2019 10:34

Ano je to přestřelené (nicméně ne kvůli nedostatku energie). Na takové hodnoty není v Evropě kapacita dodavatelů a to píší jen o sobě. Co teprve počty těch ostatních. Vyprojektovat a zajistit potřebné povolení na stavbu nabíjecí stanice bohužel není legrace a nevím jak jinde, ale v ČR na to nejsou vůbec žádné volné kapacity, sami řadu poptávek odmítáme, protože to nemá kdo dělat a tím se to celé zdržuje. I kdyby se jednalo v ČR např. jen o několik tisíc stanic, tak je to několik tisíc projektů navíc, které musejí projít stavebními úřady a ty jsou u nás přetížené už teď.

36 tisíc za 5 let je čistá utopie.

Odpovědět  |   | 
Baggerfuhrer  |  10. 06. 2019 22:38

Male nabijeci stanice jsme vyrabeli ve spolecnosti Geyer. Je toho tady v NL celkem dost.

Odpovědět  |   | 
G  |  10. 06. 2019 13:35

Klasické šíření nesmyslů. Doufám že to pochopíš a nebudeš se ptát na další blbosti.
1) Stačí jeden Temelín aby jsme měli energii pokud vyměníme všechna auta za elektro.
2) Vyvážíme 20% elektřiny.
3) Pokud ode dneška začnou prodávat pouze elektromobily. Bude trvat min 40let aby jsme vyměnili všechny auta za elektro.

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  10. 06. 2019 15:05

A viděl jste 220 kV a 110 kV vedení ? Víte kolik metrů od něj vás to zabije? Víte co je odpor a ztráty? Zkuste se zamyslet proč jedna elektrárna nebude stačit.....

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  10. 06. 2019 19:45

A tys ho viděl? Už dnes tu energii navíc vyrábíme a distribuujeme. Takže jaksi nemůže vadit, že ji budeme vyrábět dál a místo vývozu spalovat v autech.
Neschopnost absolventů českého vzdělávacího systému k elementární logické úvaze je skutečně dech beroucí...

Odpovědět  |   | 
kkk  |  11. 06. 2019 10:16

Zkuste si to přečíst a zamyslet se https://www.svetmobilne.cz/elektromobily-kolik-potre... ... PS na ty stožáry vysokého napětí už radši nelezte

Odpovědět  |   | 
kuk  |  12. 06. 2019 04:25

Von už na ně lez a proto je tak hloupej.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  10. 06. 2019 09:06

No jo, ked ma VAG plan, tak to nemoze zle dopadnut...

Odpovědět  |   | 
jarek  |  10. 06. 2019 09:13

Perfektní koncernové zpravodajství. Zcela hodno webu skodarevue.cz.

Odpovědět  |   | 
E15  |  10. 06. 2019 16:47

Taky se mi nezdá, že by v celé Evropě bylo jen 36000 rohů

Odpovědět  |   | 
úvaha  |  11. 06. 2019 14:45

Možná to znamená, že by se nějaké rohy mohly postupně zakazovat či rušit, čímž by po roce 2025 už více rohů v Evropě nebylo. Anebo se pro ty nadbytečné rohy bude hledat nějaké nové alternativní pojmenování, což by asi mohlo vyžadovat vytvoření spousty nových pracovních míst pro jazykovědce či schvalovací úředníky.

Odpovědět  |   | 
slavek  |  10. 06. 2019 19:42

Zas skvěle aby jsme platili jak blbý za složité a drahé, vodík nelze ? auto s větším dojezdem..... jisté je že de pouze o zisk a ta ekologická omáčka pro lidi😉

Odpovědět  |   | 
kkk  |  11. 06. 2019 10:20

Vodík lze, jde o to jestli na to budete mít koule https://www.nrk.no/norge/eksplosjon-ved-hydr... ...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků

Nejčtenější články

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.…

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

29.  5.  2019 | | 193 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

12.  6.  2019 | | 117 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 125 N/A
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů…

Výstavní koncepty rozhodně nejsou určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo. Přesto se s vámi už poněkolikáté můžeme podělit o jízdy dojmy, tentokrát se Škodou Vision iV. A ta rozhodně není pouhý výstřel do tmy.

2.  6.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilus…

Čtvrtá generace Škody Octavia by se měla poprvé ukázat ještě před koncem letošního roku. Ruský grafik při tvorbě přiložených ilustrací vycházel z dosud zveřejněných špionážních snímků.

3.  6.  2019 | | 51 N/A