VW má plán, jak masově rozšířit elektroauta. Nabíječky budou snad na každém rohu

Německá automobilka Volkswagen pokračuje v elektrické ofenzivě a zuby nehty se drží svého plánu. V rámci toho jede elektrická divize Elli na plné obrátky.

Automobilový průmysl v poslední době prochází obrovskou změnou. Kostky jsou vrženy, miliardy eur do vývoje elektromobilů taktéž. Zbývá už se tedy jen vrhnout na nabíječky. Další, kdo hází rukavici do ringu, je Volkswagen.

Rezervace VW ID.3 spuštěny: Záloha je 25 tisíc Kč, máme potvrzeny dojezdy

Rezervace VW ID.3 spuštěny: Záloha je 25 tisíc Kč, máme potvrzeny dojezdy

Slibuje, že do roku 2025 nainstaluje v Evropě celkem 36.000 dobíjecích stanic. 11.000 z nich bude vyvinuto přímo automobilkou. Postupem času se stanice rozšíří do celkem tří tisíc dealerství a měst.

Automobilka toho chce docílit díky své divizi pro infrastrukturu nabíječek, nazvanou Elli (Electric Life) a také díky službě „We Charge“. Vzhledem k tomuto ambicióznímu plánu se rozhodla investovat dalších čtvrt miliardy eur.

VW I.D. Roomzz je dalším konceptem elektrického SUV. Do výroby půjde v roce 2021

VW I.D. Roomzz je dalším konceptem elektrického SUV. Do výroby půjde v roce 2021

Podle VW bude v budoucnu až 70 % elektromobilů nabíjenom doma nebo v práci. Právě proto bude společnost Elli nabízet výhodné programy pro soukromé i firemní zákazníky již od roku 2020. Jejím cílem je co nejvíce přiblížit elektromobilitu lidem a pokud možno dopomoci Volkswagenu k čisté budoucnosti.

Mezitím se ve cvikovské továrně minulý měsíc objevilo prvních 200 kusů předsériového prototypu elektromobilu ID.3. Elektromobil velikosti Golfu, ale s vnitřním prostorem Passatu, má být zřejmě nejdůležitější vůz v této transformaci.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků