VW má plán, jak masově rozšířit elektroauta. Nabíječky budou snad na každém rohu

Německá automobilka Volkswagen pokračuje v elektrické ofenzivě a zuby nehty se drží svého plánu. V rámci toho jede elektrická divize Elli na plné obrátky.

Automobilový průmysl v poslední době prochází obrovskou změnou. Kostky jsou vrženy, miliardy eur do vývoje elektromobilů taktéž. Zbývá už se tedy jen vrhnout na nabíječky. Další, kdo hází rukavici do ringu, je Volkswagen.

Rezervace VW ID.3 spuštěny: Záloha je 25 tisíc Kč, máme potvrzeny dojezdy

Rezervace VW ID.3 spuštěny: Záloha je 25 tisíc Kč, máme potvrzeny dojezdy

Slibuje, že do roku 2025 nainstaluje v Evropě celkem 36.000 dobíjecích stanic. 11.000 z nich bude vyvinuto přímo automobilkou. Postupem času se stanice rozšíří do celkem tří tisíc dealerství a měst.

Automobilka toho chce docílit díky své divizi pro infrastrukturu nabíječek, nazvanou Elli (Electric Life) a také díky službě „We Charge“. Vzhledem k tomuto ambicióznímu plánu se rozhodla investovat dalších čtvrt miliardy eur.

VW I.D. Roomzz je dalším konceptem elektrického SUV. Do výroby půjde v roce 2021

VW I.D. Roomzz je dalším konceptem elektrického SUV. Do výroby půjde v roce 2021

Podle VW bude v budoucnu až 70 % elektromobilů nabíjenom doma nebo v práci. Právě proto bude společnost Elli nabízet výhodné programy pro soukromé i firemní zákazníky již od roku 2020. Jejím cílem je co nejvíce přiblížit elektromobilitu lidem a pokud možno dopomoci Volkswagenu k čisté budoucnosti.

Mezitím se ve cvikovské továrně minulý měsíc objevilo prvních 200 kusů předsériového prototypu elektromobilu ID.3. Elektromobil velikosti Golfu, ale s vnitřním prostorem Passatu, má být zřejmě nejdůležitější vůz v této transformaci.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků