Volkswagen chce radikálně snížit hmotnost svých vozů

Německý koncern Volkswagen chce výrazně snížit hmotnost svých vozů. Důvodem pro tento krok má být hlavně záměr snížit emise CO2, které jsou přímo úměrné spotřebovanému palivu. A díky nižší hmotnosti mají vozy mít menší spotřebu a tedy i menší emise.

Tento krok má být určen pro všechny členy koncernu, tedy jak pro samotný Volkswagen, tak pro Audi, Škodu, Seat, Bentley, Lamborghini a další. Jak se tohoto má dosáhnout není prozatím známo, ale hovoří se o výměně některých plechových části karosérie za plastové. Nárazníky zde již z plastu jsou, takže na místě jsou např. blatníky jako u Renaultu, nebo zadní výklopné dveře. Koncern určitě nehodlá ubírat na zvukové izolaci, která v dnešní době váží poměrně hodně.

A o tom, že lze i dnes stavět větší vozy, které jsou mezigeneračně lehčí, hovoří např. Mazda 6.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků