Volkswagen chce radikálně snížit hmotnost svých vozů

Německý koncern Volkswagen chce výrazně snížit hmotnost svých vozů. Důvodem pro tento krok má být hlavně záměr snížit emise CO2, které jsou přímo úměrné spotřebovanému palivu. A díky nižší hmotnosti mají vozy mít menší spotřebu a tedy i menší emise.

Tento krok má být určen pro všechny členy koncernu, tedy jak pro samotný Volkswagen, tak pro Audi, Škodu, Seat, Bentley, Lamborghini a další. Jak se tohoto má dosáhnout není prozatím známo, ale hovoří se o výměně některých plechových části karosérie za plastové. Nárazníky zde již z plastu jsou, takže na místě jsou např. blatníky jako u Renaultu, nebo zadní výklopné dveře. Koncern určitě nehodlá ubírat na zvukové izolaci, která v dnešní době váží poměrně hodně.

A o tom, že lze i dnes stavět větší vozy, které jsou mezigeneračně lehčí, hovoří např. Mazda 6.

TEST Audi RS 4 Avant: Na chalupě budete rychle. Prodloužíte si ale cestu?

Audi RS4 Avant

Opravdu rychlý kombík o Audi už je automobilovým archetypem, pevnou součástí trhu. Nabídne aktuální generace něco navíc?

včera | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

19.  8.  2018 | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků