Volkswagen chce radikálně snížit hmotnost svých vozů

Německý koncern Volkswagen chce výrazně snížit hmotnost svých vozů. Důvodem pro tento krok má být hlavně záměr snížit emise CO2, které jsou přímo úměrné spotřebovanému palivu. A díky nižší hmotnosti mají vozy mít menší spotřebu a tedy i menší emise.

Tento krok má být určen pro všechny členy koncernu, tedy jak pro samotný Volkswagen, tak pro Audi, Škodu, Seat, Bentley, Lamborghini a další. Jak se tohoto má dosáhnout není prozatím známo, ale hovoří se o výměně některých plechových části karosérie za plastové. Nárazníky zde již z plastu jsou, takže na místě jsou např. blatníky jako u Renaultu, nebo zadní výklopné dveře. Koncern určitě nehodlá ubírat na zvukové izolaci, která v dnešní době váží poměrně hodně.

A o tom, že lze i dnes stavět větší vozy, které jsou mezigeneračně lehčí, hovoří např. Mazda 6.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků