Volkswagen chce prý skoncovat s Porsche Panamera a Cayenne

29 komentářů

Thor
2. září • 10:25

Všechny ty názory o ztrátě image, jak je nafta v Porsche fuj, Cayenne je taky fuj apod., jsou sice hezký, ale každá fabrika, pokud nechce jít pod kytky, musí co? Vydělávat a ne sr.t na to chce zákazník. A co chce zákazník? Cayenne. V čem ho chce? V naftě. Takže ho asi ta image, tolik nese.e, jako diskutující tady. Co je v ČR nejprodávanější model? Cayenne. A v čem? V naftě. Prodáno 42 ks, z toho 24 v naftě. :-P

Thor
2. září • 10:26

P. s. některé diskutující :-D;-)

PoliceCollector
1. září • 16:55

Nedávno v jednom pořadu o autech říkali že nejprodávanějším modelem Porsche není "911" ale Caynee. Proč by tedy VW zabíjel dojnou krávu ? Proč by ukončoval výrobu něčeho co se prodává i přes svou cenu jako housky na krámě ? Stačí se rozhlédnout po Praze kolik tu "Pepřáků" jezdí... Co se týče Panamery, Ferrari má podobný vůz v nabídce ne ? Názor že Porsche nemá takový image jako Lambo anebo Ferrari je dle mého názoru mylný, Porsche je legenda, když jsem byl dítě vyrůstající ještě za bolševika tak každý z nás znal dvě základní značky "závodáků"- Poršáka a Ferrárko... Byly to pro nás ikony...

KoPP
1. září • 18:15

a pro dalsi generaci urcite bude ikonou sportaku poršák, tedy cayenne 3.0TDI... :Dprostě VW může být celkem jedno jestli prodá Q7 Q5 tuarega nebo cayenne, ale do budoucná je spíš cesta udělat z toho zpět druhé ferrari. prostě ikonu. Ano carrera GT je auto, které člověk vidí dvakrát do roku, ale po každé mám radost a říkam si ha AUTO. Vidím cayenne a řeknu si: Noooo raděj X5 nebo třeba Audi... prostě to není porsche jak má být a je to o tom, ze se kupuje zvucne jmeno vybudovane sportaky, abych jen mohl rict: Mam Porsche, ale tato strategie dlouhodobě nemůže udržet halo efekt při vysloveni: Mam Porsche.
Coz logicky musi odradit od koupe 911, protoze mit klice od Porsche uz je neco jako vytahnout VW klice...

KoPP
1. září • 18:20

a jinak panamera se mi libi a pripada mi mnohem vice kloudna nez cayenne... bo AM rapide, Maserati quatroroute... proste neni to klasika, ale je to vyjmecne zbozi a neni to prodej prevlecene A8 nebo phaetonu.

kryton
1. září • 20:35

Quattroporte, jo more koncerňácký;-), ale těžko vytýkat něco člověku v zajetí VporsheW

KoPP
1. září • 14:59

Kdyz nebude na trhu cayenne a clovek bude chtit takove auto, noooo tak si koupi AUDI QX nebo touarega...Kdyz bude chtit rychlolimo, tak sahne po necem jinem z koncernu.No a kdyz si bude chtet koupit PORSCHE, tak si koupi PORSCHE... VW o prodeje vice-mene neprijde a jen si zachova znacku PORSCHE s poradnou davkou exkluzivity jaka ji patri.

jogurt
1. září • 17:29

Nojo jenže ono je to jinak. Porche potřebovalo cayenne kvůli přežití. A to vyšlo. samozřejmě, že touareg V12 je alternativou ke cayennu turbo, nekonec i za stejné peníze. Samozřejmě že touareg V8 je alternativou cayennu S. Rovněž za stejné peníze. Proč se tedy prodává cayenne, když Q7 je levnější, Touareg i Q7 mají lepší nabídku motorů i výbav? No právě protože Porsche je Porsche. Symbol, ikona. Fuk v jakém kabátě.911 ani Boxster na přežití nevydělají. Cayenne ano. Mimochodem boxster je dle mého názoru větší zvěrstvo na renomé porsche než panamera či TDI.

pete
1. září • 13:13

Od VW bych nečekal takhle rozumný přístup. Až mě to překvapuje a zřejmě se to nestane.
Škoda, Cayenne je cesta do pekel, resp. do šedi tuctových výrobců jako je VW, Skoda, Renault, Peugeot. Ještě chvíli a bude Cayenne s motorem 2.0 TDI, základ ovšem bude 1.8 TFSI a pak mi řekněte jak bude chtít Porsche opodstatnit vysokou cenu? Teď jim u Cayenne zbývá jediné dva argumenty - silné motory a interiér. Silné motory už to ale dlouho nebudou... Cayenne TDI je toho důkazem.

tomas
1. září • 13:05

Nemyslim si ze porsche timto smerem smeruje, stale je porsche exkluzivni znackou i po modelu cayenne a bude i po modelu panamery a proc protoze to nekazi exkluzivitu ale rozvyji i v jinych segmentech takto je ted porsche luxusni a exkluzivni znackou v segmentu SUV a kdo chce SUV a chce neco extra co nema kazdy kdo podlehne kouzlu techto radoby terenaku jako X5 Q7 nebo Touareg tak zvolu Cayenne je to neco co se vymyka ikdyz i znacky BMW AUDI jsou velice drahe a luxusni a clovek si za tu kvalitu zaplati ale kdo chce byt odlisny tak jde napriklad do cayenne takze timto zpusobem si myslim ze porsche rozsiruje svoji exkluzivitu a to same s novym modelem panamera ne kazdy kdo miluju tuto znacku tak chce hned 911 jelikoz ma dva sny porsche a mit velkou limuzinu a kdyz clovek udela maly kompromis tak nema ryze ciste porsche kterym je 911 a nema klasickou limuzinu jako A8 BMW7 ale ma neco co toto skloubi ma PORSCHE Panameru a ten clovek najde priomo to co chtel.
Takze muj nazor je pouze a jen kladny v tomto Proti cemu jsem je ze porsche podlehlo tlaku poptavky po nafte a udelalo diesel pac si myslim ze porsche muze vypadat jakkoliv kdyz to prispeje k rozkvetu znacky ale srdce ( benzinove motory nejlepe sestivalce) musi byt neco jako rodina pres co nesmi jet vlak. Drzet si nejakou tu sportovni ideelogii je dulezite pro kult a tradici znacky ale souhlasim s tim ze ponizit se a delat nejake auto typu male porsche kdy by zavelele vw a rozjeli by se z linek Porsche A3 to by bylo hodne spatne proto to nesu spatne ze porsche spolkne pragmatik vw

Phoenix
2. září • 6:57

Sice srdce benzínové motory, nejlépe šestiválce, ale je dobré si vzpomenout, kolik se toho napsalo, když Porsche opustilo vzduchové chlazení a šlo do vodního... Taky se říkalo, že to ztráci své srdce, svůj charakter apod. Tedy dle mého názoru - Porsche s diesel motorem klidně, ale měl by to být exkluzivní motor, tedy to nejlepší a nejvýkonnější, co lze nabídnout, aby to pořád byl Porsche.

risomas
1. září • 18:55

No hlavne ked testovaly Cayene vs X5 (standardna nie M) a X5 mala omoho lepsie jazdne vlastnosti ako Cayene. POdla mna toto auto hlavne TDI brutalne kazi image znacky. A nechapem tych ludi co si kupia auto za 1,5 mega a viac a napchaju tam slaby dizel aby usetrili rocne 10k na benzine.

x12345678
2. září • 8:15

S tím se dá souhlasit. osobně rovněž nechápu, proč Cayenne 3,0TDI existuje. Ještě bych to pochopil s 4,2TDI, jenže ten jim u Audi odmítli prodat.Pokud ovšem srovnáváš jízdní vlastnosti druhé generace X5 a první generace Cayenne/Touareg, tak srovnáváš nesrovnatelné. X5 nemá vůbec žádnou terénní výbavu, C/T má nápravy na pomocných rámech, další příčník uprostřed, mezinápravový diferenciál s mechanickou uzávěrou, redukční převodovku a T na přání i zadní mechanickou uzávěru a odpojitelné stabilizátory.
Pravdou samozřejmě je, že terénní výbava je pro Cayenne na pneumatikách 305/35ZR21 naprosto k ničemu.

honza
2. září • 12:34

já Vám to vysvětlím, protože se ho chystám koupit. mám carreru 911 S, což je super, ale rodinu v tom neodvezu, je to auto pro radost. cayenne se mi líbí, ale u auta se kterým najezdím za rok 30tis km odmítám rolerovat spotřebu 15-20l. za prvé je to drahé a za druhé trochu bezohledné k přírodě. proto je pro mě cayenne diesel dobrá volba - líbí se mi, má vynikající jízdní vlastnosti a jezdí za 10-11l, což jde.

Jan Taraba
2. září • 18:21

Já vám to nevyvracím. Sám mám Q7 4,2TDI. Předtím jsem měl Touareg V10TDI. Velkoobjemové diesely jsou skvělé, jedou a přitom mají akceptovatelnou spotřebu. Až podtud OK. jenže Cayenne s třílitrem, který v lehčím Q7 jede na hranici přijatelné dynamiky a v těžkém touregu (a cayenne) je slabý, mi připadá jako špatná volba. Ne kupujících, ti nemají na výběr, pokud nepřestoupí k VW nebo Audi. Špatná volba výrobce. Měl prosadit osmi nebo desetiválec. Odpůrci dieselů by měli stejnou kopřivku ale majitelé by se svezli.

jogurt
1. září • 17:22

Dejme tomu se s tím dá souhlasit. Ovšem bylo by zároveň vhodné tě vyvést z cenového omylu tím, že se posadíš ke konfigurátoru, v jednom okně si otevřeš Touareg, v druhém Q7 a ve třetím Cayenne. Vyber si model se shodným motorem (tedy 3,0TDI nebo 3,6FSI), případně u osmiválců si vyber výkonově podobné verze. U velkoobjemových dieselů musíš cayenne vynechat, ten alternativu nenabízí. A pak sázej do všech shodné výbavy. Budeš se divit. Q7 totiž bude nejlevnější a Touareg zůstane velmi blízko za Cayennem.Pokud jse o kanibalizaci, pak o té si nemyslím, že by jakkoli hrozila. Porsche zachránil nad vodou pouze Touareg s trochu jinými blatníky a nálepkou Cayenne. Díky tomu přežili a díky tomu se i pokusili pohltit nepohltitelné. Porsche nemá technologii, kterou by mohl VW něco získat. Porsche má pouze styl a klientelu. Marketingově skvost, technologicky bezcenné.Musíme ovšem respektovat, že svět se mění. Pokud aston martin lepí na městskou minitoytou své logo a chce za ní absurdní peníze - a pokud to i vyjde, pak se A3 s logem Porsche dočkat můžeme. Technologicky by to nepochybně pro Porsche byl přínos.

Fireman
1. září • 12:44

Classic Era
Golden Era
Modern Era
*Volkswagen Era*

kryton
1. září • 20:24

Porshe Unleashed;-)

Zelí
1. září • 12:20

Toto jsou klasické fámy. Například Cayene se vyrábí v Bratislavě na shodné lince jako Tuareg, Q7. Má to shodnou platformu a je tam spousta shodných dílů, ekonomicky to bude OK. Marketingově je to zacíleno na jiné skupiny zákazníků, takže je to ve shodě s marketingem koncernu.
Panamera je jiný případ. Marketingově je OK, ale nemá koncernovou typizovanou platformu. To znamená, že ekonomicky to bude průser. Tam bych to viděl na přepracování a posazení kastle na platformu z koncernu. Podvozek panamery není již na první pohled žádný zázrak, takže by k žádné újmě nedošlo.

feg
3. září • 0:19

:-Prominte,nemám ceskou klávesnici...ale...souhlasím s 90%no o podvozku panamery,co dodat.Jako sedan jsem nic lepsího nemel(koupil jsem ji pred 6.mesíci) absolutne spickový vúz.Nechci se chválit,ale pred panamerou jsem mel Maserati,Mercedes S a mnohodalsich,panamera je podle me absolutní spicka a nemá na ni ni AUDI A8,BMW 7,Mercedes S,proste nic.Prominte,ted jezdím v Toyote LC V8 a v Panamere,máte li zájem zachytat si ryby a proste se projet...není problém..Portugal-Madeira

eltoroloco
4. září • 10:05

jasně, probudíme se. Kdyby si byl někdy na Madeiře, tak většina z těchto aut je tam naprosto nepoužitelná, úzké uličky, ve městě sotva na jedno auto, takže to co píšeš docela nesmysl..

Fireman
1. září • 12:43

a to je prave to co autor ma namysli... Pokud bude proste VW tunelovat technologii porsche a potom predavat zkusenosti z VW do Porsche mozna tu budou na vyber dve ruzna auta s naprosto jinym vzhledem, podobne jako Passat a Superb.Porsche proste bylo luxusni znackou, ale kdyz zacne delat i jine rady modelu, zacne svoji exkluzivitu ztracet, co na tom ze si v celkovem meritku koupi Porsche vice lidi, ale znacka Porsche se tim stane beznejsi a jak bude beznejsi a koupi si ji vicero lidi, bude to jeste vetsi pruser. Teoreticky, kdyz ted nekdo rekne "mam v garazi (nove) Ferrari" ihned vam bleskne hlavou, ze ten clovek patri mezi jiste "vyvolene" kteri si takovy vyz mohou a chcou poridit. Kdezto kdyby Ferrari zacalo masove vyrabet vozy ala Skoda Fabia, Oktavia a navic je prodavali za par set tisic (nedej boze v odpovidajici kvalite ceskych Skodovek), tak bude mit sice Ferrari daleko vice lidi, ale exkluzivita znacky tim zasadne utrpi a uz nebude ani tolik popularni vlastnit modely Ferrari z vyssi a nejvyssi tridy. A prave k podobnemu trendu Porsche smeruje, proto je opravdu dobre udelat z Porsche ryze sportovni znacku jaka to byla doposud.

jindra
1. září • 16:14

Tak Porsche asi neplánuje, že by vyrábělo modely jako Fabia či Octavia, takže to mi přijde trošku zcestné. Je pravda, že auty typu Cayene diesel image Porsche dost trpí, ale ono zase takovou image jako Ferrari nebo Lamborghini nemá. Neříkám že je horší nobo lepší, ale je zaměřená na jinou klientelu. Image je sice důležitá ale těm lidem jde především o peníze a pokud se auta prodávají, na image můžou kašlat. Je lepší mít image malosériového prodejce sporťáků, prodat jich za rok 500 po 3 mil. Kč, nebo je lepší mít image výrobce sportovních vozů, limuzín, teréních aut, koloběžek a nevím čeho všeho a prodat 5000 tisíc aut za rok po 3,5 mil?Co se týče Farrari, tak kdyby vyráběli v kvalitě odpovídající Škodě, tak by myslím byli víc než šťastní. To mi přijde víc než zcestné. Kolega asi trpí averzí vůči domácí značce nebo od roku 1998 nejel v žádném jejím produktu.

Zelí
1. září • 13:25

V technologii porsche není co tunelovat. Nic tam není. Technicky obstarožní konstrukce staré 40-50let, malosériová výroba. Z toho co dělají se nedá v podstatě nic pro hromadnou výrobu v koncernu použít. To by si zadělali ve VW akorát na průser.Jinak pokud by ferrari dosahovali kvality a spolehlivosti vozů škoda, tak by si mohli gratulovat. Bezporuchový provoz 200tisíc km a servisní interval 50 000 km je pro ně úkol do čtvrtého tisícíletí.

Radek Ondrášík
1. září • 13:31

Kdo by cekal, ze vozy na technologickem vrcholu, kde je vse dotazeno do extremu vydrzi to, co bezny vuz predimenzovany v jakemkoli ohledu, musi mit bujnou fantazii.

Zelí
1. září • 19:36

S tím technologickým vrcholem bych brzdil.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Thor
2. září • 10:08

To jako, že vozy Škoda mají bezporuchový chod 200 000 km a servisní interval 50 000 km? Čeče ty to zelí hulíš ne? :-O

Zelí
3. září • 15:38

Teď jsem se sice se škodou rozešel, ale tři oktávie jsem ojel v průměru na 250tisíc km, takže asi vím co říkám. A 1,9tdi 2002 měla servisní interval 50 000 km. Mě to signalizovalo servis při cca 44tisících, takže jsem byl v servisu pětkrát.
Teď jsem někde četl, že Golf VI má servisní interval 60 tisíc km. To by se mi docela zamlouvalo. Courat se do servisu jako s japoncem každých 15tisíc je o ničem.

Jan Taraba
4. září • 10:46

To je pravda. Servisní interval se v roce 2005 stahoval z 50tkm na 30 proto, aby málojezdiči neštěkali, že po dvou letech musí měnit olej ani ne v polovině životnosti. Tak se to papírově stáho na třicet. technicky s longlife oleji ale 50tis není žádný problém. Tedy pro ty, kdo najezdí alespoň 30tisíc za rok.

Doporučujeme

Články odjinud